راهنمای تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ

0

آبگرمکن لورچ یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین برندهای آبگرمکن ایرانی است که در هنگام استفاده از آن همانند هر برند دیگری ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید و نیاز به تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ خود داشته باشید. در واقع زمانی که شما به‌ خوبی با قطعات آبگرمکن دیواری لورچ آشنا باشید و بدانید که در صورت بروز مشکل در هر کدام از این قطعات چطور عمل کنید، خودتان به‌تنهایی قادر به تعمیر آبگرمکن و حتی تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری لورچ خواهید بود. در این مقاله با استادکار قصد داریم تا با روش‌هایی برای تعمیر این آبگرمکن آشنا شویم، پس با استادکار همراه باشید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

آب گرم نمی‌شود

گاهی اوقات قبل از اقدام برای تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ بهتر است سری به تنظیمات دستگاه بزنید. زمانی که فشار آب کم است و آب سرد شده است، ممکن است دستگاه روی تنظیمات اشتباهی قرار گرفته و نیاز به بررسی مجدد داشته باشد. از طرف دیگر ممکن است در قسمتی از مدار پکیج نشتی ایجاد شده باشد و یا به اشتباه شیر پُرکن آبگرمکن دیواری که در زیر آن قرار گرفته باز مانده باشد. در این مواقع بهتر است از عدم سوراخ بودن مبدل حرارتی نیز اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که شیر پر کن هرز یا خراب نشده باشد. در صورتی که نتوانستید خودتان تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ را انجام دهید از یک تکنسین کمک بگیرید.

بیشتر بدانید دیگ موتورخانه چیست؟

سرد شدن آب گاهی اوقات به دلیل تنظیم اشتباه آبگرمکن اتفاق می‌افتد
سرد شدن آب گاهی اوقات به دلیل تنظیم اشتباه آبگرمکن اتفاق می‌افتد

داغ نماندن آب آبگرمکن

گاهی مواقع ممکن است آب در ابتدا داغ شود ولی درست زمانی که وسط حمام کردن هستید، ناگهان آب سرد شود. تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ در چنین مواقعی به این صورت است که ابتدا تنظیم درجه حرارت دستگاه را بررسی می‌کنید. ممکن است دمای آب کمتر از حد معمول باشد و همین موضوع موجب سرد شدن آب شود. در این صورت می‌توانید پیچ مربوط به دما را کمی بچرخانید و آن را زیاد کنید و بعد از کمی صبر کردن دمای آب را بررسی کنید. اگر با این کار باز هم آب شما گرم نشد، بهتر است بدانید که مصرف آب شما به گونه‌ای است که به یک آبگرمکن بزرگتر نیاز دارید و بهتر است آن را تعویض کنید.

 فراموش نکنید اگر قبلاً چنین مشکلی را تجربه نکرده بودید و جدیداً این مشکل به وجود آمده پس آبگرمکن شما نیاز به بررسی بیشتری دارد و باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

گاهی مواقع ممکن است آب در ابتدا داغ شود ولی درست زمانی که وسط حمام کردن هستید، ناگهان آب سرد شود
گاهی مواقع ممکن است آب در ابتدا داغ شود ولی درست زمانی که وسط حمام کردن هستید، ناگهان آب سرد شود

آب بیش از حد داغ است

برخلاف بسیاری از مواقع که نگران سرد شدن آب هستیم، ممکن است گاهی نیز با مشکل داغی بیش از حد آب روبرو شویم. زمانی که هر چقدر دمای آب را روی دمای پایین‌تر تنظیم می‌کنید و آب همچنان داغ است؛ در این مواقع بهتر است هر چه سریع‌تر آبگرمکن خود را خاموش کنید، زیرا احتمالاً شیر تنظیم آن خراب شده و قادر به تنظیم دمای آب نیست و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خراب شدن شیر تنظیم موجب داغی بیش از حد آب می‌شود.
خراب شدن شیر تنظیم موجب داغی بیش از حد آب می‌شود.

فشار آبگرمکن کم است

اگر نگاهی به آبگرمکن خود بیندازید، می‌توانید یک صفحه نمایش یا عقربه آنالوگ کوچکی را در قسمتی از آن مشاهده کنید که نشان‌دهنده فشار دستگاه است. فشار دستگاه در شرایط عادی معمولاً روی ۵/۱ تا ۲ تنظیم است و زمانی که این فشار به کمتر از ۱ برسد یعنی احتمالاً مشکلی در فشار گاز ورودی و یا دیافراگم رخ داده و تعادل فشار دستگاه را به هم زده است. در این مواقع گاهی لازم به تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری لورچ است و در کنار آن نیز باید کاربراتور و توری قسمت آب ورودی را تمیز کنید.

برای تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری لورچ ابتدا باید جریان آب و گاز را قطع نمایید و اتصال لوله‌ها از کارباتور را باز کنید. پیچ‌ها را باز کرده و قطعه‌ پلاستیکی که به آن دیافراگم گفته می‌شود برداشته و قطعه جدید را جایگزین آن کنید. در آخر نیز باید همه مراحل را با دقت همانند اول انجام دهید و بار دیگر دستگاه را روشن کنید.

توجه داشته باشید که اگر اقدام به هواگیری رادیاتورها کرده باشید، فشار پکیج تا مدتی پایین است و باید کمی صبر کنید تا بیشتر شود. از طرفی نیز ممکن است مشکل از قطع بودن آب ساختمان و خراب شدن منبع انبساط باشد.

بیشتر بدانید آموزش کامل و گام به گام تعمیر یخچال در منزل

فشار دستگاه در شرایط عادی معمولاً روی ۵/۱ تا ۲ تنظیم است و زمانی که این فشار به کمتر از ۱ برسد یعنی احتمالاً مشکلی به وجود آمده است.
فشار دستگاه در شرایط عادی معمولاً روی ۵/۱ تا ۲ تنظیم است و زمانی که این فشار به کمتر از ۱ برسد یعنی احتمالاً مشکلی به وجود آمده است.

زمان تعویض فیلترها رسیده است

بهتر است بدانید برای افزایش راندمان و طول عمر آبگرمکن دیواری‌تان باید سالی یک بار اقدام به تعویض فیلترهای آب ورودی نمایید. برای این کار باید شیر ورودی آب سرد را ببندید و آن را باز کنید. به کمک سنجاق فیلتر آن را خارج کنید و بعد از تمیز کردن یا تعویض آن، دوباره آن را محکم نمایید.

برای افزایش راندمان و طول عمر آبگرمکن دیواری‌تان باید سالی یک بار اقدام به تعویض فیلترهای آب ورودی نمایید.
برای افزایش راندمان و طول عمر آبگرمکن دیواری‌تان باید سالی یک بار اقدام به تعویض فیلترهای آب ورودی نمایید.

چطور آب آبگرمکن را تخلیه کنیم

ممکن است قصد رسوب‌زدایی آبگرمکن را داشته باشید و یا به هر دلیل تا مدت‌ها نمی‌خواهید از آّبگرمکن دیواری خودتان استفاده کنید، در چنین مواقعی لازم است تا آب آبگرمکن را به‌ طور کامل تخلیه کنید. برای این کار تنها لازم است که ابتدا شیر گاز دستگاه را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا دستگاه کاملاً خاموش شود. حال شیر ورودی آب و گاز را نیز ببندید و در آخر شیر آب گرم آبگرمکن را که در قسمت پایین آن قرار گرفته باز کنید و اجازه دهید تا آب به طور کامل از داخل مخزن تخلیه شود.

برای تخلیه آب مخزن آبگرمکن باید شیر آب گرم زیر آن را باز کنید.
برای تخلیه آب مخزن آبگرمکن باید شیر آب گرم زیر آن را باز کنید.

چطور آبگرمکن دیواری خود را رسوب زدایی کنید

زمانی که آب آبگرمکن زیاد گرم نمی‌شود، در لوله‌ها سر و صدای اضافی شنیده می‌شد و فشار آب کم شده است و ممکن است برای تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ خود تنها به رسوب‌زدایی نیاز داشته باشید. طبق دستورالعمل آبگرمکن لورچ برای اینکه این مورد دیرتر برای دستگاه شما اتفاق بیفتد، باید چند نکته را رعایت کنید:

  • شعله آبگرمکن را روی حالت متعادل قرار دهید و بیش از حد آن را زیاد نکنید.
  • دمای آب گرم را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که آن‌قدر داغ نباشد که برای استفاده از آن نیاز باشد آن را با آب سرد مخلوط نمایید.

برای تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ زمانی که در آن رسوب جمع شده است از دو روش رسوب‌زدایی ثقلی و پمپی استفاده می‌شود که در روش ثقلی باید آبگرمکن به طور کامل باز شود و بعد از خارج کردن مبدل تمیز شود. بهتر است این روش تنها به‌وسیله افراد متخصص انجام شود زیرا هم به مهارت و هم به تجهیزات بیشتری نیاز دارد. در ادامه به رسوب‌زدایی آبگرمکن به روش پمپی می‌پردازیم.

 ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید و شیر اصلی را ببندید. سپس همه شیرهای آب آبگرمکن را نیز ببندید تا هیچ آبی به آن داخل و از آن خارج نشود. در این روش ابتدا باید آب موجود در لوله را تخلیه کرد و پمپ اسید شویی را در ظرف اسید قرار داد. خروجی پمپ از یک طرف به مبدل گرمایی و از طرف دیگر با شیلنگ به ظرف تخلیه متصل می‌شود و بعد از روشن کردن پمپ باید این کار را تا زمانی که دیگر هیچ کفی از لوله خارج نشود ادامه دهیم.

بیشتر بدانید کدام مناسب حمام شماست؟

رسوب زدایی عملی تخصصی است و بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود.
رسوب زدایی عملی تخصصی است و بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود.

جمع‌بندی

در این مقاله با مهم‌ترین مشکلات آبگرمکن دیواری لورچ آشنا شدیم و یاد گرفتیم که چطور در مواقع اضطراری خودمان دست به تعمیر آن بزنیم؛ اما فراموش نکنید که در بسیاری از مواقع بهتر است بعد از یک بررسی کوتاه هنگامی‌ که قادر به بهبود شرایط نبودید، از یک کارشناس ماهر برای تعمیر آبگرمکن خود کمک بگیرید.

سرویس انواع آبگرمکن ایرانی و خارجی در محل

تعمیر آبگرمکن در محل

  • سرویس انواع آبگرمکن ایرانی و خارجی
  • تعمیر آبگرمکن دیواری گازی
  • تعمیر آبگرمکن برقی دیواری
  • جرم گیری و رسوب‌گیری آبگرمکن دیواری و ایستاده
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =