رنگ کردن روی کاغذ دیواری ممکنه؟

1

آیا امکان رنگ کردن روی کاغذ دیواری وجود دارد؟ این یکی از سوالات متداول در زمینه دکوراسیون خانه و خصوصا دیزاین کردن دیوارها است و عده زیادی در این خصوص پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند. آیا می‌توان روی کاغذ دیواری‌ها را رنگ کرد یا خیر؟

گاهی ممکن است از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارهای خانه‌هایمان استفاده کنیم، اما پس از مدتی و با مرور زمان کاغذ دیواری‌ها دچار آسیب شده و شکل و کیفیت اولیه خود را به میزان زیادی از دست می‌دهند. حتی ممکن است طرح و رنگ کاغذ دیواری‌هایمان پس از مدتی خسته کننده به نظر آمده و جذابیت سابق را نداشته باشند. با استادکار همراه باشید .

تمام این عوامل ما را ترغیب می‌کنند تا تغییراتی را در این قسمت‌ها اعمال نماییم.

رنگ کردن روی کاغذ دیواری

این روش جزء ساده‌ترین، البته کم‌خرج‌ترین و مناسب‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود؛ اما برای انجام آن ناگزیر هستیم که مراحلی را طی کرده و اقداماتی را انجام دهیم تا این کار به نحو احسن صورت گیرد. البته که ایده آل این است که کاغذ دیواری‌های موجود فعلی را کنده و با بتونه کاری و انجام اصول اساسی، به رنگ کردن دیوارها بپردازیم.

بیشتر بخوانید کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

اما گاهی ممکن است کندن کاغذ دیواری‌ها مشکل بوده و این که پس از کندن کاغذ دیواری به دیوار آسیب وارد شده و یا شکل مطلوب دیوار از بین برود. در این شرایط به نظر می‌رسد که رنگ کردن روی کاغذ دیواری بهترین راه حل خواهد بود.

رنگ کردن روی کاغذ دیواری
در صورتی که کاغذ دیواری ها کهنه شده و از شکل مطلوب خود فاصله گرفته باشند؛ امکان رنگ زدن روی کاغذ دیواری وجود دارد و می توانید از این فرصت بهره مند شوید.

این در حالی است که می‌خواهیم برای تنوع و تغییر در شکل ظاهری دیوارها و خانه رنگ را جایگزین کاغذ دیواری کنیم؛ اما این احتمال می‌رود که بعد از کندن و جدا کردن کاغذ دیواری‌ها، دیوارها دچار مشکل شده و سطح صاف خود را از دست بدهند. در این صورت نمی‌توان رنگ را به خوبی روی این دیوارها زده یا به عبارتی رنگ مورد نظر نتواند دیوارها را به شکل مناسب پوشش دهد.
به همین دلیل است که به صرافت می‌افتیم تا رنگ مورد نظر را روی کاغذ دیواری‌ها اعمال کنیم. در رابطه با این مقاله دلیل حباب زیر کاغذ دیواری و روش از بین بردن آن را نیز بخوانید .

آیا میتوان روی کاغذ دیواری رنگ زد؟

جواب را باید اینطور خلاصه کنیم که بله، این امکان وجود دارد، اما بدیهی است که برای درست و بی‌نقص انجام شدن آن، باید مجموعه‌ای از کارها را به انجام برسانیم.

تغییر رنگ کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری ما دچار مشکل بوده و سالم نباشد یا به بیان دیگر صاف نبوده و به خوبی سطح دیوار را پوشش ندهد یعنی دچار آسیب‌هایی گشته باشد، باید در صدد تعمیر و ترمیم آن برآییم و برای این کار مراحل زیر طی می‌شود:

  • در صورت وجود پارگی یا خراشیدگی یا هر گونه جراحت دیگر که بخشی از کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرده باشد، باید به وسیله چسب آن را به خوبی به دیوار بچسبانیم. کاغذ دیواری باید ترمیم شود تا امکان رنگ کردن روی کاغذ دیواری شکل بگیرد.
آیا میتوان روی کاغذ دیواری رنگ زد؟
برای رنگ کردن کاغذی دیواری، ابتدا باید ایرادات و خراشیدگی های آن به دقت ترمیم شده و سپس مراحل رنگ آمیزی را انجام دهیم.
  • اگر روی دیوار قسمت‌های فرو رفته زیاد و کنده‌کاری‌هایی وجود داشته باشد، باید این سوراخ‌ها و نقاط خالی را پر کنیم که می‌توان این کار را با بتونه‌کشی انجام داد.
  • باید دیوار و سطح کاغذ دیواری را تا حد ممکن از آلودگی‌ها پاک کنید. (برای این کار نباید دیوار و کاغذ دیواری رطوبت گرفته باشند.)
  • باید از صاف بودن و عدم وجود پستی و بلندی‌ها و ناهمواری‌ها اطمینان حاصل کنیم.
  • در صورت خیس بودن و وجود رطوبت روی دیوار و کاغذ دیواری، باید مجالی فراهم شود تا این رطوبت خشک شده و به حالت عادی برگردد و بعد کار رنگ زدن را آغاز نماییم، چرا که در غیر این صورت اگر بخواهیم با وجود رطوبت روی کاغذ دیواری، اقدام به رنگ آمیزی کنیم، نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد و رنگ به خوبی روی کاغذ دیواری نمی‌نشیند.
چگونه کاغذ دیواری را رنگ کنیم ؟
در صورتی که کاغذ دیواری نم گرفته باشد، باید ابتدا اجازه دهید رطوبت آن به خوبی خشک شده و سپس لایه آستری را روی آن اعمال نمایید.
  • بعد از انجام تمام کارهای ذکر شده می‌توانیم با خاطری آسوده شروع به رنگ زدن کنیم.

رنگ پلاستیک روی کاغذ دیواری

برای رنگ کردن روی کاغذ دیواری نیز مانند رنگ کردن دیوارهای معمولی و گچی باید از آستر استفاده کرده و بعد رنگ اصلی را به کاغذ دیواری بزنیم. یعنی رنگی را به صورت رنگ پایه یا آستر در نظر گرفته و ابتدا روی کاغذ دیواری بزنیم و سپس دوباره از آن رنگ یا رنگی دیگر برای پوشش آن به طور نهایی استفاده کنیم. چه بسا بهتر است این رنگ آستر دو بار اعمال شود چرا که با سطح کاغذ دیواری سر و کار داریم و باید از پوشش رنگ روی آن به طور مناسب مطمئن شویم. اما به لحاظ تخصصی استفاده از رنگ‌های پلاستیک برای آستر چندان مناسب نیستند.

چکونگی رنگ پلاستیک روی کاغذ دیواری
برای رنگ زدن روی کاغذ دیواری، بهتر است ابتدا از یک یا دو لایه آستری برای ایجاد پوشش استفاده شود. سپس و بعد از خشک شدن آستر، لایه رنگ اصلی روی کاغذ دیواری زده می شود.

رنگ روغنی آکریلیک روی کاغذ دیواری

این دسته از رنگ‌ها که از کیفیت و مرغوبیت بالاتری نسبت به دسته رنگ‌های پلاستیک برخوردارند؛ برای استفاده در بخش آستر رنگ کارآمد هستند. این رنگ‌های روغنی در بافت کاغذ نمی‌روند یا به عبارتی کاغذ آن‌ها را جذب نمی‌کند و در نتیجه کار رنگ‌آمیزی به شیوه آسان‌تری انجام خواهد شد. البته در رنگ آمیزی کاغذ دیواری می‌توان از رنگی تحت عنوان رنگ جلا نیز برای آستر زدن استفاده نمود؛ ویژگی‌های این نوع رنگ نیز به گونه‌ای هستند که می‌توانند برای استفاده روی کاغذ دیواری بی‌نقص و مناسب باشند.

اگر کاغذ دیواری ما به هر لحاظ بدون ایراد و مشکل باشد مشخصا طی کردن روند تعمیر و ترمیم آن ضرورتی نخواهد داشت و می‌توانیم به سادگی کاغذ دیواری خود را رنگ کنیم.

رنگ روغنی آکریلیک روی کاغذ دیواری
با استفاده از رنگ های روغنی آکریلیک، می توان پوشش بهتری روز کاغذ دیواری ایجاد کرده و در نهایت سطح صاف تر و یکدست تری به دست آورد.

سخن پایانی

با کهنه شدن کاغذ دیواری و از بین رفتن رنگ و لعاب آن، یا باید پروسه کندن کاغذ دیواری را طی کرده و از نو دیوارها را کاغذ کنید و یا این که بهتر است از روش رنگ زدن روی کاغذی دیواری استفاده شود. به این ترتیب هزینه‎های شما به مراتب کمتر خواهد شد. به واقع رنگ کردن روی کاغذ دیواری را باید ساده‌ترین روش در چنین مواقعی بدانیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. میثم می گوید

    سلام و عرض ادب
    رنگ کردن کاغذ دیواری امکان دارد ولی به خاطر لایه یو وی بر روی کاغذ دیواری سطح مورد نظر در انتها حالت خیلی جالبی پیدا نمیکنه و در بعضی از مواقع مشاهده شده لبه کاغذ در زمان رنگ آمیزی بلند شده .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =