چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم؟

0

یکی از برندهای محبوب ماشین ظرفشویی در ایران سامسونگ است و اینکه بدانیم چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم برای ما به عنوان کاربران این برند اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با طرز استفاده ماشین ظرفشویی سامسونگ و همچنین نحوه کار با برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ بیشتر آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم؟

رعایت کردن اقدامات اولیه‌ای که قبل از شروع استفاده از لباسشویی و تنظیم برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ باید انجام دهید، به شما کمک می‌کند تا از بروز مشکلات احتمالی در دستگاه جلوگیری کنید و به شیوه‌ای درست و اصولی از ماشین خود برای شستن ظروف استفاده نمایید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از خرید ظرفشویی سامسونگ بدانید این است که مدل و ظرفیت متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید. قبل از نصب آن را در جای مناسبی از خانه قرار دهید و سعی کنید برای نصب آن از سه راهی و رابط برق استفاده ننمایید.

بیشتر بدانید ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی

قبل از خرید ظرفشویی سامسونگ بهتر است که مدل و ظرفیت متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید.
قبل از خرید ظرفشویی سامسونگ بهتر است که مدل و ظرفیت متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که محل قرار گیری ماشین ظرفشویی شما بر روی سطحی صاف و مسطح قرار گیرید و بهتر است که برای شروع کار حتماً از یک فرد متخصص بخواهید تا در مورد شیوه استفاده و برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ برایتان توضیح دهد و نحوه استفاده از ماشین را به شما آموزش دهد تا راحت‌تر بتوانید از آن استفاده کنید.

طریقه استفاده از نمک ظرفشویی

قبل از اینکه بدانید چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم باید داخل محفظه مخصوص آن به مقدار ۲ لیوان نمک مخصوص را با یک لیتر آب بریزید و درب آن را ببندید. توجه داشته باشید که درب مخصوص ریختن نمک در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد و باید بعد از ریختن نمک به خوبی بسته شود، زیرا نشت آن می‌تواند موجب سوراخ شدن و زنگ زدن استیل ماشین شود.

قبل از شروع کار با ظرفشویی باید داخل محفظه مخصوص آن مقداری نمک و آب بریزید.
قبل از شروع کار با ظرفشویی باید داخل محفظه مخصوص آن مقداری نمک و آب بریزید.

هر زمان که روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خود علامت دو فلش رفت و برگشت و یا نوشته salt در گوشه آن مشاهده کردید، بدانید که نمک ماشین ظرفشویی شما رو به اتمام است و باید دوباره به آن مقداری نمک اضافه کنید. بنابراین آشنایی با علامت های ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند از بروز مشکلات بیشتر در ماشین شما جلوگیری کند.

هر زمان که روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خود علامت دو فلش رفت و برگشت را مشاهده کردید، بدانید که نمک ماشین رو به اتمام است.
هر زمان که روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خود علامت دو فلش رفت و برگشت را مشاهده کردید، بدانید که نمک ماشین رو به اتمام است.

طریقه استفاده از مایع جلا دهنده

درست در کنار محلی که قرص ماشین ظرفشویی را در آن قرار می‌دهید، مخزنی برای مایع جلا دهنده وجود دارد. زمانی که مایع جلا دهنده تمام شود، چراغ مربوط به آن در نمایشگر ظاهر می‌شود. این مایع در کنار نمک رسوب ظروف را پاک می‌کند و به خشک شدن آن‌ها کمک می‌کند و از طرفی موجب براق شدن ظروف می‌گردد. زمانی که مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی تمام شود علامتی شبیه به یک ستاره روی نمایشگر نمایش داده می‌شود.

مایع جلا دهنده در کنار نمک رسوب ظروف را پاک می‌کند و موجب براق شدن آن‌ها می‌شود.
مایع جلا دهنده در کنار نمک رسوب ظروف را پاک می‌کند و موجب براق شدن آن‌ها می‌شود.

