محل قرار گیری آینه در فنگ شویی

0

در قوانین فنگ شویی آینه‌ها به عنوان آسپرین فنگ شویی شناخته می‌شوند. برخی معتقدند که آینه می‌تواند مشکلات مرتبط با فضا را از بین ببرد. فنگ شویی خانه قوانین و بایدها و نبایدهای خودش را دارد. در بخش‌های دیگری در وبلاگ استادکار به این مطالب پرداخته‌ایم. اما آینه در فنگ شویی چه کاربردی دارد؟ آینه را باید کجای خانه نصب کرد وبه طور کلی بایدها و نبایدهای نصب آینه در قسمت‌های مختلف خانه چیست؟ در ادامه همه این‌ها را شرح می‌دهیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

فنگ شویی چیست؟

شاید برخی از شما هنوز با فنگ شویی آشنا نباشید و صرفا اسم آن را شنیده باشید. فنگ شویی یک فلسفه باستانی است که از آن برای چینش درست اشیا در منزل و دیگر قسمت‌ها استفاده می‌شود. این چینش باعث می‌شود تا انرژی مثبت در فضا به حداکثر برسد. اصول فنگ شویی عموما بر چند اصل استوار هستند. این اصول شامل پرهیز از بی نظمی یا انباشتگی اشیا، استفاده از رنگ‌های مناسب و خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب برای چینش اشیا است. در فنگ شویی بسیار مهم است که این چینش را به درستی انجام دهید وگرنه نتیجه عکس خواهید گرفت.

بیشتر بدانید اهمیت طراحی سقف در دکوراسیون منزل

انرژی فنگ شویی
آینه جریان انرژی را شدت و ضعف می‌بخشد.

آینه در فنگ شویی

یکی از اشیایی که در فنگ شویی بسیار مد نظر است آینه می‌باشد. آینه منعکس کننده اشیای درون خانه شماست و می‌تواند محیط را گسترش دهد. اما به این نکته هم توجه کنید که آینه می‌تواند قبض برق شما را هم دو تا نشان دهد! در واقع آینه می‌تواند جریان انرژی را شدت و ضعف ببخشد. بنابراین چطور باید مطمئن شوید که از آینه به درستی در خانه‌تان استفاده می‌کنید؟ فنگ شویی از پنج عنصر طبیعت تشکیل شده و آینه در فنگ شویی منعکس کننده عنصر آب است.

از این رو می‌توانید از آن در مناطق مربوط به سلامت (شرق)، پول (جنوب شرق) و شغل (شمال) استفاده کنید. علاوه بر آن آینه‌ها نور بیشتری تولید می‌کنند، مثلا قرار دادن یک آینه مقابل حیاط یا باغتان می‌تواند انرژی زیبایی را چند برابر کند. اگر در یک محیط شلوغ و پر استرس کار می‌کنید چینش صحیح چند آینه می‌تواند انرژی منفی محیط را تا حد زیادی کاهش دهد.

آینه فنگ شویی

انواع آینه‌ در فنگ شویی

سه نوع آینه در فنگ شویی داریم:

آینه‌های معمولی

این آینه‌ها که به وسیله شکلشان تعریف می‌شوند (دایره، بیضی،مربع و…) از جنس گوناگونی تشکیل شده اند. برای مثال یک آینه گرد با قاب برگ‌های طلایی می‌تواند برای فنگ شویی مناسب باشد و انرژی مثبتی ایجاد کند.

آینه مقعر

در فنگ شویی از این نوع آینه معمولا در بیرون از خانه استفاده می‌شود.

آینه محدب

این نوع از آینه خاصیت درمانی و مراقبت دارد. معمولا از آن در بیرون از خانه استفاده می‌کنند. هرچند داخل خانه هم می‌توان از آن استفاده کرد.

آینه در سرویس بهداشتی

در اصول فنگ شویی به حمام و دستشویی توجه ویژه‌ای می‌شود. در واقع سرویس بهداشتی یکی از مکان‌هایی است که باید روی آن به صورت ویژه کار شود. از این رو از یک عنصر قدرتمند یعنی آینه استفاده می‌کنند. آینه در سرویس بهداشتی کمک زیادی به ایجاد آرامش و دور کردن انرژی منفی می‌کند. آینه می‌تواند به راحتی فضای سرویس بهداشتی شما را دو برابر کند.

بیشتر بدانید دکوراسیون سنتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

آینه توالت

آینه در راه پله‌ها

در فنگ شویی باید به پله‌ها توجه ویژه‌ای داشت. پله هم همانند توالت می‌تواند انرژی منفی تولید کند. در پله‌ها از رنگ‌های روشن استفاده کنید. بهتر است آینه را روبروی پله‌ها قرار ندهید. زیرا با این کار احساس نا امنی به وجود می‌آید.

دو آینه روبروی هم

قرار دادن دو آینه روبروی یکدیگر همیشه گزینه خوبی نیست. آینه نور و انرژی مثبت را بیشتر می‌کند. اما قرار دادن دو آینه روبروی هم باعث افزایش هرج و مرج می‌شود. از این رو این کار توصیه نمی‌شود.

آینه بالای تخت خواب

نصب آینه بالای تخت خواب اصلا توصیه نمی‌شود. اول از همه برای اینکه ایجاد احساس سنگینی می‌کند. علاوه بر آن می‌تواند باعث ایجاد بدخوابی شود. همچنین استفاده از آینه درست روبروی تخت هم توصیه نمی‌شود.

آینه بالای تخت خواب
نصب آینه بالای تخت خواب باعث بدخوابی می‌شود.

آینه بالای شومینه

آیننه بالای شومینه به ایجاد احساس مثبت کمک زیادی می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌شود که بالای شومینه یک آینه نصب کنید. آینه باعث آرام کردن عنصر آتش در شومنه می‌شود. برای همین هم احساس آرامش به وجود می‌آورد.

بایدهای آینه در فنگ شویی

  • از یک آینه تمام قد استفاده کنید. به گونه ای که بتوانید خودتان را کاملا در آن ببینید. این باعث می‌شود که شما احساس کامل بودن کنید. آینه‌های کوچک باعث می‌شود به مرور احساس شکستگی پیدا کنید.
  • آینه را در جایی نصب کنید که زیبایی بیرون را به خانه بیاورد.
  • آینه را طوری نصب کنید که به خانه‌تان نور و تحرک بیاورد. به عنوان مثال یک آینه بزرگ در انتهای یک راهروی تاریک فکر خوبی است.
  • آینه را در نزدیکی درب ورودی بگذارید.

نبایدهای آینه در فنگ شویی

  • در اتاق خوابتان آینه نصب نکنید.
  • آینه را طوری نصب نکنید که شما خودتان را پیش از ورود به خانه بتوانید در آن ببینید.
  • آینه را خیلی بالا یا خیلی پایین نصب نکنید.
  • از آینه‌هایی که مثل آینه‌های قدیمی درست شده اند دوری کنید. زیرا در دراز مدت باعث می‌شوند تا احساس پیری کنید.

در این متن درباره اصول مربوط به نصب آینه در فنگ شویی گفتیم.  اصول فنگ شویی در اتاق خواب دربرگیرنده نکات بیشتری است. در واقع از فنگ شویی در همه قسمت‌های خانه می‌توانید استفاده کنید. در وبلاگ استادکار مقالات زیادی درباره فنگ شویی نوشته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =