رنگ آمیزی با اسپری رنگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

رنگ آمیزی ساختمان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، بخصوص اگر خودتان می‌خواهید دیوارهای خانه‌تان را رنگ کنید باید یک روش ساده و آسان برای این کار بیابید. رنگ آمیزی با اسپری رنگ یکی از معمول‌ترین انتخاب‌ها است که اغلب بخاطر سرعتی که به کار می‌بخشد انتخاب می‌شود. اگر نمی‌دانید ویژگی‌های اسپری رنگ یا پاشنده دستی چیست ما به شما درباره مزایا و معایب رنگ آمیزی با اسپری رنگ می‌گوییم.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای استفاده از اسپری رنگ

  1. سرعت کارتان بالا می‌رود. اولین و پرکاربردترین مزیت اسپری رنگ سرعتی است که به کار شما می‌بخشد. شما می‌توانید یک دیوار بزرگ را ظرف چند دقیقه رنگ کنید. این در حالیست که رنگ آمیزی با قلم یا روش‌های سنتی رنگ آمیزی زمان بیشتری می‌برند و ممکن است ساعت‌ها به طول انجامند.
  2. رنگ آمیزی یکدستی خواهید داشت. وقتی با اسپری رنگ دیوارها را رنگ آمیزی می‌کنید، اگر به درستی این کار را انجام دهید، رنگ آمیزی یکدست و یکنواختی خواهید داشت. چرا که اسپری به یک میزان روی دیوار می‌پاشد و محدوده‌ای که رنگ می‌زنید تیره یا روشن نمی‌شود. همچنین، اسپری رنگ اغلب از رنگ روغن تشکیل می‌شود که انسجام بیشتری به کار رنگ آمیزی شما می‌بخشد.
  3. وسعت بیشتری از دیوار را رنگ می‌کنید. از آنجایی که اسپری رنگ یک پاشنده دستی است هربار که رنگ را اسپری می‌کنید وسعت بیشتری از فضا را رنگ می‌کند. هرچند باید به فاصله‌ای که از دیوار یا جسمی که رنگ می‌کنید دارید نیز دقت کنید. همین مساله موجب بالا رفتن سرعت رنگ آمیزی می‌شود.
  4. رنگ اسپری خیلی سریع‌تر از رنگ‌های قوطی خشک می‌شود، بدون اینکه نیازی باشد به آن چیزی اضافه شود. همین مساله موجب می‌شود نیازی نباشد مدت زمان زیادی صبر کنید تا رنگ خشک شود.
  5. استفاده از رنگ اسپری برای رنگ آمیزی فضای خارجی ساختمان و نمای ساختمان مناسب است و انجام این کار را آسان‌تر می‌کند.
  6. تمیزکردن رنگ اسپری ساده‌تر و سریع‌تر است. برای رنگ آمیزی با اسپری رنگ فقط کافیست روی زمین روزنامه یا دستگیره قرار دهید تا رنگی که در اثر اسپری شدن به روی زمین می‌ریزد فضا را کثیف نکند و نیازی به تمیزکردن کف خانه نداشته باشید. علاوه بر این‌ها وقتی با اسپری رنگ می‌کنید دیگر قلم رنگ ندارید که بخواهید بعد از رنگ کردن آن را شسته و تمیز کنید.
  7. رنگ آمیزی نقاط دور از دسترس آسان‌تر می‌شود. وقتی از اسپری رنگ استفاده می‌کنید دیگر نیازی نیست نگران رنگ آمیزی سطوح دور از دسترس باشید چرا که اسپری می‌تواند تا فواصل زیادتری را نسبت به قلم، رنگ کند و شما نیاز نیست به نقطه‌ای که می‌خواهید رنگ کنید نزدیک باشید.
رنگ آمیزی با اسپری رنگ
رنگ آمیزی سقف با اسپری رنگ

با وجود مزایایی که درباره استفاده از اسپری رنگ گفته شد، این پاشنده دستی معایبی نیز دارد.

معایب استفاده از اسپری رنگ

  1. در قیاس با رنگ‌های لاتکس، رنگ اسپری ترکیب رنگی کمتری دارد. بنابراین تنوع انتخاب رنگ برایتان کمتر می‌شود.
  2. رنگ آمیزی با پاشنده دستی گران‌تر از رنگ‌های قوطی است. علاوه بر این، معمولا برای رنگ آمیزی یک دیوار بیشتر از رنگ آمیزی با قلم رنگ مصرف می‌شود، این مقدار گاهی دو یا سه برابر رنگ آمیزی با قلم است.
  3. رنگ اسپری معمولا روغنی است، بنابراین اگر دستتان رنگی شود سخت‌تر از رنگ‌های دیگر می‌توانید آن را پاک کنید و نیاز به محلول‌های قوی برای پاک کردن رنگ خواهید داشت.
  4. رنگ اسپری می‌تواند سمی باشد و از آنجایی که در هوا پخش می‌شود باید حتما هنگام استفاده از آن ماسک بزنید. اگرچه رنگ اسپری داخل خانه نیز استفاده می‌شود اما اغلب پیشنهاد می‌شود به دلیل بسته بودن فضای داخل خانه از پاشنده دستی یا اسپری رنگ استفاده نشود.
  5. اگرچه رنگ آمیزی با پاشنده دستی به نظر کار آسانی می‌آید امر اگر روش صحیحی برای انجام این کار نداشته باشید به یک فاجعه تبدیل می‌شود چرا که ممکن است فاصله شما از دیوار مناسب نباشد یا به اندازه کافی رنگ را هم نزده باشید. در این صورت رنگی که روی دیوار یا هر شی دیگر می‌بینید به اندازه چیزی که در مزایای رنگ آمیزی با اسپری رنگ گفته شد یکپارچه و یکدست نخواهد بود.
  6. اگر برای رنگ آمیزی با اسپری، دستگاه مخصوص اسپری کننده رنگ را نداشته باشید کارتان دشوار می‌شود.
رنگ آمیزی با اسپری رنگ
رنگ آمیزی با پاشنده دستیم

قوانینی که باید هنگام رنگ آمیزی با اسپری رنگ رعایت کنید

  1. قوطی رنگ اسپری را تا می‌توانید تکان دهید.
  2. برای رنگ زدن هر چیزی، چه دیوار چه یک وسیله، از آن ۱۷ سانتی متر فاصله بگیرید و هنگام رنگ آمیزی این فاصله را زیاد و کم کنید.
  3. همیشه پیشنهاد می‌شود هر سطحی را دوبار اسپری کنید. بنابراین باید یکبار صبر کنید تا رنگ اولیه کمی خشک شده و دوباره طبق روال روی آن رنگ آمیزی کنید تا یکدست شود. بنابراین نیازی نیست بار اولی که رنگ می‌زنید خیلی روی یک نقطه تمرکز کنید. دوبار رنگ آمیزی لایه‌ای باریک بهتر از یکبار رنگ آمیزی متمرکز و چند لایه است.
  4. اسپری را مستقیم به سمت شی یا دیواری که رنگ می‌زنید نگیرید. سعی کنید کمی زاویه به آن بدهید تا خیلی مستقیم به یک نقطه تمرکز نداشته باشد.
  5. کیفت رنگ اسپری بسیار مهم است. بنابراین برندی را تهیه کنید که از کیفیت و انسجام آن مطمئن هستید.
  6. همیشه ماسک بزنید تا دچار مسمومیت نشوید. اسپری در هوا پخش می‌شود و چه بخواهید چه نخواهید آن را استنشاق می‌کنید.
  7. قوطی رنگ اسپری را در جای پرحرارت قرار ندهید. سعی کنید تا جای ممکن خارج از فضای داخلی خانه یا در فضای خشک از قوطی‌های رنگ اسپری نگهداری کنید.
  8. همانطور که گفته شد، رنگ اسپری سمی است بنابراین وقتی کارتان با قوطی رنگ تمام شد بهتر است برای محافظت از محیط زیست قوطی رنگ را جدا از سایر زباله‌ها و در زباله‌های سمی بریزید.
رنگ آمیزی دیوار با اسپری رنگ
رنگ آمیزی دیوار با اسپری رنگ

جمع بندی

رنگ آمیزی با اسپری رنگ به کار شما سرعت می‌بخشد، در عین حال می‌تواند برایتان پرهزینه‌تر از رنگ آمیزی با قلم و قوطی رنگ باشد. از سوی دیگر رنگ اسپری زودتر خشک می‌شود اما در مقابل نسبت به رنگ قوطی سمی‌تر است. با تمام این اوصاف، اغلب افراد برای رنگ آمیزی بسیاری از اشیا از جمله صندلی، یا رنگ آمیزی نمای ساختمان، از رنگ اسپری استفاده می‌کنند. اگر استفاده صحیح از این نوع پاشنده دستی را بلد باشید به راحتی می‌توانید هر چیزی را با اسپری رنگ کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − یازده =