انواع قفل ضد سرقت کدامند و ویژگی های هر یک چیست؟

0

امروزه استفاده از قفل ضد سرقت برای افزایش امنیت و حفاظت از اموال و جان انسان‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. قفلهای ضد سرقت درواقع ابزارآلاتی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و به روز ایجاد شده‌اند و اجازه تجاوز به جان و مال انسان‌ها را از افراد سودجو سلب می‌کنند. این قفل‌ها انواع متفاوتی داشته و برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این رو عملکردی متفاوتی نیز دارند. برای مثال، عملکرد و نوع قفل ضد سرقت درب پراید با قفل ضد سرقت به کار رفته در یک ساختمان متفاوت است. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با انواع قفل ضد سرقت و ویژگی‌های هر کدام از این قفل‌ها آشنا شویم، لطفاً با ما همراه باشید.

قفل ضد سرقت چیست؟

این قفل‌ها نوع پیشرفته‌ای از قفل‌های موجود در بازار که امکان باز کردن آن توسط افراد سودجو به شدت پایین است. قفلهای ضد سرقت معمولاً برخلاف قفل‌های عادی که یک زبانه هستند، چند زبانه دارند و به همین دلیل باز کردن آن‌ها نیز به مراتب سخت‌تر است. به علاوه یک قفل ضد سرقت کلیدی اصولاً در ۴ طرف درب دارای چندین زبانه است و هر چقدر تعداد این زبانه‌ها بیشتر باشد، امنیت در نیز بالاتر خواهد بود. ساختار کلی، مکانیزم قفل شدن و جنس قفلهای ضد سرقت نیز از قفل‌های عادی متمایز است و از همین رو امنیت فوق‌العاده بیشتری نسبت با سایر قفل‌های معمولی دارد.

از طرف دیگر، ساخت انواع قفل ضد سرقت همواره در حال رشد و ترقی است؛ امروزه بسیاری از قفلهای ضد سرقت عملکردی الکترونیکی دارند و با ساختاری هوشمند، امنیت و حراست از ساختمان را فراهم می‌کنند. نوع هوشمند این قفل‌ها نیز تحول عظیمی در سیستم قفل‌ها ایجاد کرده‌اند و امنیت فوق‌العاده بالایی دارند.

انواع قفل ضد سرقت

به طور کلی قفلهای ضد سرقت به دو دسته تقسیم می‌شوند: قفل ضد سرقت کلیدی و قفل ضد سرقت هوشمند که در ادامه این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قفلهای ضد سرقت کلیدی

این قفل‌ها قدیمی‌ترین نوع قفل‌های ضد سرقت هستند که همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند و مدل‌های متنوعی دارند. این نوع قفل ضد سرقت معمولاً از انواع هوشمند ارزان‌تر است و باز و بسته کردن آن به وسیله یک کلید انجام می‌شود. این نوع قفل‌ها اغلب دو نوع کلید مجزا دارند؛ کلید اصلی که مختص ساکنان اصلی خانه و یا ساختمان مورد نظر است و معمولاً فقط توسط خود فرد صاحب‌خانه استفاده می‌شود؛ یک کلید هم تحت عنوان کلید کارگری وجود دارد که تا زمانی که کلیدهای اصلی وارد قفل نشده‌اند، قابل استفاده است.

بیشتر بدانید راهنمای کامل خرید سیستم امنیتی خانه

استفاده از قفل‌های ضد سرقت امنیت ساکنین خانه را افزایش می‌دهد.
استفاده از قفل‌های ضد سرقت امنیت ساکنین خانه را افزایش می‌دهد.

یکی از رایج‌ترین انواع قفلهای ضد سرقت قفل‌های اهرمی هستند؛ این نوع قفلهای ضد سرقت ساختاری متفاوت در دو سوی درب دارند؛ قسمت بیرون درب که به وسیله کلید باز و بسته می‌شود و در قسمت داخل نیز یک اهرم و قسمت کلید خور و یک دکمه قرار دارد و موجب می‌شود که افراد در زمانی که داخل خانه هستند نیز امنیت بیشتری داشته باشند. در واقع، این قفل‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که روی درب دو قفل مجزا برای حفاظت بیشتر استفاده شود.

یکی از رایج‌ترین انواع قفلهای ضد سرقت، قفل‌های اهرمی
یکی از رایج‌ترین انواع قفلهای ضد سرقت، قفل‌های اهرمی

قفلهای ضد سرقت هوشمند

ابتدایی‌ترین نوع قفل ضد سرقت هوشمند معمولاً با نیروی برق کار می‌کند و دستور باز و بسته شدن درب معمولاً به وسیله کارت یا دستور لازم اعمال می‌شود. در بیشتر هتل‌ها نیز برای باز شدن درب واحد‌ها از کارت‌های الکترونیکی و سیستم ورود کد استفاده می‌شود. در برخی از انواع درب‌ها نیز دستور باز شدن درب به وسیله اثر انگشت ساکنان خانه انجام می‌شود.

در برخی از قفل‌های هوشمند باز شدن درب به وسیله اثر انگشت ساکنین خانه انجام می‌شود.
در برخی از قفل‌های هوشمند باز شدن درب به وسیله اثر انگشت ساکنین خانه انجام می‌شود.

 اما نوعی از قفل ضد سرقت که اخیراً به عنوان هوشمند تلقی می‌شود، در واقع عملکردی قابل کنترل با تلفن همراه داشته و از سیستم مدرن‌تری برخوردار است. عملکرد این نوع قفلهای ضد سرقت نیاز به نصب یک اپلیکیشن مخصوص روی تلفن همراه دارد و درب ساختمان نیز با دستوری که از طریق این نرم‌افزار صادر می‌شود، گشوده می‌شود.

عملکرد نوعی از قفلهای ضد سرقت هوشمند نیاز به نصب یک اپلیکیشن مخصوص روی تلفن همراه دارد.
عملکرد نوعی از قفلهای ضد سرقت هوشمند نیاز به نصب یک اپلیکیشن مخصوص روی تلفن همراه دارد.

مورد دیگری که در مورد قفل ضد سرقت هوشمند وجود دارد، این است که بسیاری از این قفل‌ها معمولاً مجهز به زنگ هشدار هستند و در صورتی که فردی به جز افراد مشخص شده قصد ورود به خانه را داشته باشد، به صدا در می‌آیند. از طرفی، نصب این قفل‌ها بسیار ساده است و امکان نصب برخی مدل‌ها روی درب‌های عادی نیز وجود دارد.

قفل ضد سرقت درب پراید

این قفل‌ها نوع دیگری از قفلهای ضد سرقت هستند که به منظور امنیت بیشتر خودروهایی همچون پراید به کار برده می‌شود. این قفل‌ها برای روشن و خاموش کردن ماشین، به کار انداختن موتور و باز و بسته کردن درب ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان استفاده از آن هم به صورت مکانیکی و هم الکترونیکی وجود دارد. قفل ضد سرقت درب پراید از نوع الکترونیکی معمولاً امنیت بیشتری دارد و عملکرد آن به این صورت است که تا زمانی که دستور باز شدن توسط صاحب اتومبیل صادر نشود، حتی با سوئیچ هم درب صندوق و درب ماشین باز نخواهد شد.

با استفاده از قفل ضد سرقت درب پراید می‌توانید آن را با خیال راحت پارک کنید.
با استفاده از قفل ضد سرقت درب پراید می‌توانید آن را با خیال راحت پارک کنید.

کلام آخر

استفاده از انواع قفلهای ضد سرقت برای افزایش امنیت و حفاظت از منازل و جان انسان‌ها اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که هر کدام از انواع این قفل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که برای به کار بردن در برخی شرایط مناسب‌تر هستند. امروزه استفاده از این قفل‌ها بیش از پیش در حال افزایش است و با جلوگیری از ورودی سارقان به داخل خانه یا محل کار شما، حس آرامش و امنیت بیشتری به شما و خانواده‌تان می‌بخشند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 2 =