شستن حیوان خانگی با بهترین وسایل

0

اگر قصد دارید حیوان خانگی را به خانه خود بیاورید، بهتر است برای حفظ سلامتی و راحتی خود و حیوانتان، از قبل فکر کرده باشید. یکی از مهمترین نکات در زمینه حیوانات خانگی شستن این حیوانات و تمیزکردن محل خواب یا محلی است که آنها اصطلاحا دستشویی کرده اند! وسایل مورد نیاز برای شستن حیوان خانگی ابزارهای ساده و مهمی هستند که باید حتما در اختیار داشته باشید.

شما برای استحمام نیاز به وسایل خاصی ندارید، صابون و شامپو و نهایتا یک لیف و بعد از خروج نیز حوله! تمام نیاز شما برای شستشو است. اما شستن حیوان خانگی نیاز به وسایلی دارد که باید حتما با خود به همراه داشته باشید. این وسایل به شما کمک می کنند تا به سادگی و با دردسر کمتری اقدام به شستن حیوان خانگی خود کنید.

در ادامه سعی می کنیم به صورت مختصر به مهمترین وسایلی که باید برای شستن حیوان خانگی خود تهیه کنید، اشاره کنیم. البته توجه کنید که هر حیوان خانگی نیاز به وسایل مخصوص خود را دارد و ما در اینجا تنها وسایل ساده عمومی را یادآوری می کنیم. برای خرید انواع لوازم شستن حیوان خانگی بهتر است به پت شاپ ها مراجعه کنید.

وسایل مورد نیاز برای شستن حیوان خانگی

وسایل حمام برای شستن حیوان خانگی

حیوانات خانگی برای استحمام به وسایلی نیاز دارند که این وسایل در ادامه فهرست وار بیان می شود. برخی از این وسایل ضروری هستند و برخی دیگر نیز بسته به نیاز حیوان خانگی شما می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

وان

بهتر است برای شستن حیوان خانگی از یک وان مخصوص استفاده کنید. وان های مختلفی برای حیوانات مختلف وجود دارد. وان های تخصصی برای شستشو سگ و گربه نیز تولید شده که هر کدام از آن ها برای شستن حیوان خانگی مد نظر طراحی شده است. استفاده از وان به شما کمک می کند تا به نحو بهتری در هنگام شستن حیوان خانگی خود اقدام کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

علاوه بر این اگر یک وان مخصوص برای حیوان خانگی خود قرار دهید، دیگر به آن عادت کرده و مشکل کمتری با آن خواهد داشت. هرچند خرید وان ضروری نیست و می توانید حیوان خانگی خود را درون یک تشت نیز بشویید؛ اما خرید آن می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند برای تمیز کردن خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند

برس مو

بهتر است قبل از استحمام موی سر و بدن حیوان خود را شانه بزنید و گره موهای آن را باز کنید تا راحت تر شسته شود. استفاده از برس مو پیش از استحمام بسیار مهم است و حتما باید مورد توجه قرار گیرد. سعی کنید از برس های خشن استفاده نکنید و ترجیحا از برس هایی با موهای طبیعی برای این کار بهره ببرید.

البته می توانید از نوعی برس نیز برای داخل حمام استفاده کنید. این برس ها به شما در شستن حیوان خانگی کمک می کنند. استفاده از برس در شستشو باعث می شود تا لا به لای موهای حیوان خانگی شما نیز به صورت کامل شستشو داده شود. به همین منظور توصیه می کنیم حتما از برس شستشو برای شستن حیوان خانگی خود استفاده کنید.

برس مو حیوان خانگی

شامپو

برای حمام کردن حیوانان خانگی باید شامپوی مخصوص با پوست و بدن آنها استفاده شود. معمولا حیوانات به شامپوهای انسان ها به دلیل متفاوت بودن جنس پوست و مو حساسیت دارند. سعی کنید بهترین شامپویی که برای حیوان مورد نظر شما وجود دارد، استفاده کنید.

دقت کنید که همانند انسان ها که ممکن است برخی از انواع شامپو باعث ریزش مو شود یا با نوعی مو سازگاری نداشته باشد، شامپویی که برای شستن حیوان خانگی استوفاده می کنید نیز همینطور است. اگر شامپو خریداری شده با حیوان خانگی شما سازگاری نداشت، حتما آن را تغییر دهید.

قطره شست و شو گوش

یکی از کارهایی که می توانید در هنگام شستن حیوان خانگی خود انجام دهید، این است که با استفاده از قطره مخصوص شستشو گوش، این قسمت از بدن وی را شستشو دهید. به هیچ وجه از شامپو برای این کار استفاده نکنید. این قطره ها به صورت تخصصی برای این منظور تولید شده اند و بهتر است برای حفظ سلامتی حیوان خانگی خود از این قطره ها استفاده کنید.

محلول شستشوی دهان

برای شستن دهان حیوان خانگی خود می توانید از محلول های مخصوص این کار استفاده کنید. این محلول ها ویژه هر کدام از حیوان های خانگی تولید شده اند و حساسیت کمی برای آن ها ایجاد می کنند. به ویژه برای شستشو مداوم دهان سگ می توانید از این محلول ها استفاده کنید. البته برای مسواک زدن دندان سگ نیز باید از خمیردندان مخصوص استفاده کنید. اهمیت به دهان و دندان، از ملزومات شستن حیوان خانگی است که باید حتما رعایت کنید.

حوله

پس از شستشوی کامل و قبل از خارج کردن حیوان خانگی از حمام، حتما باید با استفاده از یک حوله مخصوص آن را خشک کنید. توجه داشته باشید اگر دو یا چند حیوان خانگی دارید، باید هر کدام حوله مخصوص خود را داشته باشند. به هیچ عنوان از حوله یکی برای دیگری استفاده نکنید چرا که باعث انتقال بیماری می شود.

نوع حوله از نظر نرمی و لطافت یا خشن بودن را بسته به نوع حیوان خانگی خود باید مشخص کنید. اگر حیوان خانگی شما احساس خوبی ندارد، حتما نوع حوله آن را تغییر دهید. به سایز حوله هم توجه کنید که متناسب با سایز حیوان خانگی شما تهیه شود.

شستن گربه خانگی

اسپری بعد از استحمام

بعد از استحمام حتما از اسپری های ضد کک و ضد کنه و اسپری های ضد عفونی کننده استفاده کنید تا بیماری های پوستی به سراغ حیوان خانگی شما نیاید. البته از این اسپری ها در طول روز نیز می توانید استفاده کنید.

سخن پایانی در مورد شستن حیوانات خانگی

شستن حیوان خانگی برای شما لذت بخش خواهد بود. اگر عاشق حیوان خانگی خود هستید، مطمئن باشید در هنگام شستن آن نیز لذت کافی خواهید برد. استفاده از از مواد مخصوص و وسایل مورد نیاز برای شستن حیوان خانگی نیز باعث می شود کیفیت شستشو افزایش یافته و پاکیزگی و سلامت حیوان حفظ شود. سعی کنید لوازم مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و در هنگام خرید نیز حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید تا فروشنده به شما راهنمایی های لازم را صورت دهد. لذت داشتن حیوان خانگی را با حفظ سلامتی آن با شستن حیوان خانگی با وسایل و مواد مخصوص چند برابر کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 15 =