11 اشتباه بزرگ اسباب‌کشی در کرونا

0

آیا باید همین روزها اسباب‌کشی کنید؟ با وجود اینکه ویروس کرونا یکی از دغدغه‌های امروز همه ماست، اما زندگی ادامه دارد و ما مجبور هستیم که فعلا به هم‌زیستی با این ویروس عادت کنیم. اثاث‌کشی در کرونا می‌تواند بی خطر باشد، اما در صورتی که موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنید. ما در اینجا برخی از کارهای اشتباه اسباب‌کشی در کرونا را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا با مطالعه آن، مواردی را که ممکن است فراموش کرده باشید، به یاد بیاورید.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، می‌توانید از این موارد به عنوان چک لیست موارد بهداشتی برای اسباب‌کشی در کرونا استفاده کنید.

کمک گرفتن از دوستان و آشنایان برای اثاث‌کشی

شاید قبلا کمک گرفتن از دوستان در هنگام اسباب‌کشی اولین گزینه‌ای بود که به ذهنمان می‌رسید. اما حالا با توجه به شیوع ویروس کرونا، تجمع افراد در خانه می‌تواند خطرآفرین باشد. بنابراین بهتر است این کار را به شرکت‌های معتبر باربری بسپارید و از تجمع غیر ضروری افراد داخل خانه پرهیز کنید.

آشنایی با چند اشتباه اسباب‌کشی در کرونا و نحوه بسته‌بندی وسایل برای اثاث‌کشی
افراد متخصص می‌توانند سریع‌تر و ایمن‌تر کار بسته‌بندی وسایل را برای شما انجام دهند.

اسباب‌کشی را به وقت دیگری موکول نمی‌کنید

اگر برایتان مقدور است کمی بیشتر صبر کنید. درست است که اسباب‌کشی در زمان کرونا ممنوع اعلام نشده، اما می‌تواند یکی از فعالیت‌های پرخطر باشد. چرا که تمیز نگه داشتن تمام بسته‌ها و جعبه‌ها در طول مسیر کار بسیار سختی است. بنابراین اگر می‌توانید زمان اسباب‌کشی را به تاخیر بیندازید.

تماس با اولین شرکت باربری که پیدا می‌کنید

قبل از این که اثاث‌کشی خود را به شرکتی بسپارید، بررسی کنید که این شرکت چگونه دستورالعمل‌های پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت می‌کند. آیا کارگران این شرکت روزانه غربالگری می‌شوند یا نه؟ آیا مواد ضدعفونی همراه خود دارند یا خیر؟ آیا در حین انجام کار از ماسک استفاده می‌کنند یا نه؟ این موارد را هم می‌توانید از خود مسئولین شرکت پرس و جو کنید و هم از دوستانی که به تازگی اثاث‌کشی داشته‌اند سوال کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

قرض گرفتن جعبه و کارتن از دیگران

یکی از کارهای سخت اسباب‌کشی، پیدا کردن جعبه و کارتن برای بسته‌بندی وسایل است. همیشه در این مواقع سعی می‌کنیم از هرجایی که شده جعبه و کارتن پیدا کنیم. اما حالا که اسباب‌کشی در کرونا داریم، برای حفظ فاصله اجتماعی و کاهش تماس افراد مختلف با وسایل، بهتر است این موضوع را کاملا فراموش کنیم و از شرکت باربری درخواست کنیم تا وسایل را برایمان بسته‌بندی کنند. هرچه در این دوران کمتر از دیگران چیزی قرض بگیریم، بهتر است.

اثاث‌کشی در کرونا با حضور کودکان

حضور کودکان موقع اثاث‌کشی به خودی خود کار را سخت‌تر می‌کند، به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا این کار چندین برابر سخت‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود. چرا که کنجکاوی بچه‌ها باعث می‌شود دائما در بین بسته‌های آماده برای جابه‌جایی، بازی کنند و در معرض آلودگی قرار گیرند. بنابراین سعی کنید از فردی مطمئن بخواهید که در مدت اثاث‌کشی از فرزندتان مراقبت کند تا هم سرعت کار شما بالاتر رود و هم خطر ابتلا به بیماری از فرزندتان دور شود.

مراقبت از کودکان هنگام اسباب‌کشی منزل و پیشگیری از چند اشتباه اثاث‌کشی در کرونا
کودکان به دلیل کنجکاوی دائم بین وسایل بازی می‌کنند و اگر جعبه‌ای آلوده باشد، ممکن است برای آنها خطرناک باشد.

عدم استفاده از ماسک و دستکش

در هنگام اسباب‌کشی در کرونا حتما از تجهیزات پیشگیری از بیماری استفاده کنید. از آنجایی که همه افراد ممکن است ناقل بیماری باشند، ممکن است هم شما و هم کارگرها موجب انتقال ویروس شوید. بنابراین هم خودتان و هم کارگرهایی که مسئول جابه‌جایی وسایل هستند باید از ماسک و دستکش استفاده کنید تا جابه‌جایی ایمن‌تری داشته باشید.

فراموش کردن مواد ضدعفونی‌کننده

شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا و انتقال ویروس کروناست. اما شما که نمی‌توانید از کارگرها بخواهید در حین کار دائم دست‌های خود را بشویند، بنابراین بهتر است مایع ضدعفونی‌کننده را در دسترس قرار دهید تا هرکسی که وارد منزل می‌شود دست‌های خود را ضدعفونی کند. همچنین دستگیره‌های درب ورودی، نرده‌های راه پله، کلیدهای برق، شیرهای آب و … را به خوبی ضدعفونی کنید.

فراموش کردن ضدعفونی ماشین حمل 

ماشین حمل اثاثیه هم ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشد. پس زمانی که ناچار به اثاث‌کشی در کرونا هستید، از راننده بپرسید آیا تمام قسمت‌های ماشین خود را ضدعفونی کرده است یا خیر. برای اطمینان بیشتر خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید. فضای قسمت بار، دستگیره درب‌ها، فرمان کمربند و … را به خوبی ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن کامیون حمل بار برای جلوگیری از رایج‌ترین اشتباه اسباب‌کشی در دوران کرونا
آلوده بودن ماشین حمل بار می‌تواند تمام وسایل و جعبه‌های شما را آلوده کند.

استفاده کردن از پول نقد

استفاده از پول نقد یکی از کارهای اشتباه اسباب‌کشی در کرونا است. اسکناس‌های پول قابل شست‌وشو نیستند و چون دائم دست به دست می‌شوند، می‌توانند یکی از مهم‌ترین راه‌های شیوع بیماری است. بنابراین بهتر است کمتر از پول نقد استفاده کنیم. در زمان اسباب‌کشی هم بهتر است پول کارگران و راننده ماشین حمل را به صورت غیرنقدی پرداخت کنید تا از شیوع بیماری جلوگیری کنید.

ورود به منزل جدید بدون تمیز کردن وسایل

وقتی به منزل جدید رسیدید، همه جعبه‌ها و وسایل را قبل از ورود به خانه ضدعفونی کنید. اگر برایتان مقدور است جعبه‌ها را خارج از خانه بگذارید و محتویات داخل جعبه‌ها و کارتن‌ها را بعد از ضدعفونی به داخل خانه ببرید. در غیر این صورت همه وسایل را در گوشه‌ای از خانه بگذارید و پس از ضدعفونی کامل، آنها را در خانه جابه‌جا کنید. همچنین سطوح خانه جدید مانند دستگیره‌های درب، کلیدهای برق، شیرآلات و …. را کاملا ضدعفونی کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

دریافت غذا از همسایه‌‌های جدید

معمولا موقع اسباب‌کشی همسایه‌های جدید برای کمک یا آشنایی به دیدن شما می‌آیند. بهتر است هنگام آشنایی با همسایه‌های جدید فاصله ایمنی را حفظ کرده و برای جلوگیری از شیوع بیماری سعی کنید از دریافت خوراکی و غذا خودداری کنید.

سخن آخر

در نهایت بهتر است در زمان شیوع بیماری کرونا، کارهای غیرضروری خود را لغو کنید. اما اگر مجبور هستید در این دوران اسباب‌کشی کنید حتما از شرکت‌های معتبر باربری کمک بگیرید و اطمینان حاصل کنید که این شرکت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را به خوبی انجام می‌دهد. از طرفی اثاث‌کشی هم مانند سایر کارهایی که انجام می‌دهید، باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود. در این صورت خطر انتقال کرونا از این طریق کاهش می‌یابد.

خدمات اسباب‌کشی استادکار با رعایت تمامی این نکات بهداشتی انجام می‌شود. تمامی ماشین‌های شرکت‌های باربری استادکار قبل و بعد از هر سفارش، کاملا ضدعفونی و تجهیزات آن‎ها همچون پتوها پس از هر بار استفاده توسط راننده شسته و ضدعفونی می‌شوند. کارگران باربری هم موظف هستند در تمامی مراحل باربری از ماسک و دستکش استفاده کرده و حتما محلول ضدعفونی‌کننده همراه خود داشته باشند. از طریق لینک زیر، می‌توانید برای خدمات اثاث‌کشی و دریافت قیمت، ثبت سفارش کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − ده =