ایده‌های پیشنهادی برای دکوراسیون خنثی، این 8 رنگ‌ بهترند!

1

اغلب افراد دوست دارند از رنگ‌های متنوعی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنند. انتخاب یک دکوراسیون خنثی هم یکی از قابلیت‌هایی است که می‌توانید در منزل از آن بهره ببرید. اگر فکر می‌کنید دکوراسیون خنثی کسل‌کننده و بی‌روح خواهد بود، ما به شما ایده‌هایی برای داشتن یک دکوراسیون خنثی زیبا و شاداب ارائه می‌دهیم.

رنگ‌های خنثی، همیشه مد هستند و محبوبیت‌شان همیشگی است. به راحتی می‌توان آنها را در فضا و دکوراسیون استفاده کرد و برای افرادی که دوست دارند مرتب تغییر دکوراسیون در خانه خود داشته باشند و تناژهای رنگی جدیدی به آن بیفزایند، ایده‌آل خواهد بود. رنگ‌های خنثی مانند بژ، طوسی یا خاکستری تنها محدود به رنگ دیوارها نیستند. بلکه می‌توانید آنها را در پس‌زمینه دکوراسیون خنثی یا حتی به عنوان یک طرح رنگی کامل استفاده کنید.

دکوراسیون خنثی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، دکوراسیون خنثی به دکوراسیونی گفته می‌شود که در آن کاملا از رنگ‌های خنثی استفاده شده باشد. هرچند برخی از افراد معتقدند برای اینکه رنگ خنثی زیباتر دیده شود بهتر است در کنار آن حتما از یک رنگ فعال نیز استفاده شود، اما طراحان دکوراسیون داخلی خانه معتقدند می‌توان بدون کسل‌کننده کردن فضا از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیا رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی از مد می‌افتد؟

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
رنگ‌های خنثی نیز می‌توانند در دکوراسیون خانه بدرخشند.

رنگ‌های خنثی کدامند؟

برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون خنثی بچینید لازم است با رنگ‌های خنثی نیز آشنا شوید. رنگ‌های خاکستری، مشکی، سفید، برنز، بژ، عاجی، برنز، طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای و گاهی رنگ‌های طلایی و مسی، از جمله رنگ‌هایی هستند که در دسته بندی رنگ خنثی قرار می‌گیرند بنابراین می‌توانند برای داشتن یک دکوراسیون خنثی مورد استفاده قرار بگیرند. رنگ‌های خنثی نیز همانند تمام رنگ‌های دیگر خاصیت گرم و سرد دارند.

رنگ‌های خنثی گرم شامل رنگ‌های قهوه‌ای، برنز، طلایی، بژ و مشکی می‌شوند و رنگ‌های سفید، کرم، عاجی، خاکستری و نقره‌ای نیز در دسته بندی رنگ‌های خنثی سرد قرار می‌گیرند.

۸ ایده جدید برای داشتن دکوراسیون خنثی

از طرح‌ها و بافت‌های متنوع در دکوراسیون خنثی استفاده کنید

وقتی می‌خواهید دکوراسیون خنثی داشته باشید بهتر است از طرح‌ها و بافت‌های متنوعی استفاده کنید. مثلا کوسن مبل‌ها را یکرنگ انتخاب نکنید؛ سعی کنید از دو رنگ خنثی روشن و تیره در طرح‌های آن استفاده شده باشد. با این کار عمق بیشتری به دکوراسیون خانه خود خواهید داد و فضای اتاق شما متحرک و فعال‌تر به نظر خواهد رسید. بافت‌های مختلف همانند طرح‌های مخمل یا پوستین نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای رنگ خنثی باشند.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
برای ایجاد حرکت در دکوراسیون خنثی بهتر است از طرح‌های مختلفی برای رومبلی‌ها و وسایل دکوراسیون استفاده کنید. مثل طرح زیگزاک در این دکوراسیون.

فضایی آرامش‌بخش با رنگ‌های خنثی ایجاد کنید

اگر می‌خواهید اتاق شما فضایی آرامش‌بخش داشته باشد، انتخاب دکوراسیون خنثی برایتان بسیار مناسب است. چراکه رنگ‌های خنثی بسیار ملایم و آرامش‌بخش هستند و با انتخاب رنگ مناسب می‌توانید فضایی آرام برای خانه خود ایجاد کنید. رنگ‌های سفید، کرم و حتی آبی روشن را می‌توانید برای آرام شدن فضای اتاق در دکوراسیون خنثی استفاده کنید.

 

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
با رنگ‌های خنثی می‌توانید فضایی آرامش بخش برای دکوراسیون اتاق خواب خود ایجاد کنید.

از طرح چوب در دکوراسیون خنثی کمک بگیرید

این را به یاد داشته باشید، منظور از خنثی بودن استفاده دائم از رنگ سفید یا هر رنگ روشن دیگری نیست. رنگ چوب نیز نوعی رنگ خنثی به حساب می‌آید که گرمای بیشتری دارد. بنابراین طرح چوب می‌تواند در کنار سایر رنگ‌های خنثی همانند سفید و کرم، به زیبایی بدرخشد. طرح چوب تضاد خوبی در فضای اتاق ایجاد می‌کند و موجب می‌شود دکور اتاق شما کسل‌کننده به نظر نرسد.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
کفپوش چوبی می‌تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون خنثی باشد.

 

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
چوب رنگ‌های متفاوتی دارد، با توجه به اینکه دکوراسیون خانه را در چه طیف رنگی می‌خواهید انتخاب کنید می‌توانید همیشه از چوب برای عمق بخشیدن به آن کمک بگیرید.

با رنگ‌های خنثی دکوراسیونی لوکس ایجاد کنید

یک دکوراسیون خنثی می‌توان شیک و لوکس باشد. رنگ‌هایی نظیر طلایی و نقره‌ای می‌توانند در کنار رنگ سفید به دکوراسیون خانه شما ظاهری لوکس و جذاب ببخشد. همچنین گچکاری دیوارها و استفاده از اشیائی که انعکاس ایجاد می‌کنند، نظیر میز شیشه‌ای یا آینه‌های دکوراتیو، به شما کمک خواهند کرد دکوراسیون خنثی بسیار چشمگیری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای نصب آینه در دکوراسیون خانه

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
یک لوستر آویز لوکس و زیبا در کنار رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری و کفپوش سنگی می‌توانند دکوری لوکس برای اتاق شما ایجاد کنند.

 

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون خنثی می‌تواند آن را به دکوراسیونی لوکس و تماشایی تبدیل کند.

دکوراسیونی مدرن با رنگ‌های خنثی بسازید

اگر دوست دارید دکوراسیونی مدرن در خانه ایجاد کنید، رنگ‌های خنثی بسیار به کمک شما خواهند آمد. دکوراسیون خنثی با رنگ‌های مشکی، بژ، سفید و خاکستری از جمله رنگ‌هایی هستند که ترکیب آن‌ها می‌تواند دکوراسیونی مدرن در خانه شما ایجاد کند. اما در دکوراسیون مدرن نیز استفاده از بافت‌ها و طرح‌های مختلف را فراموش نکنید تا دکوراسیون خانه شما خیلی یکدست و یکنواخت نشود.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
یک مبلمان مشکی در میان رنگ سفید و یک فرش کوچک خاکستری می‌تواند یک دکور مینیمال مدرن برای خانه شما ایجاد کند.

 

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
رنگ خاکستری و مشکی از جمله رنگ‌های جدی هستند که در دکوراسیون خنثی استفاده شده و می‌توانند یک دکوراسیون مدرن ایجاد کنند.

دکوراسیونی گرم برای خانه خود ایجاد کنید

همانطور که به آن اشاره شد، رنگ‌های خنثی نیز می‌توانند گرم و سرد باشند. از ترکیب رنگ‌های گرم در طیف‌های تیره و روشن می‌توانید برای ایجاد گرما در فضای خانه خود ایجاد کنید. این گرما را با انتخاب بافت‌های پشمی و مخمل و یا جیر برای پارچه مبلی بیشتر کنید.

برای گرما بخشیدن به دکوراسیون خانه خود هنگام استفاده کردن از رنگ‌های خنثی، از میزهای چوبی یا کفپوش چوبی استفاده کنید. چوب به فضای اتاق عمق بیشتری می‌بخشد و موجب می‌شود هنگام نگاه کردن به رنگ‌های خنثی دیگر، تضادی در آن‌ها احساس کنید و یکنواختی در فضای اتاق ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: راهنمای تمیز کردن کفپوش چوبی

در دکوراسیون خنثی، چند لایه از یک طیف رنگی ایجاد کنید

از پالت رنگ‌های خنثی یک رنگ را انتخاب کنید. رنگی روشن‌تر از آن خانواده رنگی را برای رنگ دیوار انتخاب کنید. حالا کافیست تا سایر رنگ‌های طیف رنگی را به ترتیب برای مبلمان، پرده اتاق، فرش و سایر وسایل انتخاب کنید. رنگ‌های چند درجه روشن‌تر و چند درجه تیره‌تر می‌توانند یک دکوراسیون خنثی تک رنگ اما زیبا و جذاب در خانه شما ایجاد کنند.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
رنگ‌های موجود در دکوراسیون را از یک پالت رنگی انتخاب کنید.

هارمونی را در فضای خانه حفظ کنید

بهتر است اتاق‌ها و فضاهایی که در یک دید قرار می‌گیرند، رنگ‌بندی‌های نزدیک به هم داشته باشند. هرچند ما نمی‌خواهیم دقیقا یک رنگ باشند اما مثلا باید هارمونی بین رنگ‌های اتاق پذیرایی و آشپزخانه ایجاد شود به طوری که خیلی احساس نشود وارد دو فضا از دو خانه متفاوت شده‌اید.

شاید ایجاد یک آشپزخانه با رنگ خنثی کمی دشوارتر به نظر برسد اما شما می‌توانید کانتر آشپزخانه را چوبی انتخاب کنید. همچنین کابینت‌ها نیز همرنگ و هم جنس کانتر انتخاب شود. کاشی‌های سفید تک رنگ یا طرح دار بعنوان کفپوش آشپزخانه بسیار مناسب هستند. حتی می‌توانید از کاشی شیشه‌ای برای کاشی‌کاری دیوارهای آشپزخانه استفاده کنید که رنگ خاصی نداشته باشند اما در عین حال جذابیت بیشتری به آشپزخانه شما ببخشند.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
می‎‌‌توانید یک آشپزخانه با دکوراسیون خنثی نیز داشته باشید.

با این وجود انتخاب رنگ خنثی مناسب با فضای موجود می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اگر می‌خواهید از رنگ‌های خنثی برای دیوار فضاهای خود استفاده کنید، باید بدانید که تنالیته و درجه رنگی آن با توجه به گرم یا سرد بودنش متفاوت است. از طرفی دیگر از آنجایی‌که نور و متراژ هر فضا متغیر است، حتی در یک درجه رنگی مشابه نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود.

بررسی کلی رنگ در دکوراسیون خنثی

  • خانواده: شامل رنگ‌های طوسی یا خاکستری که مقادیر متفاوتی از قهوه‌ای، بژ، سبز، آبی و سفید ترکیب شده باشد.
  • رنگ‌های مکمل: دکوراسیون خنثی را می‌توانید با همه رنگ‌ها به خوبی هماهنگ کنید.
  • حس و حال: آرامش‌بخش
  • محل استفاده: دکوراسیون خنثی در هر فضایی قابل استفاده است، ولی به‌طور کلی در اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق غذاخوری و ادارات بیشترین کاربرد را دارد.

رنگ‌های قابل استفاده در دکوراسیون خنثی

در ادامه می‌توانید با چند رنگ برای دکوراسیون خنثی بیشتر آشنا شوید:

 رنگ طوسی مایل به کرم Revere Pewter بنجامین مور

طوسی مایل به کرم، در واقع یک رنگ خاکستری-بژ است که از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و به نام  greige مشهور است. این رنگ به نوعی مرز بین رنگ خنثی گرم و سرد به شمار می‌رود و بسیاری از طراحان داخلی دکوراسیون وقتی از رنگ مورد علاقه‌شان صحبت می‌کنند، منظورشان همین تناژ رنگی است. این رنگ به دلیل مقداری قهوه ای ملایم که در ترکیبش دارد، در دسته رنگ گرم با دکوراسیون خنثی قرار می‌گیرد.

درصورتی که آن را برای نقاشی دیوار به کار ببرید، ممکن است پررنگ‌تر از نمونه‌ای به نظر برسد که در هنگام خرید دیده‌اید. اما به دلیل درخشندگی برای فضاهای مختلف مناسب خواهد بود. این رنگ در کنار قاب پنجره و درب سفید و چوب تیره ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
روکش کوسن مبل را می‌توانید در رنگی متفاوت و حتی بافت متفاوت انتخاب کنید تا به خوبی خودش را در دکوراسیون نشان دهد.

رنگ بژ Bradstreet Beige بنجامین مور

این تنالیته از رنگ بژ، گرم و خنثی بوده و به خاکستری مایل به قهوه‌ای متمایل است. مانند هر گزینه دیگری برای دکوراسیون خنثی، این رنگ فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای هر نوع کاربری هم مناسب است. همان‌طور گه گفته شد در دسته انواع رنگ‌های خنثی گرم قرار می‌گیرد و به همین دلیل به سادگی می‌توان آن را با سایر رنگ‌های گرم ست کرد. البته این بدان معنی نیست که نمی‌توانید از رنگ‌های سرد در ترکیب دکوراسیون استفاده کنید.

رنگ سفید Rotunda White کلی مور

این رنگ، سفید جذاب، براق و گرمی است که در دکوراسیون خنثی قابل استفاده خواهد بود. از آنجایی‌که رنگ سفید می‌تواند روی دیوار خاکستری، زرد یا حتی صورتی به نظر برسد، انتخاب سختی به شمار می‌رود.. اگر به فکر وارد کردن رنگ‌های گرم به فضا هستید، این درجه رنگی گزینه ایده‌آلی خواهد بود. همچنین می‌توانید آن را با رنگ‌های سرد کدر هم ترکیب کنید.. استفاده از رنگ سفید گرم در ترکیب دکوراسیون خنثی می‌تواند هماهنگی و گرمای فضا را بهبود بخشد.

رنگ آبی خاکستری Valspar Blue Arrow

این رنگ هم محبوب بسیاری از طراحان داخلی است. ترند رنگ آبی در دکوراسیون به تناژی که رنگ سبز بسیار ملایم داشته باشد، تغییر پیدا کرده است. رنگ Valspar Blue Arrow بسته به میزان نور فضا و همچنین مساحتی که برای نقاشی انتخاب می‌شود، ممکن است به رنگ خاکستری آبی غنی یا سبز-آبی کدر تمایل پیدا کند. این رنگ با چوب قهوه‌ای تیره یا متوسط ​​بسیار عالی به نظر می‌رسد.

نکته: هرگز نمی‌توانید بافت‌های زیادی را در دکوراسیون خنثی به کار ببرید. برای افزایش جذابیت بصری دکوراسیون خنثی، متریالی مانند کتان، جیر و مخمل را به فضا اضافه کنید.

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
دو فضایی که در کنار هم قرار می‌گیرند باید از نظر رنگی تعادل کافی را داشته باشند.

رنگ Valspar Churchill Hotel Ecru

این رنگ به نام بژ تیره نیز مشهور است، بافت نرم و برنزه‌ای دارد که رنگ کافی برای گرم کردن فضا را وارد دکوراسیون خنثی می‌کند. البته گرمای آن هم به اندازه‌ای نیست که با هر دکوراسیونی در تضاد باشد. اگرچه انتخاب رنگ خنثی برای دکوراسیون آسان به نظر می‌رسد، اما به‌طور کلی تعداد رنگ‌های خنثی که بدون آسیب زدن به پالت رنگی فضا هیچ رنگ زمینه‌ای در ترکیب آنها دیده نشود، محدود است. رنگ معرفی‌شده با بیشتر رنگ چوب و قاب درب و پنجره دکوراسیون فضا تطابق خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 10 ترکیب رنگ برای دیوار مورد تایید طراحان داخلی

رنگ C2 Greige

این درجه رنگی همان رنگ خاکستری-بژی است که می‌تواند رنگ خنثی را بدون گرم یا سرد شدن دکوراسیون خنثی در فضا وارد کند.  این خاکستری ملایم درخشندگی دارد، اما سرد نیست. از طرفی به اندازه‌ای گرم محسوب می‌شود که برخلاف بسیاری از دیگر تنالیته‌های خاکستری و بژ، می‌توان آن را در فضایی با چوب‌های مختلف از رنگ روشن گرفته تا تیره به کار برد. از آنجایی‌که این رنگ انعطاف‌پذیری زیادی در دکوراسیون خنثی به همراه دارد، استفاده آن در هر فضایی زیبایی منحصربه‌فردی به وجود می‌آورد.

ترکیب این رنگ با قهوه‌ای شکلاتی تیره، سیاه یا خاکستری تیره گرم نتیجه خیره‌کننده‌ای برجای می‌گذارد. از طرفی دیگر به‌عنوان  یک رنگ خاکستری گرم، به خوبی با رنگ‌های زرد، نارنجی و دیگر رنگ‌های گرمی که معمولاً با خاکستری ست نمی‌شوند، هماهنگ خوبی به وجود می‌آورد.

رنگ سبز- طوسی Filmy Green شروین ویلیامز

این رنگ را می‌توان شبیه به رنگ سبز-آبی کدری دانست که ته‌مایه آبی آن کمتر بوده و با مقداری طوسی ترکیب شده است. اگر این رنگ را با سیاه و سفید به کار ببرید، می‌توانید انتظار یک دکوراسیون خنثی به سبک کلاسیک را داشته باشید. اگر هم آن را در دکوراسیون حمام یا اتاق اسپا استفاده کنید، حال و هوای ساحلی و مه‌آلود به وجود می‌آورد. از ترکیب قهوه‌ای تیره و تنالیته‌های تیره سبز هم کنار این رنگ غافل نشوید، زیرا نتیجه فوق‌العاده‌ای در دکوراسیون خنثی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: ست رنگ طوسی دکوراسیون با چه رنگ‌هایی بهتر است؟

دکوراسیون خنثی ؛ 8 ایده جدید برای بازسازی و دکورخانه‌تان
از رنگ‌های خنثی گرم برای داشتن یک دکوراسیون گرم در خانه استفاده کنید.

رنگ خاکستری Sensible Hue شروین ویلیامز

وقتی به دنبال بهترین رنگ خاکستری و خنثی هستید ، این رنگ باید اولین گزینه شما باشد. درجه رنگی آن از طوسی روشن تیره‌تر، ولی از رنگ زغالی روشن‌تر است و به همین دلیل می‌توان آن را در فضاهای مختلف با دکوراسیون خنثی به کار برد. چنانچه دنبال رنگ خاکستری واقعی می‌گردید که ته‌رنگی از بژ در آن ترکیب نباشد، بهترین انتخاب رنگ معرفی‌شده است. این رنگ را با خیال راحت برای دیوار خنثی انتخاب کنید، چراکه می‌تواند یا هر سطح سنگی هماهنگ شود. استفاده از آن در دکوراسیون خنثی آشپزخانه‌ای با کابینت سفید یا سیاه، با صفحه کابینت از متریال مختلف زیبایی زیادی برجای می‌گذارد.

سخن پایانی

برای اینکه یک دکوراسیون زیبا و چشمگیر در خانه خود ایجاد کنید همیشه نیاز نیست از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. به‌خصوص اگر می‌خواهید یک اتاق پذیرایی کوچک را دکور کنید بهتر است از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید. دکوراسیون خنثی را اگر به درستی و با سلیقه بچینید می‌تواند به اندازه دکوراسیون با رنگ‌های گرم و جذاب، زیبا و تماشایی باشد و شخصیتی آرام و حتی مدرن به فضای خانه شما ببخشد. برای انتخاب رنگ خثی از نمونه‌های معرفی شده کمک بگیرید.

منبع: thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. - دیلی مارکت

    […] نارنجی ملایم، قرمز کمرنگ، قهوه‌ای با سایه‌های زرد، رنگ‌های خنثی متمایل به عسلی و سایر رنگ‌های ملایم، گرم و اندکی کمرنگ […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − نه =