روش نصب بین کابینتی آجری و همه‌چیز در مورد هزینه‌ها

2

وجود المان آجر در دیوار بین کابینتی آشپزخانه می‌تواند فضای بسیار گرم و چشم‌نوازی ایجاد کند. درست است که سایر متریال‌هایی که برای دیوار بین کابینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل کاشی، سرامیک، شیشه، سنگ و… می‌شوند و تنوع آن‌ها نیز قطعاً به اندازه‌ای هست که بتوان از آن‌ها در سبک‌ها و انواع متفاوتی از طراحی آشپزخانه استفاده کرد، اما وجود المان آجر در آشپزخانه، فضای شما را به مراتب گرم‌تر کرده و روح زندگی را در آن به خوبی به گردش می‌اندازد. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به‌طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با روش نصب بین کابینتی آجری و همه‌چیز در مورد هزینه‌های آن آشنا کنیم.

بین کابینتی آجری چیست؟

به‌طور کلی بین کابینتی آجری را می‌توان از آن دست المان‌های قدیمی دانست که امروزه به‌عنوان مدل بین کابینتی جدید شناخته شده و در بسیاری از خانه‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. این المان در فاصله بین دو ردیف کابینت آشپزخانه قرار گرفته و علاوه بر آن‌که به افزایش زیبایی فضا کمک می‌کند، نمود کاربردی نیز از خود نشان می‌دهد.

معمولاً ساخت و نصب بین کابینتی آجری به صورت روکش‌های قالبی انجام می‌گیرد و آجرهای آن نیز کاملاً واقعی و در برخی مواقع، آجرهایی ساخته‌شده از مواد هستند. این متریال در خانه‌هایی که طراحی و سبک دکوراسیون آن‌ها سنتی و حتی تلفیقی است، به خوبی نمود پیدا کرده و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌ها، زیبایی فضا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

بیشتر بدانید: دیوار آجری دکوراتیو؛ راهکاری جذاب در دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل‌های کاشی بین کابینتی آجری برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی
استفاده از متریال آجر در آشپزخانه می‌تواند فضای گرم و دنجی را به وجود آورد.

انواع بین کابینتی آجری

بین کابینتی‌های آجری که امروزه در بازار وجود دارند، هرکدام از طیف بسیار گسترده‌ای برخوردارند که با توجه به جنس، متریال ساخت، ویژگی‌ها و… به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع بین کابینتی آجری می‌پردازیم:

بین کابینتی پنل آجری

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، در برخی مواقع، سازندگان به جای استفاده از متریال طبیعی و اصلی بین کابینت آجری به سراغ نمونه‌های مصنوعی و ساخته‌شده می‌روند. این نوع از متریال‌ به شکل روکش سنگی بوده و می‌تواند با قیمتی مناسب از کیفیت خوبی برخوردار باشد. با این حال طبیعی است که این کیفیت، همچون خود آجر طبیعی نخواهد شد.

پنل‌های آجری از مزیت ضد آب بودن نیز برخوردارند و می‌توانند بدون نیاز به آب‌بندی خاصی، به راحتی و با مقاومت بالایی به دیوار بچسبند. با این وجود، این مدل‌ها را می‌توان به راحتی در اثر ضربه خرد کرد. این را هم بدانید که نسوز بودن این مدل‌ها بدان معنا نیست که در برابر آتش، خم به ابرو نمی‌آورند!

ایده‌های جالب بازسازی آشپزخانه با نصب پانل و کاشی بین کابینتی آجری سفید
با صرف هزینه‌ای کمتر از آجرهای طبیعی می‌توانید با اندکی تفاوت در مقاومت و نصب، از پنل‌های آجری استفاده نمایید.

بین کابینتی آجری طبیعی

این متریال به‌عنوان یک عنصر تزئینی، ظاهر سخت و البته کلاسیک دارد و می‌تواند فضای شما را از حالت مدرن به کلاسیک و سنتی هدایت کند. اگر هم بخواهیم این المان را از نظر کاربردی مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که پوشش سخت و ضخیم آن، از دیوار شما در برابر بسیاری از عوامل محیطی، مراقبت خواهد کرد.

بین کابینتی آجری جزء آن دسته از انتخاب‌هایی است که علاوه بر زیبایی بسیاری که دارد، کاملاً مقرون‌به‌صرفه بوده و می‌تواند در مواقع متفاوتی همچون آتش‌سوزی نیز مقاومت بسیار بالایی نشان دهد. در کنار تمامی این ویژگی‌ها می‌توان طیف گسترده‌ای از رنگ و سبک‌هایی که در طراحی این المان به کار می‌رود را نیز اضافه کرد.

بیشتر بدانید: آجر آنتیک چیست و چگونه نصب می‌شود؟

قیمت تایل بین کابینتی آجری برای دکوراسیون آشپزخانه سبک آنتیک
استحکام و زیبایی آجر طبیعی در دیوار بین کابینتی می‌تواند فضای آشپزخانه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در ادامه، نگاهی به ویژگی‌های کلی بین کابینتی آجری می‌اندازیم:

دوام

اصولاً بین کابینتی آجری نسبت به دیوارهای معمولی بین کابینت، به‌عنوان یک لایه سخت و محکم، دوام بالایی از خود نشان می‌دهد. این در حالی است که بین کابینتی‌های آجری پنلی، مقاومت کمتری دارند و در برابر خراش‌ها و ضربه‌ها چندان مقاوم نخواهند بود.

اندازه و فاصله

یک لایه از بین کابینتی آجری می‌تواند از بالای صفحه آشپزخانه تا ارتفاع سقف ادامه پیدا کند. این موضوع با توجه به متراژ و شرایط کلی آشپزخانه شما و کابینت‌های دیواری‌تان کاملاً متغیر خواهد بود. یا بسته به مکان ممکن است در پایین کابینت‌های دیواری متوقف شود.

راهکارهای ارزان بازسازی آشپزخانه قدیمی با برچسب بین کابینتی طرح آجر
برای آنکه بتوانید نوع بین کابینتی آجری خود را انتخاب کنید بهتر است که تمامی جوانب آن را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی آجری

قیمت نصب بین کابینتی آجری بسته به نوع آجر و همین‌طور متراژ فضای شما کاملاً متفاوت خواهد بود، اما اگر بخواهیم بازه‌ای کلی برای آن مطرح کنیم، می‌توانیم بگوییم که حدود متری 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان، هزینه‌ای است که برای این کار باید پرداخت شود. در کنار این نیز هزینه‌های مربوط به نصب و… هم به جای خود قابل محاسبه خواهند بود.

نگهداری و نظافت بین کابینتی آجری

یکی از معایب استفاده از آجر برای بین کابینتی آشپزخانه دشواری آن در تمیز کردن است. از آنجایی‌که آجر متخلخل است، امکان آن‌که آلودگی‌ها وارد منافذش شود، وجود دارد و به همین دلیل نیز پروسه تمیز کردن دیوار، کمی سخت خواهد شد. در کنار این نیز تمیز کردن اتصالات بین آجرها هم کار دشواری است.

قیمت تایل بین کابینتی آجری سفید برای دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک
تمیز کردن آجر به دلیل خلل‌های موجود در آن کار سختی خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

وسایل مورد نیاز برای نصب بین کابینتی آجری

  • مته شارژی
  • پیچ‌گوشتی دستی
  • اره برقی
  • کیسه گروت
  • درزگیر آجری
  • ماله بریدگی مربع شکل
  • جاروبرقی
  • متر نواری
  • پارچه‌های تمیز
  • ورق پلاستیک
  • چسب
  • برس رنگ
  • کاغذ سنباده

روش نصب بین کابینتی آجری

صفحات موجود روی سطح را بردارید

قبل از هر چیز تمامی مواردی که روی سطح دیوار وجود دارند را بردارید. یعنی هرگونه کلید برق، تابلو و… باید به خوبی جمع شوند تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ مانعی، بین کابینتی آجری خود را نصب کنید.

بستر کار را آماده کنید

دیوار را که به‌عنوان بستر اصلی کار شما شناخته می‌شود، به خوبی تمیز کنید تا از هرگونه آلودگی، چربی و… پاک شود. با این راهکار می‌توانید میزان چسبندگی آجر و پنل‌ها را افزایش دهید.

روکش آجری را در محل خود فشار دهید

از کانتر شروع کرده و به سمت بالا حرکت نمایید. سعی کنید فاصله کوچکی بین آجر پایینی و کانتر ایجاد کنید تا در حرکت با مشکلی روبه‌رو نشوید. بعد به قسمت‌های بعدی بروید و تمامی سطوح را با کمک تجهیزات موجود، بپوشانید.

خدمات نصب انواع تایل و قیمت جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی طرح آجر
برای نصب بین کابینتی آجری خود، تمام وسواس و دقتتان را به کار بگیرید.

روکش آجری را برش دهید

قطعاً در زمان نصب بین کابینتی آجری خود با موانعی نیز روبه‌رو خواهید شد. در چنین شرایطی می‌توانید پنل یا تکه‌های آجر را برش دهید. برای این منظور هم می‌توانید از اره برقی استفاده کنید.

بدانید که آجرها را از کدام قسمت پایان می‌دهید

وقتی به پایین فضای بین کابینت‌هایتان رسیدید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید آجرها را از طول برش دهید یا از عرض. برای این منظور باید تمامی دقت خود را به کار بگیرید تا ترک و آسیبی به بدنه آجرهای شما وارد نشود.

گروت را اضافه کنید

در این مرحله، گروت و دوغاب را بر اساس دستورالعملی که روی بسته‌بندی آن آمده، مخلوط کنید و روی فواصل بین آجرها بزنید. در این مرحله  بهتر است از ابزارهای مخصوص استفاده کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل رفع شوره آجر؛ چطور شوره نمای آجری را از بین ببریم؟

درزگیری فواصل آجرها را فراموش نکنید

حالا وقت آن می‌رسد که با کمک مواد تخصصی، لایه روی درزگیری‌ها را بپوشانید و با کمک یک برس، براق کنید.

جمع‌بندی

طبیعی است برخی از مراحل نصب بین کابینتی برای افراد عادی، کمی تخصصی و سخت به نظر می‌رسد. به همین دلیل نیز می‌توانید به سراغ یک متخصص در این زمینه بروید و به قول معروف، کار را به کاردان بسپارید.

با این حال اگر به هر دلیلی تصمیم دارید که خودتان آن را به پایان برسانید، بهتر است از تمامی چم‌وخم‌های آن باخبر باشید تا بدون کمترین میزانی از مشکل و ریسک، به بهترین نتیجه دست یابید. در کنار این نیز فراموش نکنید که کیفیت بالای هرکدام از متریال‌های مصرفی شما می‌تواند در نهایت در نتیجه نهایی شما تاثیرگذار باشد.

منبع: thespruce

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. tanin_mirzaee می گوید

    من همه این مطلب رو خوندم ولی راستش هنوز نمی دونم که آجر انتخاب خوبی برای آشپزخونه م هست یا نه؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      ما در این مطلب سعی کردیم که مزایا و معایب بین کابینتی آجری و تمامی ابعاد و جنبه های استفاده از آن را برایتان روشن کنیم. به همین دلیل هم پیشنهادمان این است که با توجه به اولویت هایی که در استفاده از متریال بین کابینتی دارید، ببینید که آیا متریال آجر می تواند با اولویت های شما تناسب داشته باشد یا نه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 5 =