علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

0

پکیج ایران رادیاتور یکی از برندهای محبوب و رایج مورد استفاده در کشور است که برای گرم کردن محیط اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرد. اما ممکن است به دلایل متعددی در آن مشکلی ایجاد شود و یا از کار بایستد. برای دانستن علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور باید بدانید که چندین دلیل وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور را مورد ارزیابی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور

علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند موجب از کار افتادن پکیج شما شود. زمانی که مشکلی در سیستم دستگاه اتفاق می‌افتد و یا عملکرد آن دچار اختلال می‌شود، پکیج معمولاً قادر به روشن شدن نیست و ممکن است با نشان دادن خطایی بر روی صفحه آن مدام روشن و خاموش شود.

به طور کلی قبل از هر چیزی باید بدانید که خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور معمولاً در دو صورت اتفاق می‌افتد:

  • پکیج از کار می‎افتد و کد خطایی در آن نمایش داده می‌شود که در این مواقع باید با بررسی کد خطای نشان داده شده، علت بروز مشکل را پیدا کنید و سپس به رفع آن بپردازید. هر کد خطا معمولاً در مدل‌های دیجیتالی روی صفحه نمایشگر و در مدل‌های آنالوگ با روشن شدن چراغ‌هایی نمایش داده می‌شود و هر کدام از آن‌ها نیز به واسطه بروز ایراد مشخصی در بخشی از دستگاه نشان داده می‌شود.
  • پکیج از کار می‌افتد اما هیچ کد خطایی در آن نمایش داده نمی‌شود که در این مواقع پکیج باید حتماً توسط فردی متخصص بررسی و عیب‌یابی شود. در چنین شرایطی برای پیدا کردن مشکل پکیج باید میزان فشار بار پکیج را اندازه بگیرید و به طور فنی عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بدانید بررسی تمام علت‌های خاموش شدن پکیج بوتان

علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند موجب از کار افتادن پکیج شما شود.
علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند موجب از کار افتادن پکیج شما شود.

برای اینکه بتوانید علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور را پیدا کنید، باید ابتدا مطمئن شوید که مشکلی در برق‌رسانی به دستگاه وجود ندارد. برای این موضوع باید سیم برق و دوشاخه دستگاه را با دقت بررسی کنید و ببینید که ایرادی در آن وجود نداشته باشد و برق دستگاه به درستی تأمین می‌شود.

از طرف دیگر باید مطمئن شوید که برد الکترونیکی دستگاه سالم است و این کار باید حتماً توسط فردی متخصص انجام شود. پس از آن بهتر است با توجه به کد خطا و شواهد موجود سپس همه قطعات پکیج توسط یک تکنسین با دقت بررسی شود و عامل بروز مشکل در پکیج ایران رادیاتور شما مشخص گردد.

علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور

گاهی اوقات نیز ممکن است پکیج شما به طور مکرر روشن و خاموش شود و معمولاً این موضوع به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، اتفاق می‌افتد:

  • عدم تنظیم یون تشخیص شعله و کاهش فشار گاز
  • مسدود شدن دودکش‌ها
  • مسدود شدن شیلنگ پرشر
  • وجود مشکل در فن
  • خراب شدن سنسور آب و سنسور مربوط به گرمایش

برای اینکه بتوانید علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور را تشخیص دهید، باید زمان روشن کردن پکیج توجه کنید که استارت اولیه فن روشن شده است یا خیر. اگر فن دستگاه روشن شود عملکرد پرشر هوا را بررسی کنید و اگر روشن نشد باید بدانید که احتمالاً ایراد پکیج شما از برد الکترونیکی دستگاه است.

بیشتر بدانید دلیل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

برای پیدا کردن علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.
برای پیدا کردن علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

به علاوه زمانی که فشار بار دستگاه کمتر از ۱ باشد، این مشکل به وجود می‌آید. در این مواقع باید شیر پر کن را که معمولاً زیر پکیج قرار گرفته است در خلاف عقربه‌های ساعت حرکت دهید و باز کنید و زمانی که مشاهده کردید فشار دستگاه روی ۵/۱ قرار گرفت، آن را ببندید.

زمانی که فشار بار دستگاه کم باشد مدام روشن و خاموش می‌شود.
زمانی که فشار بار دستگاه کم باشد مدام روشن و خاموش می‌شود.

برخی مواقع نیز ممکن است که پکیج شما چند بار روشن شود اما دوباره خاموش شود. در این مواقع اول از همه باید دودکش را بررسی کنید و مطمئن شوید که پرشر سوئیچ هوا به درستی عمل می‌کند و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن نمایید.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که برای رفع مشکل خاموش شدن پکیج ابتدا باید علت به وجود آمدن این مشکل را در دستگاه پیدا کنید و متوجه شوید که بروز چه اختلالی در آن موجب شده تا دستگاه از کار بیفتد. فراموش نکنید که در اکثر مواقع و مخصوصاً زمان‌هایی که دستگاه کد خطایی در صفحه نمایشگر نشان نمی‌دهد، باید برای پیدا کردن علت بروز اختلال حتماً از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همکاران ما در استادکار می‌توانند با تجربه و مهارت لازم اقدام به سرویس و تعمیر پکیج شما نمایند.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور را حتماً مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − هفت =