معرفی سبک صنعتی در دکوراسیون و هرچه باید بدانید

0

آیا سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی را می‌شناسید؟ سبک دکوراسیون صنعتی به چه معناست؟ المان‌های آن چیست؟ شاید فکر کنید زندگی در یک کارخانه متروکه یا کارگاه محال باشد و هرگز فضاهای بزرگی مانند سوله نمی‌توانند تبدیل به خانه مسکونی شوند. اما در اوایل قرن بیستم بسیاری از معماران و نقاشان با ایده‌های خلاقانه نشان دادند که می‌توان از این فضاهای به‌‌ظاهر صنعتی، خانه‌هایی جذاب با دکوراسیون متمایز ساخت. امروزه این سبک به دکوراسیون صنعتی شهرت دارد و بین مردم بسیار رایج و محبوب شده است. زیرا در این روش از مواد بازیافتی به‌ عنوان عناصر دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شود. همچنین از تاسیسات ساختمانی مثل لوله‌کشی، تهویه هوا و مواردی ازاین‌دست به‌عنوان تزیینات داخلی بهره گرفته می‌شود. اگر به بازیافت وسایل غیرقابل استفاده علاقه‌مندید، احتمالا سبک دکوراسیون صنعتی برای شما نیز جذاب باشد. برای آشنایی بیشتر این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

سبک دکوراسیون صنعتی کدام است؟

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک و سلطنتی یا مدرن و مینیمال بسیار متفاوت است. در این سبک معماران به‌طور مستقیم از نمای آجری ساختمان متروکه، انبار و کارخانه الهام می‌گیرند و فضا را با این المان‌ها طراحی و اجرا می‌کنند. ازآنجایی‌که این ایده‌ها از کارخانه‌ها و کارگاه‌های قدیمی نشات گرفته، فضایی که برای اجرای طراحی در نظر گرفته می‌شود، اغلب دارای سقف بلند پنجره‌های بزرگ فلزی است.

این فضاها معمولا با رنگ قالب خاکستری طراحی می‌شوند. مصالح مورد نیاز برای بازسازی دکوراسیون این سبک را آجر، فلز، چوب و همچنین وسایل بازیافت شده یا قابل بازیافت تشکیل می‌دهد. بهترین مزیت انتخاب دکوراسیون صنعتی این است که می‌توانید با کمک مصالح قابل بازیافت یا خام مانند چوب، مبلمان و دکوراسیون خانه منحصربه‌فرد خودتان را بسازید. برای این کار می‌توانید مقاله راهکارهای به‌روز کردن ظاهر مبل راحتی قدیمی را مطالعه کنید.

پالت رنگ خنثی در طراحی داخلی به سبک صنعتی
رنگ غالب فضا در طراحی داخلی به سبک صنعتی طیفی از رنگ خاکستری و طوسی است.

تاریخچه سبک صنعتی

سبک صنعتی از سال 1947 به دنبال رشد جمعیت و بالا رفتن قیمت مسکن در شهرها، توسط معماران و هنرمندان آمریکایی خلق شد و توسعه پیدا کرد. آن‌ها با پیدا کردن کارخانه‌ها، سوله و کارگاه‌های تولیدی شروع به بازسازی این فضاها با عناصر موجود در صنعت کردند و توانستند این فضا‌های غیرقابل استفاده و خالی از سکنه را به کارگاه‌های هنری و خانه‌های مسکونی تبدیل کنند. تا جایی که امروزه سبک دکوراسیون صنعتی یکی از محبوب‌ترین و درعین‌حال رایج‌ترین سبک‌های طراحی داخلی برای مردم شده است.

معماران و هنرمندان با کاربرد خلاقانه از لوله‌های آب، کانال‌های تهویه هوا، رادیاتورهای فرسوده، دیوارهای قدیمی، آجرها و تیرک‌های چوبی قدیمی توانستند دکوراسیونی متمایز را به مردم معرفی کنند. تمامی تاسیسات و مصالح ساختمانی از عناصر اصلی سبک دکوراسیون صنعتی در طراحی داخلی به شمار می‌روند که باید به‌درستی مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی‌های سبک دکوراسیون صنعتی
لوله‌کشی روکار از عناصر جالب و جذاب طراحی داخلی به سبک صنعتی است که باید توسط لوله‌کش ماهر اجرا شود؛ به همین منظور مقاله انتخاب لوله‌کش خوب و حرفه‌ای برای تعمیر لوله‌کشی را مطالعه کنید.

المان‌های مهم در طراحی داخلی به سبک صنعتی

دکوراسیون صنعتی نیز مانند سایر سبک‌های دکوراسیون داخلی دارای قواعد و قوانینی است که اگر به‌درستی انجام شود، بر زیبایی دکوراسیون می‌افزاید. بنابراین شناخت این المان‌ها برای اجرای این سبک ضروری است. در ادامه مقاله شما را با این المان‌ها آشنا خواهیم کرد.

مواد و مصالح

همواره به یاد داشته باشید که پرده‌ها یا مبلمانی با پارچه‌های مخملی و طلایی جایی در سبک صنعتی ندارند. اما در عوض به سراغ مبلمان ساخته‌شده از چوب، آلومینیوم، آهن، فولاد، سنگ و مس بروید. مغازه‌های دست‌ دوم‌ فروشی یا عتیقه‌فروشی حتما مبلمان مناسب دکوراسیون صنعتی را خواهند داشت. برای تهیه سایر اسباب خانه به سراغ وسیله‌ها و مصالحی بروید که می‌توانید زندگی دومی به آن‌ها بدهید.

ایده‌های جالب استفاده از مواد بازیافتی و دورریختنی در دکوراسیون خانه
قبل از خرید مواد و مصالح برای دکوراسیون صنعتی خانه سعی کنید اسباب مورد نیازتان را با بازیافت وسایل دورریختنی تهیه کنید.

رنگ‌

در سبک دکوراسیون صنعتی، استفاده از رنگ‌های روشن و سرزنده هیچ کاربردی ندارد و به‌ جای آن باید از ترکیب رنگ‌های خنثی و رنگ‌های طبیعی استفاده شود. ازآنجایی‌که هنرمندان و معماران خلاق، طراح داخلی اولیه سبک صنعتی بودند، رنگ قالب این دکوراسیون خاکستری است. زیرا خاکستری فضایی خنثی ایجاد می‌کند و دید خلاقانه‌ای به ساکنین خانه می‌دهد. بنابراین پالت رنگی را با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سیاه، سفید و رنگ متمایزی مثل آجری بچینید. رنگ‌های مکمل را نیز را می‌توانید از مصالح خانه مانند چوب، فلز و آجر، الهام بگیرید و به خانه جلوه‌ای صنعتی ببخشید. سفید را کمتر از هر رنگ دیگری در سبک دکوراسیون صنعتی به کار ببرید. زیرا یکی از مشخصه‌های اصلی دکوراسیون مینیمالیست سفید است و با سبک دکوراسیون صنعتی چندان هم‌خوانی ندارد. در کنار رنگ‌های خنثی، برای از بین بردن فضای سرد و خشک دکوراسیون صنعتی، رنگ‌های قهوه‌ای و خرمایی نیز می‌تواند به‌عنوان رنگ مکمل در نظر گرفته می‌شود.

بهترین ترکیب رنگ برای سبک صنعتی در معماری
ترکیب رنگ خاکستری و آجری بهترین رنگ برای سبک صنعتی است.

اشکال و فرم‌ها

به‌طورکلی در چیدمان و بازسازی فضا به سبک صنعتی از اشکال گوشه‌دار و منسجمی مثل مثلث، مربع، مستطیل، ذوزنقه استفاده می‌شود. این اشکال می‌توانند محیط دقیق صنعتی را القا کند. اما این بدان معنا نیست که هیچ‌کدام از خطوط و کاشی‌ها نباید ظاهری مدور داشته باشند. برای ایجاد تعادل می‌توانید چیدمان اسباب یا وسایل جانبی را به‌صورت منحنی و هلالی انجام دهید. برای کسب راهنمایی بیشتر مقاله مبلمان در دکوراسیون داخلی از وبلاگ استادکار را مطالعه کنید.

کاربرد مواد و مصالح در سبک صنعتی
کاشی‌های بلوکی شکل ظاهری دقیق و منسجم را به فضای کلی طراحی صنعتی خانه می‌دهند.

لوازم تزیینی

سبک صنعتی نیازی به داشتن لوازم جانبی و تزیینی زیادی ندارد. بنابراین اگر اهل تزیینات خانه نیستید، احتمالا این سبک طراحی داخلی برای شما مناسب خواهد بود. به‌طورکلی ظاهر خانه با دکوراسیون صنعتی منحصربه‌فرد، کمی سرد و مردانه است. این فضا اغلب با نقاشی‌های دیواری بزرگ انتزاعی، سازه‌های فلزی و سایر اشیا جالب مثل بخشی از دستگاه‌های به‌جامانده تزیین می‌شود.

مدل دکوراسیون مدرن و صنعتی
تابلوهای نقاشی انتزاعی بهترین اکسسوری برای سبک دکوراسیون صنعتی است.

سبک دکوراسیون صنعتی در فضاهای مختلف

در دکوراسیون صنعتی کمتر از دیوار یا تیغه برای جداسازی فضاهای مختلف استفاده می‌شود. طراحان داخلی اغلب از پارتیشن‌های متحرک و آماده یا وسایل و اسباب خانه مانند کاناپه یا میز و مواردی ازاین‌دست برای جداسازی فضاها استفاده می‌کنند. برای آشنایی با نحوه جداسازی فضا با پارتیشن مقاله ایده‌های خلاقانه برای تقسیم فضای خانه و پارتیشن بندی از بلاگ استادکار را مطالعه نمایید. در ادامه به نحوه چیدمان به سبک صنعتی در فضاهای مختلف خانه می‌پردازیم.

طراحی نشیمن و پذیرایی به سبک صنعتی

اتاق نشیمن مکانی است که بیشترین وقتمان در خانه در آن سپری می‌شود، به همین دلیل اغلب اوقات به زیبایی، ظرافت و ایجاد دکوراسیونی متفاوت برای آن توجه بیشتری می‌کنیم. اگر می‌خواهید دکوراسیونی در استایل صنعتی داشته باشید، حتما باید آجرهای قرمز رنگ به کار بگیرید. برای این منظور می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های آجری نیز بهره ببرید. همچنین با استفاده از اکسسوری‌های صنعتی و مبلمان چوبی دکوراسیون صنعتی نشیمن را کامل کنید. لوله‌های فلزی آب در قالب دیوارکوب با اکسسوری، عناصر روشنایی‌بخش صنعتی و مجسمه‌های چوبی یا فلزی هم مکمل خوبی برای دکوراسیون صنعتی فضای نشیمن به شمار می‌روند.

نکات کلیدی طراحی داخلی به سبک صنعتی
تا جایی که امکان دارد اسباب خانه را با مواد بازیافتی یا خام مثل چوب خودتان بسازید تا فضای خلاقانه ایجاد کنید.

اتاق‌خواب به سبک صنعتی

اتاق‌خواب‌هایی که به سبک صنعتی چیدمان می‌شوند، ظاهری بسیار خاص و منحصربه‌فرد پیدا می‌کنند. البته طراحی این فضا بسیار دشوار بوده و بهتر است توسط یک معمار داخلی اجرا شود. زیرا ادغام فضای آرامش‌بخش اتاق‌خواب و فضای صنعتی نیاز به ظرافت و دقت بیشتری نسبت به سایر نقاط خانه دارد. می‌توان از زیبایی بصری آجر یا کاغذ دیواری آجرنما برای بزرگ‌ترین دیوار اتاق کمک گرفت. همچنین تیرک‌های چوبی در سقف اتاق و کف‌پوش پارکت نیز این فضا را به سبک دکوراسیون صنعتی نزدیک‌تر می‌کند. اگر اتاق‌خواب شما دارای پنجره‌های بزرگی است، می‌توانید آن را شبیه به پنجره‌های کارخانه‌های قدیمی طراحی کنید. برای این منظور تنها کافی است که پنجره را با استفاده از چوب‌های باریک به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
مدل تخت‌خواب فلزی برای اتاق خواب شیک و مدرن
از تخت‌های فلزی برای تکمیل کردن دکوراسیون صنعتی در اتاق‌خواب کمک بگیرید.

سرویس بهداشتی به سبک صنعتی

راه‌های زیادی برای دکوراسیون صنعتی سرویس بهداشتی وجود دارد. یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین آن‌ها تغییر شیرآلات لوکس به فلکه‌های قرمز رنگ قدیمی و صنعتی است. این فلکه‌ها نه‌تنها ظاهری جالب و جذاب دارند، بلکه از نظر هزینه نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. سیستم لوله‌کشی روکار نیز در دکوراسیون صنعتی کاربرد فراوانی دارد که می‌توانید از آن برای سرویس بهداشتی بهره ببرید. در صورت نیاز می‌توانید از سرویس لوله کشی آنلاین استادکار نیز کمک بگیرید.

نقش شیرآلات در زیباتر شدن طراحی داخلی ساختمان به سبک صنعتی
شیرآلات قدیمی کاربرد زیادی در دکوراسیون صنعتی آشپزخانه و سرویس بهداشتی دارند.

 فضای تجارت و اداری به سبک صنعتی

دکوراسیون صنعتی، چیدمان محبوب بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌ها است. امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران و مدیران دریافته‌اند که بازدهی کارکنان در محیطی با دکوراسیون صنعتی بالاتر از سایر کارمندانی است که در فضای کاری مدرن و کلاسیک مشغول به کار هستند. زیرا سبک صنعتی فضاهای وسیعی را خلق می‌کند تا کارمندان امکان همکاری و بهره‌وری بیشتری داشته باشند. برای اینکه بتوانید سبک صنعتی را به درستی اجرا کنید به موارد زیر توجه کنید:

  • از میزها و مبلمان فلزی در اتاق جلسات استفاده کنید.
  • فضا را با وسایل بازیافتی و بازسازی‌شده مرتبط با حرفه‌ شغلی‌تان چیدمان کنید.
  • از ماشین‌آلات و ابزار ساخت وسیله قدیمی موجود در کارگاه برای القا حس صنعتی کمک بگیرید.
  • از رنگ خاکستری در کنار سایر رنگ‌های مرتبط با برندتان استفاده کنید.
معرفی سبک طراحی داخلی صنعتی
سبک صنعتی با القای دید خلاقانه و جسورانه به مخاطب گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون استارتاپ‌ها است.

جمع‌بندی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین شیوه‌های دکوراسیون داخلی یعنی سبک صنعتی آشنا کنیم. امروزه بسیاری از روش‌هایی که بر پایه بازیافت و احیا وسایل و خانه‌های قدیمی است در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است. زیرا هر چه گرایش نیازهای روزمره انسان از مصرف‌گرایی و تولید بیش‌ازاندازه فاصله بیشتری بگیرد، کره زمین پاک‌تری خواهیم داشت.

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + بیست =