کابینت ام دی اف ؛ مزایا و معایب استفاده از MDF در ساخت کابینت

0

کابینت ام دی اف. احتمال با شنیدن این نام، تصویر یک آشپزخانه شیک و رویایی در ذهن شما شکل می‌گیرد، حق دارید. کابینت‌های ام دی اف با طرح و رنگ‌های گوناگونی که دارند، در هر فضایی نصب شوند، حسابی بلدند دلبری کنند.

کابینت‌های ام دی اف این روزها محبوبیت خاصی بین افرادی که می‌خواهند کابینت‌های آشپزخانه خود را تعویض کنند، کسب کرده‌اند؛ چون علاوه بر زیبایی ظاهری، کیفیت بسیار بالایی هم دارند. اگر شما هم از آن دست افراد با سلیقه هستید که می‌خواهید یک تغییر اساسی در آشپزخانه خود ایجاد کنید، حتما به اطلاعات جامعی در مورد کابینت ام دی اف و نحوه انتخاب آن نیاز دارید. ما در این مطلب به شما توضیح کاملی از مزایا و معایب MDF در ساخت کابینت ارائه می‌دهیم.

MDF چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم به مزایا و معایب کابینت ام دی اف بپردازیم، لازم است تعریف دقیقی از خود MDF داشته باشیم. ام دی اف (MDF) مخفف کلمه Medium Density Fiberboard به معنای ورقه فیبری با تراکم متوسط است که آن را چوب کامپوزیت مهندسی شده می‌نامند. اگر بخواهیم به طور ساده آن را توصیف کنیم باید بگوییم ام دی اف شامل لایه‌های باریکی از فیبر چوب، رزین و موم است. از آنجایی که این مواد در حرارت و فشار بالا با هم ترکیب می‌شوند، MDF هیچ حفره‌ای ندارد و کاملا یکدست تهیه می‌شود، از این جهت می‌توان آن را بسیار مقاوم و مستحکم دانست. با این‌حال، کابینت ام دی اف علاوه بر مزایا، معایبی نیز ممکن است داشته باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ام دی اف MDF به لایه‌های باریک چوب کامپوزیت گفته می‌شود، تخته چوبی که از ترکیب خاک اره، فیبر چوب، رزین و موم در حرارت و فشار بالا ساخته شده است.
MDF به لایه‌های باریک چوب کامپوزیت گفته می‌شود، تخته چوبی که از ترکیب خاک اره، فیبر چوب، رزین و موم در حرارت و فشار بالا ساخته شده است.

علیت محبویت کابینت ام دی اف چیست؟

اگر دقت کنید، می‌بینید که این روزها در خانه‌ها دیگر خبری از کابینت‌های قدیمی نیست. چون کابینت ام دی اف توانسته رقیب خوبی برای مدل‌های قدیمی‌تر کابینت‌ها باشد. افراد با سلیقه‌های گوناگون ترجیح می‌دهند برای مدرن و شیک شدن آشپزخانه‌هایشان از ام دی اف استفاده کنند. چون هم مقرون به صرفه است و هم دارای تنوع رنگ و طرح بالایی است و بنا به سایر دلایل عدیده، افراد ترجیح می‌دهند کابینت‌های MDF را انتخاب کنند.

انواع کابینت ام دی اف کدامند؟

قطعا اگر شما قصد تهیه کابینت ام دی اف را داشته باشید، آشنایی با انواع آن برای شما مهم خواهد بود، تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

کابینت ام دی اف با روکش لمینت (ملامینه)

کابینت ام دی اف ملامینه به نام کابینت ام دی اف نیز معروف‌ است. این نوع از کابینت‌ها دارای روکشی از ملامین هستند. روکش اچ پی ال (High-pressure laminate)، همان روکش ملامینه است که به دلیل مقاومت بالا به این نام شناخته شده‌ است. این نوع کابینت‌ها دارای تنوع رنگی و طرحی بسیار بالایی هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

کابینت ام دی اف با روکش لمینت | کابینت ام دی اف ملامینه
کابینت ام دی اف ملامینه از جمله انتخاب‌های مناسبی است که با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که دارید می‌تواند جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه شما ببخشد.

کابینت ام دی اف هایگلاس

هایگلاس نوعی MDF با روکش نوعی پلاستیکی به نام پلکسی گلاس است. پلکسی گلاس شفافیتی همانند شیشه دارد و ظاهری براق و شیشه‌ای به رویه کابینت می‌بخشد، اما از مقاومت بیش‌تری نسبت به شیشه برخوردار است. این کابینت‌ها به دلیل زیبایی، بازتاب بالای نور و دارا بودن طرح‌های گوناگون طرفداران خاص خود را دارد.

از سوی دیگر، امکان تعویض دستگیره‌های کابینت ام دی اف هایگلاس وجود دارد و این یکی از ویژگی‌های خاص آن است. اگر شما قصد خرید این نوع از کابینت را دارید، حتما به انواع رنگ‌بندی کابینت ام دی اف هایگلاس توجه کنید. کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید، کابینت آشپزخانه هایگلاس طرح چوب و دیگر رنگ‌ها و طرح‌ها می‌توانند قدرت انتخاب بالایی را برای زیباتر شدن فضای آشپزخانه به شما بدهند.

کابینت ام دی اف هایگلاس
اگر می‌خواهید در آشپزخانه خود بازتاب مناسب و زیبایی از نور و رنگ را داشته باشید، کابینت ام دی اف هایگلاس یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شماست. این نوع از کابینت با داشتن ظاهری براق و شیشه‌ای، فضای آشپزخانه شما را چشم‌نواز می‌کند.

کابینت ام دی اف با روکش پلی گلاس

ممکن است شما با شنیدن نام پلیگلاس به یاد هایگلاس بیفتید. این یک تشابه اسمی است. اما در جنس ماده‌ اولیه سازنده این دو نوع کابینت هم تشابه وجود دارد. کابینت ام دی اف پلی گلاس، مانند کابینت هایگلاس از ام دی اف خام تشکیل شده است و تفاوت آن در روکش بیرونی است. بر سطح رویی کابینت پلی گلاس، لایه‌ای از ملامین کشیده می‌شود و روی آن نیز لایه‌ای از پلی استر قرار می‌گیرد.

شکل ظاهری کابینت پلی گلاس، شبیه هایگلاس بوده اما به دلیل تفاوتی که در لایه‌ رویی آن وجود دارد، مقاومت بسیار بالاتری نسبت به هایگلاس دارد.

کابینت ام دی اف پلی گلاس
اگر می‌خواهید کابینتی با ظاهری براق و زیبا و در عین حال با کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشید، کابینت ام دی اف پلی‌گلاس یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌هاست.

کابینت ممبران یا وکیوم ام دی اف

به گروهی از کابینت‌های ام دی اف که دارای روکش وکیوم هستند، کابینت آشپزخانه ممبران یا وکیوم می‌گویند. روکش وکیوم با یک تکنولوژی نوین و از طریق فشرده سازی ذرات و ایجاد خلا ساخته می‌شود. این کار باعث می‌شود تا هوای بین سطح مورد نظر و روکش کاملا تخلیه شده و خلائی بین آن‌ها ایجاد شود و روکش کاملا به سطح بچسبد.

کابینت‌های ممبران یا وکیوم دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و به این دلیل طرفداران زیادی دارند. همچنین روی این نوع از کابینت‌ها می‌توان انواع مختلفی از نقش‌ها را به آسانی حکاکی کرد.

کابینت ممبران | کابینت وکیوم ام دی اف
کابینت ام دی اف وکیوم مختص افرادی است که می‌خواهند آشپزخانه پر طرح و نقش و زیبایی داشته باشند.

کابینت ام دی اف با روکش کریستال

ورق های MDF کریستالی ظاهری شیشه مانند دارند. این ام دی اف‌ها ضد آب بوده و سطح آن‌ها همانند شیشه براق و شفاف است. از ویژگی این نوع کابینت‌ها می‌توان به درخشندگی و عمق دید بالای آن اشاره کرد. کابینت ام دی اف با روکش کریستال دارای تنوع رنگی زیادی است، خاصیت انعطاف پذیری بالایی داشته و بسیار مقرون به صرفه است. کابینت ام دی اف کریستالی جایگزین مناسبی برای ام دی اف‌های هایگلاس است. این کابینت دارای کیفیت بالاتری بوده و ظاهر براق‌ و چشم‌نوازی دارد.

کابینت ام دی اف با روکش کریستال
شما با نصب کابینت ام دی اف با روکش کریستال فضای روشن و زیبا را در آشپزخانه خود تجربه خواهید کرد.

کابینت ام دی اف با روکش PVC

(PVC) مخفف کلمه پلی وینیل کلراید است. پلی وینیل کلراید نوعی پلاستیک پر کاربرد و یکی از انواع خانواده پلیمرها است و در نوع سخت و انعطاف پذیر ساخته می‌شود. این محصول کاربردهای زیادی در صنعت دارد. کابینت ام دی اف با روکش پی وی سی همانطور که از نامش مشخص است، دارای مغزیِ ام دی اف و روکش PVC است.

ورق‌های پی وی سی ضد آب هستند و مقاومت بسیار بالایی نسبت به رطوبت دارند، بنابراین از آن‌ها ‌برای کمد دیواری استخرها، کابینت‌های سرویس بهداشتی و کابینت آشپزخانه استفاده می‌کنند.

کابینت‌های ام دی اف با روکش پی وی سی، مقاومت بالایی نسبت به حرارت دارند، پس یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در آشپزخانه هستند. این کابینت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متفاوت و با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شوند.

کابینت ام دی اف با روکش PVC
یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارند، کابینت ام دی اف با روکش PVC است، زیرا این نوع از کابینت دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و تا مدت‌ها می‌توانید بدون بروز مشکل و پوسیدگی از آن استفاده کنید.

کابینت ام دی اف براق یا مات؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، انواع مدل کابینت ام دی اف با روکش‌هایی از جنس‌های مختلف وجود دارند. این روکش‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، ظاهر مات یا براق را به کابینت‌های شما می‌دهد. روکش های گلاس، روکش پلی گلاس، روکش ملامینه براق و برخی دیگر از روکش‌ها جز کابینت‌های ام دی اف براق محسوب می‌شوند. کابینت ام دی اف مات نیز با داشتن انواع طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون، طرفداران خاص خودش را دارد. اینکه شما کدام یک از این دو نوع کابینت مات یا براق را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید به نظر شخصی و سلیقه و فضا و وسایل آشپزخانه شما دارد. همچنین به این نکته توجه کنید که اگر آشپزخانه شما پر رفت و آمد است و یا فرزند کوچکی در منزل دارید، باید در انتخاب کابینت براق کمی احتیاط کنید، زیرا احتمال خش افتادن روی این سطوح بالاتر از سطوح دیگر است.

انواع سبک کابینت ام دی اف

همانطور که گفته شد کابینت‌های MDF، در طرح‌ها و انواع گوناگون می‌توانند نیاز سلیقه‌های مختلف را برآورده کنند. در کنار انواع مدل‌های کابینت‌های ام دی اف، سبک این کابینت‌ها نیز ممکن است نظر شما را به خود جلب کند. کابینت ام دی اف کلاسیک، محبوبیت بسیاری در بین افراد پیدا کرده است، زیرا به نوعی یادآور فضای نوستالژیک قدیم است. این نوع کابینت‌ها بسیار جادارند و شما می‌توانید وسایل بیش‌تری را در آن‌ها جا دهید. کابینت کلاسیک معمولا ظاهری سلطنتی دارد و روی آن نقش و نگارهای گوناگونی طراحی شده است و این امر زیبایی و نوستالژیک بودن آن را چند برابر می‌کند.

کابینت ام دی اف کلاسیک
اگر شما خواهان طرح‌های پر نقش و نگار و به نوعی قدیمی هستید، ما به شما کابینت ام دی اف کلاسیک را معرفی می‌کنیم. مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

در مقابل کابینت کلاسیک، اصطلاح کابینت مدرن مطرح می‌شود. شما با انتخاب طرح‌های مدرن برای آشپزخانه خود حق انتخاب بیش‌تری در تغییر در طرح و رنگ کابینت‌ها دارید. این کابینت‌ها به خاطر داشتن ظاهری مینیمال و ساده طرفداران خاص خود را دارد. در طراحی کابینت ام دی اف مدرن، الگوهای منظم و متقارن استفاده می‌شود و در این سبک، خبری از طرح‌ها و شلوغ کاری‌ها سنتی استفاده نیست. در طراحی کابینت مدرن معمولا از رنگ‌های یکپارچه و صاف و براق استفاده می‌شود و می‌توان گفت این نوع کابینت‌ها سادگی چشم‌نوازی به آشپزخانه شما می‌بخشند.

کابینت ام دی اف مدرن
اگر شما جوان هستید و آشپزخانه جمع و جوری دارید، استفاده از کابینت ام دی اف مدرن می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما در آَشپزخانه باشد.

تا اینجا شما با انواع مدل‌ها و سبک‌های کابینت ام دی اف آشنا شدید. اگر قصد دارید یکی از انواع کابینت‌های ام دی اف را انتخاب و در آشپزخانه خود به کار ببرید، استادکار اینجاست تا به شما کمک کند.

رنگ بندی کابینت ام دی اف

رنگ کابینت مهم‌ترین عامل موثر در دکور منزل و آشپزخانه شماست. کابینت‌های ام دی اف اغلب بیشترین فضای ظاهری آشپزخانه را پوشش می‌دهند و به نوعی نقش دیوارهای این بخش از منزل را ایفا می‌کنند. پس بسیار مهم است که چه رنگی دارند و از چه نوع رنگی برای رنگ آمیزی آن‌ها استفاده شده است. شما می‌توانید بر اساس رنگ سایر بخش‌های آشپزخانه و سلیقه و نظر شخصی، رنگ کابینت ام دی اف خود را انتخاب کنید. در ادامه مطلب به رنگ‌بندی کابینت ام دی اف آشپزخانه اشاره خواهیم کرد.

کابینت ام دی اف سفید و مشکی

کابینت ام دی اف سفید و مشکی یکی از انتخاب‌های مناسب برای آشپزخانه‌هایی با فضای بزرگ است. رنگ سفید کابینت ام دی اف با انعکاس مناسب نور در کنار سادگی و زیبایی رنگ مشکی، جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه شما می‌بخشد.

کابینت ام دی اف سفید و مشکی می‌تواند یکی از انتخاب‌های طرح مدرن برای آشپزخانه شما باشد و طرح و جلوه‌ای امروزی به آن ببخشد.
کابینت ام دی اف سفید و مشکی می‌تواند یکی از انتخاب‌های طرح مدرن برای آشپزخانه شما باشد و طرح و جلوه‌ای امروزی به آن ببخشد.

کابینت ام دی اف قهوه‌ای سوخته

شما می‌توانید از مدل کابینت ام دی اف قهوه‌ای سوخته برای آشپزخانه خود استفاده کنید. این رنگ از کابینت ام دی اف با تداعی کردن فضایی آرام و تیره، زیبایی چشم‌نوازی به آشپزخانه شما می‌بخشد.

اگر می‌خواهید فضایی تیره و خاص در آشپزخانه خود ایجاد کنید، کابینت ام دی اف قهوه‌ای سوخته یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هاست.
اگر می‌خواهید فضایی تیره و خاص در آشپزخانه خود ایجاد کنید، کابینت ام دی اف قهوه‌ای سوخته یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هاست.

 کابینت ام دی اف سفید مات

استفاده از کابینت ام دی اف سفید مات، فضایی مدرن و مینیمال به آشپزخانه شما می‌دهد.

اگر از آن دست افرادی هستید که طرفدار نور زیاد و رنگ‌های روشن هستند، کابینت ام دی اف سفید مات را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.
اگر از آن دست افرادی هستید که طرفدار نور زیاد و رنگ‌های روشن هستند، کابینت ام دی اف سفید مات را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف مشکی قهوه‌ای

استفاده از دو رنگ مشکی و قهوه‌ای، در قالب کابینت ام دی اف مشکی و قهوه‌ای، تنوع زیبایی به آشپزخانه شما می‌دهد. با استفاده از این دو رنگ شما فضایی تیره و جذاب را در آشپزخانه تجربه خواهید کرد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف مشکی قهوه‌ای جلوه‌ای مدرن و خاص به فضای آشپزخانه به خصوص آشپزخانه‌های جمع و جور می‌بخشد.
کابینت آشپزخانه ام دی اف مشکی قهوه‌ای جلوه‌ای مدرن و خاص به فضای آشپزخانه به خصوص آشپزخانه‌های جمع و جور می‌بخشد.

کابینت ام دی اف کرم قهوه‌ای

کابینت ام دی اف کرم قهوه‌ای یکی از پرطرفدارترین‌ ترکیب‌ رنگ‌ برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی است،‌ چون به راحتی با سایر وسایل آشپزخانه هماهنگ می‌شود.

کابینت ام دی اف کرم قهوه‌ای یکی از پرطرفدارترین‌ ترکیب‌ رنگ‌ برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی است.
ترکیب کرم و قهوه‌ای این دو رنگ جذاب همواره در دکوراسیون داخلی طرافداران خودش را داشته است. به خصوص در دکوراسیون آشپزخانه.

کابینت ام دی اف قهوه‌ای مشکی با صفحه سفید

کابینت ام دی اف قهوه‌ای مشکی با صفحه سفید انتخابی مناسب برای زیبا و متنوع دیده شدن آشپزخانه شماست.

کابینت ام دی اف قهوه‌ای مشکی با صفحه سفید زیبایی بصری خاصی در آشپزخانه ایجاد می‌کند.
شما می‌توانید با انتخاب کابینت ام دی اف قهوه‌ای مشکی با صفحه سفید برای آشپزخانه خود در هر ابعادی که باشد، زیبایی بصری خاصی را در فضا ایجاد کنید.

پرطرفدارترین رنگ‌های کابینت ام دی اف کدام اند؟

انتخاب رنگ کابینت ام دی اف به عوامل مختلفی بستگی دارد. سلیقه و نظر شخصی یکی از اصلی‌ترین عوامل مهم در این زمینه است. همچنین ابعاد آشپزخانه شما نیز در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت مهم است. برای انتخاب صحیح رنگ برای کابینت ام دی اف خود حتما نمونه‌های مختلفی از رنگ بندی کابینت ام دی اف مشاهده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مزایای کابینت ام دی اف

  • MDF همانند چوب در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت یا رطوبت تاب برنداشته و ترک نمی‌خورد. حتی در مرطوب‌ترین مناطق نیز نیازی نیست نگران خراب شدن کابینت ام دی اف باشید چرا که به دلیل ساختاری که دارد هیچ آسیبی نمی‌بیند.
  • MDF از ذرات بسیار ریزی ساخته شده است و هیچ دانه قابل توجهی ندارد. این بدین معناست که سطح درب کابینت ام دی اف کاملا صاف و بدون هیچ پست و بلندی است که موجب می‌شود رنگ زدن MDF نسبت به چوب بسیار ساده‌تر باشد. بنابراین اگر تصمیم دارید درب کابینت آشپزخانه خود را رنگ کنید، کابینت ام دی اف بیشتر مناسب این کار خواهد بود.
  • MDF به دلیل ساختاری که دارد به راحتی برش داده می‌شود و نصب آن نیز در جهات مختلف امکان پذیر است. بنابراین می‌توان درب‌های کابین ام دی اف را از هر جهتی نصب کرد و دریل کردن آن از جهات مختلف آسیبی به بدنه آن وارد نمی‌کند.
  • برخی از تخته‌ها مقاوم در برابر آب هستند بنابراین اگر بخواهید از MDF در فضاهایی با رطوبت بالا، همانند حمام، استفاده کنید می‌توانید ام دی اف ضد آب تهیه کنید.
  • تخته‌های ام دی اف نسبت به چوب دارای سایز بزرگ‌تری است بنابراین برای پروژه‌هایی که نیاز به قطعات بزرگ‌تری دارند مناسبند.
  • کابینت ام دی اف همچنین ارزانتر از جنس چوب است و در مقابل مقاومت بیشتری دارد و نگهداری آن نیز ساده‌تر است.

معایب کابینت ام دی اف

  • کابینت ام دی اف زود خش می‌افتد و نمی‌توان آن را تعمیر کرد. این در حالیست که خش افتادن کابینت چوبی را با سنباده کشیدن می‌توان برطرف کرد.
  • اگر ام دی اف به خوبی مستحکم نشده باشد و درزی در آن وجود داشته باشد آب را به خود جذب می‌کند. این موضوع موجب می‌شود رنگ کردن آن نیز دشوار شود و اگر پیش از رنگ زدن از پرایمر استفاده نشود، همانند یک اسفنج رنگ را به درون خود بکشد.
  • کابینت ام دی اف در برابر حرارت شدید مقاوم نیست.
  • از آنجایی که ام دی اف از ذرات ریز چوب ساخته شده است به خوبی نمی‌تواند پیچ‌ها را در خود نگه دارد. هرچند راهکارهایی برای تعمیر خرابی جک کابینت وجود دارد.
  • بخاطر تراکم زیاد، MDF بسیار سنگین است. این مساله کار کردن با آن را کمی دشوار می‌سازد. بخصوص هنگام نصب کابینت ام دی اف، حتما نیاز به شخصی خواهید داشت که در جا به جا کردن درب‌های ام دی اف به شما کمک کند.

قیمت کابینت ام دی اف چقدر است؟

کابینت‌های آشپزخانه ام دی اف دارای طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها در بازار هستند. این قیمت‌ها برای کابینت ام دی اف ایرانی از 1,200,000 تا 1,400,000 تومان متغیر است. کابینت ام دی اف خارجی نیز قیمتی بین 1,500,000 تا 2,000,000 تومان دارد.

اگر شما قصد انتخاب کابینت مناسب با کیفیت بالا را دارید می‌توانید از کابینت سازان استادکار درخواست نمونه کار کابینت سازی کنید. میانگین قیمت کابینت در استادکار از 300000 تا 900000 است، قیمتی مقرون به صرفه و مناسب برای هر سلیقه‌ای. کابینت‌هایی که توسط متخصصین و کابینت‌سازان استادکار ساخته و تهیه می‌شوند، از بهترین مواد اولیه هستند و طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی را شامل می‌شوند.

کابینت ام دی اف به درد چه کسانی می‌خورد؟

همانطور که در این نوشتار مطالعه کردید، این روزها کابینت ام دی اف نسبت به دیگر کابینت‌ها طرفداران بیش‌تری دارد. این نوع از کابینت دارای ویژگی‌های گوناگونی است که به آن‌ها اشاره کردیم. اگر شما می‌خواهید آشپزخانه‌ای مدرن و شیک داشته باشید، کابینت MDF، یکی از بهترین گزینه‌هاست. اینکه شما کدام یک از انواع، مدل‌ها و رنگ‌های کابینت ام دی اف را انتخاب خواهید کرد بستگی به ابعاد و فضای آشپزخانه شما و سلیقه و نظر شخصی دارد.

چند مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

اگر آشپزخانه شما کوچک است احتمالا بخواهید فضای آن بزرگ‌تر از حد واقعی به نظر برسد. برای این منظور شما می‌توانید از کابینت ام دی اف رنگ روشن استفاده کنید. مدل‌های مختلف کابینت‌های هایگلاس نیز به دلیل بازتاب مناسب نور، می‌توانند فضای آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان دهند. در ادامه تصاویری از انواع کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک را مشاهده می‌کنید.

مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک خود را می‌توانید از میان کابینت‌های هایگلاس یا پلی گلاس انتخاب کنید.
کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک خود را می‌توانید از میان کابینت‌های هایگلاس یا پلی گلاس انتخاب کنید.
کابینت ام دی اف رنگ روشن می‌تواند فضای آشپزخانه کوچک شما را بزرگ و دلباز نشان دهد.
کابینت ام دی اف رنگ روشن می‌تواند فضای آشپزخانه کوچک شما را بزرگ و دلباز نشان دهد.
مدل کابینت ام دی اف براق مناسب آشپزخانه کوچک
اگر می‌خواهید آشپزخانه کوچک شما بزرگ و روشن به نظر برسد از انواع کابینت‌های ام دی افی استفاده کنید که ظاهری شیشه مانند و براق دارند.
انتخاب کابینت ام دی اف با روکش براق تاثیر بسیار زیادی بر بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه شما دارد.
انتخاب کابینت ام دی اف با روکش براق تاثیر بسیار زیادی بر بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه شما دارد.

چند مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه بزرگ

اگر شما آشپزخانه بزرگی دارید، قدرت انتخاب بیش‌تری در مورد نوع و رنگ کابینت ام دی اف خواهید داشت و به این ترتیب می‌توانید فضای آشپزخانه را کاملا با سلیقه خود تغییر دهید.

شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌های جدید کابینت ام دی اف را برای آشپزخانه بزرگ خود انتخاب کنید.
شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌های جدید کابینت ام دی اف را برای آشپزخانه بزرگ خود انتخاب کنید.
مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه بزرگ
کابینت ام دی اف سفید، ام دی اف کرم قهوه‌ای و دیگر رنگ‌ها، می‌توانند جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه شما ببخشند.
کابینت ام دی اف مات تیره برای آشپزخانه مدرن
کابینت ام دی اف مات به خصوص اگر به رنگ تیره باشد، می‌تواند در کنار سایر ارکان آشپزخانه، فضایی مدرن را در آشپزخانه بزرگ شما ایجاد کند.

کابینت ام دی اف بهتر است یا چوبی؟

چوب و ام دی اف هر دو مزایا و معایبی دارند که در شرایط خاص یکی را از دیگری برتر می‌سازد. هرچند هر دو در ساخت کابینت بسیار محبوب و پرطرفدار هستند اما بسیاری از افراد به دلیل ارزان‌تر بودن، مقاوم بودن و طرح‌های متنوع‌تری که جنس ام دی اف می‌تواند داشته باشد، ام دی اف را برای کابینت‌ها انتخاب می‌کنند. چرا که ام دی اف در شرایط مختلف به خوبی دوام می‌آورد و به خصوص می‌تواند انتخاب بهتری برای مناطق مرطوب باشد.

چند مدل کابینت ام دی اف

حتما عده زیادی از شما از ایجاد تنوع و همچنین استفاده از طرح‌های مدرن در منزل خود استقبال می‌کنید. استفاده از کابینت ام دی اف در آشپزخانه، می‌تواند جلوه‌ای مدرن و امروزی را در دکوراسیون آشپزخانه شما ایجاد کند. در ادامه شما می‌توانید چند مدل کابینت ام دی اف را مشاهده کنید.

استفاده از کابینت ام دی اف در آشپزخانه‌ مدرن و امروزی
استفاده از کابینت ام دی اف در آشپزخانه‌ جلوه‌ای مدرن و امروزی را ایجاد می‌کند.
مدل کابینت mdf در طرح‌ و رنگ‌های مختلف، می‌تواند فضایی زیبا و چشم نواز به آشپزخانه ایرانی‌ شما ببخشد.
مدل کابینت mdf در طرح‌ و رنگ‌های مختلف، می‌تواند فضایی زیبا و چشم نواز به آشپزخانه ایرانی‌ شما ببخشد.
طرح‌ کابینت ام دی اف با قیمت مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا انتخاب درست و به جایی برای دکور آشپزخانه داشته باشید.
طرح‌ کابینت ام دی اف با قیمت مناسب، به شما امکان می‌دهد تا انتخاب درست و به جایی برای دکور آشپزخانه داشته باشید.
انواع مدل جدید کابینت ام دی اف آشپزخانه
شما با کمی جستجو در میان انواع مدل جدید کابینت ام دی اف، می‌توانید بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خود داشته باشید.
استفاده از مدل کابینت mdf با ایجاد فضایی جذاب، آشپزخانه شما را منحصر به فرد می‌کند.
استفاده از مدل کابینت mdf با ایجاد فضایی جذاب، آشپزخانه شما را منحصر به فرد می‌کند.

سوالات متداول درباره کابینت: ساخت و نصب کابینت ام دی اف

  • قیمت کابینت ام دی اف چقدر است؟

قیمت انواع کابینت آشپزخانه در بازار متفاوت است. این قیمت‌ها برای کابینت ام دی اف ایرانی از 1,200,000 تا 1,400,000 تومان متغیر است. اگر شما قصد انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب با کیفیت بالا را دارید، می‌توانید از نمونه‌های استادکار دیدن کنید. میانگین قیمت ساخت کابینت در استادکار از 300000 تا 900000 متغیر است.

  • نگهداری کابینت ام دی اف به چه صورت است؟

همیشه سعی کنید کابینت ام دی اف آشپزخانه را تمیز نگه دارید. ماندن لکه و گرد و خاک روی سطح کابینت به مرور زمان کیفیت آن را کاهش می‌دهد. تا جای ممکن از دستمال‌های پارچه‌ای نرم برای تمیز کردن کابینت ام دی اف استفاده کنید. به خصوص در مورد کابینت‌هایی با ظاهر براق و شفاف این دقت باید چند برابر شود. برای جلوگیری از پوسیدگی مخصوصا در کنار ظرفشویی پس از تمام کردن شست و شو با دستمالی نرم، سطح رویی کابینت را خشک کنید.

  • فرق بین ورق ام دی اف ایرانی و خارجی چیست؟

تفاوت چندانی بین کیفیت کابینت ام دی اف ایرانی و خارجی وجود ندارد. اما در مورد قیمت‌ها باید گفت که قیمت نمونه‌های خارجی گران‌تر از نمونه‌های ایرانی است. به این نکته هم توجه کنید که اگر نیاز به استفاده از کابینت با ضخامت بالایی دارید، نمونه‌های خارجی بهتر می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

  • ‌برای تعمیرات کابینت هم می‌توان از استادکار کمک گرفت؟

از تعمیر کابینت فلزی، تعمیر کابینت باد کرده، و تعمیر کابینت ام‌دی‌اف گرفته تا تعمیر کابینت های‌گلاس را می‌توانید به کمک استادکار انجام دهید. در واقع استادکار از تعمیر و عوض کردن درب کابینت گرفته تا تعمیر جک کابینت و حتی تعویض یراق‌آلات کابینت را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کند.

همچنین استادکار در تمامی مناطق تهران خدمات ارائه می‌کند و از تعمیرات کابینت در غرب و شرق تهران تا تعمیرات کابینت در شمال و جنوب تهران را پوشش می‌دهد.

  • ساخت کابینت ام دی اف را به کجا سفارش بدهم؟

اگر شما می‌خواهید بهترین کیفیت خدمات ساخت کابینت را تجربه کنید، استادکار بهترین گزینه است. برای سفارش ساخت کابینت می‌توانید به بخش خدمات کابینت‌سازی استادکار مراجعه کنید. خدمات استادکار در این زمینه شامل موارد زیر است:

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت های گلاس، ام‌دی‌اف، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
  • تعمیر یراق آلات، دستگیره، کشو و لولا کابینت، تنظیم پایه، لق‌گیری و رفع مشکل کابینت
  • نصب انواع کابینت چوبی، ممبران، ام‌دی‌اف و فلزی

شما با ثبت سفارش خدمات کابینت در استادکار می‌توانید شاهد حضور مجرب‌ترین نصاب‌ها و سازنده‌های کابینت در منزل خود باشید. در استادکار شما لازم نیست دیگر به دنبال آدرس کابینت سازی یا شماره تلفن کابینت ساز بگردید بلکه بدون صرف زمان و بدون نیاز به تحمل ترافیک، می‌توانید فقط با چند کلیک به بهترین سازنده‌ها و نصاب‌های کابینت دسترسی داشته باشید. در استادکار همچنین نیازی به مراجعه‌ حضوری و یا تماس تلفنی نیست. ثبت سفارش در استادکار آنلاین است و در سریع‌ترین زمان می‌توانید بهترین کابینت ساز تهران را در اختیار داشته باشید. همچنین هنگامی که شما سفارشتان را در استادکار ثبت می‌کنید، این امکان برای شما وجود دارد که روز و ساعت دقیق حضور متخصص در منزل را تعیین کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

نمونه مدل‌های کابینت ام دی اف

تا اینجا شما با نکات گوناگونی در مورد کابینت ام دی اف آشنا شدید. اگر تصمیم دارید کابینت ام دی اف با کیفیت بالا در آشپزخانه خود داشته باشید، می‌توانید از طرح‌های معرفی شده در این مطلب، الهام بگیرید. همچنین شما می‌توانید ساخت و سفارش کابینت ام دی اف آشپزخانه خود را به استادکار بسپارید. در ادامه چند تصویر از نمونه مدل‌های کابینت ام دی اف جهت سفارش را مشاهده می‌کنید.

ساخت یا سفارش کابینت ام دی اف استادکار
ساخت یا سفارش کابینت ام دی اف از استادکار، خیال شما را از بابت داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و مدرن راحت می‌کند.
سفارش کابینت ام دی اف از استادکار
برای سفارش کابینت ام دی اف از استادکار، تصاویر نمونه کارها را مشاهده کنید تا انتخاب صحیح‌تری داشته باشید.
سفارش ساخت کابینت ام دی اف باکیفیت در استادکار
انتخاب کابینت ام دی اف با کیفیت و سفارش آن از استادکار، یکی از گزینه‌های مناسب برای تسریع در کار شماست.

سخن پایانی

اغلب افراد تصور می‌کنند محبوبیت کابینت ام دی اف فقط بخاطر ارزان‌تر بودن آن است. این در حالیست که با دانستن مزایا و معایب استفاده از MDF در ساخت کابینت، می‌توانید بهتر درک کنید چرا این روزها بیشتر از کابینت ام دی اف استفاده می‌شود. از آنجایی که تخته‌های ام دی اف سنگین هستند، نصب آن به تنهایی سخت خواهد بود. هرچند بهتر است برای نصب کابینت ام دی اف حتما از افراد خبره کمک بگیرید. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ کابینت ام دی اف یا کابینت چوبی؟

منابع: sebringdesignbuild ، cabinetdoor

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + ده =