رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب

2

رنگ آمیزی ساختمان آن هم به صورت حرفه‌ای خیلی دور از دسترس نیست، تنها لازم است بدانید کجا باید از چه رنگی و چه ابزاری استفاده کنید تا کمترین اتلاف رنگ را داشته باشید و در کنار آن به کیفیت رنگ بالایی دست پیدا کنید. برای رنگ آمیزی ساختمان از ابزارهای مختلفی مانند قلمو، غلطک، اسپری پاشش رنگ و… استفاده میشود. هرکدام از این ابزار میتوانند به شما به خوبی کمک کنند البته اگر در جای درست استفاده شوند، اما بر اساس قابلیت‌هایشان مزایا و معایبی هم دارند. در این نوشتار قصد داریم تا شما را هرچه بیشتر با رنگ آمیزی با غلطک آشنا کنیم و به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

انواع غلطک کدام هستند؟

رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب
رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب

غلطک‌ها در انواع مختلفی تولید میشوند که هر کدام میتوانند در مکان مشخصی به شما در نقاشی و رنگ آمیزی کمک کنند، در ادامه مدلهای مختلف غلطک رنگ را مورد بررسی قرار میدهیم.

کاربرد غلطک‌های دستی در رنگ آمیزی با غلطک

برای رنگ آمیزی سطوحی مانند دیوار و سقف استفاده میشوند و با توجه به اندازه دسته‌ای که دارند نیازی به استفاده از نردبان ندارید البته از ضعف‌های این مدل غلطک‌های رنگ میتوان به شره کردن رنگ در صورت استفاده بیش از حد رنگ اشاره کرد. سایز صفحه خود غلطک متفاوت است و برای سطوحی مانند دیوار از غلطک سه هشتم اینچی استفاده میشود اما برای سقف غلطک‌های بزرگتر مانند یک دوم اینچ استفاده میشوند.

کاربرد غلطک‌های بافت در رنگ آمیزی با غلطک

این غلطک‌ها عموما از فوم تهیه شده‌اند و برای سطوح بزرگ مانند دیوارها و سقف استفاده میشوند. البته این غلطک‌ها چندبار قابل استفاده هستند ولی مقدار بیشتری رنگ را هدر میدهند. اما برای سطوح سخت مانند دیوارهای بیرونی و یا آجری و سیمانی بهترین گزینه این نوع غلطک‌ها هستند.

کاربرد غلطک‌های کوچک دستی در رنگ آمیزی با غلطک

این نوع از غلطک‌ها بیشتر برای نقاطی استفاده میشوند که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است مانند لبه کابینت‌ها، داخل کمد‌ها و لبه شیروانی و…

غلطک‌های دستی برخلاف تصور اغلب چندین بار قابل استفاده هستند و البته کاربرد آنها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

مزایا و معایب رنگ آمیزی با غلطک رنگ به جای پیستوله یا قلم مو

  • غلطک نمیتواند نقاطی مانند گوشه سقف‌ها و دیوار‌ها را پوشش دهد ولی با پیستوله و یا قلم مو میتواند به راحتی این نقاط را نیز رنگ آمیزی کرد.
  • غلطک میتواند به راحتی نقاط دور از دسترس را رنگ کند و نیازی به استفاده از نردبان نیست.
  • اگر در مصرف رنگ با غلطک دقت کافی نداشته باشید روی رنگ شره میکند و منظره زشتی را ایجاد میکند.
  • با غلطک با سرعت خیلی بیشتری نسبت به قلم مو میتواند رنگ آمیزی را انجام داد و نتیجه نهایی آن نیز یک دست‌تر خواهد بود.
  • برای هر نوع رنگ باید پوشش مخصوص همان رنگ را برای غلطک تهیه کرد در صورتی که قلم‌مو چنین حالتی را ندارد.
  • هزینه تهیه غلطک در برخی موارد از قلم مو و پیستوله خیلی کمتر است و همچنین برای رنگ با پیستوله به تجهیزات برقی نیاز است.
  • غلطک‌های پشمی میزان رنگ بیشتری مصرف میکنند.

رنگ آمیزی با غلطک چگونه انجام میشود؟

رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب
رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب

به قسمت مهم ماجرا، یعنی رنگ آمیزی با غلطک رسیدیم. هر وسیله‌ای زمانی خدمت خود را درست انجام میدهد که به درستی از آن استفاده شود پس این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

  1. -اولین کار خرید غلطک است، ترجیحا از غلطک‌های یکبار مصرف استفاده نکنید و غلطکی که انتخاب میکنید باید صفحه فلزی داشته باشد تا بتوان به دفعات از آن استفاده کرد. غلطک‌های یکبار مصرف کیفیت بسیار پایینی دارند و نتیجه خوبی به شما ارائه نخواهند کرد، ممکن است با شکستن آنها حین کار مواجه شوید.
  2. بسته به فاصله‌تان با بلندترین نقطه‌ای که میخواهید رنگ کنید، دسته غلطک را انتخاب کرده و خریداری کنید. پیشنهاد میکنیم یک دسته با اندازه کوتاه‌تر نیز داشته باشید تا برای برخی نقاط که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است ولی ارتفاع بلندی ندارند از آن دسته کوتاه‌تر استفاده کنید.
  3. جنس رویه‌ی غلطک را بر اساس جنس سطحی که میخواهید آن را رنگ کنید انتخاب کنید. برای سطوح زبر از رویه‌ی قطورتر و برای سطوح نرم‌تر از جنس نازک‌تر استفاده کنید.
  4. اگر از رنگ‌های معمولی استفاده میکنید رویه‌ی غلطک را از جنس فوم طبیعی میتوانید انتخاب کنید ولی برای رنگ‌هایی که بر پایه لاتکس ساخته شده‌اند فقط از فوم مصنوعی میتوان استفاده کرد.
  5. غلطک را با آب بشویید و با یک دستمال سعی کنید اگر چیزی روی آن قرار دارد پاک کنید. معمولا بخشی از پرزهای غلطک کنده میشوند و طبیعتا نباید داخل رنگ بیافتند بخاطر همین اول باید آن را شست و آب آن را کامل گرفت. غلطک‌های خشک مقدار خیلی بیشتری طول میکشد تا رنگ را به خود جذب کنند و اول کار کیفیت پایین‌تری خواهند داشت، با این کار میخواهیم خشک بودن و کاستی‌های اولیه آن را به حداقل ممکن برسانیم.
  6. ظرف مخصوص غلطک رنگ را روی زمین قرار داده و تا جایی ترکیب مورد نظر رنگ را داخل آن بریزید که رنگ تا صفحه پایینی غلطک بیاید، بیشتر از این باعث میشود که رنگ شره کرده و یا از غلطک نشت کرده و خودتان را رنگی کند.
  7. رنگ آمیزی با غلطک را با فاصله از گوشه‌های دیوار و یا سطحی که میخواهید رنگ کنید شروع کنید. سعی کنید سطح را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنید و هر بار یک قسمت را به خوبی رنگ کنید.
  8. توجه کنید که برداشتن و دوباره گذاشتن غلطک روی سطح اشتباه است چون باعث میشود رنگ تکه تکه شده و اثر فرچه‌های غلطک روی رنگ بماند. به جای آن غلطک را با چرخاندن روی سطح تکان دهید و کم کم آن را جابه جا کنید.
  9. در صورت لزوم دوبار سطح را رنگ کنید. اگر از رنگ‌های بر پایه لاتکس استفاده میکنید بعد از ۴ ساعت خشک شده و میتوانید رنگ دوم را روی سطح مورد نظرتان بزنید، اما اگر از رنگ‌های بر پایه نفت استفاده میکنید حداقل ۲۴ ساعت زمان لازم است تا آن خشک شده و رنگ سری دوم را بتوان روی آن زد.

تمیز کردن غلطک پس از رنگ آمیزی با غلطک چگونه است؟

در انتها باید غلطک را تمیز کنید تا برای دفعه بعدی بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

  • آن را روی یک سطح بکشید تا اضافه رنگی که روی آن باقی مانده کامل برود سپس با یک کاردک سعی کنید رنگ‌های باقی مانده را از غلطک خارج کنید و تا حدودی آن را خشک کنید.
  • یک ظرف از ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی درست کنید و با دستکش غلطک را داخل آن ماساژ دهید تا رنگ آن تا حدودی خارج شده و آب و مایع جای آن را بگیرد. سپس ظرف را خالی کرده و با آب گرم غلطک را کامل شست و شو دهید.
  • در نهایت با استفاده از تینر غلطک را بشویید تا تمام رنگ‌هایی که روی آن باقی مانده پاک شود، توجه کنید که این ماده سمی است و میتواند به شما آسیب برساند پس باید با ماسک از آن استفاده کنید.

چگونه میتوانم با استفاده از استادکار از نیروی خدماتی نقاش استفاده کنم؟

رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب
رنگ آمیزی با غلطک چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا و معایب

ابتدا باید اپلیکیشن موبایل استادکار را نصب کرده و یا از سایت استادکار اقدام به ثبت سفارش کنید. برای ارائه خدمات بهتر چند سوال از شما پرسیده میشود که باید به آنها جواب بدهید. در صورتی که نیاز به بازدید کارشناس و ارائه مشاوره داشته باشید، متخصص نقاش به شما مراجعه کرده و در خصوص خدماتی که نیاز دارید به شما مشاوره میدهد. در انتها زمان مراجعه و آدرس خود را ثبت میکنید و منتظر میمانید تا متخصص نقاش به محل مورد نظر شما مراجعه کند.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

هزینه انجام نقاشی چقدر است؟

در خصوص هزینه انجام نقاشی باید بگوییم که این موضوع با توجه به نوع خدمت مورد نیاز شما متغیر است، اما با توجه به براورد‌های صورت گرفته هزینه نقاشی میتواند از ۴ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع متغیر باشد. اما هزینه نهایی با توجه به نظر کارشناس و خدمتی که شما نیاز دارید مشخص خواهد شد.

2 نظرات
  1. نقاش می گوید

    سلام
    دستتون درد نکنه ،عالی بود
    خیلی کمکم کرد
    شما بهتر از بقیه توضیح دادید.خیلی دلسوزانه و با گفتن نکات ریز

  2. محمد می گوید

    سلام دست شما درد نکنه آقا میلاد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 1 =