آموزش نصب شومینه برقی

0

شومینه برقی یک از مدرن‌ترین سیستم‌های گرمایشی است که ضمن زیبایی، کارایی عالی از خود نشان می‌دهد. این ابزار به ظاهر سنتی، با وجه برقی بودن، بدون آلایندگی سوختی بوده و هوای محیط را کاملا تمیز نگه می‌دارد. به طور کلی باید گفت که مزایای شومینه برقی در قیاس با سایر ابزار گرمایشی، سبب شده که رفته رفته، میل به استفاده از این سیستم در محیط‌های خانگی (به ویژه متراژهای کوچک)، افزایش یابد. با دنبال کردن مراحل نصب شومینه برقی خود، می‌توانید این فرآیند را به راحتی و بدون کمک گرفتن از نصاب به انجام برسانید. با توجه به برقی بودن و عدم نیاز به لوله تخلیه دود و مانند آن‌ها، مراحل نصب شومینه برقی به راحتی انجام می‌شود. در این حالت نیازی نیست که نگرانی بابت خروج دود حاصل از سوخت داشته باشید و می‌توانید با اطمینان خاطر، خود مراحل نصب را طی کنید.

نصب شومینه برقی

برای نصب شومینه برقی، باید ۵ مرحله ساده و در عین حال نیازمند دقت را در نظر داشته باشید:

مدل‌های شومینه برقی امروزی بسیار شیک، زیبا و سازگار با محیط زیست و البته اقتصادی هستند. این شومینه‌ها، ضمن گرمابخشی محیط، نوعی از تجهیزات دکوراسیون عالی به شمار آمده و به فضای داخلی شکلی دوست داشتنی و جذاب می‌بخشند. خبر خوب این است که نصب این سیستم گرمایشی معمولا بسیار آسان انجام می‌شود. کیت‌های شومینه برقی، به طور معمول شامل تمام سخت افزارهای مورد نیاز شما خواهند بود و دستور العمل نصب ساده ای نیز دارند. در ادامه مراحل نصب آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

نصب شومینه برقی
با نصب شومینه برقی به ابزار گرمایشی کارآمد، بدون دود و آلاینده و سطح حرارتی مطبوع دست پیدا می کنید.

انواع مدل‌های شومینه برقی، خاصیت گرمابخشی کافی دارند و شومینه‌های برقی در فضای خانه، زیبایی خاصی ایجاد می کنند. شومینه‌های برقی دیواری نیز بهتر است در هماهنگی با تلویزیون نصب شده روی دیوار یا تابلوهای نقاشی و آثار هنری، قرار ‌گیرند. البته خوب است که ابتدا در مورد مکان مناسب جایگیری شومینه، تصمیم‌گیری نمایید و کلیه وسایل اطراف آن را مد نظر قرار دهید. به طور مثال لازم است که شومینه برقی در منطقه ای پرتردد یا نزدیک به پرده و مبل نباشد.

مراحل نصب شومینه برقی

برای نصب شومینه برقی مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا باید قاب شومینه را طبق دستورالعمل محصول باز کرده و آماده سازید. توجه داشته باشید که قاب شومینه، از یونیت حرارتی آن، بزرگتر است.
  • برای رعایت فاکتورهای زیباسازی ساختمان، توصیه می‌کنیم که شومینه را در محلی نزدیک به پریز برق، تعبیه نمایید. به این شکل از ایجاد مسیر سیم تا پریز برق و نازیبایی آن، پیشگیری خواهید کرد. در ضمن می‌توانید از یک روپوش تزیینی برای پوشش دادن پریز برق و سیم شومینه برقی استفاده کنید.
مراحل نصب شومینه برقی
برای نصب شومینه برقی، ابتدا محل نصب براکت آن روی دیوار را علامت گذاری کرده و سپس به کمک دریل، پیچ و رولپلاک، براکت ها را در جای خود محکم نمایید
  • با استفاده از پیچ‌های کوچک، براکت‌های فلزی را روی دیوار نصب نمایید. برای انجام این کار، پیشتر محل نصب براکت را علامت‌گذاری کرده و از تراز برای تنظیم بودن صحیح آن روی خط صاف، استفاده کنید. سپس به وسیله پیچ و رولپلاک، نصب براکت را به انجام برسانید.
  • حالا یونیت شومینه را به صورت کامل در براکت‌ها یا همان قاب شومینه جا بیندازید و هر چهار طرف را به وسیله پیچ‌های بزرگ، محکم سازید. (لازم است که حداقل ۴ پیچ و رولپلاک به صورت کامل در براکت و دیوار محکم شوند.)
مراحل نصب شومینه برقی
بعد از محکم کردن براکت های شومینه، نوبت به اضافه کرن یونیت حرارتی می رسد. این بخش را در براکت جایگذاری کرده و به کمک پیچ های مخصوص، در جای خود محکم نمایید.
  • این نصب را می‌توانیم یک نصب نیمه دائمی بدانیم. به این ترتیب هر زمان که مایل باشید، امکان برداشتن یونیت شومینه برقی، با باز کردن پیچ‌های اتصال به براکت، وجود دارد. بنابراین به هر دلیلی که مایل به برداشتن یونیت اصلی شومینه باشید، این کار به راحتی صورت خواهد گرفت. به طور مثال اگر نیاز به تمیزکاری دیوار پشتی آن دارید و یا می‌خواهید خود شومینه را سرویس نمایید، تنها کافی است که پیچ‌های یونیت را باز کرده و شومینه را از براکت‌ها، جدا سازید.
  • در نهایت لازم است که قابل رویی شومینه را بر یونیت حرارتی آن قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که قلاب‌های محکم کننده شیشه، در جای خود قرار بگیرند.

تذکر: دقت داشته باشید که پیش از نصب شومینه بر محل خود روی دیوار، کابل برق آن را به پشت شومینه متصل سازید. در غیر این صورت پس از نصب، انجام این کار برای شما مشکل خواهد بود.

مزایای شومینه برقی
اصلی ترین مزایای شومینه برقی را باید سوخت پاک و مراحل نصب آسان آن بدانیم. همین طور نگهداری این سیستم گرمایشی، برای کاربر هزینه و زحمتی نیز نخواهد داشت.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن مراحل نصب ساده شومینه برقی، این یک گزینه عالی برای سیستم‌های گرمایش خانگی محسوب می‌شود. سوخت پاک، راه اندازی آسان و نگهداری بی‌دغدغه، شومینه‌های برقی را رفته رفته به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی تبدیل خواهد ساخت. شما کدام یک از سیستم‌های گرمایشی را برای منزل شخصی خود ترجیح می‌دهید؟

منابع: modernblaze | modernflames

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =