دکوراسیون داخلی منزل ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

هر آنچه که باید درباره ی ویژگی های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بدانید را در این مقاله خواهید آموخت . امروزه هنر و معماری ایرانی‌ها زبانزد عام و خاص در سرتاسر جهان است. اینکه می‌گویند هنر نزد ایرانیان است و بس به راستی صحت دارد زیرا اگر نگاهی به دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بی‌اندازید قطعا شگفتی رنگ‌ها و سبک آن شما را متحیر می‌سازد. قطعا به عنوان یک ایرانی بایستی کمی از سبک و سیاق هنر معماری را در دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشیم. با استادکار همراه شوید تا با ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی آشنا شویم.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

همانطور که می‌دانید تنوع سبک در معماری داخلی بسیار زیاد است. منازل ایرانی نیز سبک مخصوص به خود را دارند که معمولا با مبلمان داخلی مشخص می‌شود. به طور مثال اگر دوست دارید سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را دنبال کنید باید از مبلمان‌های اصلی سبک ایرانی که شامل فرش ایرانی، صنایع دستی ایرانی، رنگ‌هایی که به سبک و سلیقه ایرانی‌ها نزدیک است و همچنین توجه به مواردی مانند نور و انواع گل و گیاه بسیار اهمیت دارد. در ادامه شما را با بهترین دکوراسیون منزل ایرانی و اهمیت هنرهای گوناگون در دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک آشنا می‌کنیم.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اهمیت صنایع دستی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اگر به دنبال ۱۱ به سبکی سنتی هستید، پیشنهاد می‌دهیم حتما از انواع صنایع دستی ایرانی در منزل خود استفاده کنید. گلیم، انواع حصیر، پشتی و یا کوسن‌هایی با پارچه‌ها سنتی، استفاده از وسایل قدیمی مانند چراغ گرد سوز یا رومیزی‌های گلدوزی و … همگی از زیباترین انواع صنایع دستی ایرانی است که می‌توان به عنوان دکوری یا یک وسیله کاربردی از آن استفاده کرد.

اهمیت صنایع دستی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اهمیت فرش در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

یکی از مهم‌ترین و در عین حال با شکوه‌ترین موارد در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی، وجود فرش دستباف ایرانی است. فرش دستباف ایرانی علاوه بر ارزش قیمتی و هنری بسیار زیادی که دارد نمادی از هنر اصیل ایرانی است. در بسیاری از منازل ایرانی نیز گلیم یا فرش دستباف ایرانی را قاب می‌گیرند و به عنوان یک اثر هنری در دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده می‌کنند.

اهمیت فرش در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اهمیت هنر خوشنویسی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

شاید در نگاه اول کلمه خوشنویسی شما را یاد قلم، دوات و کاغذ بی‌اندازد اما جالب است بدانید هنر خوشنویسی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه در بسیاری از خانه‌های ایرانی و حتی در مکان‌های عمومی برای دکوراسیون دیوار داخلی از هنر خوشنویسی استفاده می‌کنند. یکی از شیک‌ترین طرح‌هایی که می‌توان برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده کند تزئین یک دیوار با یک بیت شعر پارسی است که با خط خوش نوشته شده است. برای طراحی خط خوش بر روی دیوار معمولا از هنر پتینه کاری استفاده می‌کنند و آن را با کمک ورق طلا تزئین می‌کنند. از طرفی وجود یک تابلو خوشنویسی نیز می‌تواند نشانه‌ای از دکوراسیون ایرانی در منزل شما باشد.

اگر می‌خواهید با هنر پتینه کاری و انواع طرح‌های آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم مطلب هنر پتینه کاری را دنبال کنید و حتما از این هنر زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.

اهمیت هنر خوشنویسی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

هنر خوشنویسی یکی از انواع دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است که هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک قابل استفاده است و حتی در برخی موارد می‌توان از انواع کاغذ دیواری و پوستر که با هنر خوشنویسی طراحی شده‌اند نیز استفاده کرد.

ناگفته نماند که جوانان خوش ذوق و هنرمند ایرانی امروزه هنر خوشنویسی را وارد کادر مبلمان و المان‌ها نیز کرده‌اند و شما می‌توانید از انواع لوستر، آباژور و حتی ظرف‌هایی که با هنر خوشنویسی طراحی شده‌اند در دکوراسیون منزل ایرانی خود استفاده کنید.

اهمیت هنر خوشنویسی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اهمیت گره چینی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

شاید با شنیدن کلمه گره چینی تصاویری از سردر مساجد و عمارت‌های قدیمی ایرانی در ذهن شما تداعی شود. گره چینی نیز یکی دیگر از هنرهای اصیل در معماری ایرانی است که امروزه به شکل‌های گوناگون در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از انواع پارتیشن، قاب آینه و یا حتی مبلمانی که با الگو گره چینی طراحی شده‌اند در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خود استفاده کنید. علاوه بر در بسیاری از خانه‌هایی که سبک کلاسیک دیده می‌شود می‌توان انواع طرح گره چینی را با گچ کاری بر روی دیوارها و یا سقف به نمایش گذاشت که زیبایی منحصر به فردی را به فضا می‌بخشد.

اهمیت گره چینی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

رنگ‌ در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

هیچ‌گاه از اهمیت ویژه رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی غافل نشوید. استفاده از ترکیب رنگ‌هایی که برگرفته از هنر اصیل ایرانی است می‌تواند دکوراسیون منزل شما را به سبک ایرانی نزدیک‌تر کرد. اما کدام رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی سبک ایرانی استفاده می‌شود؟

برای آشنایی با اصول ترکیب رنگ و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی می‌توانید نگاهی به مطلب ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی بی‌اندازید تا بتوانید ایده‌هایی ناب برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خود پیدا کنید.

یکی از قدیمی‌ترین رنگ‌هایی که می‌توان آن را به وضوح در بسیاری از گلیم و فرش‌های دستباف ایرانی دید، رنگ لعل گون یا قرمز آتشی است. همانطور که از نام این رنگ پیدا است، رنگ اصلی آن از سنگ گرانبها لعل گرفته شده است که ترکیبی از رنگ‌های گرم قرمز و نارنجی است. اگر می‌خواهید به دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خود عمق بیشتری دهید و برخی از فضاها را برجسته‌تر نشان دهید از این رنگ استفاده کنید.

رنگ‌ در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

رنگ فیروزه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های بسیار زیبا و آشنا برای تمام ایرانیان است. رنگ فیروزه‌ای ترکیبی از طیف رنگی سبز و آبی را در کنار هم دارد و یکی از رنگ‌هایی است که به آسانی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود. استفاده از رنگ فیروزه‌ای در کنار طیف رنگی نباتی و قهوه‌ای می‌تواند یک ترکیب فوق‌العاده باشکوه برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باشد.

رنگ‌ در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اگر جز دسته افرادی هستید که سبک کلاسیک و سنتی ایرانی را دوست دارید می‌توانید از رنگ طلا گون برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خود استفاده کنید. همانطور که از نام این رنگ پیدا است هر درجه رنگی که در طیف طلایی باشد را می‌توان در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده کرد. رنگ طلایی جز یکی از رنگ‌های پر زرق و برق است که در زمان‌های قدیم برای دربارها و عمارت‌های سلطنتی استفاده شده است.

رنگ‌ در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

رنگ لاجوردی یا آبی ایرانی یکی دیگر از رنگ‌های با اصالتی است که از دیرباز تاکنون برای تمام ایرانی‌ها محبوب بوده است. ترکیب رنگ آبی لاجوردی و زرد در کاشی‌کاری‌های گذشته کاربرد بسیار زیادی دارد و امروزه نیز با ترکیب این رنگ و طلایی از آن در فضاهای لوکس استفاده می‌شود. ترکیب آبی لاجوردی و سفید نیز در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن نیز بسیار شیک و زیبا جلوه می‌کند.

کاشی‌کاری نیز یکی از هنر‌های اصیل ایرانی است که می‌توانید از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده کنید. از این رو شما می‌توانید در مطلب کاربردهای متنوع کاشی با انواع کاشی و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

رنگ‌ در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

۶ ترفند برای دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

اگر به دنبال ایجاد حسی ناب از ایران در منزل خود هستید، از ظروف سفالی غافل نشوید. ظروف سفالی جز یکی از مواردی است که در خانه هر ایرانی می‌تواند درخشش خاص خودش را داشته باشد. شما می‌توانید از انواع بشقاب و یا کوزه سفالی با طرح‌های سنتی و رنگ‌هایی چون آبی فیروزه‌ای و قرمز لاکی در منزل ایرانی خود استفاده کنید.

دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک

اگر مبلمان خانه شما ساده و چوبی است می‌توانید با چیدن چندین کوسن با طرح‌های سنتی ایرانی آن را تزئین کنید و حال و هوای سبک سنتی ایرانی را در فضا ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید از انواع پارچه‌های سنتی ایرانی مانند ترمه برای میز جلو مبل نیز استفاده کنید.

ترفندهای دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

تزئین دیوار‌ها را در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی دست کم نگیرید. اگر می‌[واهید خانه‌ای کاملا ایرانی داشته باشید می‌توانید یکی از دیوارهای نشیمن را انتخاب کرده و آن را با انواع ظروف سفالی، حسیری و یا مجموعه بشقاب‌های گل سرخ چینی تزئین کنید.

ترفندهای دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

استفاده از نور طبیعی زیاد در منزل، شیشه‌های رنگی و گل و گیاه‌های عطری در داخل فضای خانه نیز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منزل ایرانی است.

نور در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اگر به وسایل دکوری و تابلو نیز علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم از انواع وسایل دکوری قدیمی مانند تلفن قدیمی، رادیو، گرامافون، پشتی، گرد سوز یا فانوس و همچنین تابلوهای تایپوگرافی و خوشنویسی در منزل خود استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک

صنایع دستی و المان‌های معماری ایرانی به قدری زیاد است که حتی دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل هم می‌تواند خیره کننده و زیبا باشد پس اگر یک خانه کوچک هم دارید باز هم می‌توانید با استفاده از چند هنر از صدها هنر ایرانی خانه خودتان را به سبک ایرانی دکور کنید. به طور مثال در دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک که فضای کافی برای گذاشتن مبلمان نیست می‌توان از بالشتک‌هایی با طرح سنتی و یا پشتی استفاده کرد تا هم کاربرد یک تکیه‌گاه را برای رفع خسنگی داشته باشد و هم ظاهر زیبایی به خانه شما ببخشد.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده

بسیاری از معماران و طراحان داخلی معتقدند که طراحی و سبک و سیاق خانه‌های ایرانی بایستی ساده باشد. دکوراسیون منزل ایرانی ساده در عین سادگی بیانگر هنر و حس و حال ایرانی‌ها است. به طور مثال حتی می‌توان با اضافه کردن یک فرش سنتی ایرانی به فضای خانه، سبک و هنر ایرانی را نشان داد.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 19 =