با شناخت انواع پنکه بدانید کدام مدل پنکه به دردتان می‌خورد

0

یکی از انواع وسایل خنک کننده‌ای که اغلب ما از بچگی با آن‌ها خاطره داریم، پنکه است. بسیاری از افراد از پنکه به عنوان یار قدیمی گردان یاد می‌کنند و قطعا همینطور است. به نظر می‌رسد که پنکه جز وسایلی است که با نزدیک شدن فصل گرم تابستان حتما کاربرد خوبی خواهد داشت. از این رو در این مقاله می‌خواهیم آشنایی با انواع پنکه پیدا کنیم و بهترین مدل پنکه که برای ما کاربرد دارد را بشناسیم تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشیم.

معرفی انواع و مدل های پنکه

همانطور که می‌دانید در میان وسایل سرمایشی، پنکه‌ها جز دستگاه‌هایی هستند که از نظر قیمتی بسیار کم هزینه هستند و علاوه بر این امکان استفاده و حمل آن نیز آسان است. درست است که سرمای چندانی به اندازه انواع کولر آبی و یا کولر گازی تولید نمی‌کند، اما برای مواقع ضرروی می‌تواند مناسب باشد. امروزه برندهای بسیار زیادی از جمله ال جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس، جنرال و … در طراحی و عرضه انواع پنکه ایستاده، رومیزی، دیواری، سقفی و … فعالیت دارند و شما باید با توجه به نیاز خود و نوع فضا، پنکه مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

پنکه پرتابل

پنکه پرتابل جز یکی از رایج‌ترین انواع پنکه است که  به راحتی از هر فروشگاه لوازم خانگی آن را تهیه کنید. این مدل پنکه به راحتی قابل حمل است و می‌توانید استفاده‌های کاربردی بسیار متنوعی از جمله خنک کردن محیط، خشک کردن و هوا دادن به محیط و … از آن داشته باشید.پنکه‌های پرتابل در مدل‌های بسیار مختلفی طراحی شده است و علاوه بر این برندهای زیادی این مدل را طراحی کرده است.

انواع پنکه پرتابل یا قابل حمل
پنکه پرتابل یک رایج‌ترین انواع پنکه است که ویژگی منحصر به فرد آن سبک بودن و قابل حمل بودن آن است.

پنکه دیواری

از نظر کارکرد این نوع پنکه هیچ تفاوتی با مدل پنکه ایستاده ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه نصب آن‌هاست. برای مکان‌هایی مانند محیط کار که نیازی به جابه‌جایی پنکه نیست، می‌توانید از مدل پنکه دیواری استفاده کنید.

مدل پنکه دیواری
اگر به دنبال خرید پنکه‌ای مناسب برای فضاهای کوچک هستیدف پنکه دیواری می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

پنکه سقفی

پنکه سقفی جز یکی از مدل پنکه‌هایی است که استفاده از آن در زمان قدیم رایج‌تر بود. با این حال امروزه نیز در بسیاری از فضاهای بزرگ از این مدل پنکه استفاده می‌شود. پره‌های این پنکه قطور‌تر و بزرگتر از مدل‌های ساده است در نتجه فضا را خنک‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش کامل نصب پنکه سقفی را یاد بگیرید

پنکه سقفی
پنکه سقفی برای مناطقی که از نظر جغرافیایی بسیار گرم و خشک است و ارتفاع فضا زیاد است، بهترین گزینه به صرفه و بهینه است.

پنکه رومیزی

این مدل پنکه در ابعاد کوچک و به حالت ایستاده طراحی شده که باد بسیار ملایم و خنکی تولید می‌کند و می‌توان از آن برای خنک کردن فضای یک اتاق کوچک در خانه یا محل کار استفاده کرد. البته شاید جای سوال برای شما باشد که اگر روی میز وسایل مختلف قرار داشته باشد باد پنکه آن‌ها را پراکنده نمی‌کند؟ پاسخ به این سوال مثبت است. درست است که پنکه‌های رومیی معمولی می‌تواند موجب پراکنده شدن وسایل روی میز شود اما مدل بدون پره این پنکه قابلیت کنترل سرعت دارد و شما می‌توانید از سرعت کم آن استفاده کنید.

پنکه رومیزی
پنکه رومیزی به صورت مستقیم باد بسیار ملایمی را در فضا هدایت می‌کند و می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق کار یا اتاق خواب شما باشد.

قبل از خرید پنکه به نکات زیر توجه کنید

اندازه پنکه

اینکه فضای مورد نظر شما در خانه یا محل کارتان به چه اندازه است و چه مدل پنکه‌ای را انتخاب کنید، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از خرید پنکه باید به آن توجه کنید. اندازه پنکه باید مناسب با ابعاد فضا باشد تا میزان خنک شدن فضا نیز متناسب باشد. به طور مثال یک فضای بزرگ نیاز به خنک شدن بیشتر و تهیه مناسب دارد پس بهتر است از پنکه بزرگ استفاده کنید اما برای یک اتاق کوچک یک مدل پنکه رومیزی نیز می‌تواند مناسب باشد.

پنکه سقفی
اندازه پنکه جهت ایجاد جریان خنک هوا متناسب با فضا عاملی بسیار مهم است.

چرخش پنکه

سرعت چرخش پنکه نیز متناسب با ابعاد فضا باید متفاوت باشد. به طور مثال مدل پنکه صنعتی مخصوص فضاهای بسیار بزرگی است که نیاز به سرعت بالای چرخش برای خنک سازی محیط دارد اما استفاده از پنکه‌هایی با سرعت چرخش بالا برای خانه مناسب نیست زیرا در اثر سرعت چرخش فشار هوا بیشتر شده و ممکن است برای افرادی که دچار خشکی چشم و یا گلو هستند مناسب نباشد. از این رو بهتر است از پنکه با سرعت چرخش متعادل و کم برای فضای خانه استفاده کنید تا موجب خشک شدن فضا نشود. علاوه بر این سعی کنید پنکه‌ای با قدرت موتور بالا انتخاب کنید تا از مصرف انرژی و صدای زیاد انرژی جلوگیری شود.

پنکه رومیزی
موتور پر قدرت جهت بهینه کردن انرژی و چرخش متناسب با نوع فضا نیز یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید پنکه بایستی به آن توجه کرد.

وزن پنکه

اگر می‌خواهید از پنکه در فضاهای مختلف خانه خود استفاده کنید و آن را به آسانی جا به جا کنید بهتر است هنگام خرید پنکه حتما به وزن آن توجه کنید. به طور کلی پنکه‌ها به دو مدل فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند که بهترین نوع آن پلاستیکی است.

انواع پنکه

تنظیم سرعت پنکه

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت پنکه‌هایی که امروزه تولید می‌شوند از مشخصه‌های الکترونیکی هوشمند برخوردار هستند و این موضوع می‌تواند کمک بسیاری به آسایش افراد کند. به طور مثال پنکه‌های پیشرفته دارای حالت‌های مختلف هستند و امکان کنترل سرعت آن به عهده خود فرد است و از طرفی میزان آلودگی صوتی در طراحی آن بسیار کاهش یافته و حالت‌هایی مانند Sleep mode می‌تواند باد ملایم با سرعت بسیار کم را هنگام خواب نیز فراهم کند. داشتن تایمر و بهترین کیفیت قطعات نیز از دیگر مشخصه‌های یک پنکه به روز است.

بیشتر بخوانید: 6 روش خنک‌ کردن خانه در تابستان

پنکه هوشمند
با روی کار آمدن تکنولوژی‌های هوشمند در خانه‌ها، پنکه‌ها نیز با قابلیت هوشمند در بازار عرضه شدند تا آسایش بیشتری در فضای خانه حکمفرما شود.

سخن آخر

پنکه یک وسیله سرمایشی با قیمت مناسب است که قابلیت جابه‌جایی نیز دارد و می‌توان از آن در فضاهای مختلف استفاده کرد. پس اگر قصد خرید پنکه را دارید حتما به نکات لازم برای خرید یک مدل پنکه مناسب توجه کنید.

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

  • تعمیر کولر آبی پوشالی، پرتابل، سلولوزی و رومیزی
  • رفع نشتی کف کولر
  • تعویض پوشال، برزنت و تعویض کف کولر آبی
  • تعمیر پمپ آب، دینام و موتور کولر آبی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =