تعمیر پمپ آب کولر آبی به چه صورت است؟

0

در این مقاله قصد داریم علت سوختن پمپ آب کولر آبی را بررسی کنیم .

سوختن و ازکارافتادن پمپ آب کولر که با نام واترپمپ هم معروف است از ایرادات رایج کولرآبی است. قسمتی از مجموعه موتور کولر که به شکل پره‌های منظم در قسمت پایینی محور قرار دارد، واترپمپ نامیده می‌شود، و عمل پمپاژ آب به بدنه کولر را انجام می‌دهد. بدون واترپمپ کولر نمی‌تواند هوای خنکی تولید نماید. پس درصورتی‌که احساس کردید هوای کولر خنک نیست لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر پمپ آب کولر اقدام نمایید. در این مقاله دلایل کار نکردن پمپ آب کولر و نحوه تعمیر یا تعویض آن ارائه‌شده است.

تعمیر پمپ آب کولر و مشکلات واتر پمپ کولر

۱- نرسیدن آب کافی به پمپ آب کولر

کار نکردن پمپ آب کولر ممکن در اثر نرسیدن آب کافی به پایه اصلی پمپ اتفاق بیافتد. جهت تعمیر پمپ آب کولر ابتدا بررسی کنید که آیا پایه پمپ در آب پوشانده شده است یا خیر. اگر آب کافی وجود ندارد باید شناور و ورودی آب چک شوند. ممکن است شناور در جای خود قرار نداشته باشد و یا آب به دلیل گرفتگی یا پارگی شلنگ از قسمت ورودی عبور نکند. بیش‌ترین دلیل سوختن پمپ آب کولر همین مسئله است که با سرویس دوره‌ای و منظم به‌آسانی قابل‌پیشگیری هست.

تعمیر پمپ آب کولر آبی به چه صورت است؟
گاهی رسوب کف کولر باعث گرفتگی داخل لوله ها و یا گیر کردن پروانه پمپ کولر آبی می شود. همواره از صحت عملکرد پمپ اب کولر اطمینان حاصل کنید و به صورت دوره ای کف کولر آبی را لایروبی کنید.

۲- مشکل در برق کولر و پمب آب کولر

اطمینان حاصل کنید که پمپ آب کولر به خروجی الکتریکی وصل باشد. این کار را می‌توانید با کمک مولتی متر انجام دهید. توجه کنید که اگر تجربه کافی ندارید این کار را به عهده یک برق‌کار یا سرویس‌کار کولر بگذارید. چراکه رطوبت و سیم‌های برق کولر می‌توانند برای شما خطرناک باشند. پس‌ازآن که جریان الکتریکی پمپ بررسی شد، اگر خروجی الکتریکی جریان برق را به دستگاه نمی‌رساند لازم است با یک برق‌کار تماس بگیرید تا سیستم الکتریکی را بررسی و عیب‌یابی کند. با کمک استادکار می‌توانید به مجرب‌ترین برق‌کاران و سرویس‌کاران کولرآبی دسترسی  داشته باشید.

اگر اتصال برقرار بود مدار شکن را بررسی کنید. مدار شکن نوعی کلید است که توانایی قطع جریان برق تحت شرایط اتصالی را دارد. گاهی وقتی دستگاه در دوره‌ای طولانی کار می‌کند مدار شکن فعال می‌شود و جریان برق را قطع می‌کند، به‌خصوص زمانی که در خانه هم‌زمان وسایل برقی پرمصرف دیگر نظیر ماشین لباسشویی یا جاروبرقی مشغول به کار باشند. اگر مدارشکن فعال‌شده بود به‌آسانی تنظیم آن را به حالت قبل برگردانید و کولر را روشن نمایید.

تعمیر پمپ آب کولر آبی به چه صورت است؟
ایراداتبرقی پمپ کولر ابی کم نیستند. از اتصالای برق با بدنه گرفته تا پاشیدن اب برروی دستگاه. حتما تلاش کنید محیط پایدار و خشکی را برای پمپ کولر آبی در نظر بگیرید.

۳- گرفتگی در شلنگ و دیگر اجزای پمپ کولر

اگر سیستم الکتریکی و برق‌رسانی به پمپ مشکلی نداشت، احتمالاً در قسمتی از کولر گرفتگی به وجود آمده است. ببینید آیا کفی پمپ در اثر ته‌نشین شدن آهک گرفته است یا خیر. بسیاری از اوقات به‌خصوص در مناطقی که آب آن پر از املاح معدنی است گرفتگی‌هایی از این قبیل به وجود می‌آید و مانع رسیدن جریان آب به قسمت‌های دیگر می‌شود.

تعمیر پمپ آب کولر آبی به چه صورت است؟
پمپ آب کولر معمولا یکی از اجزای مصرفی کولر آبی است ولی شما میتوانید با برخی از سرویس های ساده و دوراه ای عمر این وسیله را چندین برابر کنید.

تعویض پمپ آب کولر (واتر پمپ)

در صورتی که تعمیر پمپ آب کولر مقدور نبود، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. واترپمپ قبلی را با باز کردن صفحه کناری بدنه کولر پیدا کنید. درحالی‌که پمپ در حال کار کردن است به‌آرامی شلنگ آب‌رسان که از پمپ به کولر وصل می‌شود جدا کنید. ببینید آیا اصلاً هنگام کار کردن پمپ، آبی از شلنگ خارج می‌شود و جریان آب مناسب است؟ اگر مشکلی مشاهده کردید لازم است کولر را از برق بکشید و با سیم‌چین گیره دو سوی شلنگ پمپ را جدا کنید. سپس خط آب‌رسانی که در قسمتی T شکل در محل آب‌رسانی قرار دارد را حذف کنید. پس از تهیه پمپ آب جدید به‌سادگی شلنگ پمپ کولرآبی خود را به قسمت T شکل آب‌رسانی متصل کنید. سپس طرف دیگر شلنگ را به توزیع‌کننده آب فن متصل کنید. اکنون دیگر اجزای کولر را که جدا نموده‌اید سرجای خود وصل نمایید. منبع تغذیه را روشن کرده و کولر را به کار بی اندازید.

تعمیر پمپ آب کولر آبی به چه صورت است؟
معمولا در زمانیکه اسیب جدی به پمپ اب کولر وارد شده باشد بهتر است که این وسیله تعویض گردد. این آسیب ها میتواند در حد سوختگی کامل دستگاه و یا نیاز به تعویض کامل سیم پیچی موتور پمپ آب کولر آبی باشد.

سخن پایانی

واترپمپ کولر وسیله‌ای است که می‌تواند برای روزهای گرم شما هوایی خنک و رطوبت کافی را فراهم نماید. تعمیر پمپ آب کولر بسته به مشکلی که در آن ایجادشده می‌تواند کاری آسان یا نیازمند به فردی باتجربه باشد. به یاد داشته باشید که کولرآبی نیز مانند سایر لوازم الکتریکی به علت استفاده طولانی مستهلک می‌شود و از کار می‌افتد. پس چه‌بهتر که با سرویس و رسیدگی دوره‌ای احتمال خراب شدن کولر را کمتر کنیم. با کمک اپلیکیشن استادکار به‌آسانی و تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید با بهترین تعمیرکاران کولر تماس بگیرید و از خدمات تخصصی استفاده نمایید تا آسایشی که کولرآبی در روزهای گرم تابستان برای شما فراهم می‌کند را هر چه زودتر دوباره به دست آورید.

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

  • تعمیر کولر آبی پوشالی، پرتابل، سلولوزی و رومیزی
  • رفع نشتی کف کولر
  • تعویض پوشال، برزنت و تعویض کف کولر آبی
  • تعمیر پمپ آب، دینام و موتور کولر آبی
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: iwaterpurificationquora

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =