تعمیر میله یون پکیج چگونه انجام می‌گیرد؟

0

در پکیج شما میله یونیزاسیون ویژه‌ای وجود دارد که با ایجاد جریان، موجب تشخیص تشکیل شعله می‌گردد. زمانی که به هر دلیلی شعله‌ای در پکیج روشن نشود، جریان مغناطیسی هم در آن ایجاد نخواهد شد. در این هنگام گاز قطع شده و عملیات دستگاه متوقف می‌شود. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با عملکرد میله یونیزاسیون و همچنین تعمیر میله یون پکیج آشنا شویم، پس با استادکار همراه باشید.

میله یونیزاسیون پکیج چیست و چگونه کار می‌کند؟

بگذارید برای توضیح اینکه یون مشعل چیست آن را به زبان ساده توضیح دهیم؛ میله‌ای در پکیج که به وسیله یونیزه شدن مولکول‌های هوا در ارتباط با شعله، به میزانی محدود و در حد میکروآمپر جریان مغناطیسی تولید می‌کند و این جریان با دستور بورد دستگاه به شعله می‌رسد. حداقل مقدار این جریان باید بیشتر از نیم میکروآمپر باشد و زمانی که جریان کمتر از این میزان باشد، سیستم قادر به تشخیص شعله نخواهد بود. در واقع با ایجاد جریان متناوب میان میله و مشعل جریانی یک طرفه در آن ایجاد خواهد شد که موجب حرکت الکترون‌ها و یون‌های مثبت به سوی شعله می‌گردد.

در این مسیر الکترون‌های آزاد توسط الکترود مثبت جذب می‌شوند و الکترود منفی آن‌ها را دفع می‌کند و در عوض یون‌های مثبت را به خود جذب می‌کند. از آنجا که الکترود منفی از سمت منفی مدار متصل است، این موضوع موجب می‌شود تا الکترون‌هایی اضافی در آن حاصل شود. حال اگر به میزان مناسب یون مثبت در نزدیکی آن‌ها وجود داشته باشد، این یون‌ها یکدیگر را جذب خواهند کرد.

تا زمانی که در پکیج شعله وجود داشته باشد، یون‌های مثبت مورد نیاز برای جذب به یون‌های منفی به وجود می‌آید و مولکول‌های خنثی پدید می‌آید. میزان الکترون‌های منفی که جذب الکترون مثبت می‌شوند، شدت جریان مغناطیسی را تعیین می‌کنند که حداقل میزان آن برای تشخیص شعله ۰/۵ آمپر است و اگر دستگاه قادر به ایجاد این جریان نباشد تعمیر میله یون پکیج اولین کاری است که باید در این مواقع انجام دهید. فراموش نکنید که قبل از تست یون پکیج و مطمئن شدن از اختلال در عملکرد این قطعه، اقدام به تعمیر و تعویض آن نکنید.

بیشتر بدانید تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن در چیست؟

زمانی که در پکیج شعله وجود داشته باشد، یون‌های مثبت مورد نیاز برای جذب به یون‌های منفی به وجود می‌آید و مولکول‌های خنثی پدید می‌آید.
زمانی که در پکیج شعله وجود داشته باشد، یون‌های مثبت مورد نیاز برای جذب به یون‌های منفی به وجود می‌آید و مولکول‌های خنثی پدید می‌آید.

سیستم تشخیص شعله میله یون

در واقع کار میله یونیزاسیون در مشعل گازی ایجاد جریان مغناطیسی و اعلام به دستگاه است که آیا شعله وجود دارد یا خیر. عملکرد این میله نسبت به ترموکوپل بسیار سریع‌تر است. به علاوه جنس این میله طوری طراحی شده است که در برابر دمای بالا از خود مقاومت نشان می‌دهد و عمر زیادی دارد و در صورتی که به درستی کار نکند احتمالاً نیاز به تعمیر میله یون پکیج خواهد بود.

در واقع کار میله یونیزاسیون در مشعل گازی ایجاد جریان مغناطیسی و اعلام به دستگاه است
در واقع کار میله یونیزاسیون در مشعل گازی ایجاد جریان مغناطیسی و اعلام به دستگاه است

تعمیر میله یون پکیج

به منظور تعمیر میله یون پکیج باید ابتدا اجازه دهید تا میله یون مربوط به پکیج خنک شود. بعد از آن یک سنباده بردارید و همه قسمت‌های میله را با دقت تمیز کنید. در بیشتر مواقع تنها با همین روش ساده می‌توان میله یون را تعمیر نمود و دیگر نیاز به تعویض قطعه نخواهد بود. اگر بعد از انجام تعمیر میله یون پکیج و سنباده زدن آن متوجه شدید که دستگاه هنوز به خوبی کار نمی‌کند، ممکن است که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد. بهتر است از فردی متخصص بخواهید تا با دقت میله یون مغناطیسی پکیج را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن نمایید.

به عبارت دیگر زمانی که الکترود یون پکیج به درستی عمل کند و قادر به تشخیص شعله باشد، پس میله یون سالم است و اگر متوجه شدید شعله‌ای در پکیج تشکیل نمی‌شود و پکیج خاموش می‌شود ممکن است مشکل از میله یون باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه باشد. معمولاً برخی از کدهای خطای پکیج مربوط به میله یون هستند و اگر با این کدها به خوبی آشنا باشید می‌توانید در اسرع وقت مشکل درست کار نکردن و عدم تشکیل شعله در پکیج را متوجه شوید. به علاوه آشنا بودن با روش تست یون مشعل نیز می‌تواند به شما در تشخیص مشکل دستگاه کمک کند.

بیشتر بدانید علت صدای پکیج ایران رادیاتور

تعمیر میله یون پکیج
آشنا بودن با روش تست یون مشعل نیز می‌تواند به شما در تشخیص مشکل دستگاه کمک کند.

برای مثال کد خطای ۷۰ – ۸۰ در پکیج ایران رادیاتور نشان دهنده این است که شعله تشکیل نمی‌شود و اگر مشکل از بسته بودن گاز نباشد، ممکن است در اثر عدم تنظیم میله جرقه زن ایجاد شده باشد و یا اینکه در میله یون مشکلی به وجود آمده که نیاز به تعمیر میله یون پکیج است و باید کمی روی آن سنباده بکشید تا برطرف شود.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که پکیج شما از قطعات متفاوتی تشکیل شده است و اگر در کار یکی از این قطعات مشکلی حاصل شود، عملکرد آن با مشکل روبه‌رو خواهد شد. بنابراین بهتر است با علائم خرابی هر یک از این قطعات آشنا باشید و بدانید که مثلاً زمانی که میله یون دچار مشکل می‌شود چه علائمی در دستگاه نمایش داده می‌شود. سپس با در نظر گرفتن مشکل اقدام به تعمیر قطعه نمایید. چنانچه برای بررسی بیشتر و همچنین تعمیر میله یون پکیج به افرادی متخصص نیاز دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + شانزده =