آشنایی با انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

5

آشنایی با انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در انتخاب یک توالت مناسب است که باید هر خریداری آن را در نظر بگیرد؛ چون برخی از توالت فرنگی‌ها مصرف آب کمتر و تخلیه بهتری دارند. استادکار در این مقاله قصد دارد انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی با خروجی ۸، ۹، ۶ و… را معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را نیز بگوید. دانستنی‌های این مقاله کوتاه فقط به این مطالب محدود نشده و سعی می‌کنیم به پرسش‌های رایج در این زمینه نیز پاسخ دهیم؛ پرسش‌هایی مانند شوتینگ توالت فرنگی چیست؟ توالت فرنگی سه شوتینگ یعنی چه؟ و… بنابراین اگر قصد خرید توالت فرنگی و یا تعویض آن را دارید، تا انتهای این مطلب با استادکار همراه باشید.

چند مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی داریم؟

چهار مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی کاربردی در بازار موجود است که هر کدام آز آن‌ها مزایا و معایبی دارند. میزان مصرف آب در انواع سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی بسیار مهم و کاربردی است. با توجه به این امر اینک در جهت آشنایی با انواع سیستم تخلیه فرنگی به ترتیب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. سیستم تخلیه توالت فرنگی گردابی (Vortex)

در این شیوه، آب وارد قسمت نشیمنگاه توالت و سپس وارد کاسه توالت فرنگی می‌شود و به صورت گردابی و چرخشی تخلیه می‌گردد. این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد:

مزایای سیستم تخلیه گردابی

  • تخلیه توالت فرنگی تقریبا بی‌صدا
  • توالت فرنگی با خروجی ۸ و ۹ سانتی‌متر
  • بدون احتمال گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و…

معایب این سیستم تخلیه توالت فرنگی

  • زمان تخلیه طولانی
  • مصرف آب زیاد البته نسبت به سیستم ریزشی

بیشتر بدانید نحوه استفاده از توالت فرنگی و توصیه‌های نظافتی آن

سیستم تخلیه توالت فرنگی مدل گردابی تقریباً بی‌صداست و آب در کاسه توالت به شیوه گردابی و چرخشی تخلیه می‌گردد.
سیستم تخلیه توالت فرنگی مدل گردابی تقریباً بی‌صداست و آب در کاسه توالت به شیوه گردابی و چرخشی تخلیه می‌گردد.
  1. سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی (Wash Down)

در این سیستم تخلیه توالت فرنگی منافذی در قسمت بالای کاسه وجود دارد که آب از لبه‌های درونی آنها وارد توالت می‌شود و از طریق همین منافذ آب به سمت پایین خارج می‌گردد. این سیستم تخلیه توالت فرنگی در توالت‌های دوتکه استفاده می‌شود .

محاسن سیستم تخلیه ریزشی

  • توالت فرنگی با خروجی ۸ یا ۹ سانتی‌متر
  • بدون احتمال گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و…

معایب سیستم تخلیه ریزشی

  • مصرف آب بالا حجم آب مصرفی بین ۳ تا ۷٫۵ لیتر
  • صدای تخلیه زیاد
سیستم تخلیه توالت فرنگی مدل ریزشی معمولا در توالت‌های دوتکه استفاده می‌گردد.
سیستم تخلیه توالت فرنگی مدل ریزشی معمولا در توالت‌های دوتکه استفاده می‌گردد.
  1. سیستم تخلیه توالت فرنگی واتر جت (Water Jet)

این سیستم تخلیه توالت فرنگی بسیار به مدل گردابی شباهت دارد. در این شیوه ۶۵ درصد از آب به صورت گردابی وارد کاسه توالت شده و ۳۵ درصد آن به صورت شویتینگ ریم جت.

در شیوه واترجت از دو مدل سیستم تخلیه استفاده می‌گردد تا آب با قدرت بیشتری خارج شود. سیستم تخلیه واترجت یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی است. در این شیوه از سیستم تخلیه گردشی برای شستن کاسه و از مکانیزم شوتینگ برای تخلیه استفاده می‌گردد.

در اینجا این سوال پیش خواهد آمد که شوتینگ توالت فرنگی چیست؟ شوتینگ توالت سبکی جدید در تخلیه توالت فرنگی است که کمک می‌کند تا آب کمتر اما با فشار بیشتر تخلیه گردد. هنگامی که سیفون توالت فرنگی زده می‌شود، آب به صورت مستقیم از کانالی جدا به سمت محل خروج هدایت می‌گردد. این آب با کمک آبی که از آبریزهای بالای کاسه توالت به شیوه گردابی می‌آید، فشار مضاعفی در لوله تخلیه ایجاد می‌کند که باعث تخلیه آب در زمان کمتر از ۶ ثانیه و حجم آب کمتر از ۶ لیتر می‌گردد. این فشار مضاعف از طریق شوتینگ توالت فرنگی ایجاد می‌گردد.

مزایای سیستم تخلیه واترجت

  • مصرف آب کمتر
  • تخلیه با صدای بسیار کم
  • دارای مکانیزیم فلاشینگ دو زمانه

منظور از فلاشینگ دوزمانه تخلیه در دو حالت با حجم آب کم و حجم آب زیاد است.

معایب شیوه تخلیه واترجت

  • توالت فرنگی با خروجی مخزن حداکثر ۶ سانتی‌متر
  • احتمال گرفتن توالت فرنگی با دستمال کاغذی و…
  • احتمال برگشت مواد تخلیه شده (این شیوه‌ تخلیه در صورت تراز نبودن لوله شوت و یا داشتن شیب منفی نسبت به لوله‌ ورودی احتمال دارد در درازمدت مواد تخلیه شده را دوباره به داخل لوله‌ شوت برگرداند و ایجاد گرفتگی در توالت فرنگی کند.)

بیشتر بدانید شناور توالت فرنگی چه کاری انجام می‌دهد؟

در شیوه‌ واترجت، از دو مدل سیستم تخلیه گردشی و شوتینگ برای تخلیه توالت فرنگی استفاده می‌گردد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که شوتینگ توالت فرنگی چیست؟ شوتینگ توالت سبکی جدید در تخلیه توالت فرنگی است که کمک می‌کند تا آب کمتر اما با فشار بیشتر تخلیه گردد.
در شیوه‌ واترجت، از دو مدل سیستم تخلیه گردشی و شوتینگ برای تخلیه توالت فرنگی استفاده می‌گردد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که شوتینگ توالت فرنگی چیست؟ شوتینگ توالت سبکی جدید در تخلیه توالت فرنگی است که کمک می‌کند تا آب کمتر اما با فشار بیشتر تخلیه گردد.
  1. سیستم تخلیه توالت فرنگی توربوجت (Turbo Jet)

عملکرد این سیستم بسیار نزدیک به شیوه واترجت است، با این تفاوت که در مدل واترجت شستشوی کاسه توالت به طریق ریزشی انجام می‌شود و سپس برای تخلیه از شیوه شوتینگ کمک می‌گیرد؛ اما در مدل توربوجت سیستم شوتینگ در کف توالت فرنگی قرار دارد، در بالای کاسه توالت هم دو سیستم شوتینگ دیگر هم وجود دارد. در واقع این شیوه تخلیه توالت فرنگی سه شوتینگ است. وجود سه شوتینگ باعث شده تا تخلیه در مدت زمان کمتر و با سرعت بیشتر انجام گردد.

محاسن سیستم تخلیه توربوجت

  • مصرف آب کمتر
  • زمان تخلیه کوتاه‌تر حدود ۵ ثانیه
  • استفاده از سیستم توالت فرنگی سه شوتینگ با سرعت تخلیه بالای کاسه‌ توالت
توالت فرنگی سه شوتینگ یعنی چه؟ در برخی توالت‌های فرنگی که دارای سیستم توربوجت هستند، از سه شوتینگ برای تخلیه استفاده می‌شود. وجود سه شوتینگ باعث می‌شود تا تخلیه در مدت زمان کمتر و با سرعت بیشتر انجام گردد.
توالت فرنگی سه شوتینگ یعنی چه؟ در برخی توالت‌های فرنگی که دارای سیستم توربوجت هستند، از سه شوتینگ برای تخلیه استفاده می‌شود. وجود سه شوتینگ باعث می‌شود تا تخلیه در مدت زمان کمتر و با سرعت بیشتر انجام گردد.

کدام سیستم تخلیه توالت فرنگی بهتر است؟

اگر بخواهیم به بررسی شیوه‌های ارائه شده در انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی بپردازیم، همان طور که ارائه شد، هر کدام دارای ویژگی‌های مثبت و منفی هستند. اگر میزان مصرف آب و زمان تخلیه بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی را به عنوان شاخص در نظر بگیریم، قطعا مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی توربوجت (Turbo Jet) را معرفی خواهیم کرد؛ استفاده از سه شوتینگ در تخلیه، مصرف آب بسیار کمتر و تخلیه سریع‌تر همگی از محاسن این سیستم تخلیه توالت فرنگی است. اما مدل فوق مخزن خروجی آبش حدود ۴٫۵ سانتی‌متر طراحی شده‌است، بنابراین احتمال گرفتگی در آن وجود دارد.

با توجه به این امر، به نظر می‌رسد نمی‌توان یک سیستم مشخص تخلیه را برای توالت فرنگی به عنوان بهترین و منحصربه‌فردترین شیوه نام برد که تمامی نیازهای ما را برطرف می‌کند. بنابراین بهتر است براساس نیازها و معیارهایی که در نظر خودتان شاخص و مهم هستند، یکی از شیوه‌های تخلیه توالت فرنگی را انتخاب کرده و بر اساس آن توالت فرنگی مناسب را خریداری کنید.

سخن آخر

آشنایی با انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی تنها هدف استادکار از ارائه این مقاله نبود، هدف اصلی ما کمک به شماست تا بر اساس بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی، مناسب‌ترین توالت را انتخاب کنید.

علاوه بر این سعی داشتیم تا به پرسش‌های رایج و مفاهیم تخصصی سیستم تخلیه توالت فرنگی نیز که در طی خرید و یا انتخاب توالت مناسب ذهن شما را درگیر خواهد کرد، پاسخ دهیم؛ پرسش‌هایی همچون شوتینگ توالت فرنگی چیست؟ توالت فرنگی سه شوتینگ یعنی چه؟ احتمال گرفتگی در توالت فرنگی با خروجی ۸، ۹، ۶ و …چقدر است؟ استادکار با بکارگیری بهترین متخصصان می‌تواند به شما کمک کند تا از خدمات ما در حوزه نصب و تعمیر توالت فرنگی بهره ببرید.

منابع: فنی کارا

نصب و سرویس توالت فرنگی

نصب و سرویس توالت فرنگی

  • نصب انواع توالت فرنگی زمینی
  • نصب و تعمیر توالت فرنگی وال هنگ، تاشو و دیواری
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی
  • تعمیر و تنظیم سیفون توالت فرنگی
دریافت این خدمت از استادکار
5 نظرات
  1. مسعود می گوید

    سرکار خانم هراتی سلام،
    باز هم مثل مقاله قبلی ساده و آموزنده،من امروز با این وبلاگ آشنا شدم و خیلی هم از این بابت خوشحالم،ضمنا در خصوص این مطلب یک سوال دارم که با اجازه ات مطرح میکنم.توالت فرنگی خونه من علی رغم تعویض لوازم کامل سیستم تخلیه آن اما مناسفانه پس ار پر شدن مخزن جریان آب را قطع نمیکنه البته پیچ تنظیم شناور ش را هم کمی تغییر میدم اما تاثیری نداره ،نظر شما در این مورد چیه؟ممنون

    1. شیوا هراتی می گوید

      با سلام خدمت شما خواننده محترم
      به نظر من بهتر است این دو عامل را هم بررسی کنید
      1- دریچه خروجی آب را چک کنید که بسته است یا خیر
      2- خرابی فلوتر یا پرکن توالت فرنگی را هم چک بفرمایید.
      لینکی که در ادامه خدمت شما می‌گذارم را مطالعه بفرمایید.
      https://ostadkar.ir/blog/homehouse-common-problems-with-toilet/

  2. مهدی پورراهدار می گوید

    باسلام
    ممنون از مطالب شما
    بسیار عالی

  3. گیتا می گوید

    با تشکر از راهنمایی شما من عادت دارم دستمال در توالت فرنگی بریزم و چون آدمهای چاق در منزل داریم بهتر است از چه مدل فرنگی کنیم که مکش قوی داشته باشد که گرفتگی ایجاد نشود و تخلیه با سرعت وشتاب بسیار واب فراوان انجام شود با تشکر از راهنمایی شما منظور من این است که گردابی یا ریزشی یا واتر جت تا توربو جت کدام مناسب تر است

  4. گیتا می گوید

    با تشکر از راهنمایی شما من عادت دارم دستمال در توالت فرنگی بندازم و چون آدمهای چاق در منزل داریم بهتر است از چه مدل فرنگی استفاده کنیم که مکش قوی داشته باشد که گرفتگی ایجاد نشود و تخلیه با سرعت وشتاب بسیار واب فراوان انجام شود منظور من این است که گردابی یا ریزشی یا واتر جت تا توربو جت کدام مناسب تر است ودر چه برند ایرانی میتونم به خواسته ام برسم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =