با راهنمای خرید مایکروفر پخت آسان و سریع‌تری داشته باشید

0

یکی از لوازم برقی که می‌تواند در زمان آشپزی برای خانم‌های خانه‌دار بسیار کاربردی باشد، مایکروفر است. این وسیله که امروزه انواع فراوانی دارد، با وجود اندازه نه چندان بزرگ، می‌تواند به راحتی از پس کارهای بزرگی بر بیاید. از طبخ سریع غذا گرفته تا یخ‌زدایی، درست کردن پاپ‌کورن، پختن پیتزا و تهیه کیک، همه با کمک مایکروفر انجام می‌شود. پس خرید مایکروفر برای یک آشپزخانه امروزی، لازم به نظر می‌رسد.

مایکروفر از امواج با طول موج کوتاه و فرکانس بالا برای طبخ غذا استفاده می‌کند، در ضمن تعدادی فناوری دیگر هم در آن به کار رفته است. در مایکروفر، انرژی برق توسط دستگاهی به نام مگنترون تبدیل به امواج رادیویی مایکروویو می‌شود. این امواج از در و دیوارهای فلزی عبور نمی‌کنند، اما از ظروف غذا عبور می‌کنند تا توسط مولکول‌های آب در غذا جذب شوند.

در اجاق‌ گازهای معمولی گرما از خارج از مواد غذایی به سمت مرکز هدایت می‌شود، اما این روند در مایکروفر برعکس است. امواج رادیویی مایکروفر، موجب تحریک مولکول‌های آب و چربی در مواد غذایی می‌شوند و به کل غذا حرارت می‌دهند. غذا در مایکروفر به سرعت گرم می‌شود. چون انرژی در آن به هدر نمی رود.

آیا خرید مایکروفر ضرورت دارد؟

امروزه به دلیل مشغله زیاد و فرصت کم برای آشپزی و گرم کردن غذا، تقریبا در همه خانه‌ها و حتی در محل کار، از مایکروفر بهره گرفته می‌شود. طبیعی است که شما هم برای داشتن این وسیله ارزشمند، احساس نیاز کنید. خرید مایکروفر نه‌تنها موجب افزایش سرعت پخت و پز می‌گردد، بلکه باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

علاوه بر این، غذای پخته شده با مایکروفر از ارزش غذایی بالاتری نسبت به غذای پخته شده با روش‌های سنتی برخوردار است، زیرا کمتر مواد مغذی خود را از دست می‌دهد. پس خرید مایکروفر برای پخت غذاهای سالم، بهتر به نظر می‌آید.

از نظر ایمنی هم خرید مایکروفر نسبت به خرید سایر وسایل پختن غذا، بهتر است. آشپزی با مایکروفر به دلیل استفاده نکردن از آتش، ایمن‌تر است. علاوه بر این، مایکروفرها معمولا به چندین سیستم امنیتی مختلف نیز مجهز هستند. این سیستم‌ها در صورت پخت بیش از حد غذا، با قطع خودکار عملیات پخت‌و‌پز، مانع از آتش ‌گرفتن آن می‌شوند.

با مزایای گفته شده، به نظر می‌رسد که خرید مایکروفر در زندگی امروزی، دیگر یک خرید لوکس به حساب نمی‌آید. بلکه این وسیله از جمله وسایل ضروری آشپزخانه است.

بیشتر بخوانید: برای تعویض لوازم خانگی به حداقل چه میزان بودجه نیاز داریم؟

راهنمای خرید مایکروفر برای آشپزی با حفظ ارزش مواد غذایی هنگام پخت
خرید مایکروفر برای حفظ ارزش مواد غذایی در هنگام پخت، به کاربران توصیه می‌شود. این دستگاه با توجه به سرعت پخت و تکنولوژی‌های پیشرفته، مواد مغذی موجود در انواع مواد غذایی را به خوبی حفظ می‌نماید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

انواع مایکروفر

در ابتدای این بخش، لازم است توضیحاتی در مورد مایکروویو، مایکروفر و سولاردوم بدهیم تا ابهامات در این زمینه رفع گردد. هر سه دستگاه نام‌برده، برای آشپزی به کار می‌روند. اما تکنولوژی هرکدام با دیگری متفاوت است. در ادامه برای درک بهتر نحوه کارکرد هرکدام، توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد.

  • مایکروویو

در مایکروویو ابزاری به نام مگنترون تعبیه شده که امواج به وجود می‌آورد. این ابزار در ماکروویو، امواجی با طول موج کوتاه تولید می‌کند که طیف الکترومغناطیس را همانند پرتوهای نور قابل‌ رویت تشکیل می‌دهند. در صنعت از امواج با طول موج کوتاه برای فرآوری مواد غذایی و پخت غذاها استفاده می‌کنند.

این امواج امکان دارد در زمان برخورد با یک ماده منعکس، جذب یا منتشر شوند. موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می‌کنند، با جنبش مولکول‌های آب در غذا، ماده غذایی گرم می‌شود.

در این باره بیشتر بدانید: ۹ تا از مشکلات مایکروویو که نباید بی‌خیالشان شد!

فرق مایکروفر با مایکروویو چیست؟ راهنمای خرید اجاق مایکروویو
فرق مایکروفر و ماکروویو این است که مایکروویو غذا را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می‌کند. ولی مایکروفر با المنت گرمایی، غذا را در مدت زمان بیشتری ولی به طور کامل گرم می‌نماید. مایکروفر به اصطلاح غذا را مغز پخت می‌کند.
  • سولاردوم

در سولاردوم، سیستم پخت مایکروویو وجود دارد، اما المنت‌های نوری نیز به سیستم اضافه گردیده است. این المنت‌ها در مدت زمان بسیار کم امواج نورانی خود را به سمت غذا می‌تابانند. علاوه بر آن در قسمت زیرین محفظه سولاردوم‌ها، یک سیستم مگاهیتر وجود دارد که با استفاده از آن امواج گرمایشی نورانی، از قسمت پایین به سمت مواد غذایی تابانده می‌شوند. به این طریق در سولاردوم، قسمت زیرین مواد غذایی هم به خوبی پخته و گرم می‌شود.

در این رابطه بیشتر بخوانید: آون‌توستر با مایکروویو چه فرقی دارد؟

فرق سولاردام با مایکروفر چیست؟ بهترین مارک سولاردام | سولاردوم | سولاردم
محفظه پخت سولاردام بر خلاف دستگاه‌های متداول که به شکل چهارگوش است، به صورت مدور و استوانه‌ای ساخته شده است. دلیل آن هم این است که امواج گرمایی را بهتر بر روی مواد غذایی منعکس کند.
  • مایکروفر

مایکروفر دستگاه چند منظوره‌ای است که به وسیله مگنترون و یک المنت کار می‌کند. ماده غذایی در مایکروفر، به‌طور کامل پخته می‌شود و تمام میکروب‌های بیماری‌زای آن از بین می‌رود. به‌خاطر سرعت بالای پخت، ویتامین‌هایی که در روش‌های معمول پخت از بین می‌روند، فرصت نابودی ندارند. بنابراین خواص غذا در مایکروفر حفظ می‌شود.

داشتن المنت در مایکروفر، مزیت بسیار بالایی به حساب می‌آید. چون به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید انواع مدل پخت و پز‌ و گریل‌ را برای انواع غذا‌، کیک و شیرینی‌ داشته باشید.

خواندن این مطلب برایتان مفید خواهد بود: بهترین روش برای تمیز کردن و چربی زدایی مایکروفر و مایکروویو

فرق مایکروفر با سولاردام از لحاظ تکنولوژی و سرعت پخت غذا
فرق مایکروفر با سولاردام، علاوه بر تکنولوژی به کار گرفته شده، در سرعت پخت غذا نیز هست. سرعت پخت غذا در سولاردام، ۲ تا ۳ برابر سرعت پخت در مایکروفر است.

حالا که با تفاوت‌های مایکروویو، سولاردوم و مایکروفر آشنا شدیم، لازم است با انواع مایکروفر هم آشنا شویم. در کل سه دسته مایکروفر وجود دارند. اگرچه کاربرد همه این مایکروفرها یکسان است، اما محل قرارگیری و روش نصب هرکدام با دیگری تفاوت دارد. در ادامه به شرح هر نوع خواهیم پرداخت.

  • مایکروفر رومیزی

مایکروفرهای رومیزی رایج‌ترین نوع مایکروفر هستند و روی کابینت قرار می‌گیرد. نصب راحتی دارد و از بالاترین میزان محبوبیت بین کاربران برخوردار است. دستگاه رومیزی در ابعاد، ظرفیت و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. بنابراین باید توجه کنید موردی را انتخاب نمایید که با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد.

ماكروفر چه ماركي خوبه؟ راهنمای خرید مایکروفر رومیزی کوچک
در زمان خرید مایکروفر رومیزی، حتما به ابعاد آن دقت کنید. چرا که در صورت عدم تناسب ابعاد مایکروفر با فضای شما، برای جانمایی آن دچار مشکل خواهید شد.
  • مایکروفر بالا اجاقی

نوع دیگری هم از مایکروفر وجود دارد که به مایکروفر بالا اجاقی معروف است. مایکروفرهای بالا اجاقی، بالای اجاق‌ گاز و در ارتفاع نصب می‌شوند. به این ترتیب فضای سطوح کابینت‌ها یا میز را در آشپزخانه اشغال نمی‌کنند. این گزینه برای آشپرخانه‌هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند، انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

نصب این نوع مایکروفر هم کار ساده‌ای نیست و برای نصب آن باید از یک نصاب ماهر کمک گرفته شود. واضح است این مایکروفرها قابلیت جابه‌جایی هم ندارند. از لحاظ محبوبیت، این مدل‌ها بعد از مایکروفر رومیزی و در رتبه دوم قرار می‌گیرند.

بیشتر بدانید: چطور بوی آشپزخانه را از بین ببریم؟

راهنمای خرید مایکروفر بالا اجاقی دو منظوره برای پخت و پز آسان
خرید مایکروفر بالا اجاقی، دو منظوره است. چون بیشتر این مایکروفرها دارای فن‌هایی هستند که بخار و بوی ناشی از پخت‌وپز روی اجاق گاز را به بیرون منتقل می‌کنند. در واقع این مدل، عملکردی مشابه هود را نیز ارائه می‌دهد.
  • مایکروفر توکار

مایکروفرهای توکار، انواع جدیدی از مایکروفرها به حساب می‌آیند و همان‌طور که از اسم‌شان هم پیداست، به صورت توکار در کابینت‌ها قرار می‌گیرند. به این ترتیب فضای سطحی کمتری اشغال می‌کنند. این نوع از مایکروفرها هم نصب آسانی ندارند و نصب آن‌ها باید توسط فرد متخصص انجام شود. به‌علاوه ثابت هستند و قیمت‌شان هم از دو نوع دیگر بیشتر است.

بهترین مارک مایکروفر توکار برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن لوکس
خرید مایکروفر توکار، برای آشپزخانه‌های مدرن و لوکس امروزی بسیار متداول است.

ویژگی‌های متفاوت در مایکروفر

  • پخت به کمک حس‌گر

حس‌گرهای موجود در بعضی مدل‌ها، قابلیت تشخیص میزان مایعات در غذا و همچنین رطوبت داخل فر را دارند. بر همین اساس هم درجه حرارت و زمان پخت را برای حصول بهترین نتیجه تنظیم می‌کنند. این سنسور‌ها همچنین در صورت تشخیص سوختن غذا، به صورت خودکار فعالیت مایکروفر را متوقف می‌کنند.

  • قفل داخلی

این امکان باعث می‌شود تا زمانی‌که درب محفظه به خوبی بسته نشده، کار دستگاه آغاز نشود. برخی مدل‌ها دو یا سه قفل دارند تا این اطمینان حاصل شود که امواج مایکروفر به بیرون درز پیدار نمی‌کنند. پس این ویژگی برای خرید مایکروفر بسیار مهم است.

  • قابلیت‌های هوشمند

این موارد در کشور ما هنوز چندان رایج نیستند. قابلیت هوشمند بودن، شامل امکان اتصال مایکروفر به اینترنت و برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها در خانه‌‌های هوشمند است. بدین ترتیب امکان آغاز پروسه‌ پخت با استفاده از گوشی‌ هوشمند در دسترس خواهد بود. علاوه بر این ممکن است شما دستگاه را روشن کنید و به اتاق دیگری بروید. در این حالت زمانی‌که غذا آماده می‌شود، پیامی از طریق گوشی هوشمندتان به دست شما خواهد رسید.

بیشتر بدانید: هوشمندسازی منزل چیست؟ ورود به دنیای تکنولوژی با هوشمندسازی منازل

  • تکنولوژی اینورتر

تکنولوژی گرمایشی اینورتر، یکی دیگر از امکانات موجود در مدل‌های جدید است. یک مایکروفر اینورتر مصرف انرژی را بر اساس نیاز تنظیم می‌کند. اکثر مایکروفرها با توانی بین صفر تا ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر بخواهید غذایی را تا سطح توان ۵۰ درصد گرم کنید، دستگاه توان خود را مدام تغییر می‌دهد تا در نهایت به میانگین ۵۰ درصد برسد. بنابراین از آنجایی‌که این مقدار تقریبی است، شاید نتیجه حاصل شده مطلوب نباشد.

مدل‌های جدیدی که از تکنولوژی اینورتر استفاده می‌کنند، می‌توانند توان خود را به شکل بسیار مطلوب‌تری تا ۵۰ درصد حفظ نمایند. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی غذاهایی را که به توان مصرفی کمتری نیاز دارند، طبخ نمایید.

  • انتقال گرما

در برخی مدل‌ها، یک فن انتقال گرما پشت مایکروفر تعبیه شده است. با به گردش در آمدن این فن، حرارت به‌طور یکنواخت به تمام غذا می‌رسد. در نتیجه کل غذا به‌طور یکنواخت گرم یا پخته می‌شود. بسیاری از مایکروفرهای جدید حداقل دارای یک فن انتقال گرما هستند. اما باید یادآوری کنیم که مایکروفرهایی که فن انتقال گرما دارند، قیمتشان هم بالاتر است.

ارزانترین مایکروفر موجود در بازار کدام است؟ راهنمای خرید آنلاین مایکروویو
برای خرید مایکروفر، حتما ابتدا نیاز خود را بررسی و سپس قابلیت‌های متفاوت در انواع مایکروفر را با هم مقایسه کنید. به این ترتیب انتخاب برای شما آسان‌تر خواهد شد.

نکات خرید مایکروفر

  • بودجه

برای خرید هر وسیله، مهم‌ترین نکته این است که بدانید امکان پرداخت چه مقدار هزینه برایتان وجود دارد. خرید مایکروفر هم از این قاعده مستثنی نیست. در واقع اگر پس از بررسی‌های لازم، بهترین مارک مایکروفر را هم برای خود در نظر بگیرید، تا بودجه آن مهیا نباشد، امکان خرید آن وجود نخواهد داشت.

  • توان مصرفی

توان مصرفی یک مایکروفر با واحد وات بیان می‌شود که در واقع نشانگر قدرت آن است. به‌طور کلی، هرچه عدد وات بالاتر باشد، غذای شما سریع‌تر و یک‌دست‌تر پخته خواهد شد. توان مصرفی بیشتر مایکروفرها بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات است. مایکروفرهای بزرگ‌تر که معمولا توان بیشتری دارند، قیمتشان بالاتر است.

علاوه بر موارد ذکر شده، هرچه توان مصرفی مایکروفر بالاتر باشد، هزینه برق مصرفی آن بالاتر می‌رود. بنابراین برای خرید مایکروفر باید به توان مصرفی آن توجه کرد. به این ترتیب هم غذا پخت مناسبی خواهد داشت و هم هزینه مصرف برق، سرسام‌آور نخواهد گردید.

  • اندازه

برای خرید مایکروفر باید دستگاهی با اندازه مناسب پیدا کنید که در فضای مناسب در آشپزخانه شما قرار بگیرد. ابتدا فضایی را که می‌خواهید مایکروفر را در آنجا قرار دهید، اندازه‌گیری نمایید. سپس طول، عرض و ارتفاع مایکروفری را که مد نظر دارید، اندازه‌گیری کنید تا از متناسب بودن آن با فضای موجود مطمئن شوید.

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه با انتخاب ابعاد مایکروفر مناسب
قبل از خرید مایکروفر، محل آن را در آشپزخانه تعیین کنید سپس اقدام به بررسی دستگاه‌هایی کنید که مناسب فضای شما باشند. ابعاد مایکروفر باید به گونه‌ای باشد که با فضای شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • داشتن قفل کودک

این گزینه با از کار انداختن دکمه‌ها اجازه نمی‌دهد کودک شما پنل تنظیمات مایکروفر را دست‌کاری کند. در نتیجه کودک نمی‌تواند تنظیمات پخت را به هم بزند. اگر در خانه بچه زیر ۵ یا ۶ سال دارید، برای خرید مایکروفر حتما به این گزینه دقت کنید.

  • ظرفیت داخلی

ظرفیت داخلی مایکروفر می‌تواند از یک فوت مکعب (۳۰.۴۸ سانتی‌مترمکعب) تا بیش از ۲ فوت مکعب (۶۰.۹۶ سانتی‌مترمکعب) باشد. به‌طور معمول این مورد روی جعبه هر دستگاه قید می‌شود. بنابراین می‌توانید تعیین کنید که آیا ظروف مورد نیاز غذاهای مورد علاقه شما، داخل این مایکروفر جا می شوند یا خیر.

بیشتر بدانید: در راهنمای خرید قهوه‌ساز چه نکاتی بیشتر اهمیت دارد؟

  • برنامه پخت

مایکروفرهایی که برنامه پخت دارند، به شما کمک می‌کنند تا با زدن یک دکمه، دستگاه را تنظیم کنید. این دستگاه‌ها بهترین گزینه را برای استفاده موردنظرتان به صورت پیش‌فرض در خود دارد. هر برنامه پخت پیش‌فرض، متناسب با غذای مربوطه، زمان و دمای مناسب پخت را به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

با انتخاب برنامه، بهترین عملکرد دستگاه برای پخت آن غذا فعال می‌شود. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران خام ماندن یا سوختن غذای‌ خود باشید. پس این ویژگی برای خرید مایکروفر، یکی از موارد مهم به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال برخی از این برنامه‌ها عبارتند از برنامه پخت پیتزا، ماهی، پاستا، سیب‌زمینی، سبزیجات، گوشت و غیره. برخی از دستگاه‌ها از این غذاها هم فراتر رفته‌اند. این دستگاه‌ها حتی برای غذاهای ایرانی نظیر برنج، ته‌چین، قورمه‌سبزی، کباب تابه‌ای، کوکوسبزی، فسنجان، قیمه و غیره هم برنامه دارند.

مایكروفر چه ماركي خوبه؟ نکات ضروری خرید آنلاین مایکروویو
برای خرید مایکروفر در نظر داشته باشید که میزان استفاده شما و امکانات مورد نیازتان، بسیار تعیین‌کننده هستند. گاهی اوقات ارزان‌ترین مایکروفر موجود در بازار، بهترین گزینه برای کاربرد شما خواهد بود.

معرفی برندهای معروف

برای خرید هر وسیله برقی، دانستن برندهای برتر تولیدکننده، کمک بزرگی به انتخاب ما خواهد کرد. برای خرید مایکروفر هم همین موضوع کمک می‌کند تا تصمیم درست‌تری بگیرید. به همین منظور در ادامه، برندهای مشهور تولیدکننده مایکروفر بدون هیچ ترتیب خاصی به شما معرفی خواهند شد:

  • مایکروفر سامسونگ
  • مایکروفر اسنوا
  • مایکروفر ال‌چی
  • مایکروفر مایدیا
  • مایکروفر پاناسونیک
  • مایکروفر تکنو
  • مایکروفر کن‌وود
  • مایکروفر دوو
  • مایکروفر جنرال‌الکتریک
  • مایکروفر میگل
  • مایکروفر بوش
  • مایکروفر فلر
  • مایکروفر گوفر
  • مایکروفر آریستون
  • مایکروفر مجیک‌شف
  • مایکروفر ویداس

شاید برایتان جالب باشد: با راهنمای خرید چرخ گوشت، آشپزی سالم‌تری داشته باشید

مدل‌های مشهور و پرطرفدار 

در حال حاضر، برندهای مایکروفر موجود در بازار بسیار زیاد و متنوع هستند. همین موضوع گاهی باعث می‌شود افراد برای خرید مایکروفر دچار سردرگمی شوند. برای راحت شدن تصمیم‌گیری برای شما، در این بخش بدون هیچ ترتیب خاصی، به مدل‌های مشهور بازار اشاره خواهیم کرد.

  • مایکروفر سامسونگ مدل SAMI 6

محفظه‌ داخلی این دستگاه از جنس سرامیک ساخته شده و درب آن به سمت پایین باز می‌شود. بهره‌مندی این محصول از برنامه‌های متنوع پخت، دلیلی است که آن را به شدت محبوب کرده است. قابلیت گریل، پخت کانوکشن و پخت ترکیبی از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. این مایکروفر به یک حسگر هوشمند مجهز شده که قادر است مدت زمان مورد نیاز برای پخت هر غذا را محاسبه کند.

با کمک این دستگاه می‌توان انواع مواد غذایی را با کمترین میزان روغن سرخ کرد. این دستگاه قفل کودک هم دارد که به ایمن بودن آن کمک می‌کند. در مجموع با داشتن قابلیت‌های مختلف، پخت انواع مواد غذایی با روش‌های گوناگون را ممکن می‌سازد. علاوه بر این، خدمات پس از فروش سامسونگ، کیفیت محصولات این برند را تضمین می‌کند. برای خرید مایکروفر سامسونگ با مدل ذکر شده، لازم است مبلغی معادل ۲۰ میلیون تومان بپردازید.

راهنمای خرید مایکروفر سامسونگ مدل SAMI 6
خرید مایکروفر با مدل اشاره شده با توجه به قابلیت‌های آن، بیشتر برای آشپزهای حرفه‌ای کاربرد دارد. لازم به ذکر است که ظرفیت این دستگاه ۳۲ لیتر و توان آن ۹۰۰ وات است.
  • مایکروفر مایدیا مدل EC142A5L

برند مایدیا با ارائه‌ مایکروفر با مدل EC142A5L محصولی کارآمد برای استفاده‌‎ در تمامی منازل ارائه کرده است. محفظه داخلی این دستگاه دارای ۴۲ لیتر گنجایش بوده و جنس دیواره‌های خارجی دستگاه، از استیل ضدزنگ است. در قسمت بالای دکمه‌های تنظیمات، یک صفحه ‌نمایش دیجیتال وجود دارد که به کمک آن، اعمال تنظیمات دلخواه به راحتی قابل‌انجام است.

یکی از خصوصیات دیگر این دستگاه قابلیت پخت ترکیبی است. با استفاده از این ویژگی، انواع غذا با توجه به نوع پخت مورد نیاز و با ترکیب حالت‌های مختلف پخت آماده می‌شود. این مایکروفر همچنین مجهز به حالت گریل است. علاوه بر این، این سیستم قابلیت یخ‌زدایی مواد منجمد بر اساس وزن و زمان را دارد. توان این دستگاه هم ۱۰۰۰ وات است. برای خرید مایکروفر مایدیا با قابلیت‌های اشاره شده، لازم است بودجه‌ای معادل ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید.

  • مایکروفر فلر مدل MW 202

این مایکروفر دارای ۸ برنامه شامل پختن سبزیجات، ماهی، گوشت، پاستا، سیب‌زمینی، پیتزا، سوپ و گرم کردن دوباره است. این برند هم برای ایمنی دستگاه، آن را مجهز به قفل کودک کرده، ظرفیت این دستگاه ۲۰ لیتر است و درب آن هم به سمت چپ باز می‌شود.

توان این دستگاه  ۷۰۰ وات بوده و در نتیجه سرعت پخت و گرم کردن غذا در آن بالا است. دستگاه قابلیت کانوکشن ندارد، بنابراین پخت پیتزا و لازانیا با این مایکروفر امکان‌پذیر نیست. این دستگاه تنها با رنگ مشکی تولید می‌شود. برای خرید مایکروفر فلر، باید مبلغ ۹ میلیون تومان پرداخت کرد.

راهنمای خرید مایکروفر فلر مدل MW 202
خرید مایکروفر فلر، به دلیل داشتن برنامه‌های مختلف پخت، آشپزی را مخصوصا در زمانی که مهمان دارید، آسان می‌نماید.
  • مایکروفر پاناسونیک مدل NN-ST34

این دستگاه دارای صفحه نمایش LCD بوده، ظرفیت آن ۲۵ لیتر و توان مصرفی آن ۸۰۰ وات است. این دستگاه با داشتن وزن کم (حدود ۱۰ کیلوگرم) به راحتی جابجا می‌شود. قطر صفحه چرخان این دستگاه حدود ۲۹ سانتی‌متر است. بنابراین یک بشقاب بزرگ، به راحتی در ان جا می‌گیرد. این دستگاه قابلیت تنظیم زمان را هم دارد.

دیواره‌های خارجی دستگاه به رنگ نقره‌ای و درب آن مشکی است. این دستگاه قابلیت گریل کردن ندارد، اما پخت کیک با این دستگاه امکان‌پذیر است. خرید مایکروفر پاناسونیک با این مدل، مقرون‌به‌صرفه است. چراکه قیمت آن در بازار، فقط حدود ۳ میلیون تومان است.

در این رابطه بیشتر بدانید: دیگر این اشتباهات استفاده از مایکروفر را تکرار نکنید!

راهنمای خرید مایکروفر پاناسونیک مدل NN-ST34
با توجه به ظرفیت این دستگاه، خرید مایکروفر پاناسونیک با این مدل، به خانواده‌های کم‌جمعیت توصیه می‌شود.
  • مایکروفر ال‌جی مدل MH8265 DIS

این مایکروفر در رنگ‌های نقره‌ای، طوسی و مشکی تولید می‌شود. بنابراین امکان ست کردن این مایکروفر با دکوراسیون آشپزخانه وجود خواهد داشت. وزن دستگاه تنها ۸ کیلوگرم و ظرفیت آن هم ۴۲ لیتر است. یعنی این دستگاه، از موارد دارای ظرفیت بالا به شمار می‌رود. توان دستگاه هم ۱۱۰۰ وات است، به همین دلیل می‌تواند غذاها را با سرعت بالا آماده کند.

باید اشاره کنیم که جنس سطح داخلی این مایکروفر از استیل است و دوام خوبی دارد. این دستگاه دارای قابلیت پخت ترکیبی است. همچنین می‌تواند مواد غذایی را بخارپز کند. قیمت خرید مایکروفر مذکور در فروشگاه‌های لوازم خانگی، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

  • مایکروفر بوش مدل HMT84G421

مایکروفر بوش مدل HMT84G421 از جمله محصولاتی است که از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. این دستگاه طراحی ظاهری ساده و شکیلی دارد. بدنه آن از جنس تمام استیل ساخته شده، در نتیجه بسیار محکم و در برابر زنگ‌زدگی مقاوم خواهد بود. وزن این دستگاه هم ۱۶ کیلوگرم است.

این مایکروفر دارای قابلیت گریل هم هست و با توان ۱۰۰۰ وات کار می‌کند. این مایکروفر فاقد دسته است و درب دستگاه با فشردن یک دکمه‌ بزرگ مستطیلی روی بدنه باز می‌شود. مایکرویو بوش، سه برنامه‌ پخت اتوماتیک دارد. در نتیجه می‌توانید با توجه به نوع مواد غذایی، حالت بهینه را برای پخت غذا انتخاب کنید. جهت خرید مایکروفر بوش با مدل ذکر شده، لازم است مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه نمایید.

راهنمای خرید مایکروفر بوش مدل HMT84G421
خرید مایکروفر بوش، داشتن یک محصول بادوام را تضمین می‌نماید. عمر این دستگاه به نسبت دستگاه‌های سایر برندها، بیشتر است.
  • مایکروفر اسنوا مدل SC-54310

این مایکروفر دارای صفحه نمایشگر LCD و لمسی است. جنس دیواره بیرونی آن از استیل ضدزنگ بوده و دارای ۱۰ عملکرد گرمایشی و تنظیم پخت برای انواع غذاهاست. دیواره‌های داخلی دستگاه هم از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده که دوام دستگاه را بیشتر می‌نماید. این دستگاه دارای قابلیت پخت گریل و کانوکشن است و امکان یخ‌زدایی هم دارد. توان خروجی این مایکروفر ۱۶۰۰ وات است و یکی از دستگاه‌های پرقدرت بازار به حساب می‌آید. خرید مایکروفر با این قدرت، سرعت آشپزی را بالا می‌برد.

راهنمای خرید مایکروفر اسنوا مدل SC-54310
خرید مایکروفر اسنوا به دلیل کامل بودن امکانات، به کاربران توصیه می‌گردد.  قیمت مایکروفر اسنوا با مدل گفته شده، حدود ۱۵ میلیون تومان است.

معرفی بورس و محل خرید مایکروفر

برای خرید مایکروفر، دو روش معمول و متداول است. اولی خرید حضوری با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی است. دومی هم خرید مایکروفر به صورت اینترنتی و آنلاین است. اگر تمایل دارید برای خرید مایکروفر، آن را از نزدیک ببینید و توضیحات فروشنده را هم بشنوید، می‌توانید خرید خود را به‌ صورت حضوری انجام دهید. مراکز مهم و بورس فروش انواع مایکروفر در تهران عبارتند از: خیابان شریعتی، سه‌راه امین‌حضور، میدان شوش و بازار بزرگ.

اما امروزه خریدهایی از این دست، به صورت آنلاین هم انجام می‌شوند. پس شما می‌توانید برای خرید مایکروفر به این روش، به سایت‌های معتبر فروش آنلاین سر بزنید. در این روش، امکان مقایسه مشخصات انواع مایکروفر و قیمت‌های آن‌ها با هم وجود خواهد داشت. این سایت‌های معتبر، جنس تقلبی نمی‌فروشند و اجناسشان نیز معمولا دارای گارانتی است. به همین دلیل می‌توانید خرید مایکروفر خود را با خیال آسوده و بدون دغدغه انجام دهید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید توستر نان برای یک صبحانه عالی و لذت‌بخش

جمع‌بندی

برخی افراد معتقدند خرید مایکروفر و استفاده از آن، غذا را به امواج رادیواکتیو آلوده می‌کند، اما این باور اصلا درست نیست. امواج مایکروفر تنها مولکول‌های آب داخل غذا را به جنبش در می‌آورند که باعث تولید گرما در غذا و پخت آن می‌شود. به همین دلیل خوراکی‌های آب‌دارتر مثل سبزیجات، در مایکروفر زودتر پخته می‌شوند. دلیل این موضوع که گفته می‌شود مایکروفر غذا را از داخل به بیرون می‌پزد نیز همین است. در واقع انرژی امواج در مایکروفر به گرمای داخل غذا تبدیل می‌شود و هیچ‌گونه آلودگی در کار نخواهد بود.

بعد از خرید مایکروفر، صرف نظر از اینکه چه مدل و برندی انتخاب کرده‌اید، حتما دفترچه راهنما را به‌طور کامل مطالعه نمایید. چون لازم است با تمام ویژگی‌های دستگاه خود آشنا شوید. با اطلاع از قابلیت‌های دستگاه خود، می‌توانید از دستگاه به صورت بهینه استفاده کنید. برای افزایش طول عمر دستگاه هم توصیه‌ای برای شما داریم: هرگز مایکروفر را به صورت خالی روشن نکنید. زیرا در این حالت اشعه‌های مایکروفر تنها به فضای داخلی آن برخورد می‌کنند و باعث خرابی دستگاه می‌شوند.

امیدواریم با خواندن راهنمای خرید مایکروفر، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفته باشد. در نتیجه با مرور این اطلاعات، شما بتوانید در مورد بهترین مارک مایکروفر که به کار شما می‌آید، به راحتی تصمیم‌گیری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + دوازده =