کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی

52

بخاری‌ برقی ژاپنی یکی از انواع رایج بخاری‌ها برای گرم کردن اماکن مختلف است و آشنا بودن با روش‌های تعمیر و کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی برای مصرف کنندگان آن اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که این نوع از بخاری‌ها مصرف گاز کمتری نسبت به سایر بخاری‌ها دارند، در بسیاری از موارد بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا در مورد کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی اطلاعات مفیدی کسب کنیم، پس با ما همراه باشید.

بخاری گازی ژاپنی چیست و چگونه کار می‌کند؟

بخاری‌های ژاپنی معمولاً در چندین نوع گازی، برقی و نفتی عرضه می‌شوند و توان‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارند. مدل گازی-برقی آن یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود و در این نیز این مدل بیشتر از انواع دیگر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مکان‌هایی که گاز وجود ندارد نوع نفتی-برقی آن بیشتر طرفدار دارد. از طرفی نیز مدل گازی در برخی از انواع آن به وسیله گاز شهری و در برخی از انواع آن به وسیله گاز کپسولی کار می‌کند.

قابلیت تنظیم روی دمای مورد نظر و همچنین قدرت بالای این بخاری‌‌ها موجب شده تا بسیاری افراد حتی در محیط‌های بزرگ نیز برای گرم کردن از آن استفاده کنند. استفاده از سیستم تنظیم دما در این بخاری‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا با رسیدن به دمای مورد نظر دستگاه از کار بایستند و سپس با کاهش دما دوباره شروع به کار کند و با این روش از مصرف بیش از حد انرژی اجتناب نماید.

امنیت بالا و تنظیم دما موجب شده تا بخاری گازی ژاپنی در بسیاری منازل مورد استفاده قرار بگیرد.
امنیت بالا و تنظیم دما موجب شده تا بخاری گازی ژاپنی در بسیاری منازل مورد استفاده قرار بگیرد.

کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی

برای رفع مشکلات مربوط به بخاری گازی ژاپنی و عیب‌یابی آن بهتر است که با معانی کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی آشنا باشید. در واقع زمانی که بخاری گازی ژاپنی شما دچار مشکل شود و یا مشکلی در عملکرد آن به وجود بیاید، کدهای خطای مشخصی روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌شود.

اطلاع از این کدهای خطا به شما این امکان را می‌دهد تا در اسرع وقت عامل بروز مشکل را شناسایی و اقدام به رفع آن نمایید. در ادامه به مهم‌ترین کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی اشاره شده است.

کد خطای ۰۰

این کد خطا نشان دهنده بروز نوسان برقی در دستگاه شماست. برای رفع این مشکل باید برق منزل را قطع کنید و مطمئن شوید که پریز و دوشاخه برق به خوبی کار می‌کند و اتصالات برقی دستگاه به درستی وصل شده و کار می‌کنند.

کد خطای ۰۱

بروز خطا در وضعیت ایمنی دستگاه شما با کد ۰۱ نشان داده می‌شود. این خطا نشان می‌دهد که ایمنی دستگاه دچار مشکل شده و زمانی که چنین خطایی در دستگاه نشان داده می‌شود، باید ابتدا درب‌ها را باز نمایید و اجازه دهید هوای تازه وارد ساختمان شود.

کد خطای ۰۳

زمانی که این خطا در دستگاه نشان داده می‌شود، باید بدانید که سنسور دستگاه دچار مشکل شده است و ممکن است این موضوع به دلیل جابجایی بخاری اتفاق افتاده باشد. برای رفع این مشکل باید ابتدا وضعیت قرار گرفتن بخاری را بررسی نمایید.

کد خطای ۰۵

این خطا ناشی از بروز مشکل در فیلتر است. در واقع کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی با کد ۰۵ نشان می‌دهد که بخاری شما یا فیلتر ندارد یا پیچ آن درست بسته نشده است.

کد خطای ۱۱

کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی مربوط به عدد ۱۱ نشان دهنده عدم تأمین منبع انرژی دستگاه است. به طوری که باید بررسی کنید آیا گاز یا برق دستگاه به خوبی تأمین می‌شود و یا ممکن است که شیر برقی و ترموکوپل دچار خرابی شده باشد و نیاز به تعمیر آن باشد.

بیشتر بدانید آموزش گام به گام تمیزکردن جاروبرقی

کد خطای ۱۲

زمانی که فشار گاز کافی برای کارکرد دستگاه در دسترس نباشد، ارور ۱۲ بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. در این مواقع ممکن است که ترموکوپل تنظیم نباشد و یا گاز دچار افت فشار شده باشد که باید به دقت بررسی شود.

کد خطای ۱۴

زمانی که فشار گاز دستگاه زیاد شود و یا خروجی هوا و کوره مربوط به آن کثیف شود، ارور ۱۴ در دستگاه نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل باید همه قسمت‌ها را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

کد خطای ۶۷

زمانی که مدار یون‌ساز دچار مشکل شود، کد خطای ۶۷ در دستگاه نشان داده می‌شود. در این موارد بهتر است که حتماً از یک فرد متخصص کمک بخواهید.

کد خطای ۶۲

برخی کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی همانند کد خطای ۶۲ حاکی از بروز مشکل اساسی در سیستم است. در این مواقع باید بدانید که احتمالاً مشکل از سوختن موتور، اختلال در مدار تشخیص دور موتور و یا خرابی بلبرینگ موتور است.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از بخاری گازی ژاپنی بدانید

تنها موضوعی که باید در مورد استفاده از این نوع از بخاری‌ها بدانید این است که چون برق شهری ما ۲۲۰ ولت است و این بخاری به ۱۱۰ ولت برق نیاز دارد، برای روشن کردن آن باید حتماً از ترانسفروماتور کاهش برق استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که در قسمت پشتی بخاری فیلتری برای جذب گرد و غبار وجود دارد و برای همین باید حواستان باشد که این فیلتر همیشه تمیز باشد و زمانی که مسدود شوند، دستگاه کد خطای مربوط را روی نمایشگر نشان می‌دهد.

کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی
برای روشن کردن بخاری گازی ژاپنی حتما از ترانسفورماتور کاهش برق استفاده نمایید.

کلام آخر

بخاری گازی ژاپنی به دلیل مصرف پایین انرژی و ایمن بودن و توان بالا برای انواع فضاهای بزرگ و کوچک مناسب است و از آنجایی که نیاز به دودکش ندارد برای امنیت آن سنسورها و سیستم‌های هشدار قوی تعبیه شده و به همین دلیل استفاده از آن بسیار ایمن‌تر از انواع دیگر بخاری‌ها است. تنها موضوعی که باید در مورد این بخاری‌ها بدانید، این است که در مورد معنای کدهای خطای این بخاری بیشتر بدانید و در صورت بروز خطا هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کنید. اگر در زمان استفاده از این بخاری در منزل دچار مشکل شدید و به افرادی متخصص نیاز داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید. بهتر است همین حالا اپلیکیشن استادکار را نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

52 نظرات
  1. امین می گوید

    سلام و یک دنیا تشکر از مطلب بسیار مفید.
    بخاری من روی حالت شمعک نمیمونه و فورا بعد از قطع جرقه شمعک خاموش میشه. از کجا میتونم کمک بگیرم ؟ نمایندگی دارن؟!

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام امین عزیز و ممنون از زمانی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید، ازتون سپاسگزارم. برای رفع این مشکل بهتون پیشنهاد میکنم که سفارشتون رو در بخش تاسیسات و تعمیرات در اپلیکیشن و یا وب سایت استادکار ثبت کنید تا کارشناس مربوط مشکلتون را بررسی کنه و راهکار مناسب را به شما ارائه بده.

  2. حسین از تهران می گوید

    سلام.بخاری ژاپنی گرفتم.ارور میده کد خطا۱۴ رو نشون میده چکار کنم

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. ارور 14 بخاری ژاپنی معمولا مربوط به افزایش فشار گاز، کثیف شدن کوره، مسدود شدن خروجی هوا است که برای تعمیر باید همه این بخش‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. به شما پیشنهاد میکنم برای رفع این مشکل و ارتباط با کارشناسان ما در اپلیکیشن یا وب سایت استادکار عضو بشید تا کارشناس مربوط به مشکل شما رسیدگی کند.

  3. حامد می گوید

    سلام بخاری نفتی میتسوبیشی دارم ارور f9 میده . مشکلش چیه؟

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. به شما پیشنهاد می کنم برای رفع مشکلتون حتما با یک استادکار مشورت کنید.

  4. هامون می گوید

    درود به شما عزیزانی که بدون هیچ توقعی به هموطنان مشاوره میدهید و مشکل گشایشان می شوید.
    خیلی ببخشید میخواستم تقاضاکنم اگه لطف بفرمائید و رفع اشکال کد های متفاوت رو با شکل توضیح بفرمائید که از کجا شروع کنیم و چطوری مشکل رو رفع کنیم بسیار بسیار قشنگ تر خواهد شد.
    با سپاس

  5. خسروی می گوید

    عرض سلام و خدا قوت
    بخاری ژاپنی گازی دارم که روشن میشه و هیچ مشکلی نداره اما دقیقا بعد از یک ساعت خاموش میشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
    متشکر

  6. سعید می گوید

    سلام
    امکان این هست که بخاری رو‌یرای تعمیر بیاریم خدمت شما؟
    شماره من ۰۹۱۲****۷۱۸

    1. مرتضی صادقیلر می گوید

      سلام سعید جان.
      ممنونم که نظرت رو با ما در میون گذاشتی.
      سعید جان من شماره تلفن شما رو سانسور کردم تا خدای نکرده مزاحمتی براتون پیش نیاد.
      ضمن اینکه شما میتونید با مراجعه به سایت استادکار، تمامی خدمات مورد نیاز خودتون رو به صورت رایگان ثبت سفارش کنید.
      در ادامه استادکاران مجرب، در زمان کمی به شما پیشنهاد ارسال می‌کنند و شما با بررسی اطلاعات پروفایل آنها، قیمتشون و نظر مشتریان قبلی و امتیاز آنها، استادکار مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.
      لینک ثبت سفارش تعمیر و سرویس بخاری گازی

  7. علی می گوید

    سلام و خسته نباشید
    بخاری برقی گازی دارم که روشن نمیشه در واقع قسمت دیجیتالی بخاری هیچ عملیاتی انجام نمیده و دکمه های دیجیتالی کار نمیکنن میخواستم ببینم مشکلش چیه؟
    تشکر

  8. فرهاد می گوید

    بعنوان یک تعمیرکار با سابقه بالای ۳۰ سال در تعمیرات لوازم خانگی و رشته اصلی CNC در ساختمان الومینیوم نمیدونم قبول کنم یک خانم ورزشکار در زمینه زبان انگلیسی بتونه در بخش تخصصی تعمیرات مثمر باشه بدور از اینکه بخوام جنسیت یا تحصیلات عالیه ایشون نفی کرده باشم یا تنزل بدم حتی دیدگاه مردسالاری هم بایشان ندارم اما فاقد تجربه تخصصی رشته کار ما تعمیرکاران محصول میشن و شخصا هیچ توصیه هایی از ایشون نه قبول دارم ونه سفارش میدم.

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر و ممنون از نقدی که کردین اما تیم محتوای ما برای نوشتن مقالات مختلف، کار ترجمه و تحقیق انجام میده و از استادکارانی مثل شما برای راهنمایی کمک می گیره تا بتونیم محتوایی کامل و بدون نقص در اختیار مخاطب قرار بدیم. کلیه امور مربوط به تعمیرات و خدمات مختلف توسط متخصصین این امر انجام میشه که صد البته باید دانش فنی و مهارت لازم رو برای انجام این کار داشته باشند.

  9. ساناز می گوید

    سلام، ممنون ميشم راهنمایی کنید، بخاری برقی نفتی کرونا داریم، خطا نميده ولی دود میکنه و خیلی بو ميده، چه دلیلی داره؟

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام ساناز عزیز. وقت بخیر. بو و دود بخاری‌های نفتی می‌تونی به دلیل وجود ناخالصی یا آب در نفت باشه و یا اینکه فتيله بخاری كثيف شده و نیاز به تمیز کردن داره. گاهی اوقات سرريز شدن نفت روي تنظيم كننده فتيله هم می‌تونه در این بخاری‌ها بو و دود آزاددهنده‌ای ایجاد کنه.

  10. حمید می گوید

    سلام وخسته نباشی خدمت عومل محترم استاد کار من یه بخاری گازی برقی مدل رینای دارم پارسال خریدم خیلی خوب کار میکرد باوحود جمع کردن ونگهداری خوب متاسفانه امسال که به برق زدم فشار باد کمی داره و گرمای خوب تولید نمیکنه فیلترهارو هم تمیز کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

  11. کوروش می گوید

    حمید خان ممکنه ژیگلور بخاری گرفته باشه

  12. Javad می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یک بخاری برقی گازی ژاپنی دارم که هنگام کار بخاری بوی نامطبوعی میده ( مثل بوی نفت )
    متشکر میشم اگه راهنمایی فرمایید علت چیست.

  13. جواد عابدینی می گوید

    سلام
    بخاری من ارور ۵۵ میده تقریبا بعد چند دقیقه خاموش میشه،به نظر شما چه مشکلی داره؟؟

  14. زهرا می گوید

    بخاری ژاپنی تازه خریدم که گفتن در حد نو هستش و لی وقتی یه دفعه وارد اتاق میشیم احساس بوی نامطبوع میاد وبه تازگی فهمیدیم سردرد دخترم هم به همین علته از چی میتونه باشه و راه حلی داره

  15. زهرا می گوید

    بخاری ژاپنی تازه خریدم که گفتن در حد نو هستش و لی وقتی یه دفعه وارد اتاق میشیم احساس بوی نامطبوع میاد وبه تازگی فهمیدیم سردرد دخترم هم به همین علته از چی میتونه باشه و راه حلی داره ?

  16. زهرا می گوید

    بسیار عالی

  17. مهران می گوید

    سلام ٱداپتور سالمه ولی برق به دکمه های کنترلی نمی‌رسه فیوز این دستگاه چه مشخصاتی داره چون از شکل ظاهریش به نظر سوخته شده ممنون اگه مشخصات فیوزش رو بگید 09188113769

  18. مسعود نوری می گوید

    سلام
    ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید قطعات و لوازم بخاری های برقی گازی ژاپنی رو از کجا میتونم تهیه بکنم؟
    قبلا از راهنماییتون سپاسگزارم.

  19. منصور می گوید

    سلام وقت بخیر یک بخاری گازی ژاپنی خریدم ال پی جی به برق که وصل میکنم بعداز چندقیقه کار قطع مکند بعد کد 71 میزنه برای رفع مشکل باید چکار کنم ممنون

  20. علی می گوید

    سلام روز بخیر
    بخاری ژاپنی من چراغ پاور اون چشمک میزنه علت چیست؟

  21. علی می گوید

    سلام روز بخیر
    بخاری ژاپنی خریدم ولی چراغ پاور اون چشمک میزنه علت و روشن نمیشه ؟

  22. حسین می گوید

    هر مشکلی برای بخاری های ژاپنی دارید به این خط توی واتساب پبام بدید در خدمتم۰۹۱۵۸۱۱۴۴۳۴

  23. رومینا می گوید

    سلام خسته نباشید من بخاری رو خاموش کردم و 24 ساعت بعد روشن کردم ارور 11 میده.بدون جابه جایی یا اتفاق خاص دیگه ای. گاز و برق هم کامل به دستگاه میرسه
    باید چیکار کنم؟

  24. محمدرضا می گوید

    چگونه تایمر را خاموش کنیم؟

  25. علیرضا می گوید

    سلام
    ارور ۱۱ داره ،نحوه تست شیر برقی ویا ترموکوپل رو همراه با نحوه تعویض لطفاً توضیح دهید،سپاسگذارم

  26. رضا می گوید

    سلام یه بخاری ژاپنی دارم که وقتی روشن میشه بعد سی ثانیه خاموش میشه و کد 1 رو نشون میده میشه راهنمایی فرمایید

  27. نبی می گوید

    سلام ،بخاری نفتی برقی دارم بو میده و چشم میسوزه علتش چیه ؟

  28. ناصر می گوید

    باسلام بخاری برقی نفتی دارم روشنش که میکنم پرش دارد ودوده میزنه چیکار کنم خوب سه باک ومخزنش رو هم تمیز کردم درست نشده بی زحمت راهنماییم کنید.باتشکر شهرکی.

  29. فرهاد می گوید

    سلام یه بخاری گازی ژاپنی دارم ارور ۳۳ میده هیجا هم از این ارورر حرفی نزدا شده

  30. بلوچی می گوید

    سلام
    ممنونم از راهنمایتون
    من یه بخاری گازی دارم که راس 8ساعت خود به خود خاموش میشه
    ایا مال تنظیمات دستگاه هستش ؟
    اگه مال تنظیمات هستش میشه درست کنی یا نه
    ارور 01میده
    تشکر

    1. عماد ایزدی می گوید

      این بخاری ها مدت کارکرد 8 ساعته دارن و قابل تغییر نیستن
      موفق باشید

  31. حسین می گوید

    سلام
    چطور سفارش استادکار بدم
    نتونستم سفارش بدم

  32. صادق می گوید

    ارور e3 برای چیه . هی خاموش میشه و روشن میشه

  33. فرزاد می گوید

    سلام بخشد بخاری من F2وF4 میاره چیکار کنم

  34. مهدی می گوید

    ببخشید جواب خانم عاشوری اینه که به همه بگه برید سایت استادکار ،اینو میتونه رو اول صفحه بنویسین وقت همه رو نگیره

  35. افشار می گوید

    بخاری چراغ توصیه هوا بصورت چشمک زن میباشد
    مشکلش چیه

  36. علیرضا می گوید

    چرا وقتی بخاری گازی ژاپنی رو به برق وصل میکنم، فقط فن‌عمل‌ میکنه و یکسره میشه؟ کد ۲۲ میده

  37. پارسا می گوید

    سلام بخاری گازی من یک بار ترنس سوخت که ترنس از ترنس سیاه نوع خاص بود البته اول رو نفتی بسته بود بعد از این یه ترنس معمولی سفید بعد دو هفته سوخت بعد همون ترنس اولیه که تعمیر کرده بودن رو همون لحظه اول سوخت الان ترنس جدید گرفتم ایا مشکل از بخاری بوده یا ترنس البته برق خونه هم جوری هست که برق روشن میکنی تلویزیون خاموش میشه البته فقط یه برق بعد اگه چیزی هم داخل پریز تراس بزنی بازم خاموش میشه احتمال داره مشکل از سیم کشی خونه باشه ؟ سپاس از شما

  38. Amir می گوید

    بخاری ژاپنی کد خطای ۷۰ میده علت چیه کسی هست راهنمایی کنه

  39. علی می گوید

    سلام خسته نباشید بخاری گازی ژاپنی بعد از پنج دقیقه ارور 14 میده و خاموش میشه فیلتراشم تمیزه دلیلش چیه باید چکار کنیم تا مشکلش حل بشه.دلیلش میتونه گرمای خونه هم باشه مثلا گرمای خونه به 27 درجه برسه ارور 14 میده و خاموش میشه.

  40. اردشیروطنخواه می گوید

    باسلام بنده یکی ازین بخاری‌های گازی برقی گرفتم ژاپنی رااصلا روشن نمیشه بردم ترانسش رانشان دادم گفتندایرادنداره اومدم فیوزشیشه ای سوخته بودعوض کردم ولی بازم روشن نشدعیبش کجاست

  41. ابوالفضل می گوید

    عااااالی بود

  42. میثم می گوید

    سلام
    خسته نباشید بخاری ژاپنی گازی 2500 شهری را به ال پی جی تبدیل کردیم ولی بوی نامطلوبی داره و اذیت میکنه؟
    لطفا در مورد اندازه سوراخ پیستوله و مورد فوق راهنمایی فرمایید.
    با سپاس

  43. محمد صالح می گوید

    سلام و ارادت
    من‌تعمیر کار بخاری برقی و گازی هستم .ارور ۰۰ میگه برق رو بررسی کن .همه چیز مرتبه .ولی بلافاصله که برق رو وصل میکنم ارور ۰۰ میاد .هیچ کلیدی هم کار نمیکنه .لطفا راهنمایی کنید .

  44. حسین می گوید

    سلام بخاري كورونا نفتي برقي دارم در حين سرويس بعد از به برق زدن كد HH ميزنه مشكلش چيه و چكار بايد كرد؟

  45. مهدی می گوید

    سلام بخاری نفتی برقی میتسوبیشی دارم که خاموش میشه و ارور f 4 میده. مشکلش چیه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =