راهنمای کامل بسته بندی ظروف شکستنی برای اسباب کشی و باربری

0

اگر به تازگی برنامه اسباب‌کشی و جابه‌جایی منزل دارید و نگرانید که ظروف شکستنی و تزئینی در حین باربری بشکنند و آسیب ببینند، به هیچ عنوان این پست استادکار را از دست ندهید. با روش‌های صحیح بسته بندی ظروف شکستنی آشنا شوید و یک اسباب‌کشی بی‌دغدغه و بدون استرس را تجربه کنید.

چطور در جابه جایی منزل ظرف و ظروف شکستنی را بسته بندی کنیم؟

روش گام به گام بسته بندی ظروف شکستنی به شما کمک می‌کند تا از ایمنی ظروف آسیب‌پذیر مثل بشقاب‌های چینی و آرکوپال، لیوان‌ها، ماگ‌های نوشیدنی و دکوری‌های بوفه منزل خاطرتان آسوده شده و اسباب‌ کشی بدون استرس داشته باشید. در ادامه ۷ گام مفید برای بسته بندی ظروف شکستنی و برخی از تجربیات امتحان پس داده در اسباب کشی منزل را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

گام ۱: انتخاب جعبه و ابزار بسته بندی مناسب

انتخاب نوع جعبه و بسته بندی نقش مهمی در تضمین سلامت ظروف حین باربری دارد. برخی معتقدند که جعبه‌های چوبی بهترین گزینه هستند ولی اگر چند باری در طول زندگی جابه‌جا شده باشید به خوبی می‌دانید که تهیه جعبه‌های چوبی هزینه زیادی دارد و برای خانواده‌ها مقرون به صرفه نیست ولی در کنارش گزینه‌های بهتری نیز وجود دارد.

از جعبه‌های کارتنی خود ظروف استفاده کنید. نگهداری این کارتن‌های کوچک جای زیادی نمی‌گیرد و البته کارتن‌های خود ظروف اغلب متناسب با نوع ظرف طراحی شده و از جنس مقاومی هستند. اگر برخی از ظروف‌تان کارتن ندارند می‌توانید جعبه‌های مقوایی محکم تهیه کنید. بخاطر داشته باشید بهترین اندازه برای بسته بندی ظروف شکستی جعبه‌هایی با سایز متوسط هستند. برای تهیه جعبه‌های مقوایی محکم از سوپری محل‌تان پرس و جو کنید. ممکن است تعدادی را در اختیارتان بگذارد.

اگر به صورت سالیانه اسباب کشی می‌کنید جعبه‌ها را دور نیاندازید آن‌ها را به صورت تو در تو داخل هم قرار دهید و در انباری خانه جدیدتان برای سال آینده نگهداری کنید.

برای بسته بندی ظروف شکستنی مثل لیوان، ماگ، بشقاب و.. می‌توانید از روزنامه یا ورقه‌های مخصوص بسته بندی استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌ها استفاده کردن از دفتر باطله بچه‌ها و مجلات قدیمی است که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید.

بسته بندی ظروف شکستنی
از بچه‌های بالای ۷ سال‌تان هم می‌توانید در زمینه بسته بندی کمک بگیرید به این ترتیب هم آن‌ها احساس مفید بودن می‌کنند و هم کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود ولی پیش از شروع نحوه درست پیچیدن ظرف در روزنامه و کاغذ را به آن‌ها یاد دهید.

گام ۲: با چند تکه کاغذ شروع کنید

یک تکه روزنامه یا تعدادی خرده کاغذ را در انتهای جعبه بسته بندی خود قرار دهید. این کار ایمنی ظروف را حین حمل و نقل و قرار دادن جعبه‌ها روی همدیگر حفظ می‌کند.

بسته بندی ظروف شکستنی
به طور متوسط شما به ۶ ورقه کاغذ برای زیر هر جعبه کارتن نیاز دارید.

گام ۳: بسته بندی لیوان‌ها

برای بسته بندی لیوان‌های کوچک مثل فنجان‌های تزئینی، فنجان قهوه و چای یک برگه کاغذ را پهن کنید و ظرف را در میانه آن قرار دهید. سپس کاغذ را از اطراف به سمت داخل لیوان جمع کنید. برای بسته بندی ظروف شکستنی کوچک مثل فنجان‌ها مراقب دسته‌های باریک آن باشید و خوب آن‌ها را بپوشانید. برای لیوان‌های بزرگ‌تر، ورقه کاغذ بسته بندی را باز کرده، لیوان را در یک گوشه آن قرارداده و به سمت داخل رول کنید. بخش‌های اضافی روزنامه را داخل لیوان قرار دهید به نحوی که لبه‌های لیوان کاملا پوشیده شود.

بسته بندی ظروف شکستنی
همیشه هر لیوان را به صورت جداگانه رول و بسته بندی کنید. برای ظروف ظریف‌تر و کریستال‌ها رول کردن را با دو لایه کاغذ به صورت مجزا تکرار کنید.

گام ۴: بسته بندی تنگ کریستال، گلدان و بطری‌های شیشه‌ای

روش رول کردن که برای بسته بندی لیوان‌ها گفته شد در این مرحله نیز استفاده می‌شود. ولی چون اغلب این ظروف اندازه بزرگتری دارند تعداد روزنامه‌های بیشتری نیاز دارید. هدف از بکار بردن روزنامه، پوشاندن تمامی نقاط نظیر لبه‌ها، دهنه و دسته‌های موجود هر یک از اشیاء است. هر چه لایه‌های روزنامه بیشتری استفاده کنید احتمال شکستگی شی در جابه‌جایی کمتر است ولی در عین حال از اسراف و وسواس هم پرهیز کنید.

گام ۵: ظروف و لیوان‌های پایه‌دار

برای ظروف پایه‌دار یک تکه کاغذ مچاله شده در داخل آن بگذارید و دور و پایه‌های ظریف آن را با رول کردن کاغذ به دورش بپوشانید. اگر حین چیدن ظروف کنار هم صدایی مثل ضربه خوردن شنیدید احتمالا دور ظروف را به خوبی با کاغذ نپوشاندید.

بسته بندی ظروف شکستنی
از نایلون‌های حباب‌دار ضربه‌گیر بین ظروف استفاده کنید.

گام ۶: بسته بندی بشقاب‌های شکستنی

هر بشقاب را داخل یک ورقه کاغذ بپیچید و برای اینکه میانه بشقاب‌ها با هم برخورد نکند قبل از گذاشتن یک بشقاب روی بشقاب دیگر داخل آن یک ورقه کاغذ یا نایلون حباب‌دار ضربه‌گیر بگذارید.

بسته بندی ظروف شکستنی
در هر جعبه متوسط حدود ۸ بشقاب و تعدادی ظروف کوچک‌تر مثل لیوان و.. می‌توانید قرار دهید.

گام ۷: نکات تجربی در بسته بندی ظروف شکستنی

  • اگر مقدار زیادی روزنامه برای بسته بندی ندارید از دستمال‌های آشپزخانه و یا حوله استفاده کنید.
  • هفت سانتی متر مانده به پر شدن جعبه، وسیله جدیدی در آن نگذارید. فقط جاهای خالی را با لوازم کوچکتر پر کنید. سپس چند ورقه روزنامه یا یک لایه مقوای باریک روی آن بگذارید و درب جعبه را ببندید.
  • همیشه برای بسته بندی ظروف شکستنی، ظرف‌هایی که سنگین‌تر هستند را در انتهای جعبه بگذارید و ظروف ظریف‌تر و سبک‌تر مثل لیوان‌ها را روی آن‌ها بچینید.
  • گزینه‌های ایده آل برای چیدمان مرحله اول در داخل جعبه؛ ظرف‌های صاف مثل بشقاب‌های غذاخوری، سینی و دیس‌ها هستند.
  • هیچ وقت کارتن‌ها را خیلی سنگین نکنید.
  • از پر کردن بیش از حد کارتن‌ها اجتناب کنید. درب کارتن باید به راحتی و بدون هیچ فشاری بسته شود.
  • بعد از چیدن ظروف شکستنی داخل جعبه درب آن را ببندید و برای اطمینان از چسب‌های نواری پهن برای مهر و موم کردن آن استفاده کنید.
  • با استفاده از یک ماژیک روی جعبه عبارت «ظروف شکستنی» را بنویسید. به این ترتیب هم کارگران حمل بار به آن توجه کرده و هم در حین پیدا کردن ظروف در خانه جدید به مشکل برنمی‌خورید.
اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار
  • هنگام چیدن جعبه‌های ظروف شکستنی در داخل کامیون آن‌ها را روی وسایل سنگین‌تر بگذارید.

نگهداری جعبه‌ها و کاغذهای بسته بندی هزینه‌های اسباب کشی شما برای دفعات بعدی را کاهش می‌دهد. میتوانید کاغذهای روزنامه را صاف کنید و داخل جعبه‌ها بگذارید و در انباری نگهداری کنید.

نظرات و پیشنهادات

در این پست استادکار سعی کردیم راهنمای جامعی از روش‌های صحیح بسته بندی ظروف شکستنی را ارائه دهیم. شما نیز میتوانید تجربیات ارزشمندتان در زمینه بسته بندی ظروف شکستنی و اسباب کشی را در بخش نظرات سایت با ما در میان بگذارید.

منابع: Thespruce1 | Thespruce2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 12 =