پتینه کاری چیست؟ هنر پتینه کاری و تحولی در دکوراسیون دیوار

2

پتینه کاری هنر رنگ و لعاب دادن به فضا، یکی از کارهای هنری است که به تازگی رواج پیدا کرده است و در بسیاری از فضاها برای تغییر و تحول دکوراسیون از هنر پتینه کاری استفاده می‌کنند. اگر به دنبال یک هنر خاص و یک دگرگونی جذاب برای تغییر دکوراسیون منزل یا فضای کار خود هستید همراه استادکار شوید تا با هنر پتینه کاری و نقاشی پتینه بر روی دیوار آشنا شویم.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

پتینه کاری چیست؟

در تاریخ معماری، هنر پتینه کاری به منظور کهنه کردن اجسام و رنگ و لعاب دادن به بافت جسم به وسیله اکسید کردن و فرسوده کردن آن جسم است. اما امروزه چیزی بیشتر از هنر کهنه کاری دیده می‌شود. پتینه کاری یک نوع نقاشی است که اصل و ریشه آن به ایتالیا بازمی‌گردد اما امروزه در کشورهای مختلف از جمله ایران سبک خاصی برای پتینه کاری به وجود آمده که جز یکی از هنرهای اصیل شناخته می‌شود.

پتینه کار کیست؟

از آن‌جا که ذوق و هنر ایرانیان امروزه زبان‌زد عام و خاص است، هر هنری از هر فررهنگی وارد ایران شود و به دست هنرمندان ایرانی طراحی شود حال و هوای خاص هنر ایرانی را به خود می‌گیرد. پتینه کاری هم امروزه جز هنرهای خاص ایرانی به شمار می‌رود. به طور کلی هر انسان هنرمند و خلاقی می‌تواند یک پتینه کار خوب باشد به شرط آن‌که تمام اصول مربوط به اجرا پتینه‌کاری را آموزش دیده باشد. در مجموعه خدماتی استادکار تیمی تخصصی برای طراحی و اجرای پتینه در نظر گرفته شده است که می‌توانند با ارائه بهترین خدمات خود رنگ و لعاب خاصی به فضای منزل یا محیط کار شما ببخشند. شما می‌توانید مشاوره رایگان با سرویس‌دهندگان استادکار داشته باشید و در نهایت با توجه به سلیقه خاص خودتان و خدمات تیم تخصصی نقاشی ساختمان استادکار تحولی بی نظیر در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید.

انواع سبک در پتینه کاری:

پتینه کاری نیز به نوعی هنر نقاشی ساختمان به شمار می‌رود و دارای دو سبک مدرن و کلاسیک است. در سبک کلاسیک معمولا سعی بر آن است که جلوه قدیمی بر روی دیوار یا سقف ایجاد کنند و هدف تداعی سنت دیرینه فرهنگ است. در پتینه‌کاری کلاسیک معمولا تصاویر یا نقش‌هایی که استفاده می‌شود با ورق‌های طلا مزین می‌شود و بیشتر از رنگ‌های سنگین و کلاسیک مانند سب زمردی، آبی درباری و … استفاده می‌شود.

هنر پتینه کاری و تحولی در دکوراسیون دیوار
هنر پتینه کاری و تحولی در دکوراسیون دیوار

در سبک مدرن پتینه کاری که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است معمولا تصاویری از گل، فرشته و یا نماد خاصی را با رنگ‌های ملایم و ابرو باد اجرا می‌کنند. تکنیک‌های رنگ‌آمیزی که برای انواع پتینه کاری استفاده می‌شود با توجه به نوع رنگ و بافتی که دارد متفاوت است و تیم تخصصی نقاشی ساختمان استادکار سعی کرده است تا کنون با ارائه بهترین خدمات و محصولات اولیه با کیفیت در کنار یک تیم تخصصی هنرمند و خلاق بهترین انواع پتینه را برای فضای مورد نظر مشتریان ایجاد کنند.

معرفی انواع پتینه کاری

همانطور که می‌دانید پتینه کاری نوعی نقاشی ساختمان به شمار می‌آید و برای اجرای آن به رنگ نیاز است. پتینه کاری به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شود. در نوع اول از رنگ روغنی و در نوع دوم از رنگ اکرولیک استفاده می‌شود. حال با توجه به طرح و سبک مورد نظر شما، پتینه‌کاری را می‌توان به صورت یک سطح صاف اجرا کرد و یا می‌توان با استفاده از انواع شابلون و فرچه‌های مخصوص طرح برجسته‌ای به آن بخشید. علاوه بر این پتینه بر روی هر نوع دیواری از دیوار گچی گرفته تا دیوار رنگ خورده و سطح چوبی قابل اجرا است.

چرا از پتینه کاری برای تغییر دکوراسیون استفاده کنیم؟

معمولا در میان جمع خانواده خانم‌ها بیشتر بر روی دکوراسیون منزل متمرکز هستند و بیشتر به دنبال ایجاد تغییر دکوراسیون هستند زیرا بیشتر وقت خود را در خانه هستند و می‌دانند با تغییر دکوراسیون می‌توانند روحیه دیگر اعضای خانواده را نیز شاد کنند و یک فضای گرم و دوست داشتنی برای خود و خانواده خود ایجاد کنند در نتیجه گاهی اوقات رنگ یک دست دیوارها ممکن است از نظر خانم خانه خسته کننده به نظر برسد. از این رو برای از بین بردن این فضای بی روح و خسته کننده تیم تخصصی نقاشی ساختمان استادکار به شما استفاده از هنر پتینه کاری را پیشنهاد می‌دهند. پتینه کاری لزوما به معنای شلوغ کردن فضا با طرح‌های مختلف نیست بلکه گاهی اوقات تنها با ایجاد برجستگی‌هایی بر روی رنگ دیوار می‌توان فضای بی روح محیط را تغییر داد. در نتیجه پتینه کاری می‌تواند یک تغییر و تحول مثبت برای تغییر دکوراسیون باشد علاوه بر این به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد و در نهایت یکی از بهترین مزیت‌های هنر پتینه کاری این است که بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به بسیاری دیگر از تغییرات دکوراسیون به صرفه‌تر است و شما با یک هزینه بسیار کم می‌توانید یک فضای بی روح را تبدیل به یک فضای گرم و پر از انرژی مثبت کنید.

هزینه پتینه کاری چقدر است؟

همانطور که می‌دانید پتینه کاری بر روی دیوار و یا سقف انجام می‌شود و هزینه دقیق آن بسته به متراژ و مساحت سطحی دارد که کار بر روی آن اجرا می‌شود. اما به طور میانگین هزینه‌ای که تیم تخصصی نقاشی ساختمان استادکار با بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه با کیفیت و بهترین هنرمندان خلاق و با تجربه در نظر گرفته است برای هر متر مربع از ۱۵ هزارتومان آغاز می‌شود.

چرا پتینه کاری را به استادکار بسپاریم؟

معمولا برای اجرا کارهای هنری مانند پتینه کاری افراد باید دنبال متخصصین در این رشته باشند و در شهرهای بزرگ جستجو یک تیم تخصصی حرفه‌ای که بتواند کار را به بهترین شکل ممکن اجرا کند سخت است از این رو تیم خدماتی استادکار بر آن شده است که مجموعه‌ای از پتینه‌کاران با تجربه و حرفه‌ای را گرد هم آورد تا بتواند با ارائه بهترین خدمات علاوه بر جلب رضایت شما هدیه خوبی به فضای زندگی شما نیز ببخشد. یکی از مزایای بسیار خوب همکاری با تیم تخصصی نقاشی استادکار این است که شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان این گروه نیز برخوردار شوید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
2 نظرات
  1. آرمان می گوید

    امسال مثل اینکه پتینه خیلی مد شده…

  2. زهره می گوید

    ما میخوایم یک دیوارمون رو پتینه کنیم؟ میشه خودمون هم انجام بدیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =