بررسی تمام علت‌های خاموش شدن پکیج بوتان

0

خاموش شدن پکیج بوتان شما می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. ممکن است مشکلی فنی در سیستم رخ داده باشد و نیاز به تعمیر و سرویس دستگاه باشد، این امکان نیز وجود دارد که ایرادی جزئی در یکی از قطعات دستگاه رخ داده باشد که تنها با یک بررسی جزئی قابل برطرف کردن باشد. زمانی که پکیج بوتان خاموش می شود لازم است تا قبل از هر کاری چند عامل مهم را بررسی کنید. در این مقاله در استادکار قصد داریم تا با علت خاموش شدن پکیج بوتان و اینکه اصلاً چرا پکیج بوتان خاموش می شود، آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن پکیج بوتان

معمولاً خاموش شدن پکیج بوتان به دلایل متفاوتی اتفاق می‌افتد. ممکن است دستگاه قفل کرده باشد و این موضوع موجب خاموش شدن آن شده باشد یا دستگاه خود به خود نیاز به ریست کردن داشته و خودش روشن شود و در مورد آخر نیز امکان آن وجود دارد که مشکلی جدی در عملکرد دستگاه رخ داده و موجب می‌شود تا پکیج بوتان خاموش شود و این موضوع مدام تکرار شود. همان‌طور که می‌دانید پکیج برای فعالیت خود به برق و گاز و آب نیاز دارد و عدم تأمین هر یک از این منابع می‌تواند منجر به بروز اختلال در دستگاه و حتی خاموش شدن پکیج بوتان شود.

در مرحله اول بعد از اینکه متوجه شدید پکیج شما خاموش شده، بهتر است سیم برق و گاز ورودی دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی در آن وجود ندارد. به یاد داشته باشید که در زمان قطعی گاز چراغ قرمز روی دستگاه روشن می‌شود و از این طریق شما به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که مشکلی در ورود گاز به دستگاه وجود دارد. از طرفی ممکن است در برد الکترونیکی دستگاه اختلالی به وجود آمده باشد و در یکی از بخش‌های پکیج مشکلی ایجاد شده باشد که در ادامه به مهم‌ترین عواملی که موجب خاموش شدن پکیج بوتان می‌شود، می‌پردازیم:

بیشتر بدانید دلیل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

عدم وجود آب کافی در مدار

زمانی که آب کافی به دستگاه نرسد، احتمالاً پکیج بوتان خاموش می شود. در واقع در چنین شرایطی به خاطر اینکه میزان آب مورد نیاز دستگاه تأمین نمی‌شود، پکیج شما روشن نمی‌شود و علت بروز این مشکل نیز می‌تواند وجود نشتی آب، خراب شدن منبع انبساط و بروز مشکلی در شیر پرکن باشد. در این مواقع معمولاً فشار روی پکیج شما نیز عددی زیر ۵/۱ را نشان می‌دهد یا می‌توانید خودتان به وسیله دستگاه فشارسنج فشار را اندازه بگیرید. برای بالا بردن فشار دستگاه می‌توانید شیر پرکن را باز کنید تا آب دستگاه تأمین شود و بعد از آن سریعاً آن را ییندید.

وجود هوا در مدار سیستم گرمایشی

در برخی مواقع ممکن است که وجود هوا در رادیاتورها موجب خاموش شدن پکیج بوتان شود و در عملکرد دستگاه اختلال به وجود آورد. در این مواقع اگر میزان هوای درون سیستم زیاد باشد، به جای گردش آب در سیستم هوا درون آن حرکت می‌کند. در این شرایط برد دستگاه دستور روشن شدن پکیج را نمی‌دهد و اگر به مقدار فشار پکیج نیز توجه کنید، معمولاً عددی بالاتر از حالت طبیعی را نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل باید اقدام به هواگیری رادیاتورها کنید.

پکیج بوتان خاموش می شود
در برخی مواقع وجود هوا در رادیاتورها موجب خاموش شدن پکیج بوتان شود

وجود رسوب در لوله‌ها

از دیگر مشکلاتی که موجب خاموش شدن پکیج بوتان می‌شود و حرکت آب درون لوله‌ها را مختل می‌کند، وجود رسوب در لوله‌ها است. برای رفع این مشکل بهتر است سریعاً لوله‌ها را رسوب‌زدایی کنید و اگر دچار آسیب شده‌اند اقدام به تعویض یا تعمیر آن‌ها نمایید.

مشکل در پمپ پکیج

اگر پمپ پکیج دچار اختلال شود، در نتیجه هیچ آبی درون لوله‌ها به گردش در نمی‌آید و پکیج خاموش می‌شود. زمانی که پمپ هنوز نسوخته باشد، پکیج مدام روشن و خاموش می‌شد و این موضوع نشانه ضعیف شدن پمپ است. برای رفع این مشکل ابتدا باید از سالم بودن پمپ مطمئن شوید و سیم‌ها را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعمیر، از یک تکنسین ماهر برای این کار کمک بگیرید.

بیشتر بدانید علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

اگر پمپ پکیج دچار اختلال شود، در نتیجه هیچ آبی درون لوله‌ها به گردش در نمی‌آید و پکیج خاموش می‌شود
اگر پمپ پکیج دچار اختلال شود، در نتیجه هیچ آبی درون لوله‌ها به گردش در نمی‌آید و پکیج خاموش می‌شود

بروز اختلال در الکترود یون

قطعه‌ای درون پکیج با نام الکترود یون وجود دارد که اگر درست کار نکند دستگاه نمی‌تواند شعله را تشخیص دهد و در نتیجه پکیج روشن نمی‌شود. برای رفع کردن این مشکل باید بررسی کنید که سر الکترود دچار کثیفی نشده باشد و فاصله آن را از فندک یا جرقه زن دستگاه تنظیم کنید.

عدم تأمین گاز کافی

زمانی که گاز ورودی قطع شود یا فشار آن کم باشد، دستگاه شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند. برای برطرف کردن این موضوع باید بررسی شود که گاز ورودی به پکیج به خوبی تأمین می‌شود و قطعات از لحاظ فنی بررسی شوند.

زمانی که گاز ورودی قطع شود پکیج شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند.
زمانی که گاز ورودی قطع شود پکیج شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند.

وجود اختلال در تخلیه دود

پکیج شما برای خروج دود به دودکش متصل است و زمانی که نتواند دود را به درستی خارج کنید، دستگاه خاموش می‌شود و روشن نمی‌شود. در این شرایط بهتر است حتماً موضوع توسط فردی متخصص بررسی شود و از نصب درست و باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنید.

عدم وجود هوای کافی در سیستم

همان‌طور که می‌دانید دودکش پکیج از دو مسیر ورودی و خروجی تشکیل شده که دود را به بیرون هدایت می‌کند و هوای تازه وارد سیستم می‌کند. اگر مجرای ورودی سیستم دچار اختلال شود دستگاه قادر به نگه داشتن شعله نیست و به همین دلیل پکیج بوتان خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل باید ورودی دودکش‌ بررسی شود.

اگر مجرای ورودی سیستم دچار اختلال شود پکیج خاموش می‌شود.
اگر مجرای ورودی سیستم دچار اختلال شود پکیج خاموش می‌شود.

بالا بودن حرارت پکیج

زمانی که میزان گرمایش پکیج از حد استاندارد آن بیشتر شود و دمای آب بیش از اندازه زیاد شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل باید عوامل متعددی بررسی شود و تا پیدا نشدن مشکل بهتر است پکیج خاموش بماند.

زمانی که میزان گرمایش پکیج از حد استاندارد آن بیشتر شود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود.
زمانی که میزان گرمایش پکیج از حد استاندارد آن بیشتر شود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین علت‌های خاموش شدن پکیج بوتان آشنا کنیم و راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه دهیم؛ اما به خاطر داشته باشید که برای بررسی برخی از این موارد بهتر است حتماً از یک تکنسین کمک بگیرید و در صورتی که مشاهده کردید روشن و خاموش شدن پکیج شما مدام تکرار می‌شود، بهتر است دست از علت‌یابی بردارید و قبل از اینکه دستگاه بیشتر آسیب ببیند از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید تا موضوع را به طور دقیق بررسی کنند.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − هشت =