آموزش نحوه تعویض هیتر المنت یخچال

0

هیتر المنت یا گرمکن در نگاه اول جایگاهی در یخچال به عنوان مهمترین دستگاه سرماساز خانه ندارد اما اگر کمی با مسائل فنی آشنا باشید می دانید که سرمایش و گرمایش همواره در کنار هم قرار دارند و انجام هرکدام از این دو بدون حضور دیگری غیرممکن است.بیشتر افراد حداقل یک بار با گرمای به ظاهر عجیب پشت یخچال برخورد کرده اند. این گرما حاصل کاهش دمای داخلی یخچال است.

در این مقاله سعی داریم ابتدا شما را با هیتر المنت یخچال یا گرمکن یخچال آشنا سازیم سپس به عیب یابی و تست هیتر المنت یخچال می پردازیم و نحوه تعویض هیتر المنت یخچال را آموزش می دهیم ، در ادامه با استادکار همراه باشید ،

هیتر المنت یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

در اغلب فریزرها یک هیتر (گرمکن) برای آب کردن یخ داخل فریز تعبیه شده است. این هیتر درست مثل یک بخاری معمولی عمل می کند و یخ و برفک ایجاد شده داخل فریزر را از بین می برد. یکی از عوامل اصلی ایجاد یخ و برفک باز و بسته شدن در فریزر است؛ عملی که هرگز نمی توان از آن جلوگیری کرد. همچنین در رابطه با این مقاله می توانید در مورد علت جمع شدن آب در جامیوه ای نیز بخوانید .

بنابراین فعالیت تقریبا دائمی هیتر المنت یخچال یک امر اجتناب ناپذیر است. همانطور که بارها در مطالب مرتبط با دستگاه های مختلف فنی ساختمانی و صنعتی گفتیم، هر دستگاهی که بیشتر کار کند زودتر نیاز به سرویس دارد. هیتر المنت یخچال هم از این قاعده مستثنی نیست و همیشه باید انتظار داشته باشید که نیاز به تعویض آن داشته باشید. در ادامه در مورد تعویض هیتر المنت یخچال بیشتر خواهید دانست.

نحوه تعویض هیتر المنت یخچال
در اغلب فریزرها یک هیتر (گرمکن) برای آب کردن یخ داخل فریز تعبیه شده است.

چطور هیتر المنت را عیب یابی کنیم؟

اگر هیترالمنت مشکل داشته باشد، یخچال درست کار نمی کند. ممکن است گاهی دمای داخلی یخچال با عددی که آن را تنظیم کرده ایم همخوانی ندارد. یا حتی ممکن است گاهی سرمایش داخلی یخچال ناگهان و بی دلیل متوقف شود. اگر دستگاه این مشکل را دارد، تنها با تعویض هیتر المنت یخچال می توانید این مشکل را حل کنید.

خوب است بدانید که اگر این قطعه کار نکند اپراتور یخچال یخ خواهد زد، برای تشخیص این مشکل تنها پوشش اپراتور را بردارید اگر پوشش یخ را روی اپراتور مشاهده کردید هیتر خراب است، آن را جدا کنید پوشش یخ را بردارید و اقدام به تعویض هیتر المنت یخچال کنید، نماینده تعمیر یخچال استادکار نیز می تواند در این کار شما را همراهی کند.

چگونه تعویض هیتر المنت یخچال را انجام دهیم؟

در ابتدا بازهم باید تاکید کنم اگر احساس می کنید تجربه و تخصص لازم برای کار کردن با دستگاه حساسی مثل یخچال را ندارید از یک متخصص مجرب بخواهید نگاهی به دستگاه شما بیندازد. اگر فکر می کنید می توانید بدون مشکل این کار را انجام دهید یا تخصص لازم را دارید، با رعایت نکات ایمنی شروع به کار کنید. مثل همیشه در کار با وسایل برقی، مطمئن شوید برق ورودی به یخچال را قطع کرده اید. برای اینکار هرگز به قطع بودن کلید اعتماد نکنید و سیم برق دستگاه را بکشید.

بیشتر بخوانید آموزش تعویض سنسور یخچال فریزر چگونه است ؟

پیدا کردن محل دقیق هیتر المنت

در قدم بعدی محل هیتر المنت را تعیین کنید. این بخش معمولا پشت یخچال فریزر قرار دارد و بدون مشکل آن را پیدا خواهید کرد. اگر مدل دستگاه شما طوری است که هیتر المنت دستگاه شما پشت آن قرار ندارد می توانید از روی کاتالوگ محل آن را پیدا کنید. در بعضی مدل ها هیتر المنت  زیر یخچال فریزر قرار دارد.

هیترهای المنت معمولا در زیر یک کویل اواپراتور یخچال و فریزر واقع هستند. شما باید هر گونه اشیایی که بر سر راه هستند را حذف کنید مانند محتویات فریزر، قفسه های فریزر، قطعات یخ ساز و…. .

چگونه تعویض هیتر المنت یخچال را انجام دهیم
اگر مدل دستگاه شما طوری است که هیتر المنت دستگاه شما پشت آن قرار ندارد می توانید از روی کاتالوگ محل آن را پیدا کنید.

خارج کردن پانل و نگهدارنده ها

پنلی که نیاز است حذف شود، ممکن است با گیره ها یا پیچ های نگهدارنده در جای خود قرار گیرد. پیچ ها را بردارید یا از پیچ گوشتی استفاده کنید تا گیره ها را که پانل را نگهداشته اند آزاد کنید. برخی از یخچال های قدیمی تر ممکن است نیاز داشته باشند که قالب پلاستیکی را قبل از دسترسی به کف فریزر بردارید.

هنگام برداشتن قالب، احتیاط کنید، زیرا به راحتی شکسته می شود. هیترهای المنت در یکی از سه نوع زیر موجود هستند: میله فلزی ، میله فلزی پوشانده شده با نوار آلومینیومی یا سیم پیچ در داخل یک لوله شیشه ای. هر یک از این سه نوع به طور دقیق مورد آزمایش قرار می گیرد.

خرابی هیتر المنت یخچال - تعویض المنت یخچال
هیترهای المنت در یکی از سه نوع زیر موجود هستند: میله فلزی ، میله فلزی پوشانده شده با نوار آلومینیومی یا سیم پیچ در داخل یک لوله شیشه ای

جدا کردن هیتر از یخچال

قبل از اینکه بتوانید هیتر المنت را آزمایش کنید، شما باید آن را از یخچال خود جدا کنید. یک هیتر المنت یخچال با دو سیم متصل شده است. به دقت به این اتصالات توجه کنید و آنها را از پایانه ها بیرون بکشید. شما ممکن است نیاز به انبردست داشته باشید. علاوه بر دو سیم، ممکن است برخی از گیره ها یا پیچ های در محل نگهداری شود. شما باید گیره ها را آزاد کنید یا هر گونه پیچ را قبل از اینکه هیتر المنت را بخواهید جدا کنید.

آموزش چگونگی جدا کردن هیتر المنت از یخچال
یک هیتر المنت یخچال با دو سیم متصل شده است

نکته:

اگر هیتر المنت یخچال شما یک لوله شیشه ای بیرونی است، از لمس کردن شیشه با انگشتان خودداری کنید. ممکن است پوست و یا چربی انگشتان دست شما باعث گرم شدن هیتر المنت شود. این مسئله می تواند به فریزر و یا هیتر شما آسیب برساند. اگر اتفاق می افتد که شیشه را با انگشتان دست خود لمس کنید، آن را با الکل و یک پارچه پاک یا حوله کاغذی تمیز کنید. هیتر المنت جدید را نصب کنید، و سیم ها را مجددا وصل کنید.

جمع بندی

نکات نصب و تعویض هیتر المنت یخچال را در بالا آموختید. در این راه می توانید از مشورت و راهنمایی متخصصان استادکار نیز بهره مند شوید.

تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

  • تعمیر یخچال فریزر
  • تعمیر یخچال ساید‌بای‌ساید
  • تعمیر یخچال فروشگاهی
  • تعمیر یخچال صندوقی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =