علت روشن نشدن پکیج چیست؟

0

روشن نشدن پکیج علل زیادی می‌تواند داشته باشد. اولین قدم برای رفع این مشکل این است که پکیج را مجددا راه اندازی کنید. اما اگر با راه اندازی مجدد پکیج درست نشد چه کنیم؟ باز هم جای نگرانی نیست زیرا استادکار تمام عللی که منجر به روشن نشدن پکیج می‌شود را این‌جا معرفی کرده است. اگر مشکل پکیج جدی باشد ممکن است نیاز به یک متخصص هم پیدا کنید اما اکثر مشکلات مربوط به پکیج توسط خودتان و با کارهای ساده‌ای نظیر هواگیری حل خواهد شد. همچنین نسل جدید پکیج‌ها مجهز به نمایشگر خطا هستند و می‌توانید با خواندن خطایی که روی صفحه ظاهر شده مشکل آن را بفهمید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

قدم اول

در صورتی که پکیج روشن نشد اول از همه آن را ریستارت کنید. اغلب مواقع با یک ری استارت ساده پکیج دوباره به کار میفتد. اگر با ریستارت مشکل برطرف نشد شوفاژ را هواگیری کنید. البته اگر پکیج شما مدام احتیاج به هواگیری دارد یعنی مشکل ممکن است جدی باشد و بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. اما به صورت معمول هر چند ماه یک بار شاید پکیج شما نیاز به هواگیری پیدا کند. دقت کنید برای این کار پکیج را ابتدا خاموش کنید و یک تشت زیر پیچ هواگیری شوفاژ بگذارید تا در صورت نشت آب جایی کثیف نشود.

هواگیری پکیج

 هواگیری رادیاتور یا هواگیری شوفاژ؟

هر دوی این‌ها می‌تواند منجر به روشن نشدن پکیج شوند. بهتر است از تخلیه هوای هر دوی این‌ها اطمینان حاصل کنید. برای هواگیری پکیج ابتدا پیچ هواگیری پکیج را پیدا کنید و آن را به آرامی در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. تخلیه هوای پکیج همراه با صدا می‌باشد و بعد از اینکه هوا خارج شد خودتان می‌فهمید و این امر نیاز به دانش فنی خاصی ندارد. سپس دوباره پیچ هواگیری را به حالت اول درآورده وببندید. هنگام هواگیری حواستان به این نکته باشد که ممکن است آب داغ با فشار خارج شود و روی دستتان بپاشد بنابراین یک حوله جلوی منفذ بگیرید.

فشار پکیج را چک کنید

معمولا روی پکیج فشار نرمال دستگاه را می‌نویسد و این فشار نباید از محدوده مشخص شده بیش‌تر یا کم‌تر باشد. همه پکیج‌ها مجهز به سیستم خاموش کن خودکار هستند و در صورتی که فشار پکیج از محدوده نرمال خارج شود پکیج خاموش می‌شود و باید فشار آن را تنظیم کنید. تنظیم فشار پکیج هم کار بسیار آسانی است و خودتان در خانه می‌توانید این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که افت فشار پکیج کاملا عادی است و این اتفاق می‌تواند هر چند هفته یک بار هم رخ دهد. شما می‌توانید از طریق شیر فشار آب که کنار نشانگر فشار پکیج است فشار آن را تنظیم کنید. البته بعضی مواقع افت فشار به خاطر نشتی آب یکی از رادیاتورها رخ می‌دهد که در این صورت باید از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین اگر بلافاصله بعد از تنظیم فشار دوباره افت فشار رخ داد از یک متخصص کمک بگیرید.

وجود رسوب در لوله‌ها

یکی از علل شایع روشن نشدن پکیج رسوب گرفتن لوله‌های پکیج است. این مشکل به علت سختی آب رخ می‌دهد و اگر به موقع اقدام به رسوب زدایی نکنید منجر به مشکلات بیش‌تری می‌شود. برای رسوب زدایی از پکیج لازم نیست حتما از یک متخصص کمک بگیرید و می‌توانید این کار را خودتان در خانه هم انجام دهید. البته از  آن جایی که پیشگیری بهتر از درمان است پیشنهاد می‌کنیم که از قبل با نصب فیلترهای تصویه مانع تشکیل رسوب شوید.

روشن نشدن پکیج

دودکش پکیج استاندارد نیست

اگر دودکش پکیج در فاصله استانداردی از سقف قرار نداشته باشد نمی‌تواند دود را به درستی خارج کند و در این صورت پکیج به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. اگر پکیج را روشن کنید باز هم این اتفاق می افتد. دودکش پکیج باید فقط مخصوص همان دستگاه باشد و باید در نظر بگیرید که حداقل ارتفاع استاندارد از پکیج تا بالای کلاهک دودکش ۴ متر است. اگر ساختمان شما فضای لازم برای نصب یک دودکش استاندارد را ندارد بهتر است از پکیج‌هایی استفاده کنید که فن دارند.

مشکل در بورد و شمعک پکیج

چنان چه تمام راه‌های بالا را امتحان کردید و همچنان مشکل روشن نشدن پکیج داشتید ممکن است مشکل از بورد پکیج باشد. در صورتی که بورد پکیج مشکل پیدا کند حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید. اگر شمعک پکیج شما روشن نمی‌شود ابتدا یکی از شیرهای آب گرم خانه را باز کنید و سپس با یک فندک بلند سعی کنید به صورت دستی شمعک را روشن کنید زیرا ممکن است مشکل از سیستم جرقه زنی یا گاز ورودی پکیج باشد. اگر پکیج با استفاده از فندک دستی روشن شد از یک متخصص بخواهید که شمعک دستگاه را تعویض کند. چنان چه هر یک از قطعات پکیج خراب شده باشد بهتر است برای تعویض آن از یک متخصص کمک بخواهید.

پکیج مدام روشن و خاموش می‌شود

ممکن است پکیج شما دائم به حالت خاموش در بیاید و علیرغم انجام تمام راهکارهای بالا پس از مدت کوتاهی دوباره خاموش شود. خاموش روشن شدن پکیج عموما با هواگیری یا رسوب زدایی برطرف می‌شوند. از دلایل دیگری که ممکن است منجر به این مشکل شود خراب بودن پمپ پکیج است. اگر پمپ نتواند آب کافی به پکیج برساند این اتفاق رخ می‌دهد. در صورتی که تعداد رادیاتورها کم‌تر از میزان استاندارد باشد و یا میزان گردش آب کافی نباشد هم این اتفاق می افتد که با افزایش تعداد رادیاتورها و بازتر کردن شیر مدار آب این مشکل برطرف می‌شود. شیر تنظیم گاز پکیج هم می‌تواند یکی از علل خاموش و روشن شدن پکیج باشد. البته شیر گاز به ندرت باعث قطع یک باره گاز می‌شود و عمدتا این مشکل ناشی از تنظیم نبودن ورودی هوا و گاز به پکیج دیواری است که در نهایت منجر به تنظیم نبودن شعله می‌شود.

گرم شدن بیش از حد پکیج

گرم شدن بیش از حد پکیج علل زیادی می‌تواند داشته باشد. در صورتی که پکیج بیش از حد گرم شود دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود. در پکیج‌های دیجیتالی گرم شدن بیش از حد پکیج را با صدای بوق ممتد می‌توان متوجه شد و اگر نمایشگر خطا هم روی پکیج باشد، خطای مربوطه روی صفحه ظاهر می‌شود. گرم شدن پکیج علل پیچیده‌ای می‌تواند داشته باشد و بهتر است از یک متخصص برای عیب یابی کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =