ارتفاع بتن ریزی در گرمایش از کف چقدر است؟

0

سیستم گرمایش از کف یکی از روش‌های رایج و متداول برای گرم کردن خانه و اماکن مختلف محسوب می‌شود. بتن ریزی گرمایش از کف یکی از مراحلی است که باید برای به کارگیری این سیستم گرمایشی اعمال شود. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با بتن ریزی گرمایش از کف و نقش درز انبساط در گرمایش از کف آشنا شویم، با ما همراه باشید.

نحوه بتن ریزی گرمایش از کف

برای اجرا و نوسازی سیستم گرمایش از کف باید قبل از هر چیزی در کف ساختمان بتن ریخته شود و همه درب‌ها و پنجره‌ها هر کدام بر سر جای خود نصب شده باشند و هوا به داخل ساختمان نفوذ نکند تا سیمان نیز منقبض نشود. قبل از شروع کار همه لوله‌کشی‌ها باید به دقت بررسی شوند و در وضعیت درستی قرار بگیرند. برای تهیه بتن بهتر است حتما از سیمانی باکیفیت در کنار شن و روشن‌کننده و آب استفاده شود.

استحکام و کیفیت بتن روی نتیجه کار شما تأثیر زیادی دارد و باید طبق استانداردهای درستی اجرا شود. توجه داشته باشید که بهترین نوع سیمان برای استفاده به این منظور سیمان با معیار ۳۰۰ است.

استفاده از مواد روشن‌کننده برای تهیه ملات گرمایش از کف موجب می‌شود تا مقاومت بتن بیشتر شود و پوشش بهتری داشته باشد. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بعد از انجام مراحل بتن ریزی گرمایش از کف تا ۲۱ روز بعد امکان استفاده از سیستم گرمایشی امکان پذیر خواهد شد، زیرا در مدت زمان زودتر سطح بتن احتمالاً هنوز کمی مرطوب است.

اگر به ملات گرمایش از کف کمی کلسیم سولفات اضافه شود، دیگر نیاز نیست که ۲۱ روز برای خشک شدن آن صبر کنید و طی ۷ روز به طور کامل خشک می‌شود و امکان بهره‌برداری وجود دارد.

برای اجرا و نوسازی سیستم گرمایش از کف باید قبل از هر چیزی در کف ساختمان بتن ریخته شود
برای اجرا و نوسازی سیستم گرمایش از کف باید قبل از هر چیزی در کف ساختمان بتن ریخته شود

اهمیت درز انبساط در گرمایش از کف

به منظور جبران تغییرات ابعاد بتن بر اثر تغییرات دما درز انبساط در گرمایش از کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع بیشتر برای بتن ریزی‌هایی که مساحت آن‌ها بیشتر از ۴۰ متر مربع و طول آن بیش از ۸ متر باشد کاربرد دارد. برای انجام این کار باید از بالاترین لایه موجود در کف تا سطح عایق کاری درز انبساط در گرمایش از کف اعمال شود. به عبارت دیگر ساده‌ترین راه برای اجرای درز انبساط این است که بین هر دو لوپ گرمایشی یک عایق کار گذاشته شود و عرض دو تا سه سانتی‌متر عایق با ضخامت ۳ سانتی‌متر شکافی در سطح بتن کف ایجاد کنید که این شکاف در واقع همان درز انبساط است.

انجام ندادن درست و اصولی درز انبساط در گرمایش از کف موجب می‌شود تا بعد از مدتی کار با سیستم گرمایشی سرامیک‌ها کنده شوند و یا ترک بخورند. این موضوع نشان‌دهنده عدم استفاده درست از درز انبساط است و یا حتی ممکن است سیمانی که برای بتن ریزی استفاده شده است، ناخالص بوده و میزانی آهک در آن به کار رفته است.

 بیشتر بدانید علت داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در تابستان

به منظور جبران تغییرات ابعاد بتن بر اثر تغییرات دما درز انبساط در گرمایش از کف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به منظور جبران تغییرات ابعاد بتن بر اثر تغییرات دما درز انبساط در گرمایش از کف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارتفاع بتن ریزی گرمایش از کف

برای تعیین ارتفاع بتن ریزی گرمایش از کف باید بدانید که ۳ تا ۵ سانتی‌متر روی تاج لوله‌ها کفایت می‌کند و در برخی مواقع نیز گفته می‌شود بهترین ارتفاع بتن ریزی بهتر است که از حدود ۳۰ میلی‌متر تا ۴۵ میلی‌متر باشد که این موضوع با توجه به شرایط ساختمان تعیین می‌شود. حتی اگر مقداری از این میزان بیشتر هم شود، خللی در کارکرد سیستم گرمایشی شما ایجاد نمی‌کند و تنها مورد آن این است که زمان بیشتری برای گرم کردن کف نیاز است و از طرفی نیز بعد از خاموش شدن سیستم دیرتر سرد می‌شود.

ارتفاع بتن ریزی گرمایش از باید بین ۳ تا ۵ سانتی‌متر روی تاج لوله‌ها باشد.
ارتفاع بتن ریزی گرمایش از باید بین ۳ تا ۵ سانتی‌متر روی تاج لوله‌ها باشد.

برای نوسازی نیز همیشه باید سعی کنید تا از بتن باکیفیتی استفاده کنید و ضخامت آن را با توجه نوع و شرایط ساختمان تعیین کنید. برای تهیه بتن باید برای هر ۱۰۰ کیلو گرم سیمانی که مصرف می‌کنید، ۱ کیلو روان‌ کننده استفاده کنید و بعد از اینکه به خوبی مواد را مخلوط کردید، از آن استفاده کنید.

کلام آخر

به منظور استفاده از سیستم گرمایش از کف باید پیش زمینه‌های استفاده از آن را فراهم کنید و با استفاده از مواد مرغوب و طبق استانداردهای مشخص عملیات بتن ریزی و درز انبساط را به کار بگیرید. به یاد داشته باشید که اگر برای نصب سیستم گرمایشی به کمک متخصصان نیاز داشتید، حتما با همکاران ما در استادکار در تماس باشید.

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

  • سرویس دوره‌ای موتورخانه مرکزی و موتورخانه هوشمند
  • سرویس و تعمیر موتورخانه استخر خانگی و عمومی
  • تعمیر و تعویض قطعات موتورخانه
  • سرویس اتصالات و شیرآلات موتورخانه
دریافت این خدمت از استادکار

اگر علاقه مندید بدانید بخاری گازی بهتر است یا پکیج و کدام را بخرید مقاله وبلاگ استادکار را در این باره بخوانید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 5 =