تفاوت پکیج با آبگرمکن در چیست؟

0

قبل از ورود پکیج ها به خانه‌ و ساختمان‌ها هنگامی که صحبت از تامین آب گرم می‌شد، آبگرمکن بهترین و رایج‌ترین گزینه پیش رو بود اما در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده از پکیج ها و لزوم آشنایی خانواده ها با انواع سیستم‌های گرمایشی که هر کدام برحسب کارکرد، امنیت و بازدهی متفاوت هستند ممکن است انتخاب میان آن‌ها را برای شما سخت کند بنابراین اگر در این مورد مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با عنوان تفاوت پکیج با آبگرمکن دنبال کنید. استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن همان‌طور که از نامش پیدا است، دستگاهی است که آب گرم منازل یا ساختمان به کمک آن تأمین می‌شود تا نیازهای معمول خانه مثل شستشو ظروف و لباس، طبخ غذا و استحمام توسط آن برطرف شود. از آبگرمکن حتی در کارخانه‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود ازاین‌رو بر اساس کاربرد و حجم آب گرم موردنیاز، انواع و اقسام مختلفی از این دستگاه وجود دارد. به‌طورکلی این دستگاه را برحسب منبع که انرژی تولید می‌کند بر دو نوع می‌شمارند: آبگرمکن های مستقیم مثل آبگرمکن های گازی، نفتی و یا الکتریکی که منبع انرژی آن‌ها در داخل خود دستگاه تعبیه‌شده است و آبگرمکن های غیرمستقیم مثل انواع آبگرمکن های خورشیدی و کویل‌دار که منبع انرژی آن‌ها خارج از دستگاه و در مکانی مثل موتورخانه‌ها قرار دارد. در ارتباط با این موضوع پیشنهاد میکنیم مزایا و معایب آبگرمکن دیواری را مطالعه فرمایید .

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

به‌طورکلی آبگرمکن ها در داخل خود شبکه‌ای لوله‌ای از جنس مس دارند که زیر این لوله‌ها مشعلی قرار دارد که آن را گرم می‌کند. با عبور آب از درون این لوله‌ها، آب گرم می‌شود. نوع مخزن دار آبگرمکن ها با دارا بودن مخزن که آب درون آن قرار دارد شناخته می‌شوند که مشعل در زیر این مخزن قرار می‌گیرد تا فرآیند گرم شدن آب انجام شود.

شایع‌ترین نوع آبگرمکن در کشور ما نیز انواع آبگرمکن های گازی هستند که نوع مخزن دار آن‌ها به آبگرمکن های زمینی معروف است ولی نوع متداول‌تر آبگرمکن های خانگی، نوع دیواری است که فضای کمی اشغال می‌کند.

بیشتر بدانید چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم؟

آبگرمکن چیست؟ ، آبگرمکن مخزن دار
آبگرمکن انواع مختلفی دارد و هرکدام از مدل‌های آبگرمکن شیوه کار مخصوص به خود رادارند. بهتر است هنگام انتخاب مدل آبگرمکن مناسب خانه اتان در مورد شیوه کار و اجزای تشکیل‌دهنده آن تحقیق نمایید

پکیج چیست؟

پکیج مجموعه‌ای کوچک ولی با بازدهی بالا است که وظایف موتورخانه را شبیه‌سازی می‌کند. به این معنی که به‌واسطه عملکرد پکیج علاوه بر آب گرم موردنیاز برای مصارف خانگی، آب گرم رادیاتورها نیز تأمین می‌شود تا به کمک آن خانه گرم شود. درواقع این دستگاه به‌نوعی عملکرد آبگرمکن و بخاری را در قالب یک مجموعه ارائه می‌دهد.

بازدهی بالا، امنیت بیشتر و امکان استفاده از آن‌ها به‌طور مستقل مهم‌ترین دلایل محبوبیت پکیج های گرمایشی و مزیت آن‌ها نسبت به موتورخانه یا شوفاژخانه هستند.

هر پکیج در بالای مشعل خود لوله‌هایی دارد که ازیک‌طرف آب سرد به آن‌ها وارد و از سمت دیگر آب گرم خارج می‌شود. در مسیر این لوله‌ها یک سنسور تعبیه‌شده که باز و بسته شدن شیر آب گرم را تشخیص داده و به‌محض باز شدن آب گرم بلافاصله دستور روشن شدن مشعل و فعال شدن پمپ صادر می‌شود و پس از چند لحظه آب گرم موردنیاز شما تأمین می‌گردد.

پکیج ها بر اساس محل قرارگیری بر دو نوع دیواری و زمینی هستند و بر اساس نوع تأمین آب گرم مصرفی و تعداد مبدل به انواع پکیج فن دار، بدون فن، یک مبدله و دو مبدله تقسیم می‌شوند. در مقاله پکیج چیست و چگونه کار می‌کند به بررسی هرکدام از این موارد پرداخته شده است.

تفاوت اصلی پکیج با آبگرمکن
پکیج ها در حال حاضر رایج‌ترین سیستم گرمایشی مورداستفاده در سراسر جهان می‌باشند؛ و امن‌ترین سیستم گرمایشی خانگی که تا امروز معرفی‌شده، پکیج های دیواری هستند.

تفاوت پکیج با آبگرمکن

اگر بخواهیم به مقایسه پکیج و آبگرمکن بپردازیم، هر دو این دستگاه‌ها همان‌طور که اشاره کردیم برای تأمین آب گرم مصرفی در انواع مختلفی تولید می‌شوند ولی تأمین آب گرم رادیاتورها فقط بر عهده پکیج است و به‌نوعی این دستگاه عملکرد آبگرمکن و بخاری را در قالب یک مجموعه ارائه می‌دهد.

آبگرمکن و پکیج دیواری محبوب‌ترین نوع این دستگاه‌ها میان خانواده‌ها به‌حساب می‌آیند. درواقع آبگرمکن دیواری با اشغال کمتر فضا و ایمنی بیشتر خود جایگزین آبگرمکن های مخزن دار شده است و پکیج دیواری نیز جانشین موتورخانه‌های بزرگ با دسترسی و شرایط تعمیر و نگهداری سخت شده است که بازدهی بیشتری نیز دارند.

سرویس و تعمیر آبگرمکن

سرویس و تعمیر آبگرمکن

  • سرویس انواع آبگرمکن ایرانی و خارجی
  • تعمیر آبگرمکن دیواری گازی
  • تعمیر آبگرمکن برقی دیواری
  • تعمیر آبگرمکن ایستاده و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

پکیج بهتر است یا آبگرمکن

پکیج ها با اینکه قیمت بالاتری که نسبت به آبگرمکن دارند، تهیه و خرید آن‌ها به‌صرفه‌تر است، چراکه به کمک پکیج عملاً دو نیاز خانه یعنی آب گرم مصرفی و گرمایش مطبوع محیط تأمین می‌شود. علاوه بر این میزان مصرف انرژی بسیار کمتر از حالت استفاده از بخاری و آبگرمکن است و بازده حرارتی آن نیز بیشتر است. نکته مهم‌تر امنیت سیستم به‌کاررفته در پکیج ها است که در حال حاضر با استانداردهای اروپایی عرضه می‌شوند.

اما در ارتباط با شرایط مختلف این دو سیستم باید گفت نوع دیواری پکیج و آبگرمکن هردو فضای کمی در حد یک کابینت را اشغال می‌کنند بااین‌حال استفاده از پکیج برای خانه‌هایی با متراژ کمتر از ۶۰ متر ممنوع است و در این حالت باید از آبگرمکن استفاده کنید. از طرفی برتری ویژه پکیج تأمین فوری و دائم آب گرم است که باعث می‌شوند که با مشکلات رایج آبگرمکن مواجه نشوید.

بیشتر بدانید علت خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی چیست؟

پکیج بهتر است یا آبگرمکن
استفاده از پکیج ها بسیار مرسوم شده است درواقع چیزی در حدود ۷۰ درصد خانه‌ها و واحدهای ساختمانی جدید مجهز به این نوع سیستم گرمایشی هستند. اندازه کوچک و توانایی ایجاد گرمایش مطبوع با بازدهی و ایمنی چند برابر دلایل محبوبیت این سیستم است ولی به هر عنوان این شما هستید که باید با توجه به نیازی که دارید تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید.

سخن پایانی

درمجموع با توجه به مطالبی که ذکر شد به نظر می‌آید پکیج یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای تأمین آب گرم و نیز گرمایش خانه‌ و ساختمان‌ است، اما چند مورد دیگر وجود دارد که باید به آن دقت کنید برای مثال به‌این‌علت که پکیج برای کارکرد خود از انرژی برق کمک می‌گیرد، استفاده از آن در مناطقی که قطعی برق زیاد دارند توصیه نمی‌شود.

علاوه بر این ظرفیت و توان حرارتی پکیج های گرمایشی سبب شده که کارایی کمتری در متراژهای بالای ۳۰۰ متر داشته باشند. اگر تجربه استفاده از این دو سیستم گرمایشی را دارید آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: docrusk l landmarkhw

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =