علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور چیست؟

1

گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور یکی از مشکلات رایج پکیج محسوب می‌شود که ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. ممکن است گرم نکردن آب پکیج ایران رادیاتور به دلیل خرابی قطعه‌ای در پکیج اتفاق بیفتد و یا مربوط به سیستم احتراق باشد. در ادامه این مقاله با استادکار همراه باشید تا علت گرم نشدن پکیج ایران رادیاتور را با هم بررسی کنیم.

گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

احتمالاً شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید که آب مصرفی منزلتان درست گرم نمی‌شود و رادیاتورها سرد هستند، در این مواقع بهتر است که با مهم‌ترین علائم گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور آشنا باشید. به طور کلی باید بدانید که معمولاً برای اینکه گرمایش و آب گرم مصرفی خوبی داشته باشید، باید پکیج خود را متناسب با متراژ منزلتان انتخاب کنید. مهم‌ترین عوامل مؤثر بر گرم نشدن پکیج ایران رادیاتور عبارت است از:

گرم نشدن آب پکیج یکی از مشکلات رایج است که ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد.
گرم نشدن آب پکیج یکی از مشکلات رایج است که ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد.

فرمان تولید آب گرم صادر نمی‌شود

زمانی که فلومتر یا فلوسوئیچ پکیج شما به درستی عمل نکند و یا سنسور ntc دچار مشکل شود، فرمانی از دستگاه صادر نمی‌شود که آب گرم شود. به همین دلیل در این مواقع باید بررسی کنید که سیم‌های اتصال مربوط به فلوسوئیچ سالم باشد و یا مشکلی در عملکرد آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بدانید تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

در مورد بررسی سنسور مربوط به ntc نیز باید بعد از اینکه پکیج را خاموش کردید، به وسیله فشارسنج مقاومت سنسور را مورد اندازه‌گیری قرار دهید و دمای آن را به وسیله شعله غیر مستقیم بالا ببرید. در این مواقع باید عدد مورد نظر طبق استانداردهای مشخص شده باشد. برای مثال در دمای صفر درجه میزان مقاومت ۲۷ اهم، دمای ۱۰ درجه ۱۷ اهم، دمای ۲۰ درجه ۱۲ اهم و همین‌طور عددهایی که از قبل مشخص شده است.

پایین بودن فشار پکیج

زمانی که فشار پکیج شما پایین‌تر از ۱ باشد معمولاً هم آب سرد می‌شود و هم اینکه دستگاه روشن نمی‌شود. برای رفع این مشکل باید شیر پرکن پکیج را که در زیر آن قرار گرفته است باز کنید و اجازه دهید که فشار به حد نرمال ۱/۵ تا ۲ برسد.

کمبود ارتفاع شعله

ممکن است حتی با نگاه کردن به شعله‌های پکیج هم به سادگی متوجه شوید که ارتفاع آ‌ن کم است که ممکن است به دلیل کمبود فشار گاز مناسب و همچنین استفاده از دودکش نامناسب اتفاق بیفتد. از طرفی نیز ممکن است که هوا در رادیاتورها باشد و یا مبدل پکیج یا رادیاتورها دچار رسوب شده باشد. بهتر است برای رفع عیب گرم نکردن آب پکیج مدل m24ff ایران رادیاتور یا مدل دیگری حتماً هر دو سال یک بار اجازه دهید که فردی متخصص دستگاه شما را بررسی کند عیوب آن را رفع نماید.

فراموش نکنید که گاهی اوقات کمبود ارتفاع شعله ناشی از لوله‌کشی نامناسب نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود.

بیشتر بدانید آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

کمبود شعله یکی از عوامل موثر بر گرم نشدن پکیج است.
کمبود شعله یکی از عوامل موثر بر گرم نشدن پکیج است.

عدم تنظیم پمپ

زمانی که پمپ پکیج ضعیف شود ممکن است فشار آب کاهش پیدا کند و در نتیجه آب به درستی گرم نشود. عملکرد پکیج در این مواقع به این صورت است که با کاهش فشار، مقدار آب کمی وارد پکیج می‌شود و همان آب فوراً جوش می‎آید و پکیج خاموش می‌شود و بنابراین آب به طور مداوم سرد و گرم می‌شود.

بیشتر بدانید علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

خرابی برد دستگاه

زمانی که برد پکیج شما خراب یا نیم‌سوز شود، دستگاه نمی‌تواند به درستی کار کند و این موضوع موجب گرم نکردن آب پکیج ایران رادیاتور می‌گردد. در مدل‌های آنالوگ پکیج ایران رادیاتور در زمان خرابی برد چراغ‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ شروع به چشمک زدن می‌کند و در مدل‌های دیجیتال نیز این موضوع با انواع ارورهای مختلف روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

در از آنجایی که تعمیرات و مشکلات مربوط به برد بسیار حساس است و نیاز به مهارت زیادی دارد، بهتر است که در صورت بروز مشکل حتماً از یک تکنسین ماهر بخواهید تا مشکل مربوط به برد را بررسی و برطرف نماید.

از طرف دیگر عواملی همچون نیمه باز ماندن شیر ورودی و خروجی پکیج، ضعف فنر سوپاپ و رسوب دریچه آب همگی می‎توانند موجب گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور شما شوند. از طرفی نیز زمانی که پکیج بیش از حد به رادیاتور نزدیک باشد نیز ممکن است که آب به درستی گرم نشود.

تعمیرات مربوط به برد پکیج نیاز به مهارت زیادی دارد و بهتر است که توسط یک تکنسین انجام شود.
تعمیرات مربوط به برد پکیج نیاز به مهارت زیادی دارد و بهتر است که توسط یک تکنسین انجام شود.

کلام آخر

اگر در خانه از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌کنید، ممکن است به دلایل مختلفی متوجه شوید که گرمای مورد نیازتان برای آب مصرفی یا گرمایش خانه به خوبی تأمین نمی‌شود. در این مواقع آشنا بودن با علائم مؤثر بر گرم نشدن آب و همچنین دلایل سرد شدن آب پکیج ایران رادیاتور می‎تواند به شما کمک کند تا بهتر مشکل را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

چنانچه برای تعمیر و تعویض قطعات پکیج و عیب‌یابی سیستم به افرادی ماهر و متخصص نیاز داشتید، می‌توانید از همکاران تعمیرکار پکیج ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. کاوه می گوید

    با سلام
    پکیج بدون هیچ کد خطایی آب گرم مصرفی ضعیفی داره اما فشار بار مناسبی داره
    خواهشا راهنمایی کنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =