تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن چیست؟

0

پکیج‌‌ها انواع متفاوتی دارند و ممکن است در هنگام خرید برای انتخاب نوع آن دچار سردرگمی شوید. تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن در کنار مشکلات پکیج بدون فن و قطعات پکیج تک مبدل می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. معمولاً پکیج‌های فن دار بیشتر توسط فروشنده‌ها و کارشناسان توصیه می‌شوند و به همین دلیل اگر با تفاوت پکیج فن دار و بدون فن به طور کلی آشنا باشید، یقیناً می‌توانید پکیج بهتری را انتخاب کنید. در این مقاله از استادکار با ما همراه باشید تا با تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن آشنا شوید و در مورد جزئیات این دو نوع پکیج اطلاعات مفیدی کسب کنید.

تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن

پکیج بدون فن به پکیجی گفته می‌شود که دود و هوای حاصل از سوخت و احتراق در آن از طریق دودکش خارج می‌شود. این کار با مکش طبیعی حاصل از دودکش به سمت بالا کشیده شده و به بیرون هدایت می‌شود. این نوع پکیج‌های باید بیشتر در داخل ساختمان نصب شوند و امکان استفاده از آن در بیرون و فضای باز خانه وجود ندارد. در مقابل پکیج‌های فن دار گزینه فوق‌العاده‌ای برای نصب در داخل بالکن هستند و باد نیز موجب خاموش شدن آن نخواهد شد. خروج دود و هوای پکیج نیز از طریق فن به بیرون هدایت می‌شود.

بیشتر بدانید تست و تعمیر میله یون پکیج

پکیج‌های فن دار گزینه فوق‌العاده‌ای برای نصب در داخل بالکن هستند
پکیج‌های فن دار گزینه فوق‌العاده‌ای برای نصب در داخل بالکن هستند

قطر دودکش نیز در پکیج‌های فن دار و بدون فن نیز با هم متفاوت است. به طوری که در پکیج بدون فن قطر آن حدود ۱۵ سانتی‌متر و ارتفاع هم ۳ متر است، در حالی‌ که در پکیج‌های فن دار قطر دودکش در حدود ۶ سانتی‌متر تعبیه می‌شود. جنس دودکش نیز در این دو نوع پکیج متفاوت است و در نوع بدون فن از جنس سیمان است و تماس مستقیم با هوای بیرون دارد تا قادر به خروج گازهای سمی از این دودکش باشد و در انتهای آن نیز یک کلاهک نصب می‌شود.

مورد دیگری که در مورد تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن وجود دارد تفاوت در سر و صدای آن‌ها است. معمولاً پکیج‌های فن دار سر و صدای بیشتری دارند و امروزه نسل جدید این پکیج سر و صدای کمتری دارد و در برخی مدل‌ها حتی بدون ایجاد سر و صدایی اضافی و آزاردهنده کار می‌کند.

در پکیج‌های فن دار قطعه‌ای به نام فلنج فن وجود دارد که هوای تازه را وارد سیستم و گازهای حاصل از سوخت دستگاه را به بیرون هدایت می‌کند.

در کنار تفاوت‌هایی که بین پکیج‌های فن دار و بدون فن وجود دارد، باید بدانید که وجود مبدل نیز عامل مهمی در انتخاب نوع پکیج شماست. تشخیص پکیج تک مبدل از دو مبدل هم چندان سخت نیست. برای اینک بدانید پکیج دو مبدله یعنی چه، بهتر است توجه کنید که تأمین گرمایش این پکیج‌ها از دو مبدل استفاده می‌شود.

از طرف دیگر برای تأمین گرمایش و آب گرم مصرفی در پکیج‌های تک مبدل نیز از یک مبدل استفاده می‌شود. قطعات پکیج تک مبدل طوری طراحی شده است که تولید آب گرم در آن سریع‌تر و استهلاک آن کمتر است.

نکاتی که باید در هنگام خرید پکیج فن دار و بدون فن بدانید

زمانی که قصد خریدن پکیج را دارید باید ابتدا توجه کنید که پکیجی متناسب با مساحت و نیاز منزلتان تهیه کنید. در صورت استفاده از پکیج‌های فن دار از دودکش‌های دوجداره استفاده نمایید تا از خروج کامل گازهای سمی از محیط خانه‌تان مطمئن شوید.

بیشتر بدانید مراحل نصب شومینه برقی

استفاده از پکیج بدون فن در داخل خانه مناسب‌تر است.
استفاده از پکیج بدون فن در داخل خانه مناسب‌تر است.

به یاد داشته باشید که پکیج‌های فن دار بهتر است در محیط‌های بازی همچون بالکن نصب شوند و از آنجایی که به خاطر کوچک بودن دودکش فضای کمتری اشغال می‌کنند، بیشتر توسط مصرف کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید پکیج مناسبی برای منزلتان تهیه کنید، بهتر است قبل از خرید به خوبی در مورد عملکرد پکیج‌های فن دار و بدون فن تحقیق کنید و از یک کارشناس بخواهید تا در مورد محل نصب پکیج، همه موارد را به خوبی بررسی کند. متراژ و مساحت خانه را در هنگام خرید پکیج در نظر داشته باشید و سعی کنید در هنگام نصب همه نکات ایمنی مربوط را رعایت کنید. در انتها نیز اگر برای نصب و راه‌اندازی و یا تعمیر پکیج نیاز به افرادی متخصص داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =