راهنمای کامل عیب یابی ماشین لباسشویی بوش و رفع مشکلات رایج آن

0

در مقاله راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش به توضیح برخی از عیب های این ماشین لباسشویی پرداختیم در این مقاله سایر عیب های این ماشین لباسشویی را بررسی می کنیم .

شرکت بوش آلمان از شرکت‌های معروف در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی برقی است که به واسطه کیفیت خدمات خود جزو برندهای محبوب کاربران ایرانی به شمار می‌آید. ماشین‌های لباسشویی بوش به واسطه کیفیت بالا و برخورداری از قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی که در آن‌ها به کار رفته روزبه‌روز بر تعداد مصرف‌کنندگان آن افزوده می‌شود. استفاده از سیستم‌ هوشمند تشخیص ایرادات دستگاه و نمایش آن به کاربر یکی از ویژگی‌های مفید ماشین لباسشویی بوش است. در این مقاله ضمن بررسی عیب یابی ماشین لباسشویی بوش و بیان راه‌حل‌های پیش رو، به بررسی کدهای خطا یا ارور ماشین‌های لباسشویی بوش نیز خواهیم پرداخت. با استادکار همراه باشید.

رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی بوش به همراه راه حل آن

ماشین لباسشویی بوش روشن نمی‌شود

یافتن علت دقیق روشن نشدن لباسشویی دشوار است چرا که قطعات الکتریکی مختلفی در این دستگاه وجود دارد که می‌توانند عامل ایجاد این مشکل باشند با این حال در زیر مهم‌ترین عوامل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش آورده شده:

  • از وصل بودن برق و سالم بودن پریز و دوشاخه اطمینان حاصل کنید. برای بررسی پریز برق می‌توانید از یک فازمتر کمک بگیرید. معمولاً در این حالت هیچ‌کدام از چراغ‌های روی پنل جلویی دستگاه روشن نیست
  • توجه کنید که ولتاژ مورد نیاز ماشین لباسشویی بوش مقداری بین ۲۰۵ تا ۲۳۰ ولت است و جریان مورد نیاز آن ۱۵ آمپر است.
  • اگر بعضی از چراغ‌های پنل جلویی روشن است، یعنی مشکلی در برق رسانی به دستگاه نیست و احتمالاً مشکل از برد کنترل و خرابی کلیدهایی که در این قسمت وجود دارند است.
  • عملکرد میکروسوئیچ درب را بررسی کنید. دستگاه برای محافظت از شما هنگامی که درب آن باز باشد شروع به کار نمی‌کند، بنابراین از بسته بودن درب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  • ممکن است مشکل از تایمر یا برد الکترونیکی دستگاه باشد. مدل‌های قدیمی ماشین‌های لباسشویی معمولاً از تایمر برای کنترل شروع به کار دستگاه کمک می‌گیرند، در مدل‌های امروزی برد الکترونیکی کنترل این وظیفه را نیز انجام می‌دهد. نوسانات برقی و آسیب‌های فیزیکی دو عامل مهم در خرابی برد کنترل ماشین‌های لباسشویی هستند، برای بررسی برد کنترل دستگاه خود حتماً از متخصص کمک بگیرید.
  • در موارد نادر مکن است موتور اصلی دستگاه آسیب دیده باشد. معمولاً هنگامی که موتور بیش از حد گرم می‌شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود تا از موتور در برابر حرارت بالا محافظت کند، با این حال اگر این اتفاق به طور مداوم تکرار می‌شود بهتر است با یک متخصص تعمیر لباسشویی تماس بگیرید.

بیشتر بدانید راهنمای کامل آشنایی با کلمات روی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی بوش شروع به کار نمی کند
اگر به‌تازگی ماشین لباسشویی را راه اندازی کرده‌اید احتمالاً علت روشن نشدن آن نوسانات برق و آمپر کشیدن دستگاه است، در این موارد دستگاه اوورلود کرده و فیوز شیشه‌ای یا حرارتی درون دستگاه می‌سوزد و دستگاه روشن نمی‌شود، در برخی موارد نیز تایمر دستگاه دچار مشکل می‌شود، برای بررسی هر دوی این موارد می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید.

ماشین لباسشویی بوش شروع به کار نمی کند

  • از بسته بودن صحیح درب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که دکمه start/pause یا را جهت آغاز پروسه آبگیری ماشین لباسشویی فشار داده‌اید.
  • مطمئن شوید که قفل ایمنی کودک غیرفعال است. برای فعال یا غیرفعال کردن قفل ایمنی کودک در ماشین لباسشویی بوش می‌بایست دکمه‌های + و Ferting in را به طور هم‌زمان و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید. در صورت فعال بودن این حالت علامت کلید روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود و هنگامی که دکمه‌ای زده می‌شود، این چراغ چشمک می‌زند. در بعضی دیگر از مدل‌ها برای غیرفعال کردن قفل کودک می‌بایست دکمه‌های rpm و finished in را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا صدای بیپ به گوشتان برسد. توجه کنید که خاموش کردن ماشین لباسشویی موجب غیرفعال شدن قفل کودک نمی‌شود و می‌بایست قبل از انتخاب نوع برنامه شستشو آن را غیرفعال کنید.

ماشین لباسشویی بوش آبگیری نمی کند

  • دکمه start/pause یا را جهت آغاز پروسه آبگیری ماشین لباسشویی فشار دهید.
  • از باز بودن شیر آب منتهی به دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • وضعیت شیلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی را بررسی نمایید، ممکن است خم شده و یا تاب برداشته باشد.
  • ممکن است صافی ماشین لباسشویی بوش کثیف شده و گرفته باشد، برای رفع این مشکل می‌بایست ابتدا شیلنگ را جدا کنید و سپس به کمک انبردست، صافی را جدا کرده و یا برس آن را تمییز نمایید.
ماشین لباسشویی بوش آبگیری نمی کند
رایج ترین علت آبگیری نکردن ماشین‌های لباسشویی وجود مشکل در شیر ورودی آب یا شیلنگ ورودی آب به ماشین است

ماشین لباسشویی بوش بیش از حد آبگیری می کند و سرریز می‌شود

  • آب مورد نیاز ماشین لباسشویی توسط شیر آب ورودی به آن تأمین می‌شود. چنانچه محل اتصال این شیر آسیب ببیند، در فرآیند آبگیری دستگاه اختلال به وجود می‌آید. در بیشتر موارد دستگاه توانایی آبگیری را از دست می‌دهد اما در مواردی که شیر ورودی یکسره می‌شود، آبگیری بیش از حد استاندارد صورت گرفته و سرریز می‌شود.
  • ممکن است سوئیچ فشار ماشین لباسشویی بوش ایراد پیدا کرده باشد. سوئیچ فشاری به نوعی حسگر کنترل کننده میزان آب داخل دستگاه است که مقدار آب سرد و گرم ورودی را کنترل می کند. در واقع با ارسال دستور از سوئیچ به شیلنگ آب ورودی به دستگاه، آب وارد دیگ یا درام می‌شود، بنابراین در صورت خرابی این قطعه امکان سرریز شدن آب درون ماشین لباسشویی وجود دارد.
  • ممکن است مشکل از محفظه فشار ماشین لباسشویی باشد. وظیفه محفظه فشار این است که هنگامی که دیگ به میزان معینی از آب پر شد، با ایجاد یک هوای فشرده به سمت سوئیچ فشار آن را فعال می‌کند تا فرآیند شستشو شروع شود. در صورت معیوب بودن محفظه فشار، این پروسه دچار اختلال شده و ماشین لباسشویی بوش بیش از حد آبگیری می کند و سرریز می‌شود

درب ماشین لباسشویی بوش باز نمی‌شود

  • ممکن است قفل ایمنی یا قفل کودک فعال باشد. طبق پروسه گفته شده عمل کنید و آن را غیرفعال کنید.
  • ممکن است دستگاه در حال آبکشی باشد یا خشک‌کن در حال کار باشد. باید گزینه توقف آبکشی و خشک‌کن را فعال کنید.
  • ممکن است میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی بوش دچار خرابی یا شکستگی شده باشد.
  • می‌توانید درب ماشین لباسشویی بوش را با کلید اضطراری باز کنید. کلید اضطراری هم برای مورد ذکر شده و هم قطع ناگهانی برق در نظر گرفته شده چرا که پس از وصل مجدد برق برنامه قبلی اجرا خواهد شد، اگر قصد خارج نمودن لباس‌ها یا باز کردن درب به وسیله کلید اضطراری را دارید، به کمک یک وسیله کلید را به سمت پایین بکشید تا آزاد شود. اکنون می‌توانید درب لباسشویی بوش را باز کنید.
درب ماشین لباسشویی بوش باز نمی‌شود
اگر قصد خارج نمودن لباس‌ها یا باز کردن درب به وسیله کلید اضطراری را دارید، ابتدا باید توجه کنید که باید منتظر بمانید دیگ لباسشویی کاملاً از حرکت بایستد و آب گرم داخل آن نیز خنک شود. اگر آب درون دیگ وجود دارد به کمک شیلنگ تخلیه آن را خارج کنید.

 

درون ماشین لباسشویی بوش بوی نامطبوع به مشام می رسد

  • برای رفع بوی بد داخل دیگ ماشین لباسشویی بوش، برنامه کتان ۹۰ درجه سانتی‌گراد یا Trommel reinigen 90°C یا Baumwolle 90°C را بدون لباس اجرا کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد کف اضافی در دیگ که در طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود فقط از نصف مقدار توصیه شده توسط تولید کننده شوینده استفاده کنید. همچنین بهتر است از شوینده‌های مخصوص لباس‌های پشمی یا ظریف استفاده نکنید.

لرزش و صدای بالای ماشین لباسشویی بوش حین کار در حالت خشک‌کن

  • از تراز بودن ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. برای این کار از یک تراز حباب ساده می‌توانید استفاده کنید. توجه کنید که تراز نبودن ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد سروصدا، لرزش و حتی حرکت ماشین لباسشویی در حین کار شود. برای تنظیم مهره‌های هر پایه از آچار ۱۷ استفاده کنید و آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا محکم شوند. هر چهار پایه باید در ارتفاع یکسان و بر روی کف زمین به صورت ثابت قرار بگیرند
  • اگر برای اولین بار است که از ماشین لباسشویی بوش استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پیچ‌های مخصوص حمل و نقل را بیرون آورده شده باشند.
لرزش و صدای بالای ماشین لباسشویی بوش حین کار در حالت خشک‌کن
اگر مشکل لرزش و سروصدای دستگاه با تراز کردن آن رفع نشد احتمالاً مشکل از قطعات داخلی نظیر موتور پمپ، تسمه، کمک فنر، پولی موتور، بلبرینگ‌های دیگ و یا دیگر قطعات داخلی باشد که در این صورت نیاز است دستگاه را خاموش کرده و با تعمیرکار مخصوص ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

اجرای برنامه ها در ماشین لباسشویی بوش بیش از حد طول می کشد

این اتفاق جزو عیب ها و ایرادات ماشین لباسشویی به حساب نمی‌آید.

  • ممکن است سیستم تشخیص تعداد لباس‌ها با تکرار چرخش دیگ سعی در توزیع متعادل لباس‌ها را داشته باشد و به همین دلیل مدت زمان برنامه طولانی‌تر شده باشد.
  • ممکن است سیستم تشخیص کف فعال شده باشد. در این صورت دستگاه برای حذف کف البسه درون خود مرحله آبکشی اضافی را اجرا می کند.

نشت آب از ماشین لباسشویی بوش

نشت آب از ماشین لباسشویی بوش بیشتر به دلیل معیوب بودن شیلنگ‌های ورودی و خروجی رخ می‌دهد.

  • اگر نشت آب ماشین لباسشویی بوش از قسمت پشتی آن است باید شیلنگ تخلیه و شیلنگ ورودی آب را بررسی کنید، ممکن است اتصال آن به درستی صورت نگرفته باشد در این صورت باید اتصالات آن را محکم کنید. همچنین ممکن است شیلنگ تخلیه آسیب دیده باشد، در این صورت می‌بایست آن را تعویض کنید.
  • اگر نشت آب ماشین لباسشویی بوش از قسمت جلویی آن است احتمالاً مشکل از محفظه پودر شوینده، درب ماشین لباسشویی و یا فیلتر آن است. اگر نشتی از قسمت محفظه پودر شوینده باشد احتمالاً به علت مسدود شدن راه ارتباطی آن به درون دستگاه است، بهتر است محفظه را خارج و به طور کامل شستشو دهید. اگر نشتی از قسمت درب دستگاه باشد احتمالاً به این علت است که درست بسته نشده است، هنگامی درب ماشین لباسشویی بسته می‌شود صدایی شبیه به کلیک می‌دهد، علاوه بر این ممکن است درب دستگاه آسیب دیده باشد و یا البسه در لای آن گیر کرده باشد. در صورتی که نشتی از قسمت فیلتر دستگاه شما است، می‌بایست ضمن بررسی وضعیت درپوش شیلنگ تخلیه و اطمینان از ثابت ماندن آن در بالای شیلنگ تخلیه، به خوبی آن را در محل مورد نظر محکم کنید.
  • اگر نشت آب ماشین لباسشویی بوش از قسمت زیرین آن است ممکن است یکی از اجزای داخلی ماشین لباسشویی مثل مخزن یا کاسه نمد آسیب دیده باشد، در این مورد بهتر است حتماً از یک کارشناس کمک بگیرید. البته در بسیاری از موارد نشتی ماشین لباسشویی ناشی از دو بخش قبلی است ولی تشخیص محل دقیق آن را برای کاربر دشوار است، بنابراین موارد ذکر شده را حتماً بررسی کنید.
دلیل نشتی زیر ماشین لباسشویی بوش
اگر در زیر ماشین لباسشویی خود نشتی آب مشاهده می‌کنید باید وضعیت مواردی مثل شیلنگ تخلیه، شیلنگ ورودی آب دستگاه، جاپودری، لاستیک دور درب، بلبرینگ و کاسه نمد، پمپ تخلیه و تراز بودن خود ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

چشمک زدن مداوم ماشین لباسشویی بوش

دلایل مختلفی برای چشمک زدن چراغ پنل ماشین لباسشویی بوش می‌تواند وجود داشته باشد:

  • ممکن است لباسی به درب لباسشویی گیر کرده باشد. برای حل این مشکل می‌بایست درب را باز و بسته کنید و دکمه start/pause یا را فشار دهید.
  • ممکن است مقدار لباس درون دستگاه بیش از حد باشد، از مقدار آن کم کنید.
  • بررسی کنید که درب دستگاه به طور کامل بسته شده باشد.
  • در صورت موفق نبودن موارد فوق، دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید و یک برنامه را به انتخاب خود اجرا کنید.

بیشتر بدانید آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

متوقف شدن ماشین لباسشویی بوش در حین اجرای برنامه

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی بوش در حین اجرای برنامه می‌تواند عوامل مختلفی نظیر مشکل در میکروسوئیچ درب، مشکل در درب ماشین لباسشویی، تنظیمات تایمر دستگاه، شیر ورودی آب و یا برد کنترل باشد که معمولاً هر کدام به صورت یک خطا یا ارور روی پنل جلویی ماشین لباسشویی به نمایش در می‌آید.

جدول کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

در ادامه فهرستی از خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی بوش به همراه علت آن ذکر شده است. با اینکه برخی از کدهای زیر بسیار ساده قابل رفع هستند، توجه کنید که بسیاری از این خطاها ناشی از ایرادات داخلی دستگاه بوده که برای حل آن نیاز به دانش فنی بالا است، بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده ارور متعدد، با توجه به حساس بودن قطعات دستگاه حتماً با تعمیرکار و کارشناس با تجربه تماس بگیرید.

کد خطا یا ارور معنی و علت نمایش کد
F01 آبگیری ماشین لباسشویی صورت نگرفته است و یا بیش از حد معمول زمان برده است

  • شیر آب ورودی به دستگاه بسته است
  •  فیلتر ماشین لباسشویی مسدود شده است
  • فشار آب ورودی کم است
  •  آکوا استاپ خراب است
  • برد کنترل مشکل دارد
F02 هیتر المنت دستگاه دچار مشکل شده است

  • برد الکترونیکی ایراد دارد و فرمان خاموش شدن به هیتر را صادر نمی کند
  • آب درون دیگ به دمای لازم برای شستشو نرسیده است
  • مدت زمان گرم شدن آب به پایان رسیده است
  • هیتر المنت خراب شده است
F03  مدت زمان تخلیه آب طولانی شده است (بیش از ۵ دقیقه)

  • شیلنگ خروجی را بررسی کنید
  • اتصالات پمپ تخلیه را بررسی کنید
  • فیلتر پمپ تخلیه کثیف است آن را بررسی کنید
  •  در صورت رفع نشدن مشکل پمپ تخلیه را تعویض کنید
F04 موتور ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است

  • سیم پیچ‌های متصل به موتور دچار اتصال کوتاه شده‌اند
F05 زغال موتور دستگاه باید تعویض شود

  •  موتور دستگاه بدون کنترل می‌چرخد
  • مقاومت بالا در اتصالات به موتور وجود دارد

F06 و F11

مشکل در NTC ترمیستور دستگاه است

  • اتصال کوتاه در NTC ورودی آبگرم وجود دارد
  • ماشین لباسشویی ممکن است بیش از حد پر شده باشد
F07 سنسور NTC دچار مشکل شده است
F08 درب ماشین لباسشویی باز است
F09  ترمیستور دستگاه دچار مشکل شده است (ترمیستور وظیفه اندازه‌گیری دمای آب داخل ماشین لباسشویی را دارد)
F10 ارتباط بین موتور دستگاه و برد الکترونیکی (PCB) دچار مشکل شده است

  • اتصال کوتاه در سیم ورودی به برد به وجود آمده است
  • برد الکترونیکی آسیب دیده است
F12 موتور ماشین لباسشویی یا دیود داخل آن دچار مشکل شده است
F13 میزان ولتاژ برق ورودی به ماشین لباسشویی بالا است

  • مشکلی در برق ورودی به دستگاه وجود دارد
F14 میزان ولتاژ برق ورودی به ماشین لباسشویی پایین است

  • مشکلی در برق ورودی به دستگاه وجود دارد
F15 ارتباط سنسور دما و برد الکترونیکی (PCB) دچار مشکل شده است
F16 درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده است

  • میکرو سوئیچ درب سوخته یا خراب است
  • قلاب روی درب لباسشویی شکسته شده است
  • برد الکترونیکی کنترل دچار مشکل شده است
  • سیم کشی و سوکت میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده است
E02 برد الکترونیکی دستگاه مشکل دارد و برنامه انتخابی اجرا نمی‌شود
 E13  و E18   عمل تخلیه آب به درستی انجام نمی‌شود

  • معادل کد خطا F03
E16  و E34  و E35  درب ماشین لباسشویی باز است

  • معادل کد خطا F16
E17  آبگیری دستگاه بیش از حد معمول زمان برده است

  • معادل کد خطا F01
E19  گرم شدن آب بیش از حد معمول زمان برده است

  • معادل کد خطا F02
E20  و E38  و E37  شکستگی و یا خرابی سنسور NTC

  • معادل کد خطا F06 و F07
E25  و E28  و E60  سنسور کف دستگاه دچار مشکل شده است

  • سنسور جریان بیش از حد پایین یا بالا است
  • سنسور کف یا Flow Sensor شکست شده یا خراب است
  • بوبین کف دستگاه و حسگر آب (Aqua Sensor) دچار مشکل شده است.
E26  و E27  و E31  سویچ فشار و کنترل سطح آب (هیدروستات) دچار مشکل شده است.

  • خطای ولتاژ هیدروستات (ولتاژ تعیین شده بین ۵/۰ تا ۵/۳ است)
  • شیلنگ هیدروستات مسدود شده است
  • شیلنگ هیدروستات دچار پارگی شده و معیوب است
E32  میزان البسه درون دیگ به هنگام خشک کردن مناسب نیست

  • مقدار لباس‌های درون ماشین لباسشویی خیلی زیاد است
  • مقدار لباس‌های درون ماشین لباسشویی خیلی کم است
 E51 و E52 مشکل در ترایاک یا IGBT موتور

  • اتصال کوتاه در سیم کشی ترایاک یا IGBT موتور وجود دارد
  • اتصالات روی برد الکترونیکی دچار مشکل شده است
  • سیم کشی تاکوژنراتور دچار مشکل است
Apdate Error قسمت نرم افزاری و برد الکترونی دستگاه دچار مشکل شده است

  • تداخل و نوسان برق وجود دارد

 

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

متأسفانه تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان ماشین‌های لباسشویی هوشمند، نحوه کار درست با این دستگاه‌ها را نمی‌دانند و همین موضوعت می‌تواند سبب به وجود آمدن ایرادات آتی در ماشین لباسشویی شود. برای مثال بسیار دیده می‌شود که مادر خانواده برای شستشوی هر نوع لباسی فقط از یک برنامه مشخص استفاده می‌کند که این موضوع در طولانی مدت می‌تواند هم به البسه هم به دستگاه آسیب برساند. در مقاله راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش، طرز استفاده صحیح از این دستگاه به طور کامل آورده شده است. در ادامه نگاهی می‌اندایم به اشتباهات رایج در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی:

  • قرارگیری نامناسب لباس‌ها در درام

    لباس‌های کوچک و بزرگ را با هم مخلوط کنید. لباس‌های بزرگ نباید بیش از نیمی از ظرفیت ماشین را اشغال کنند. این کار موجب به هم خوردن تعادل ماشین لباسشویی می‌شود. علاوه بر این قرار دادن حجم بالای لباس درون درام نه تنها موجب فشار زیاد به دستگاه می‌شود، کیفیت شستشوی دستگاه را نیز به شدت پایین می‌آورد.

  • استفاده پودر شوینده دستی

    عمده مشکلی این‌گونه پودرها برای ماشین‌های لباسشویی ایجاد می‌کنند تشکیل مقدار بسیار زیاد کف در درون درام است که در طولانی مدت به دستگاه آسیب میزند و باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع درون آن می‌شود. از طرفی قدرت شویندگی پودرهای دستی کمتر از انواع ماشینی است، بنابراین کیفیت شستشو نیز کاهش می‌یابد.

  • استفاده از مقادیر بالای شوینده

    مسلما ماشین‌های لباسشویی برای فعالیت بهینه خود به مقدار خاصی شوینده نیاز دارند. متأسفانه تصور رایج بین خانواده‌ها این‌گونه است که هر چقدر مواد شوینده بیشتری بریزند لباس‌های تمیزتری تحویل خواهند گرفت! توجه کنید که استفاده بیش از حد از شوینده می‌تواند هم باعث آسیب به البسه شما شود و هم به دستگاه آسیب برساند چرا که دستگاه برای آب کشی و حذف کف نیاز به فعالیت بیشتری خواهد داشت و به این صورت استهلاک دستگاه بالا می‌رود. از طرفی اغلب تولیدکنندگان ماشین‌های لباسشویی استفاده از نصف مقدار مرسوم شوینده را برای ماشین لباسشویی پیشنهاد می‌کنند.

  • بررسی نکردن لباس‌ها قبل از شستشو

    مواردی نظیر زیپ لباس، سکه و دیگر وسایل فلزی می‌توانند به راحتی به درام ماشین لباسشویی شما آسیب برسانند.

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی به هنگام کار

    تراز نبودن ماشین لباسشویی روی زمین ضمن ایجاد لرزه و سروصدا در طولانی مدت باعث آسیب به قطعات داخلی ماشین لباسشویی شما می‌شود و از عمر آن می‌کاهد.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش
عدم شستشو و تمیز کردن ماشین لباسشویی، شستشوی موارد ممنوعه مثل مواد اشتعال‌زا و بالش‌ها در ماشین لباسشویی و عدم توجه به برچسب لباس‌ها قبل از شستشو از دیگر اشتباهات رایج به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی به حساب می‌آیند.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم رایج ترین مشکلات ماشین‌های لباسشویی بوش را برایتان به همراه راه حل بازگو کنیم، علاوه بر این در بخش کد خطاها و ارور های ماشین لباسشویی نیز تا حد امکان به تشریح هر کد پرداختیم، توجه کنید همان‌طور که می‌بینید هر ارور می‌تواند دلایل مختلفی را شامل شود، از طرفی در برخی موارد نمایش نوع ارور در برخی مدل‌های ماشین لباسشویی بوش متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید. همکاران ما در بخش تعمیرات ماشین‌های لباسشویی همواره آماده ارائه مشاوره رایگان و انجام خدمات مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. در پایان در صورتی که از کاربران ماشین لباسشویی بوش هستید تجربیات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: bosch l repairclinic

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 1 =