طریقه استفاده از پودر ظرفشویی

برای اینکه بدانیم چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم باید با طریقه استفاده از شویند‌ه‌های مربوط به آن نیز آشنا باشیم. در قسمت داخلی درب ماشین ظرفشویی شما محفظه‌ای برای ریختن پودر شستشوی ماشین قرار دارد. هر بار بعد از چیدن ظروف در هر دو طبقه ظرفشویی باید این مخزن را از پودر پر کنید و اگر تنها یک سبد را از ظرف پر کرده‌اید بهتر است نصف مخزن را از پودر پر کنید که تقریباً به مقدار ۲ قاشق غذاخوری می‌شود.

در قسمت داخلی درب ماشین ظرفشویی شما محفظه‌ای برای ریختن پودر شستشوی ماشین قرار دارد
در قسمت داخلی درب ماشین ظرفشویی شما محفظه‌ای برای ریختن پودر شستشوی ماشین قرار دارد

طریقه استفاده از قرص ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی یکی از کامل‌ترین موارد برای شستشوی ظروف در ظرفشویی است. قرصی که معمولاً دارای ۳ قسمت پودر، جلا دهنده و نمک است و زمانی که از این نوع قرص‌ها استفاده می‌کنید، دستگاه شما کمتر به نمک و جلا دهنده به طور جداگانه نیاز پیدا خواهد کرد. برای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید آن را در کف ماشین یا درون محفظه مخصوص قرص در قسمت داخلی درب آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که برخی از انواع ظرفشویی برای استفاده از قرص دکمه مشخصی دارند که معمولاً برنامه ۳ در ۱ است و در هنگام استفاده از آن علامتی شبیه به قرص بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. به طور کلی آشنایی با دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند در استفاده از ویژگی‌های دستگاه به شما کمک کند. توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از قرص ظرفشویی را دارید، حتماً از برندهای معتبر و اجناس باکیفیت استفاده کنید. زیرا کیفیت پایین قرص در کنار اینکه پاک‌کنندگی خوبی ندارد، می‌تواند به دستگاه و همچنین ظروف شما آسیب وارد کند.

بیشتر بدانید آموزش مرحله به مرحله جرم گیری ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی یکی از کامل‌ترین موارد برای شستشوی ظروف در ظرفشویی است.
قرص ماشین ظرفشویی یکی از کامل‌ترین موارد برای شستشوی ظروف در ظرفشویی است.

با برنامه‌ها شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنا شوید

در ماشین ظرفشویی شما برای استفاده در شرایط مختلف دکمه‌هایی تعبیه شده است و اینکه بدانید چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم، در کنار اینکه عمر لباسشویی را افزایش می‌دهد می‌تواند موجب شود تا آسیب کمتری به ظروفمان وارد شود.

برنامه شستشوی نرمال (Normal)

زمانی که قصد دارید ظروف چرب و کثیف را با دمایی بالا و در حدود ۶۵ درجه سانتی‌گراد شستشو دهید، از این برنامه استفاده می‌کنید.

برنامه شستشوی سریع (Quick)

یکی دیگر از برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ در مواقعی که می‌خواهید همه ظروف در زمانی کوتاه شسته شوند و نیازی به خشک کردن آن ندارید.

بیشتر بدانید چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت؟

دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ
اگر از ماشین ظرفشویی به خوبی استفاده کنید، ظروف به خوبی تمیز و براق می‌شوند.

برنامه شستشوی پرقدرت (Intensive)

اگر قصد دارید که ظروف بزرگ و فوق‌العاده چربتان را نیز در ظرفشویی بشویید، بهتر است از این برنامه استفاده کنید. شستن ظروفی مثل ماهیتابه و قابلمه که چربی و کثیفی زیادی دارند در این دسته جای می‌گیرند.

برنامه شستشوی سریع‌السیر (Express)

شستن ظروف کریستالی و بلوریجات با دمای بالا و در حدود ۶۵ درجه سانتی‌گراد باید با این برنامه شستشو انجام شود.

چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاه کنیم
بهتر است برای هر نوع ظروفی از برنامه شستشوی متناسب با آن استفاده کنید.

برنامه شستشوی مخصوص ظروف حساس (Delicate)

کریستال‌ها و ظروف شیشه‌ای که برای شستشوی آن‌ها نیاز به مراقبت بیشتر است و در دسته ظروف حساس قرار می‌گیرند باید با این برنامه شسته شوند.

برنامه پیش از شستشو (Prewash)

عملیات پیش از شستشو مربوط به آبکشی ظروف با آب سرد قبل از شستن آن‌ها با آب داغ است.

برنامه شستشوی اتوماتیک (Auto)

در این برنامه از ماشین ظرفشویی شما در واقع اجازه می‌دهید که دما و زمان شستشو با توجه به ظروف توسط خود دستگاه تعیین شود.

برنامه شستشوی اقتصادی (Eco)

شستشوی ظروفی که زیاد کثیف نیستند و چربی زیادی ندارند، بهتر است با این برنامه انجام شود.

چطور سختی آب در ظرفشویی را تنظیم کنیم؟

تنظیم میزان سختی آب باید با توجه به آب منطقه شما انجام شود. نرم‌کننده آب نیز به منظور حذف مواد معدنی و نمک موجود در آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که هر چقدر مواد معدنی و نمک موجود در آب بیشتر باشد، آب سخت‌تر است و میزان نرم‌کنندگی آب نیز باید طبق همین سختی آب تعیین شود.

به منظور تنظیم نمک در ظرفشویی باید ابتدا دستگاه خود را روشن کنید. دکمه استارت یا شروع دستگاه را برای ۳ ثانیه فشار دهید و بعد روشن شدن ماشین برنامه متناسب با محیط خود را انتخاب کنید. مجموعه‌ها از H1 تا H6 تغییر می‌کنند و برای از کار انداختن هر مدل لازم است که ۵ ثانیه صبر کنید.

چطور ماشین ظرفشویی خود را جرم‌گیری کنید؟

مسلما استفاده مرتب از ماشین ظرفشویی به مرور موجب می‌شود تا رسوبات و ذرات ریز و درشتی در فیلتر‌های مختلف دستگاه رسوب کنند و به همین منظور ممکن است که ماشین ظرفشویی شما هر چند وقت یک بار به جرم‌گیری نیاز داشته باشد. دستگاه شما ۳ فیلتر دارد، فیلتر اصلی، درشت و ریز. فیلتر اصلی وظیفه به دام انداختن ذرات مواد غذایی و ذره‌های آلوده را برعهده دارد.

بیشتر بدانید طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

بهتر است هر از چند گاهی اقدام به تمیز کردن فیلترهای مربوط به ظرفشویی نمایید.
بهتر است هر از چند گاهی اقدام به تمیز کردن فیلترهای مربوط به ظرفشویی نمایید.

فیلتر درشت نیز وظیفه دارد از ورود قطعات درشت به داخل دستگاه جلوگیری کند. در حالی که فیلتر ریز برای جلوگیری از ورود ذرات و آلودگی‌های ریز به داخل چرخه شستشو جلوگیری می‌کند؛ بنابراین بعد از چند بار شستشو این ذرات بر روی فیلتر رسوب می‌کند و نیاز به رسوب‌گیری دارد. برای تمیز کردن فیلترها بهتر است که همه فیلترها را از دستگاه جدا کنید و سپس از یک برس تمیز مخصوص برای از بین بردن رسوبات استفاده کنید.

در انتها هر کدام از فیلترها را بر سر جای خود قرار دهید و به سمت پایین فشار و سپس خلاف عقربه ساعت بچرخانید. توجه داشته باشید که هیچ زمانی از ماشین ظرفشویی خود بدون نصب فیلتر استفاده نکنید؛ زیرا این کار موجب آسیب به ظروف و همچنین کاهش کارایی دستگاه شما خواهد شد.

بعد از شستشوی فیلتر ظرفشویی باید هر کدام از آن‌ها را بر سر جای خود قرار دهید.
بعد از شستشوی فیلتر ظرفشویی باید هر کدام از آن‌ها را بر سر جای خود قرار دهید.

علاوه بر فیلتر‌ها فراموش نکنید که بازوهای آبپاش را نیز تمیز کنید. زیرا زمانی که آب سختی داشته باشد رسوبات آن موجب مسدود شدن آبپاش‌های این بازوها خواهد شد. بهتر است برای تمیز کردن بازوها آن را از دستگاه جدا کنید و سپس آن‌ها را با آب گرم و صابون بشویید. می‌توانید از یک برس نرم برای تمیز کردن آبپاش استفاده نمایید و در آخر نیز همانند قبل آن را بر سر جای خود قرار دهید.

فراموش نکنید که هیچ‌گاه برای تمیز کردن اجزای مربوط به ماشین ظرفشویی از اسپری تمیز کننده استفاده نکنید و از پارچه‌هایی نرم و مرطوب استفاده کنید تا سطح دستگاه و اجزای مربوط به آن خراشیده نشود.

نکاتی که باید در مورد ماشین ظرفشویی سامسونگ بدانید

در پاسخ به اینکه چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم باید بدانید که استفاده درست و اصولی از ماشین ظرفشویی شما می‌تواند عمر دستگاه شما را تا حدود زیادی افزایش دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا از آسیب به ظروف نیز جلوگیری کنید.

 به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه ظروف را داخل ماشین روی هم و خیلی نزدیک به هم قرار ندهید و اجازه دهید که آب و مواد شوینده با همه قسمت‌های ظرف تماس پیدا کند. توجه کنید که ماشین ظرفشویی شما در نزدیکی یخچال قرار نگیرد؛ زیرا دستگاه شما برای شستن ظروف از آب داغ استفاده می‌کند و از خود گرمای زیادی تولید می‌کند که این حرارت بهتر است از یخچال دور باشد تا موجب افزایش مصرف آن نشود.

برای اینکه هزینه برق منزلتان زیاد نشود، بهتر است که برای استفاده از ماشین ظرفشویی دستگاه را در زمان‌های پرمصرف استفاده نکنید. سعی کنید که ظروف را با دقت داخل قفسه ماشین ظرفشویی قرار دهید و بشقاب‌ها و ظروف بزرگ را در کنارهای قفسه و ظروف کوچک را در وسط آن قرار دهید تا آب به راحتی به همه ظروف برسد و ظرف‌ها به خوبی شسته شوند.

بیشتر بدانید پیشگیری از زنگ زدن ظروف استیل در ماشین ظرفشویی

سعی کنید که ظروف را با دقت داخل قفسه ماشین ظرفشویی قرار دهید
سعی کنید که ظروف را با دقت داخل قفسه ماشین ظرفشویی قرار دهید

معمولاً دمای ۵ درجه سانتی‌گراد برای شستشوی ظروف بهترین دما محسوب می‌شود و از طرفی برای اینکه دستگاه شما به درستی کار کند بهتر است که از ظرفیت مناسبی از ماشین ظرفشویی و طبق نیاز خودتان استفاده کنید و حتماً اجازه دهید تا یک تکنسین ماهر دستگاه شما را به طور مرتب بررسی و سرویس کند و در صورت بروز مشکل اقدام به رفع آن نماید. میزان نمک و جلاسنج دستگاه باید به طور مرتب بررسی شود و اگر نیاز به رسوب زدایی باشد، بهتر است که اگر آشنایی با این کار ندارید، آن را به افرادی متخصص بسپارید.

ماشین ظرفشویی شما چه امکاناتی دارد؟

برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ شما بسیار متعدد و کارایی دستگاه شما بسیار متنوع است. مجهز بودن به سیستم ضدعفونی ظروف این امکان را فراهم می‌کند تا ظروف با دقت و ظرافت بالایی شسته و ضدعفونی شوند و همه آلودگی‌ها و باکتری‌های مضر از روی ظروف حذف شوند. از طرفی این ماشین بعد از شستن ظروف همه آن‌ها را با دمای بالا و در حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد آبکشی می‌کند و این موضوع موجب می‌شود تا ظرف‌های شما به خوبی از وجود کف و آلودگی تمیز شوند.

توجه داشته باشید که اگر ظروف حساس و زیاد چربی در داخل ظرفشویی قرار نداده‌اید، از سیستم شستشوی سریع استفاده کنید. از طرفی بهتر است بدانید که ماشین شما مجهز به سنسور تشخیص مقدار آلودگی ظروف است و به طور خودکار ظروف کثیف‌تر شما را شستشو و خشک می‌کند. به علاوه سنسورهایی نیز برای از بین بردن کامل لکه‌های ظروف در دستگاه شما وجود دارد که ظروف را تا آخرین حد تمیز می‌کند.

در ماشین ظرفشویی شما سنسورهایی برای از بین بردن کامل لکه‌های ظروف وجود دارد.
در ماشین ظرفشویی شما سنسورهایی برای از بین بردن کامل لکه‌های ظروف وجود دارد.

قابلیت تنظیم قفسه‌ها و تنظیم آن با شرایط دلخواه به شما امکان می‌دهد تا ظروف بزرگ و کوچک را به راحتی درون آن جای دهید و هر زمان که مقدار ظروف شما کمتر از حدی است که بتوانید کل ماشین ظرفشویی را پر کنید می‌توانید از حالت نیم شوی یا شستشوی نصفه استفاده کنید. با این کار هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و هم مصرف انرژی را تا میزان زیادی کاهش دهید.

 توجه داشته باشید که زمانی که دستگاه شما دچار مشکل در عملکرد خاصی شود و یا در آن نشتی ایجاد شود، سنسور تشخیص دستگاه آن را به صورت یک کد خطا بر روی نمایشگر ماشین نشان می‌دهد و به همین دلیل آشنا بودن با معنی این کدهای خطا می‌تواند به شما کمک کند تا فرآیند رفع مشکل را به سرعت و راحت‌تر انجام دهید. برای مثال علامت f3 در ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان می‌دهد که ماشین شما دچار نشتی شده است و یا در برخی مدل‌ها نیز علامت le در ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان دهنده نشتی آب در دستگاه است که اگر معانی این کدهای خطا را بدانید، می‌توانید سریع‌تر مشکل را برطرف کنید.

اگر معانی کدهای خطای ماشین ظرفشویی خود را بدانید، می‌توانید سریع‌تر مشکل را برطرف کنید.
اگر معانی کدهای خطای ماشین ظرفشویی خود را بدانید، می‌توانید سریع‌تر مشکل را برطرف کنید.

موقع خرید ماشین ظرفشویی نیز دقت داشته باشید که از ماشین‌هایی با رده انرژی A+ استفاده کنید تا ضمن کارایی بالا مصرف انرژی دستگاه نیز کمتر شود. معمولاً برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ به ۷ قسمت دسته بندی شده که باید طبق نیاز و موقعیت ظروف از این برنامه‌ها استفاده کنید.

کلام آخر

از آنجایی که امروزه بسیاری از خانواده‌ها برای آسایش و راحتی خود از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند و ظرفشویی سامسونگ به عنوان برندی نام آشنا و معتبر در کشور شناخته می‌شود، شناخت روش‌های استفاده از این ماشین در کنار راهکارهایی در جهت مراقبت از دستگاه می‌تواند به شما کمک کند تا هم عمر دستگاه خود را افزایش دهید و هم ظروفی تمیز و درخشان داشته باشید و زمانتان را به شستن ظروف کثیف اختصاص ندهید. به یاد داشته باشید که در زمان بروز مشکل یا نیاز به سرویس لباسشویی سامسونگ خود می‌توانید از همکاران متخصص ما در استادکار کمک بگیرید.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + نه =