آموزش نصب دودکش پکیج

1

برای اینکه پکیج شما عملکردی صحیح و اصولی داشته باشد باید دودکش مناسبی برای آن نصب کنید. از طرفی باید بدانید که نصب دودکش پکیج نیاز به دقت و رعایت نکات ایمنی دارد که توجه به آن کارایی پکیج را بهبود می‌بخشد. رعایت حداکثر ارتفاع دودکش پکیج فن دار و بدون فن و همچنین در نظر گرفتن میزان فاصله دودکش امری ضروری در هنگام نصب پکیج به شمار می‌رود. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با نصب دودکش پکیج و هر آن چیزی که باید درباره آن بدانید آشنا شویم، با استادکار همراه باشید.

نصب دودکش پکیج

سیستم پکیج طوری طراحی شده است که برای سوختن نیاز به هوا دارد. نوع فن دار پکیج طوری طراحی شده است که نیازی به دودکش ندارد و در سیستم خود دستگاه یک دودکش مخصوص با دو جدار وجود دارد که جدار داخلی قطری در حدود ۶ سانتی‌متر و جدار بیرونی قطر ۱۰ سانتی‌متری دارد. نحوه نصب دودکش پکیج فن دار به این صورت است که باید حتماً با محیط آزاد مرتبط باشد تا دودی که به وسیله دستگاه ایجاد شده به بیرون منتقل شود.

در نوع پکیج‌های بدون فن، دودی که از داخل دستگاه ایجاد می‌شود توسط دودکشی که به سمت بیرون هدایت شده خارج می‌شود. این دسته از پکیج‌ها تنها در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید به طور مستقیم با هوای آزاد در ارتباط باشند و در انتهای آن کلاهکی نصب شود. از آنجایی که این مدل از پکیج‌ها فن ندارند، معمولاً سر و صدای کمتری از خود تولید می‌کنند.

در مدل‌های پکیج‌ فن دار بهتر است که دستگاه در بیرون از ساختمان قرار بگیرد و در این مواقع می‌توان از دودکش تک جداره استفاده کرد. در واقع این دودکش دود حاصل از دستگاه را خارج کرده و اکسیژن مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. در بسیاری از موارد نیز ممکن است که پکیج شما در داخل خانه و یا مثلاً داخل آشپزخانه نصب شود. در این زمان باید حتماً از دودکش دو جداره استفاده کنید.

سیستم پکیج طوری طراحی شده که برای سوختن نیاز به هواکش دارد
سیستم پکیج طوری طراحی شده که برای سوختن نیاز به هواکش دارد

 مهم‌ترین نکاتی که باید برای نصب دودکش پکیج بدانید

رعایت نکات ایمنی و استانداردهای ضروری در نصب دودکش پکیج ایران رادیاتور و هر برند معتبر دیگری اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که باید برای نصب دودکش پکیج از دودکش مناسب استفاده کنید و از دودکش انعطاف‌پذیر استفاده نشود. دودکش باید به طور مجزا نصب شود و تنها برای پکیج مورد استفاده قرار بگیرد. توجه داشته باشید که دودکش حداقل ارتفاعی بیشتر از ۴ متر داشته باشد و قطر افقی آن بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر نباشد و شیب مثبت داشته باشد.

اطمینان از عدم نشتی دودکش و همچنین رعایت فاصله پکیج تا دیوار و پنجره باید با رعایت اصول انجام شود و حتماً توسط فردی ماهر و متخصص نصب شود. فراموش نکنید که اگر پکیج شما دودکش مناسبی ندارد و هوای تازه برای سوخت دستگاه وارد آن نمی‌شود، باید آن را در محیط آزاد و خارج از محیط منزل نصب کنید. در هر صورت از آنجایی که نصب دودکش پکیج امری تخصصی است، بهتر است از فردی ماهر کمک بگیرید.

بیشتر بدانید تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل در چیست؟

از آنجایی که نصب دودکش پکیج امری تخصصی است، بهتر است از فردی ماهر کمک بگیرید.
از آنجایی که نصب دودکش پکیج امری تخصصی است، بهتر است از فردی ماهر کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که لوله پکیج نباید در تماس با شیشه پنجره باشد و یا از داخل کناف و سقف کاذب عبور کند. بعد از اینکه دودکش نصب و پکیج راه‌اندازی شد حتماً محل اتصالات را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی در آن وجود ندارد. هیچ‌گاه از لوله‌های آلومینیومی یا پلاستیکی که در برابر گرما مقاوم نیستند استفاده نکنید و همیشه سعی کنید که لوله ضد زنگ گالوانیزه یا سیمانی را برای این کار انتخاب نمایید.

هوای آزاد برای درست کار کردن پکیج شما یک ضرورت است به طوری که دودکش باید هم از بالا و هم از پایین با هوای بیرون ارتباط داشته باشد. توجه داشته باشید که حتماً دودکشی مناسب با پکیج نصب کنید و از قرار دادن دودکش در فضای اشتباه و بین دو ساختمان بپرهیزید. شیب لوله‌ها باید به سمت بالا باشد و توسط بست مناسب به دیوار متصل شود.

در مدل‌های پکیج‌ فن دار بهتر است که دستگاه در بیرون از ساختمان قرار بگیرد
در مدل‌های پکیج‌ فن دار بهتر است که دستگاه در بیرون از ساختمان قرار بگیرد

کلام آخر

دودکش پکیج یکی از بخش‌های مهم در عملکرد صحیح دستگاه است و اگر به درستی نصب نشود، می‌تواند آسیب و خسارات جدی به پکیج وارد کند. بهتر است برای نصب دودکش و رعایت اصول و قوانین نصب دودکش از یک فرد ماهر استفاده کنید. اگر برای این کار به تکنسین‌هایی با تجربه نیاز دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. ناصر می گوید

    سلام
    سوالي دارم آيا در هنگام ساخت ساختمان مي توان دودكش دوجداره داخل ديوار به پشت بام اجرا كرد؟ و اينكار مرسوم هست؟ من پكيج را كنار ديواري بايد بگذارم كه پشتش آزاد نيست و بايد دودكش دوجداره را به پشت بام ببرم
    سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =