نحوه نصب چراغ ال ای دی سقفی

0

چراغ ال ای دی امروزه به دلیل مصرف کم و توان بالا، بسیار پراستفاده و رایج است. با این وجود ممکن است بسیاری از افراد طریقه نصب لامپ های ال ای دی را ندانند. هرچند همواره گفته‌ایم که انجام کارهای برقی نیاز به آشنایی با این فن دارد اما نحوه اتصال لامپ ال ای دی آن‌ قدر پیچیده نیست که خودتان نتوانید انجام دهید. در این راهنما آموزش نصب چراغ ال ای دی را مرور می‌کنیم تا با نحوه نصب چراغ ال ای دی سقفی بیشتر آشنا شویم.

آموزش نصب چراغ ال ای دی

البته باز هم باید روی این مسئله تاکید کرد که اگر برای کار با وسایل برقی و برق آشنایی کافی ندارید بهتر است این کار را به افرادی که می‌توانند، واگذار کنید. این راهنما به شما کمک خواهد کرد روند کار را یاد بگیرید و نکات ایمنی را بدانید. مطالعه این راهنما، حتی اگر نمی‌خواهید چراغ ال ای دی خودتان را نصب کنید هم به شما کمک می‌کند با روند این کار آشنا شوید.

لامپ‌های ال ای دی امروزه به دلیل مصرف کم و توان بالا، بسیار پراستفاده هستند
لامپ‌های ال ای دی امروزه به دلیل مصرف کم و توان بالا، بسیار پراستفاده هستند

مراحل نصب چراغ ال ای دی

مراحل نصب یک چراغ ال ای دی به ترتیب به شرح زیر است:

  • محل مورد نظر برای لامپ را انتخاب کنید.
  • محل انتخاب شده را علامت گذاری کنید.
  • محلی برای منبع برق نور LED انتخاب کنید.
  • مداری که لامپ های LED در آن قرار می گیرند را پیدا کرده و آن مدار را خاموش کنید.
  • سیم برق را از جعبه تقسیم گرفته و تا محلی که منبع برق در آن قرار دارد بکشید.
  • لامپ های LED را به منبع برق وصل کنید.
  • سیم های اتصال زمین منبع برق LED را به کلید برق وصل کنید.
  • مدار را روشن کرده و آن را امتحان و بررسی کنید.
مداری که لامپ های LED در آن قرار می گیرند را پیدا کرده و آن مدار را خاموش کنید
مداری که لامپ های LED در آن قرار می گیرند را پیدا کرده و آن مدار را خاموش کنید

نکاتی در مورد طریقه نصب لامپ های ال ای دی

البته همانطور که گفته شد، نصب این چراغ نیازمند رعایت چند نکته بسیار مهم است. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند بیشترین بازدهی را از لامپ ال ای دی خود دریافت کنید.

  • نور مخفی را ببینید

اگر منزل شما نور مخفی یا گچ‌بری دارد، این بخش‌ها را هنگام نصب لامپ ال ای دی در نظر داشته باشید. اگر این گچ‌بری‌ها زاویه داشته باشند، نیاز دارید برای روشن کردن این زاویه‌ها از نور بیشتر استفاده کنید. بهتر است در این گچ‌بری‌ها از ریسه‌های ال ای دی استفاده کنید و در زاویه‌های تاریک‌تر، لامپ‌های پرنورتری قرار دهید.

  • پنکه سقفی را بالاتر از لامپ قرار دهید

اگر پنکه سقفی در مسیر نور لامپ شما قرار داشته باشد، خیلی زود اعصاب شما را خرد خواهد کرد. گردش پره‌های پنکه در مقابل نور چراغ باعث ایجاد چشمک‌های مداوم خواهد شد که حتی در کوتاه‌مدت هم قابل تحمل نیست. بهتر است که پنکه سقفی را بالاتر از پنل لامپ ال ای دی سقفی نصب کنید تا نور آن در مسیر پره‌های پنکه قرار نگیرد.

بیشتر بدانید آموزش کامل نحوه ریست کردن پکیج بوتان

گردش پره‌های پنکه در مقابل نور چراغ باعث ایجاد چشمک‌های مداوم خواهد شد که حتی در کوتاه‌مدت هم قابل تحمل نیست
گردش پره‌های پنکه در مقابل نور چراغ باعث ایجاد چشمک‌های مداوم خواهد شد که حتی در کوتاه‌مدت هم قابل تحمل نیست
  • فاصله آویز تا سطح را بسنجید

اگر می‌خواهید ال ای دی خود را به صورت آویز نصب کنید، طول سیم این آویز را محاسبه کنید. معمولا این آویزها روی اپن آشپزخانه نصب می‌شوند. بسیار مهم است که طول سیم این آویز کوتاه یا بلند نباشد. کوتاه بودن این آویز باعث می‌شود نور به اندازه‌ای که می‌خواهید نتابد. بلند بودن این آویز هم مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.

  • ال ای دی اتاق خواب مهم است

ال ای دی‌هایی که برای اتاق خواب استفاده می‌کنید، باید نور متفاوتی نسبت به روشنایی‌هایی که در بخش‌های دیگر استفاده می‌کنید داشته باشند. رنگ این روشنایی باید گرم و در عین حال ملایم باشد. از نورهای خیلی روشن استفاده نکنید. نورهای مهتابی برای این اتاق‌ها مناسب‌تر هستند. اگر می‌خواهید لامپ را در طول خواب خود روشن نگه‌ دارید، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که برای خواب شما مشکلی ایجاد نکنند. درباره این نورها از مشاور دکوراسیون سوال کنید. همچنین بسیار مهم است که از کم‌مصرف‌ترین لامپ‌های موجود در بازار برای این منظور استفاده کنید.

اگر می‌خواهید لامپ را در طول خواب خود روشن نگه‌ دارید، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که برای خواب شما مشکلی ایجاد نکنند
اگر می‌خواهید لامپ را در طول خواب خود روشن نگه‌ دارید، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که برای خواب شما مشکلی ایجاد نکنند
  • سنسورها کاربردی هستند

لامپ‌های ال ای دی این قابلیت را دارند که آن‌ها را به کمک سنسور یا حس‌گر کنترل کنید. این سنسورها در مصرف شما تفاوت بسیار زیادی ایجاد می‌کنند و توصیه می‌شود به خصوص در مکان‌های غیرمسکونی از آن‌ها استفاده کنید. نصب این سنسورها کاری کاملا تخصصی است. با وجود این حس‌گرها، می‌توانید روشن و خاموش شدن لامپ‌های ال ای دی خود را براساس عبور افراد کنترل کنید. البته این حس‌گرها در مکان‌های پر تردد چندان کاربردی نیستند.

نکات ایمنی مرتبط با نحوه نصب چراغ ال ای دی سقفی

همانطور که گفته شد نکات ایمنی در کارهای برقی بسیار مهم هستند. اولین اصل این است که قبل از انجام هرکاری، مطمئن شوید برق اصلی قطع است و تمام سیم‌هایی که قرار است با آن‌ها کار کنید از مدار خارج شده‌اند.

قبل از اینکه مدار را وصل کنید هم مطمئن شوید همه کارها را درست انجام داده‌اید. اگر سیمی را اشتباه بسته باشید یا سیمی هنوز لخت باشد، وصل کردن مجدد مدار کار بسیار خطرناکی خواهد بود.

اگر قرار است در ارتفاع کار کنید، نکات ایمنی مربوط به کار در ارتفاع را مد نظر داشته باشید. از چهارپایه مطمئن و کیف ابزار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مجبور نباشید برای برداشتن ابزار مدام از پله‌ها پایین و بالا بروید.

بیشتر بدانید نمای کامپوزیت چیست؟

مطمئن شوید برق اصلی قطع است و تمام سیم‌هایی که قرار است با آن‌ها کار کنید از مدار خارج شده‌اند
مطمئن شوید برق اصلی قطع است و تمام سیم‌هایی که قرار است با آن‌ها کار کنید از مدار خارج شده‌اند

جمع بندی

نحوه نصب چراغ ال ای دی سقفی کار چندان سختی نیست اما بهتر است که نکات ایمنی را حین انجام آن رعایت کنید و به تمام مواردی که در بالا گفته شد توجه لازم داشته باشید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =