خاموش شدن پکیج ؛ چرا پکیج به کرات خاموش می‌شود؟

4

امروزه در بسیاری از آپارتمان‌ها از پکیج خصوصاً پکیج دیواری به عنوان وسیله‌ی گرمازا استفاده می‌شود که البته این انتخاب به سبب مزایای متعددی که استفاده از پکیج به همراه دارد انتخابی منطقی و مفید است. اما در کنار مزایایی که پکیج به همراه دارد و در عین آن که کمپانی‌های تولید کننده‌ی پکیج سعی بر آن دارند که محصولات خود را با بهترین کیفیت روانه‌ی بازار کنند، باز دیده شده که برخی مشکلات در پکیج‌ها به وجود آمده‌اند. در میان این مشکلات، برخی مشکلات هستند که با درصد بیش‌تری رخ می‌دهند که یکی از آن‌ها خاموش شدن پکیج است.

خاموش شدن پکیج احتمالاً مشکلی است که شما به سبب آن در این صفحه قرار دارید. در ادامه در راستای همین خاموش شدن پکیج به معرفی علل احتمالی آن می‌پردازیم و خواهیم گفت که چه مواردی ممکن است این مشکل را سبب شوند. با ذکر این علل، و با تشخیص علت اصلی مشکل، به راحتی می‌توان با از بین بردن آن مشکل پکیج را برطرف کرده و باری دیگر از آن به خوبی بهره برد.

بنابراین در صورتی که به دنبال رفع مشکل خاموش شدن پکیج هستید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

علل خاموش شدن پکیج

۱- وجود هوا در سیستم

یکی از علل احتمالی خاموش شدن پکیج دیواری وجود هوا در سیستم یا تأسیسات است. توضیح آن که در صورتی که در درون سیستم هوا وجود داشته باشد، آب در پکیج جریان پیدا نخواهد کرد و همین امر موجب می‌شود که برد به پکیج دستور خاموش شدن دهد و شما با پکیج خاموش مواجه شوید. بنابراین اگر مشکل خاموش شدن پکیج ناشی از وجود هوا در سیستم پکیج دیواری باشد باید این سیستم هواگیری شود.

برای هواگیری سیستم پکیج می‌توانید با استادکار تماس بگیرید تا متخصص پکیج جهت تعمیر پکیج‌تان راهی منزل شما شود.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

۲- مشکل در پمپ

خاموش شدن پکیج

چنان چه پمپ به کار رفته در سیستم با مشکل مواجه شده باشد، در جریان آب مشکل به وجود خواهد آمد و در نتیجه شاهد خاموش شدن پکیج خواهیم بود. برای این که مطمئن شوید که مشکل از پمپ است می‌توانید پیچ روی پمپ را باز کنید و به هنگام کار کردن پکیج به آن توجه نمایید. در صورتی که مشکل از پمپ باشد باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض پمپ اقدام کنید.

۳- مشکل در دفع دود

در صورتی که دود پکیج به درستی دفع نشود و هر مشکلی در آن وجود داشته باشد پکیج با مشکل مواجه شده و ممکن است بارها شاهد خاموش و روشن شدن پکیج باشید. بهتر است دودکش را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی مانع از خروج دود می‌شود یا خیر.

۴- وجود مشکل در الکترود یون

نقش الکترود یون در پکیج دیواری این است که پکیج به واسطه‌ی آن می‌تواند تشخیص دهد که شعله تشکیل شده است یا نه. در صورتی که الکترود یون با مشکل مواجه شود، پکیج نیز قادر به تشخیص تشکیل شعله نخواهد بود و در این وضعیت است که برد پکیج دستور خاموش شدن را می‌دهد و شما به عنوان کاربر پکیج دیواری با خاموش شدن پکیج مواجه خواهید شد.

۵- وجود گرفتگی در لوله‌ها

مشکل دیگری که می‌تواند مشکل خاموش شدن پکیج را به همراه داشته باشد وجود گرفتگی در لوله‌های تأسیسات است. برای آن که از این امر اطمینان حاصل کنید می‌توانید صافی‌هایی که زیر پکیج قرار دارند را باز کنید و یکی یکی فیلترهای موجود در آن را تمیز نمایید.

اگر این امر موجب حل شدن مشکل شد که هیچ اما اگر باز هم با وجود تمیز کردن فیلترها مشکل پابرجا بود، تک به تک رادیاتورها را از مداری که در آن قرار دارند خارج کنید و با بستن شیر ورودی رادیاتور تشخیص دهید که در کدام لوله انسداد و گرفتگی وجود دارد.

۶- مشکل در شیر تنظیم گاز

اگر هر یک از موارد بالا علت اصلی خاموش شدن پکیج نباشند، بایستی شیر تنظیم گاز را نیز بررسی کنید. در صورت مشکل در شیر تنظیم گاز نیز ممکن است پکیج به طور ناگهانی و البته به کرات خاموش شود. در صورتی که در شیر تنظیم گاز مشکلی وجود داشت باید آن را تعویض کرده و از شیری جدید به عنوان جایگزین استفاده کنید.

برای آشنایی کامل با نحوه روشن‌کردن پکیج، کلیک کنید.

سخن آخر

در صورتی که هیچ یک از مشکلات فوق علت اصلی مشکل خاموش شدن پکیج نباشند، احتمالاً مشکل اصلی از برد پکیج است. به عنوان مثال اگر برد نتواند تشخیص دهد که شعله روشن است دستور به خاموش شدن پکیج می‌دهد. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که برد پکیج قطعه‌ای نسبتاً پیچیده است و برای بررسی آن بهتر است که از تخصص یک کارشناس و متخصص بهره ببرید.

 برای این کار می‌توانید از خدمات تعمیر پکیج استادکار به بهترین شکل استفاده کنید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

4 نظرات
  1. میثم می گوید

    با سلام
    پکیج ما وقتی میریم حموم کلا خاموش میشه و آب سرد میاد علتش چیه؟ممنون میشم.کلا آبو گرم نمیکنه

  2. اوس باقر می گوید

    حاجی برای یه هوا گیری ساده اوستا کار صدا بزنیم ؟ خوب به مردم یاد بده … آقا برای هوا گیری یه پیچ زیر پگیج تعبیه شده اونو باز کنید عقربه حرکت میکنه اومد رو یک ببنیدی هوا گیری انجام شده

  3. رضا می گوید

    دوست عزیز اگر پکیج شما درحالت زمستان روشنه و در حالت مصرفی و حمام سرد میشه مشکل از فلومتر و فلوسوئیچ هست
    در ضمن اون دوستمون هم گفتن هواگیری از زیر پکیج اصلا هم چین چیزی نداریم اون شیر که پایین پکیجه شیر پرکن هستش
    در خدمتم

  4. سعید۱ می گوید

    سلام برادران عزیز پکیج من بوش از نوع آنالوگ چشمک زن هست و خود به خود خاموش میشه و چراغ هاش چشمک میزنن،خواهش میکنم راهنماییم کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 13 =