برای تبدیل توالت فرنگی به ایرانی و برعکس آن چه کنیم؟

0

ممکن است به تازگی به خانه‌ای نقل مکان کرده باشید و در این خانه تنها یک توالت فرنگی وجود داشته باشد و این موضوع موجب نگرانی شما شده باشد. در این مواقع آشنایی با روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی می‌تواند به شما کمک زیادی کند. همان‌طور که می‌دانید امروزه بسیاری از افراد به دلایلی همانند کمردرد و زانودرد، ترجیح می‌دهند تا از توالت فرنگی استفاده کنند. از طرفی برخی افراد هنوز با توالت‌های ایرانی راحت‌تر هستند. به همین دلیل در این مقاله از استادکار تصمیم گرفتیم تا شما را با نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی و برعکس آشنا کنیم.

روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی

استفاده از توالت ایرانی با توجه به سنت و فرهنگ ما ایرانیان در کشور بسیار رایج است. افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا در خانه از توالت ایرانی استفاده کنند. برخی محققین بر این باورند که استفاده از توالت ایرانی به دفع کامل در روده‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل آشنایی با روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی در این مواقع بسیار مؤثر است. برای این کار لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی در مرحله اول مربوط به برداشتن توالت فرنگی است. برای این کار باید لوله‌های متصل به آن را جدا کنید و سرویس فرنگی را بردارید.
  2. در مرحله بعدی باید محلی را برای جاسازی توالت ایرانی آماده کنید. بخش مشخصی از زمین باید درست به اندازه نیاز کنده شود تا کاسه توالت درون آن قرار بگیرد. برای این کار باید ابتدا کاسه توالت خود را اندازه‌گیری کنید.
  3. سپس لوله مربوط به توالت فرنگی با دو زانوی ۴۵ درجه جدا شده و سیفون نصب می‌شود.
  4. بعد از درست شدن سیفون باید کاسه توالت را در مکانی که برای آن آماده کردید قرار دهید.
  5. توجه داشته باشید که جایگاه سنگ باید درست به اندازه آن تعبیه شود.
  6. برای محکم شدن کاسه توالت بر سر جای خود از دوغاب، سیمان و آهک استفاده می‌شود.

اما این روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی زمانی امکان‌پذیر است که خانه شما چند سالی قدمت دارد و یا در طبقه همکف قرار گرفته‌ است. زمانی که ساختمان شما نوساز و یا به صورت آپارتمانی باشد، انجام این کار آن‌چنان هم ساده نیست. بهترین روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی برای ساختمان‌های نوساز ایجاد ارتفاع است. به این صورت که به جای کندن زمین با استفاده از مصالح ارتفاع توالت را بالاتر آورید. در این شرایط معمولاً توالت حالتی پله‌ای پیدا می‌کند.

بهترین روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی برای ساختمان‌های نوساز ایجاد ارتفاع است. به این صورت که به جای کندن زمین با استفاده از مصالح ارتفاع توالت را بالاتر آورید.
بهترین روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی برای ساختمان‌های نوساز ایجاد ارتفاع است. به این صورت که به جای کندن زمین با استفاده از مصالح ارتفاع توالت را بالاتر آورید.

در برخی مواقع سقف توالت به دلیل استفاده از سقف کاذب یا هر دلیل دیگری کوتاه است. در این شرایط استفاده از روش پله‌ای برای تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی باید از توالت‌هایی با عمق کمتر استفاده کنید و یا کمی کف را تراش دهید. در این روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی باید مراقب باشید تا به کف آسیب نرسانید. از طرفی ممکن است با کمی بی‌دقتی لوله‌ها آسیب ببینند.

بیشتر بدانید: آموزش تعویض و تعمیر فلوتر توالت فرنگی

نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی در توالت‌هایی با سقف کاذب و یا کوتاه به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.
نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی در توالت‌هایی با سقف کاذب و یا کوتاه به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

تا اینجای مقاله با نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی آشنا شدید. یاد گرفتید که تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی چگونه انجام می‌شود. اما گاهی ممکن است افراد به دلیل داشتن مشکلاتی نظیر زانو درد ترجیح دهند تا از توالت فرنگی استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که نحوه نشستن روی توالت ایرانی به زانو فشار می‌آورد. از این رو بهتر است افرادی که زانو درد دارند و یا سن بالایی دارند از توالت فرنگی استفاده کنند. اگر منزل شما طوری طراحی شده که جایی برای توالت فرنگی ندارید، در این بخش می‌توانید با نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی آشنا شوید.

تحقیقات نشان داده است که نحوه نشستن روی توالت ایرانی به زانو فشار می‌آورد و روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی می‎تواند در این شرایط مؤثر باشد.
تحقیقات نشان داده است که نحوه نشستن روی توالت ایرانی به زانو فشار می‌آورد و روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی می‎تواند در این شرایط مؤثر باشد.

اگر در حمام و دستشویی شما فضایی برای نصب توالت فرنگی تعبیه شده است که مشکلی نخواهید داشت. اما اگر فضای مناسبی نداشته باشید و جای مشخصی هم برای نصب توالت فرنگی نباشد، چاره‌ای جز تبدیل توالت ایرانی به فرنگی نخواهید داشت. برخلاف نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی برای این کار چند روش وجود دارد:

روش ۱: در این روش می‌توانید از توالت‎های آماده موجود در بازار استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به راحتی یک توالت فرنگی سیار را خریداری کنید و روی توالت ایرانی خودتان قرار دهید. نوع دیگری از توالت فرنگی‌ها هم هستند که امکان باز و بسته شدن دارند و می‌توانید آن را در قسمت بالای توالت ایرانی نصب کنید. مزیت این روش‌ها این است که هیچ تخریبی ندارد و هر گاه که خواستید می‌توانید توالت فرنگی را بردارید و به روش قبل از توالت خود استفاده کنید.

یک روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی استفاده از توالت‌های آماده است.
یک روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی استفاده از توالت‌های آماده است.

روش ۲: روش بعدی که کمی هم هزینه‌بر است، با کمی تخریب همراه است. برای این کار می‌توانید ساختار توالت ایرانی خود را به طور کامل خراب کنید و لوله‌کشی مجدد برای نصب توالت فرنگی را انجام دهید. باید برای پیدا کردن لوله اصلی تا بخش قیرگونی ساختمان را تخریب کنید. این کار باید با دقت زیادی انجام شود تا لوله‌ها آسیب نبینند.

در این روش دور توالت فرنگی خالی می‌شود و حدود ۲۰ متر پایین‌تر لوله‌ها پیدا خواهند شد. سپس سیفون بسته می‌شود و با استفاده از سوکت مناسب به اتصالات توالت فرنگی به آن متصل می‌گردد. برای نصب توالت فرنگی لازم است تا یک تکه لوله بالاتر از سطح زمین در نظر گرفته شود. در انتها کف توالت فرنگی با مصالح مناسب پر می‌شود و عایق‌کاری می‌گردد.

بیشتر بدانید: توالت فرنگی بهتر است یا تولت ایرانی؟

یک روش برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی این است که ساختار توالت ایرانی خود را به طور کامل خراب کنید.
یک روش برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی این است که ساختار توالت ایرانی خود را به طور کامل خراب کنید.

روش ۳: روش ساده‌تر دیگری نیز وجود دارد که تخریب کمتری دارد. در این روش توالت ایرانی تخریب می‌شود و در لوله ورودی توالت یک سوکت نصب می‌شود و داخل توالت ایرانی با مصالح پر می‌گردد و توالت فرنگی روی سطح صاف قرار می‌گیرد.

روش ۴: در روش دیگری که برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی وجود دارد، هیچ تخریبی اتفاق نمی‌افتد. برای این کار یک صفحه روی توالت ایرانی قرار می‌گیرد و پوشانده می‌شود. سپس یک لوله از سوراخ توالت ایرانی برای توالت فرنگی کار گذاشته می‌شود. مهم‌ترین مزیت این روش سرعت بالای اجرا و نیاز نداشتن به تخریب است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

هزینه تغییر توالت ایرانی به فرنگی

همان‌طور که متوجه شدید نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی روال پیچیده‌ای دارد. اجرای این کار باید توسط افرادی متخصص انجام شود. به طور کلی هزینه تغییر توالت ایرانی به فرنگی چندان زیاد نیست و کل هزینه آن مربوط به دستمزد و مصالحی است که استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که اگر در روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی نیاز به بالا بردن سطح و پله‌ای کردن باشد، هزینه مقداری بیشتر خواهد شد؛ اما چون سیستم توالت فرنگی و ایرانی چندان تفاوتی با هم ندارند، هزینه زیادی برایتان در برنخواهد داشت.

معمولاً هزینه تغییر توالت ایرانی به فرنگی ‌به دستمزد و مصالحی است که استفاده می‌شود، بستگی دارد.
معمولاً هزینه تغییر توالت ایرانی به فرنگی ‌به دستمزد و مصالحی است که استفاده می‌شود، بستگی دارد.

به طور کلی هزینه تغییر توالت ایرانی به فرنگی شما به عوامل متعددی بستگی دارد. کل هزینه مربوط به دستمزد برای برداشتن توالت فرنگی و نصب کاسه توالت در کنار هزینه‌ای که برای خرید کاسه توالت صرف می‌کنید، است. این موضوع با توجه به شرایط خانه و لوله‌کشی ممکن است متفاوت باشد. معمولاً هزینه تغییر توالت ایرانی به فرنگی با توجه به شرایط از ۱۸۰ هزار تومان به بالا در نظر گرفته می‌شود.

کلام آخر

امروزه بسیاری از افراد با توجه به محض خرید خانه‌ای جدید، از روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی و برعکس استفاده می‌کنند. این روش به شما کمک می‌کند تا توالت خود را با توجه به شرایطی که دارید تغییر دهید. معمولاً هزینه‌ اجرای این کار چندان زیاد نیست. از طرفی در بسیاری از ساختمان‌های جدید مکانی برای نصب توالت فرنگی یا ایرانی در نظر گرفته می‌شود ولی اگر فضای کافی برای این موضوع ندارید باید از روش تبدیل و جایگزینی استفاده نمایید و برای این کار بهتر است حتما از افرادی ماهر کمک بگیرید.

نصب و سرویس توالت فرنگی

نصب و سرویس توالت فرنگی

  • نصب انواع توالت فرنگی زمینی
  • نصب و تعمیر توالت فرنگی وال هنگ، تاشو و دیواری
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی
  • تعمیر و تنظیم سیفون توالت فرنگی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =