ترفندهای شستشوی سرویس بهداشتی در کمترین زمان

0

فرض کنید خانمی کارمند هستید و پس از رسیدن به خانه متوجه می‌شوید قرار است شب مهمان داشته باشید. سریع دست به کار پخت غذا می‌شوید و دستی به سر و روی خانه و سرویس‌های بهداشتی می‌کشید. شستشوی سرویس بهداشتی خصوصا اگر مدت زیادی باشد که تمیز نشده باشد، زمان زیادی از شما می‌گیرد. تمیز کردن سرویس بهداشتی یکی از تمیزکاری‌های روزانه در منازل است، زیرا محل تجمع میکروب‌های زیادی است و تمیز کردن هر روزه آن ضروری است. اما اگر به هر دلیلی سرویس بهداشتی شما جرم گرفته و خواهان شستشوی سریع آن در کمترین زمان ممکن هستید، پیشنهاد ما به شما روش‌هایی مانند شستن سرویس بهداشتی با نوشابه، شستن سرویس بهداشتی با سرکه و … است.

اگر خواهان شستشوی سریع سرویس بهداشتی در کمترین زمان ممکن هستید، می‌توانید نوشابه و خمیردندان را امتحان کنید
اگر خواهان شستشوی سریع سرویس بهداشتی در کمترین زمان ممکن هستید، می‌توانید نوشابه و خمیردندان را امتحان کنید

روش‌های مختلف شستشوی سرویس بهداشتی در کمترین زمان

سرویس‌های بهداشتی می‌توانند به منبعی برای آلودگی تبدیل شوند. جرم و رسوب های ایجاد شده در سطوح طی زمانی طولانی ایجاد شده اند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در عرض چند ثانیه از بین بروند. اما می‌توانید با ترفندهایی به طور سریع تر این کار را انجام دهید. در ادامه تعدادی از این روش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

تمیز کردن سرویس بهداشتی با شوینده شیمیایی

تقریبا روش کار همه شوینده های شیمیایی و جرم‌گیرها به این صورت است که شوینده را در محل مورد نظر می‌ریزید و می‌گذارید که محلول حداقل ۱۵ دقیقه روی محل باقی بماند. پس از گذشت این مدت اقدام به شستشوی محیط نمایید. اکثر این شوینده‌ها و جرم‌گیرها قوی هستند و می‌توانند به سرعت سرویس بهداشتی شما را تمیز کنند.

در صورتی که ماده شیمیایی مخصوصا سرویس‌های بهداشتی در اختیار نداشتید و برای تمیز کردن سرویس بهداشتی خود عجله دارید، تقریبا می‌توانید از دیگر مواد تمیز کننده مانند وایتکس یا حتی تمیزکننده شیرآلات و … به طور محدود استفاده کنید.

بیشتر بدانید دلایل کدر شدن شیشه پنجره و ترفندهای جلوگیری از آن

به مدت ۱۵ دقیقه شوینده شیمیایی را روی سرویس بریزید و سپس آن را بشویید
به مدت ۱۵ دقیقه شوینده شیمیایی را روی سرویس بریزید و سپس آن را بشویید

این مواد خاصیت اسیدی دارند و زمانی که محلول اسید را روی محیط می‌ریزید، اسید به عمق لکه و رسوب‌ها نفوذ کرده و آنها را از سطح جدا می‌کند. البته بهتر است که در استفاده از این مواد زیاده روی نکنید و اگر به صورت فوری به آنها نیاز دارید، استفاده کنید. استفاده زیاد از این مواد می‌تواند لعاب کاشی و سرامیک و دوغاب بین کاشی‌های سرویس بهداشتی شما را از بین ببرد.

مواد قوی این شوینده‌ها می‌تواند به سرعت لکه‌ها و جرم‌های زرد رنگ را پاک کند اما بهتر است حین مصرف آنها دستکش و ماسک بپوشید و حتما پنجره محیط را باز کرده یا تهویه آن را روشن کنید. تماس این مواد با پوست و تنفس بخارهای ایجاد شده توسط آنها برای انسان مضر است. پس از استفاده از موارد مذکور آنها را در محلی دور از دسترس کودکان قرار دهید.

شستن سرویس بهداشتی با جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از موادی است که می‌تواند به سرعت جرم و رسوب روی سرامیک ها و سرویس بهداشتی را تمیز کند. این ماده بر عکس مواد شیمیایی که در بالا معرفی شد، بسیار بی خطر است و می‌تواند حتی شیرآلات شما را نیز حسابی برق بیندازد. بنابراین برای رفع جرم و رسوب در ریختن جوش شیرین روی سطوح دست و دل بازی کنید و با فرچه زمین را بسایید تا برق بیفتد.

در برخی از موارد از جوش شیرین برای رفع گرفتگی لوله هم استفاده می شود. شما هم می توانید این از این شوینده طبیعی برای رفع جرم و رسوب استفاده نمایید.

جوش شیرین ماد‌ه ای بی خطر است که می‌تواند سرویس شما را سریع تمیز کند
جوش شیرین ماد‌ه ای بی خطر است که می‌تواند سرویس شما را سریع تمیز کند

شستن سرویس بهداشتی با سرکه

می‌توانید در کنار جوش شیرین، از سرکه نیز برای تمیز کردن جرم سرویس‌های بهداشتی خود استفاده کنید. همانگونه که این ترکیب را در بسیاری از موارد مانند تمیز کردن سینک ظرفشویی نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را برای شستن سرویس بهداشتی نیز به کار بگیرید. برای این کار بهتر است که نصف پیمانه سرکه و ربع پیمانه جوش شیرین (یا دو قاشق چای خوری بوراکس) داخل نصف گالن (دو لیتر) آب مخلوط کنید. آن را داخل کاسه توالت ذخیره کنید، یک ساعت قبل از کشیدن سیفون صبر کنید. اگر بنا به دلایلی عجله دارید، پس از یک ربع سطح را فرچه کشیده و با آب سرد بشویید.

شستن سرویس بهداشتی با نوشابه

حتما شما نیز شنیده اید که می‌گویند ریختن نوشابه در توالت می‌تواند به تمیزکاری سریع آن کمک کند. در واقع اگر نوشابه در دسترس داشتید و برای تمیز کردن سرویس بهداشتی وقت تنگ بود، بهتر است آن را در توالت خود خالی کنید! همچنین نوشابه می‌تواند گرفتگی لوله‌ها را نیز باز کند. برای این کار بهتر است که نوشابه سیاه را به سمت لکه‌ها و داخل خود کاسه توالت بریزید.

اگر می‌‌خواهید کار تمیز سازی شما عالی باشد، بگذارید نوشابه یک ساعت بماند. نوشابه دارای خواص اسیدی است و می‌تواند به راحتی لکه‌ها را پاک کند. برخی می‌گویند برای بهتر جواب دادن این کار بهتر است تمام طول شب نوشابه روی سرویس شما باقی بماند، اما از آنجایی که این مقاله برای افرادی است که وقتشان تنگ است و می‌خواهند هر چه سریع تر سرویس بهداشتی خود را تمیز کنند، پس از گذشت مدتی می‌توانند اقدام به شستن آن کنند.

شستن سرویس بهداشتی با نوشابه
نوشابه به علت خاصیت اسیدی می‌تواند به راحتی لکه‌ها را پاک کند

شستشوی سرویس بهداشتی با خمیر دندان

خمیر دندان و دهانشویه نیز یکی دیگر از مواردی هستند که می‌توانند در شستشوی سریع سرویس‌های بهداشتی شما به کار آیند. اگر قرار است مهمان بیاید و هیچ کدام از موارد بالا را ندارید، کافی است درب دستشویی را باز کرده و اندکی دهانشویه یا خمیر دندان روی زمین دستشویی بریزید و با فرچه رویش بکشید. این تنها راه حل در دسترس است! پس غر نزنید و کار را به پایان برسانید.

خمیر دندان و دهانشویه می‌توانند در نقش ضدعفونی کننده قوی عمل کنند و جرم‌ها و لکه‌ها را پاک کنند. اگر روش بالا را دوست ندارید می‌توانید مقداری آب در لگن بریزید و دهانشویه و خمیر دندان را داخل آن بریزید. سپس لگن آب را روی زمین سرازیر کنید و بگذارید حداقل نیم ساعت خیس بخورد. پس از گذشت این زمان می‌توانید با یک فرچه مناسب آلودگی و جرم‌ها را به راحتی از بین ببرید و با آب تمام سطح دستشویی را بشویید.

بیشتر بدانید نکات مهم استفاده از مواد شوینده شیمیایی که باید بدانید

شستشوی سرویس بهداشتی با خمیر دندان
خمیر دندان و دهانشویه می‌توانند در نقش ضدعفونی کننده قوی عمل کنند و جرم‌ها و لکه‌ها را پاک کنند

جمع بندی

در صورتی که هر کدام از موارد بالا را در منزل داشتید و نیاز فوری به تمیز کردن سرویس بهداشتی خود داشتید، می‌توانید از این موارد به راحتی استفاده کنید. اگر شما هم تجربه در خصوص ترفند های شستشوی سرویس بهداشتی دارید با کاربران استادکار در میان بگذارید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + یک =