علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان چیست؟

16

اگر از یکی از مدل‌های پکیج بوتان در منزل یا محیط کارتان استفاده می‌کنید، حتماً این سوال برای شما هم پیش آمده که علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان مدل اپتیمای شما چیست و یا چرا چراغ قرمز پکیج بوتان محیط کارتان مدام روشن و خاموش می‌شود. بهتر است بدانید که چشمک زدن چراغ پکیج بوتان نشان دهنده بروز مشکلی در دستگاه شماست. در این مقاله از وبلاگ استادکار قصد داریم تا به بررسی علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان در مدل‌های مختلف آن بپردازیم و ببینیم که چطور باید این مشکل را برطرف کنیم، پس با ما همراه باشید.

علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان

عوامل متفاوتی می‌تواند موجب شود که چراغ قرمز پکیج بوتان شما روشن شود و شما باید با مشاهده این موضوع همیشه چندین موارد را مد نظر داشته باشید.

  1. اولین دلیلی که ممکن است موجب قرمز شدن چراغ و خاموش شدن پکیج بوتان شود، معمولاً مربوط به قطع شدن گاز ورودی دستگاه است. در این مواقع معمولاً دستگاه روشن نمی‌شود و چراغ قرمز آن نیز به صورت ثابت روشن می‌ماند.
  2. علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان در مدل‌های مختلف می‌تواند به دلیل قطع شدن برق دستگاه باشد. پس زمانی که متوجه شدید که چراغ قرمز دستگاه روشن است، ابتدا برق ورودی آن را به خوبی بررسی نمایید.
  3. سومین علت که موجب می‌شود چراغ قرمز پکیج بوتان روشن شود، سوختن برد کنترل دستگاه است. در این وضعیت دستگاه روشن می‌شود و در حالی که چراغ قرمز نیز روشن شده است، امکان انجام هیچ عملیاتی در دستگاه وجود ندارد.
  4. به علاوه علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان می‌تواند ناشی از تشکیل نشدن درست شعله یا بروز مشکلی در ntc مربوط به سیستم گرمایشی باشد.
  5. ممکن است مشکل یا اختلالی در فن دستگاه رخ داده باشد.
  6. توجه داشته باشید که کم شدن فشار بار دستگاه نیز می‌تواند موجب چشمک زدن چراغ پکیج بوتان شود.
علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان
عوامل متفاوتی می‌تواند موجب شود که چراغ قرمز پکیج بوتان شما روشن شود

چطور از روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان جلوگیری کنیم؟

رعایت کردن برخی از نکات می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر با مشکلات رایج روشن شدن چراغ قرمز چشمک زن پکیج بوتان مواجه شوید و از این موضوع پیشگیری کنید.

  • می‌توانید دور فن کنسول را از ۶ ولت به ۱۲ ولت ارتقا دهید. هر چند که این موضوع کمی روی سر و صدای ایجاد شده از فن تأثیر می‌گذارد، اما گاهی اوقات علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان مدل اپتیما یا هر مدل پکیج دیگری که دارید مربوط به همین دور فن است.
  • می‌توانید در بیرون کنسول از فن استفاده کنید، این فن‌ها معمولاً در زیر کنسول و پشت آن قرار می‌گیرند.
  • می‌توانید فضای بین هت سینک و کانال هوا را به وسیله فویل آلومینیوم پر کنید.
  • می‌توانید بر روی پل جنوبی دستگاه از یک هت سینک دست ساز استفاده کنید.

به علاوه همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، زمانی که فشار آبگرم دستگاه افت کند، چراغ قرمز چشمک زن پکیج بوتان روشن می‌شود. در این مواقع باید ابتدا مطمئن شوید که سیستم لوله‌کشی شما دچار گرفتگی نشده باشد. بهتر است این کار توسط یک تکنسین انجام شود و با دقت بررسی شود و در صورت لزوم شیلنگ‌ها تعویض و رسوب‌زدایی شوند.

بهتر است رسوب زدایی لوله‌های پکیج توسط یک تکنسین انجام شود
بهتر است رسوب زدایی لوله‌های پکیج توسط یک تکنسین انجام شود

اگر رسوب در مبدل دستگاه نیز ایجاد شده باشد، باید با دقت اسید شویی شود و این کار بهتر است حتماً به صورت تخصصی انجام شود تا موجب بروز خسارت بیشتر نگردد.

در برخی مواقع بعد از بررسی علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان مدل پارما یا برخی دیگر از مدل‌ها ممکن است دستگاه خاموش شود و نیاز به روشن کردن مجدد آن داشته باشید. در این مواقع باید قبل از روشن کردن ابتدا برق، تهویه و گاز دستگاه را بررسی نمایید و اجازه دهید تا دستگاه از آب پر شود و فشار آن روی ۵/۱ تنظیم شود. سپس پیچ مربوط به پشت پمپ را باز کنید و بعد از انتخاب کلید زمستانه یا تابستانه دستگاه را روی حالت مناسب تنظیم کنید.

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان مدل پارما
بعد از روشن کردن پکیج باید آن را روی حالت مناسب تنظیم کنید.

اگر دستگاه به طور صحیح شروع به کار کردن کرد، پس همه چیز به خوبی انجام شده و مشکل به درستی برطرف شده است. به یاد داشته باشید پیدا کردن علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان پارما به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر مشکل ایجاد شده در دستگاه را برطرف کنید و بار دیگر آن را روشن نمایید. فراموش نکنید که در بسیاری موارد، چراغ قرمز پکیج بوتان calda Venezia نیز همانند مدل پارما و اپتیما باید به درستی بررسی و سپس برطرف شود.

کلام آخر

زمانی که چراغ چشمک زدن پکیج بوتان روشن می‌شود باید قبل از هر اقدامی ابتدا عامل بروز مشکل را پیدا کنید و سپس اقدام به رفع آن نمایید. فراموش نکنید که این موضوع معمولاً در مدل‌های مختلف مشابه هم هستند و گاهی مشکل به وجود آمده در پکیج جدی‌تر از آن است که خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید. در چنین مواقعی می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید تا در اسرع وقت با حضور در محل، اختلال به وجود آمده را رفع کنند.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

16 نظرات
  1. ارش قدیمی می گوید

    پکیج اپتیما دارم
    چراغ قرمز روسن شده بصورت ثابت و فن یکسره کار میکند

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. معمولا روشن شدن و ثابت ماندن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلایلی مثل بروز مشکل در سنسور گرمایش، قطع شدن ترموستات دود، تشکیل نشدن شعله و مشکل در برد الکترونیکی ایجاد می شود. برای پیدا کردن علت اصلی این مشکل پیشنهاد میکنم حتما با یک استادکار مشورت کنید.

  2. یعقوب امامی می گوید

    باسلام
    من حدوده ۵ساله پکیج مدل اوپتیما خریداری کردم چند وقتیه دما برای ۹۰درجه رو نشون میده ولی رادیان ها سرده و بعد از چند دقیقه خاموش کردن درست میشه میخواستم بدونم مشکل خاصی داره یا نه؟ باتشکر

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. مشکل شما می تونه به دلایل متفاوتی اتفاق بیفته؛ برای مثال ممکن است که سنسور مدار گرمایش دچار مشکل شده باشد و یا مشکل از برد پکیج باشد، به شما پیشنهاد میکنم حتما در این مورد با یک استادکار مشورت کنید.

  3. امیر.ر می گوید

    سلام دستگاه من کالدا ونیزیا است. اخیرا بعد از حدود 10 الی 20 ساعت کار، چراغ دستگاه قرمز میشود و لازم است یکبار خاموش و روشن کنم. مشکل چیست؟

    1. بنيامين می گوید

      براي ما هم همين مدل هستش و همينطوري ميشد ، برد دستگاه گفتن خرابه عوض كردن…

  4. اسماعیل می گوید

    سلام من پکیجم مارک بیتاست وقتی روشن میکنم چند دقیقه چشمک سبز میزنه و بعدقرمز میشه ودستگاه کار نمیکنه میشه لطفا راهنماییم کنین هم بار رو کنترل کردم هم برق و ورودی گاز ولی درست نشده

  5. محمد می گوید

    سلام ببخشید پکج بوتان دارم روی اب که میزاریم بد از یک ساعت که استفاده نمیکنیم خاموش میشه وچراغ قرمز رنگ روشن میشود علت میتواند NYC باشد

  6. محمد می گوید

    سلام ببخشید پکج بوتان دارم روی اب که میزاریم بد از یک ساعت که استفاده نمیکنیم خاموش میشه وچراغ قرمز رنگ روشن میشود علت میتواند ntc باشد

  7. مقدم می گوید

    با سلام خانم عاشوری پیکیج ما استارت میخوره و کار میکنه ولی بعد از 5ثانیه خاموش میشهو چراغ سبز قرمز میشه علتش چی میتونه باشه؟بینهایت سپاس گزارم

  8. ابوالفضل می گوید

    سلام من به عنوان فروشنده لوازم تاسیسات ساختمان توصیه میکنم اگر میخواهید پکیج خریداری کنید ایران رادیاتور بخرید یکی از دلایلی که میگم بوتان نه اینه که پکیج ایران رادیاتور کد خطا میده بارها شده من تلفتی. به اشخاص ناوارد راهنمایی دادم پ کارشون راه افتاده ولی برای پگیج بوتان حتما باید سرویسکار باشه تا مشکلتون رفع بشه

  9. حسن می گوید

    سلام خانم آشوری پکیج ما مدل کالدا ونیزیا ست زمانی که روشن میکنم روشن میشه وشروع به کار میکنه بعد از چند دقیقه خاموش میشه اول چراغ سبز جندین بار چشمک میزنه بعد چراغ قرمز روشن میشه و خاموش میشه من از شهرستان پیام میفرستم اگر امکان داره راهنمای کنید چون اینجا تعمیر کار نداره هر چی به تعمیرکار تماس میگیرم نمیاد چون باید از شهری دیگه بیاد

  10. nazi می گوید

    سلام وقت بخیر پکیج دیواری ما مدلbn324iهستش زمانی که درجه رو حالت زمستانه میذارم اول جرقه میزنه روشن میشه بعداز چندثانیه خاموش میشه صدای از داخل پکیج میاد امپر میره رو ۲چراغ قرمزش ثابت روشن میمانه خواستم علت و راه حل برام توضیح یدین ممنون

  11. مهدی می گوید

    باسلام پکیج دیواری بوتان ما فشار از ۱/۵ برمیگرده به ۱ و چراغ قرمز یکسره روشن میشه روی حالت زمستانی
    اگه میشه راهنمایی کنید
    با تشکر

  12. محمود می گوید

    سلام ما دو پکیج بوتان پارما 24000 یکی در طبقه همکف و دومی در طبقه دوبلکس داریم
    فشار آب یکم پایینه
    و ما پمپ فشار آب رو بخاطر سرما از دور خارج کردیم
    پکیج طبقه همکف روشن کردم و فشار با اینکه همش روی یک بار است و فلکه آبی زیر پکیج کلا باز است روشن و گرمایش می‌دهد اما پکیج شما دو ک یک طبقه بالا هست اصلا عمل نمی‌کند و چراغ قرمز ممتد روشن است بار هم روی یک است

    آیا دلیل فشار پایین است
    آیا فلکه آبی زیر پکیج کلا باز باشد مضر است؟

  13. Mbio می گوید

    سلام، پکیج ما بوتان قدیمی هست، مبدل و سنسور و … همه رو نو کردیم، هرکس میاد نمیفهمه مشکلش چیه! آب رو سرد و گرم میکرد و دماش از ۴۰ تا ۶۰ میرفت و خاموش میشد و چشمک قرمز میزد. کسیو آوردیم درستش کنه، میبینیم دیگه کلا قرمز میشه. چیکار کنیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =