راهنمایی و بررسی نکات مهم در هنگام خرید آبگرمکن دیواری

0

هنگام انتخاب یک آبگرمکن مناسب برای منزل جدیدتان علاوه بر در نظر گرفتن میزان بودجه، باید به عوامل زیادی توجه داشته باشید. در نظر گرفتن ابعاد آبگرمکن دیواری با توجه به فضایی که دارید و همچنین ظرفیت آبگرمکن دیواری با در نظر گرفتن میزان آب گرم مصرفی‌تان دو فاکتور مهم هستند که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله از استادکار همراه ما باشید تا با راهنمای خرید آبگرمکن دیواری آشنا شوید.

نکات مهم و راهنمای خرید آبگرمکن دیواری

آبگرمگن یکی از رایج‌ترین لوازم ضروری برای تأمین گرمایش خانه و آب مصرفی است. شرایط ساختمان شما، میزان بودجه و فضایی که برای نصب آبگرمکن در نظر دارید، در کنار عوامل متعدد دیگر مواردی هستند که باید در هنگام خرید آبگرمکن به آن‌ها توجه کنید. امروزه انواع آبگرمکن‌های گازی یا برقی با توجه به نیاز مشتریان به بازار عرضه می‌شوند. همچنین در برخی مکان‌ها ممکن است هنوز لوله‌کشی گاز و برق وجود نداشته باشد و برای تأمین گرمایش ساختمان از آبگرمکن‌های نفتی استفاده شود.

نکات مهم و راهنمای خرید آبگرمکن دیواری
برای خرید آبگرمکن دیواری بهتر است به ابعاد و ظرفیت آبگرمکن توجه کنید.

از طرفی ممکن است شما یک خانه برای روزهای گرم و آفتابی تابستان تدارک دیده باشید و در این ایام که در آنجا هستید، نیاز به آب گرم داشته باشید. در این شرایط بهترین روش برای شما این است که از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده کنید و به جای اینکه برای گاز و برق هزینه کنید، با استفاده از نور خورشید انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب را به دست آورید.

در ادامه این بخش از راهنمای خرید آبگرمکن دیواری قصد داریم تا به شما اطلاعاتی از ظرفیت و ابعاد آبگرمکن دیواری بدهیم تا طبق نیاز خود آبگرمکن دیواری‌تان را خریداری کنید و از طرفی در زمان خرید نیز به این موضوع توجه کنید که کدام آبگرمکن برای منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید، مناسب‌تر است.

نوع مصرف انرژی

همانطور که پیش‌تر مطالعه کردید، توجه به نوع مصرف انرژی آبگرمکن دیواری شما در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. ابتدا این مسئله را مد نظر داشته باشید که در منطقه شما دسترسی به گاز راحت‌تر است یا برق؛ اگر به گاز و برق دسترسی ندارید، بهتر است از آبگرمکن‌های نفتی موجود در بازار استفاده کنید. با توجه به اینکه دیگر در بیشتر مناطق گاز و برق وجود دارد، انتخاب شما معمولاً از میان این دو است. به علاوه میزان مصرف هر آبگرمکن نیز روی برچسب انرژی آن مشخص می‌شود. معمولاً مصرف انرژی آبگرمکن‌های دیواری نسبت به نوع ایستاده کم‌تر است.

آبگرمکن‌های برقی

با تکیه بر راهنمای خرید آبگرمکن دیواری باید بدانید که آبگرمکن‌های برقی با توجه به توان مصرفی و ظرفیت آبگرمکن دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. رده انرژی این آبگرمکن‌ها بر روی آنها مشخص شده است. معمولاً برای واحدهای کوچک‌تر مسکونی و اداری که مصرف آب پایینی دارند، از این آبگرمکن‌ها با ظرفیت پایین‌تر استفاده می‌شود. برای مکان‌های بزرگ‌تر معمولاً مصرف برق زیاد می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افراد استفاده از آبگرمکن‌های گازی را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بدانید علت سرد بودن آب آبگرمکن دیواری

معمولاً برای واحدهای کوچک‌ اداری که مصرف آب پایینی دارند از آبگرمکن‌های برقی با ظرفیت پایین‌ استفاده می‌شود.
معمولاً برای واحدهای کوچک‌ اداری که مصرف آب پایینی دارند از آبگرمکن‌های برقی با ظرفیت پایین‌ استفاده می‌شود.

آبگرمکن‌های گازی

آبگرمکن‌های گازی نوع رایج‌تری از انواع آبگرمکن‌ها هستند که محبوبیت بیشتری نسبت به نوع برقی دارند، ولی لازم است بدانید که نصب یا استفاده نادرست از این نوع آبگرمکن‌ها ممکن است کمی دردسرساز باشد. ایمنی پایین‌تر این نوع آبگرمکن‌ها به دلیل نشت گاز و عدم نصب مناسب دودکش می‌تواند خطراتی را برای افراد به دنبال داشته باشد، به همین دلیل لازم است برای نصب آبگرمکن‌های گازی حتماً از افراد باتجربه کمک بگیرید.

برای نصب آبگرمکن‌های گازی بهتر است حتماً از افرادی باتجربه کمک بگیرید.
برای نصب آبگرمکن‌های گازی بهتر است حتماً از افرادی باتجربه کمک بگیرید.

ظرفیت آبگرمکن دیواری

تعیین ظرفیت آبگرمکن دیواری مورد نیاز شما یکی از اولین مسائلی است که باید همیشه به عنوان مرحله اول راهنمای خرید آبگرمکن دیواری به خاطر داشته باشید. بهتر است میزان آب مصرفی خود را به طور تقریبی حساب کنید. برای این موضوع باید متراژ، مقدار آب مصرفی مورد نیاز، تأمین اکسیژن دستگاه و شرایط دودکش را مورد بررسی قرار دهید.

به علاوه توجه داشته باشید که هر کیلووات توان دستگاه به یک متر مکعب فضا نیاز دارد. موضوع دیگری که روی انتخاب ظرفیت آبگرمکن دیواری شما مؤثر است، میزان هدر رفتن انرژی است و اینکه در ساختمان شما از پنجره‌های دوجداره استفاده شده است یا اینکه ساخت آن قدیمی است و حرارت زیادی از لای درز در و پنجره‌ها خارج می‌شود. توجه داشته باشید که آبگرمکن دیواری ظرفیت بالا معمولاً برای استفاده در مکان‌های کوچک مناسب نیستند.

در ساختمان‌هایی که از پنجره‌های دوجداره استفاده شده است می‌توانید از ظرفیت‌های پایین‌تری از آبگرمکن استفاده کنید.
در ساختمان‌هایی که از پنجره‌های دوجداره استفاده شده است می‌توانید از ظرفیت‌های پایین‌تری از آبگرمکن استفاده کنید.

به علاوه برای تعیین ظرفیت آبگرمکن دیواری باید توجه کنید که ساختمان در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد یا خیر و شمالی و جنوبی بودن ساختمان را تعیین کنید. نوع آب و هوای منطقه نیز روی تعیین ظرفیت آبگرمکن دیواری شما تأثیر می‌گذارد.

برای مثال، در شهرهای شمالی برای ساختمان‌های نوساز با پنجره دو جداره بهتر است برای هر متر مربع ۸۰ تا ۱۰۰ وات در نظر گرفته شود، حال آنکه در مورد ساختمان‌های قدیمی باید برای هر متر مربع از ۱۲۰ تا ۱۴۰ وات در نظر بگیرید. در مناطق کوهستانی مثل تهران برای هر متر مربع از یک ساختمان تازه‌ساخت از ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات در نظر گرفته می‌شود و این مقدار برای شهرهای جنوبی و در چنین ساختمان‌هایی برای هر مترمربع حدود ۶۰ تا ۸۰ وات است. به همین دلیل بهتر است موقع خرید آبگرمکن حتماً از ظرفیتی متناسب با نیازتان استفاده کنید، زیرا آبگرمکن دیواری ظرفیت بالا برای استفاده در متراژ پایین به هیچ عنوان مناسب نیست.

ابعاد آبگرمکن دیواری

انتخاب ابعاد آبگرمکن دیواری متناسب با فضایی که دارید، یک ضرورت محسوب می‌شود. مثلاً اگر قرار است آبگرمکن را در آشپزخانه نقلی خود قرار دهید، لازم است تا ابعاد آبگرمکن دیواری را نیز متناسب با فضای خود انتخاب کنید. در واقع شما باید با در نظر گرفتن ظرفیت آبگرمکن دیواری ابعاد کوچک‌تری را برای اشغال کمتر فضای خود انتخاب نمایید.

انتخاب ابعاد آبگرمکن دیواری متناسب با فضایی که دارید، یک ضرورت محسوب می‌شود.
انتخاب ابعاد آبگرمکن دیواری متناسب با فضایی که دارید، یک ضرورت محسوب می‌شود.

دوام آبگرمکن دیواری

استفاده از یک برند و جنس معتبر و شناخته شده همیشه به شما این تضمین را می‌دهد که افراد زیادی از آن استفاده کرده و رضایت داشته‌اند و حال شما نیز می‌توانید از دوام و ایمنی این دستگاه مطمئن باشید. بهتر است در زمان خرید آبگرمکن دیواری حتماً به برچسب انرژی و استاندارد بودن و مورد تائید بودن آن مطمئن باشید.

میزان بودجه

اولین و آخرین مورد که بعد از در نظر گرفتن همه این موارد پس از مطالعه راهنمای خرید آبگرمکن دیواری در نظر داشته باشید، میزان بودجه‌ای است که برای خرید آبگرمکن خود در نظر گرفته‌اید. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه به خاطر کمی ارزان‌تر خرید کردن، برندهای نامعتبر و بدون ضمانت را انتخاب نکنید. چون احتمالاً مشکلات پس از آن هزینه بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت. توجه داشته باشید که بدون در نظر گرفتن نیاز ساختمان از آبگرمکن دیواری ظرفیت بالا استفاده نکنید و سعی کنید برای کنترل هزینه‌ها حتماً در زمان خرید میزان نیاز ساختمان را محاسبه نمایید.

برخی برندها قیمت بالاتری دارند و برخی دیگر در کنار کیفیتی بالا و قابل قبول ارزان‌تر هستند. به عنوان راهنمای خرید آبگرمکن دیواری این موضوع را از ما به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید هزینه‌های زیادی برای آبگرمکن پرداخت نکنید اما جنس باکیفیتی هم خریداری کنید، از برندهای ارزان‌تر اما مطمئن و باکیفیت خرید نمایید و برای نصب نیز حتماً از افراد باتجربه کمک بگیرید.

در زمان خرید آبگرمکن دیواری باید در کنار ظرفیت و ابعاد آبگرمکن به بودجه خود نیز توجه کنید.
در زمان خرید آبگرمکن دیواری باید در کنار ظرفیت و ابعاد آبگرمکن به بودجه خود نیز توجه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه نکات مهم راهنمای خرید آبگرمکن دیواری به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری در زمان خرید آبگرمکن داشته باشید و بتوانید با در نظر گرفتن ابعاد، ظرفیت و نوع ساختمان گزینه مناسبی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در کنار همه مواردی که در این مطلب مطالعه کردید، نصب آبگرمکن نیز باید با توجه به استانداردهای معتبر انجام شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای این کار از همکاران متخصص ما در استادکار کمک بگیرید.

سرویس و تعمیر آبگرمکن

سرویس و تعمیر آبگرمکن

  • سرویس انواع آبگرمکن ایرانی و خارجی
  • تعمیر آبگرمکن دیواری گازی
  • تعمیر آبگرمکن برقی دیواری
  • تعمیر آبگرمکن ایستاده و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + نه =