حداقل هزینه بازسازی حمام چقدر است؟

0

حمام یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که هنگام انجام عملیات بازسازی باید تغییرات آن را نیز در نظر داشته باشید. حمام‌ با وجود اینکه فضای بسیار کوچکی از خانه را اشغال می‌کند، اما کاربری بسیاری دارد و همچنین وسایل و تجهیزات مختلفی را در خود جای می‌دهد. به همین دلیل ممکن است هزینه بازسازی حمام کمی بالاتر از حد انتظار باشد.

برای اینکه مجبور نباشید با هزینه‌های سرسام آور تعویض لوله‌کشی، شیرآلات، کاشی‌ها و غیره روبه‌رو شوید، با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید با حداقل هزینه ممکن حمام خود را بازسازی کنید و همه نکات مهم مربوط به آن را یاد بگیرید.

چه زمانی باید به فکر بازسازی حمام بود؟

گاهی افراد در موقعیت‌های مختلف مانند رسیدن سال نو تصمیم می‌گیرند دستی به سر و روی خانه قدیمی خود بکشند و آن را بازسازی کنند، اما قبل از هر چیز بهتر است از هزینه بازسازی خانه مطلع باشند. بازسازی خانه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، با این حال بهتر است بدانید که همیشه افراد تصمیم نمی‌گیرند کل خانه خود را بازسازی کنند. گاهی ممکن است فقط یک بخش خاص مثل سرویس بهداشتی یا حمام نیاز به بازسازی داشته باشد. اما چه دلایلی باعث می‌شوند که به بازسازی حمام روی بیاوریم؟

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره‌ی بازسازی حمام، از نصب کاشی تا دکور حمام

اشکال در لوله‌کشی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را ترغیب می‌کند حمام خود را بازسازی کنند، مشکلات لوله‌کشی و فاضلاب خواهد بود. طبیعی است که لوله‌های آب با گذشت زمان و با استفاده مکرر، دچار فرسودگی و آسیب شود، چراکه هر وسیله‌ای عمر مفیدی دارد.

بنابراین زمانی‌که از عمر مفید لوله‌های حمام می‌گذرد، ممکن است شاهد ترک‌خوردگی و نشتی آنها باشیم. در این صورت باید در اولین فرصت، نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید و برای این کار از خدمات تخصصی لوله کشی ساختمان بهره ببرید.

هزینه تعمیر لوله‌کشی و قیمت بازسازی حمام و دستشویی منزل
به محض آسیب دیدن لوله‌ها باید نسبت به تعویض لوله‌کشی و بازسازی لوله‌های حمام اقدام کنید.

دکوراسیون و طراحی قدیمی

حمام نیز مانند سایر بخش‌های خانه دارای دکوراسیون منحصر به فرد خود است. انواع طراحی‌ها معمولاً برای مدتی در بازار پرطرفدار هستند و بعد از آن ممکن است از مد بیفتند. هیچ کس دوست ندارد در محیطی زندگی کند که طبق سلیقه او و مد روز نیست. به این ترتیب علاوه بر هزینه بازسازی حمام، به سبک طراحی آن نیز دقت کنید.

فضای کوچک

گاهی حمام خانه آن‌قدر کوچک است که به سختی می‌توان در آن حرکت کرد. مهم‌ترین مسئله‌ای که هنگام طراحی حمام باید در نظر گرفت، کارایی آن است. به این ترتیب اگر حمام فضای کافی نداشته باشد، چطور قرار است کارایی خود را ثابت کند؟ ابعاد حمام باید به‌ اندازه‌ای باشد که افراد به‌راحتی بتوانند در آن حرکت کنند و کارهای موردنظر خود را انجام دهند.

خرابی یا فرسودگی تجهیزات حمام

آخرین عاملی که افراد را به فکر بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می‌اندازد، خرابی و فرسودگی وسایل داخل آنهاست. حمام بدون وجود تجهیزات بهداشتی خود عملاً هیچ کارایی ندارد، به همین دلیل باید به سالم بودن آنها بسیار توجه کنید. تجهیزات و وسایل مختلفی در حمام وجود دارند که ممکن است بعد از مدتی دچار آسیب‌دیدگی شوند از جمله شیرآلات، دوش، سرامیک، کاشی‌ها و غیره. فرسودگی و خرابی هر یک از این لوازم علاوه بر اینکه کارایی حمام را از بین می‌برد، ممکن است دارای پیامدهای منفی برای سلامت انسان نیز باشد.

برای مثال اگر شیرآلات حمام دچار زنگ‌زدگی یا رسوب شدید شده باشد، آبی که هنگام شستشو از آنها خارج می‌شود، به مو و دندان‌ها آسیب وارد می‌کند. علاوه بر این زمانی‌که کاشی‌ها یا سرامیک‌های کف حمام دچار شکستگی می‌شوند، موقعیت بسیار خطرناکی به وجود می‌آورند،. زیرا نه‌تنها منجر به لغزیدن و زمین خوردن شما خواهند شد، بلکه ممکن است دچار بریدگی دست یا بدنتان هم بشود.

با توجه به نکات گفته شده متوجه شدید که چه زمانی باید به فکر بازسازی حمام باشید و علاوه بر قیمت بازسازی حمام که به اندازه خود اهمیت دارد، به چه موارد مهم دیگری توجه کنید.

هزینه دکوراسیون داخلی و تعویض شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی
شیرآلات زنگ‌زده و فرسوده به زیبایی حمام و سلامت شما آسیب می‌زنند.

کمترین مراحل برای بازسازی حمام

بعد از اطلاع از دلایل بازسازی حمام به سراغ بخش بعدی یعنی مراحل بازسازی می‌رویم. مراحلی که برای بازسازی انواع حمام‌ به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله ابعاد حمام، متریال به کار رفته در آن، نوع تجهیزات، میزان خرابی یا فرسودگی اجزای حمام و مقدار تغییری که در نظر دارید به وجود آورید. برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان، بهترین تغییرات را در حمام خانه خود مشاهده کنید، باید از کمترین مراحل لازم برای بازسازی حمام اطلاع داشته باشید. در ادامه مراحل ضروری بازسازی حمام را به شما خواهیم گفت.

برق و آب حمام را قطع کنید

ایمنی در حین انجام کارهای فنی و ساختمانی حرف اول را می‌زند. بنابراین به خاطر داشته باشید که قبل از هر اقدامی برای بازسازی حمام فلکه اصلی آب را ببندید و برق را نیز قطع کنید.

از آن‌جایی‌که هنگام بازسازی حمام با لولهها سر و کار دارید، اگر آب وصل باشد دچار مشکل خواهید شد و ممکن است آب همه‌جا را بگیرد. توجه داشته باشید در ساختمان‌هایی که سیستم لوله‌کشی کلکتوری دارند، نیازی به بستن شیر فلکه آب نیست. اگر حمام خانه شما چنین سیستمی دارد، تنها کاری که باید کنید این است که شیر کلکتور آن را ببندید.

همان‌طور که گفتیم هنگام بازسازی حمام علاوه بر آب، برق ساختمان نیز باید قطع شده باشد. انجام این کار بسیار ضروری است، زیرا زمانی‌که مشغول برداشتن سرامیک یا کاشی هستید، ممکن است سیم‌کشی آن بخش آسیب ببیند و در صورت اتصال به برق و عدم رعایت نکات ایمنی، دچار برق‌گرفتگی شوید.

بستن شیر فلکه اصلی آب پیش از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
قبل از شروع عملیات بازسازی حمام، از بسته بودن شیر فلکه اصلی آب اطمینان حاصل کنید.

تجهیزات حمام را خارج کنید

این بخش از بازسازی حمام را می‌توان به چهار مرحله تقسیم کرد. به‌طور کلی در این مرحله باید همه تجهیزات و وسایل داخل حمام، از وان و دوش گرفته تا سینک و سرامیک، را از آن خارج کنید. برای این کار باید ابزارهای مناسب کمک بگیرید.

  • برای شروع قبل از هر چیز کاسه توالت را از جای خود در آورید. در مرحله بعد دوش حمام را از جای خود باز کنید یا اگر در حمام خود وان دارید، وان را از آن‌جا خارج کنید. توجه داشته باشید که هنگام باز کردن دوش، همه لوازم مربوط به آن، یعنی سری، شیرآلات و علم را نیز بیرون بیاورید.
  • در مرحله دوم به سراغ سینک روشویی حمام بروید و آن را از محل اتصال خود جدا کنید. علاوه بر سینک، کابین آن را نیز از دیوار بکنید. هنگامی‌که هر یک از این تجهیزات را از جای خود بیرون می‌آورید، از پیچ‌گوشتی کمک بگیرید. زیرا اکثر این وسایل به‌صورت پیچی به‌جای خود متصل شده‌اند و برای جدا کردن آنها نیازی به اعمال زور نیست.
  • در مرحله سوم بعد از اینکه تجهیزات حمام را خارج کردید، نوبت به پوشش کف و دیوارها می‌رسد. دیوار و کف حمام معمولاً پوشیده از سرامیک یا کاشی است. آنها را با دقت از جای خود در آورید و از حمام خارج کنید.
  • آخر از همه به سراغ فن هواکش حمام بروید. فن معمولاً روی سقف یا دیوار قرار می‌گیرد. آن را نیز با احتیاط از جای خود درآورید تا مرحله خارج کردن تجهیزات به پایان برسد.

یکی از نکاتی که در این مرحله باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که برخی از حمام‌ها دارای سیستم گرمایش از کف هستند. بنابراین زمانی‌که مشغول جداسازی پوشش کف حمام هستید، دقت کنید به این سیستم آسیبی نرسد.

قیمت کاشی سرویس بهداشتی و حمام و هزینه بازسازی خانه
قبل از نصب کاشی‌های جدید از قیمت کاشی سرویس بهداشتی اطلاع داشته باشید.

لوله‌کشی و فاضلاب را بازسازی کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است بخش زیادی از هزینه بازسازی حمام را در بربگیرد، بخش لوله‌کشی است. توجه داشته باشید که در بازسازی همه حمام‌ها لازم نیست حتماً لوله‌ها و سیستم فاضلاب قدیمی با لوله‌ها و سیستم جدید جایگزین شوند. معمولاً این امر زمانی ضروری است که ساختمان قدیمی باشد و مدت زیادی از عمر لوله‌ها گذشته باشد.

با این حال به‌دلیل اینکه هنگام بازسازی حمام، همه کاشی‌ها و سرامیک‌ها نیز جدا می‌شوند و دسترسی به لوله‌ها راحت است، تعویض کردن آنها با لوله‌های جدید ضرری ندارد. زیرا همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم لوله‌ها به مرور دچار انواع فرسودگی، ترک‌خوردگی و گرفتگی خواهند شد. با نصب لوله‌های جدید، خیالتان از بابت کارکرد درست لوله‌ها و فاضلاب راحت می‌شود.

نحوه جایگزینی لوله‌های قدیمی با لوله‌های جدید

قبل از اینکه عملیات تعویض لوله‌ها را شروع کنید، از بسته بودن شیر فلکه حمام مطمئن شوید. سپس باید لو‌له‌های قدیمی را از محل خود خارج کرده و آنها را با لوله‌های جدید جایگزین کنید.

در این مرحله، همه چیز از جمله زمان و هزینه بازسازی حمام، تا حد زیادی به جنس لوله‌های به‌کار رفته بستگی دارد. زیرا برای خارج کردن لوله‌ها باید ابتدا برش بخورند و سپس از حمام خارج شوند. به‌عنوان مثال لوله‌هایی که از جنس پوشفیت و پلیکا هستند، بسیار راحت‌تر از لوله‌های فلزی و چدنی قطع می‌شوند. به یاد داشته باشید که برای قطع کردن لوله‌های حمام باید ابتدا از لوله‌های اصلی شروع کنید و سپس به سراغ انشعابات فرعی بروید و هر یک را پس از قطع کردن، از خاک بیرون آورید.

پس از اینکه مرحله قطع لوله‌ها به پایان رسید، نوبت به اجرای لوله کشی فاضلاب جدید می‌رسد. معمولاً افراد لوله‌های جدید خود را مانند لوله‌های قبلی انتخاب می‌کنند، اما به‌طور کلی محدودیتی در این مورد وجود ندارد. زیرا برای مثال امکان اتصال لوله‌های چدنی به پلیکا نیز امکان‌پذیر است. با کمک گرفتن از افراد متخصص، تمامی مراحل لوله‌کشی را با دقت کامل به انجام برسانید و به سراغ مراحل پایانی بازسازی حمام بروید.

هزینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی و تعویض لوله‌کشی فاضلاب
تعویض لوله‌های قدیمی با لوله‌های جدید در هزینه بازسازی حمام تاثیرگذار است.

کف و دیوارهای حمام را کاشی‌کاری کنید

تا اینجای کار، بیشتر درباره مسائل فنی بازسازی حمام توضیح دادیم. از این مرحله به بعد زیبایی نیز چاشنی کار می‌شود. در این مرحله علاوه بر هزینه بازسازی حمام، از قیمت کاشی سرویس بهداشتی نیز باید مطلع باشید. زیرا قرار است به سراغ طراحی حمام و انتخاب کاشی‌های آن برویم. طرح و رنگ کاشی‌هایی که برای حمام انتخاب می‌کنید، در زیبایی و ابعاد آن تاثیر به‌سزایی دارد. بنابراین طرح و رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر ماندگاری و زیبایی، به بزرگ نشان دادن فضای حمام شما نیز کمک کند.

برای شروع ابتدا کاشی‌های دیوارها را نصب کنید و سپس به سراغ کف حمام بروید. از آن‌جایی‌که محیط حمام با رطوبت تماس مستقیم دارد،  بهترین کار این است که کاشی‌ها را با استفاده از چسب‌های ضد آب بچسبانید و از دوغاب نیز برای آب‌بندی بیشتر استفاده کنید.

تجهیزات جدید را انتخاب و نصب کنید

در این مرحله باید تجهیزات قدیمی که در مرحله دوم از حمام خارج کردید را با تجهیزات جدید جایگزین کنید. نوع تجهیزات جدید تاثیر زیادی بر قیمت بازسازی حمام می‌گذارد. بنابراین اگر بودجه محدودی برای هزینه بازسازی حمام کنار گذاشته‌اید، در انتخاب تجهیزات دقت کنید.

برای خرید تجهیزات حمام باید به دو عنصر زیبایی و کارایی توجه کنید. دقت داشته باشد که این تجهیزات را به‌گونه‌ای در حمام بچینید که فضاسازی به نحو احسن انجام شود. این روزها تجهیزات مدرن و متنوعی در بازار وجود دارند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. انتخاب هر یک از آنها به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد، اما بهتر است تجهیزات مرغوبی را انتخاب کنید که دارای طول عمر بالایی هستند.

انواع تجهیزات ضروری برای حمام عبارتند از:

  • دوش یا وان
  • سینک روشویی
  • آینه
  • کابینت
  • شیرآلات
  • و غیره

پس از اینکه تمامی این وسایل را تهیه کردید، باید نسبت به نصب آنها اقدام کنید.

قیمت کاشی سرویس بهداشتی و برآورد هزینه بازسازی حمام و دستشویی
قیمت بازسازی حمام بستگی به تجهیزات استفاده شده در آن دارد.

سیستم روشنایی و هواکش جدید را نصب کنید

در مرحله آخر، به سراغ نصب فن هواکش جدید می‌رویم و سیستم روشنایی حمام را به‌روز می‌کنیم. وجود هواکش در حمام به‌دلیل رطوبت فراوان، ضروری است و از پیامدهای منفی ناشی از اجتماع رطوبت در خانه جلوگیری می‌کند. حمام نیز مانند سایر قسمت‌های خانه نیاز به نور و روشنایی دارد. بسته به سلیقه شما می‌توان از سیستم‌های روشنایی ساده مانند دیوارکوب‌های ضد آب یا سیستم‌های روشنایی خلاقانه‌تر مانند انواع نورهای مخفی و چراغ‌های فانتزی استفاده کرد.

هزینه حداقلی بازسازی حمام چقدر است؟

هزینه بازسازی حمام به عوامل متعددی بستگی دارد. تعدادی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت بازسازی حمام عبارتند از: نوع تجهیزات و متریال به‌کار رفته، سبک طراحی و بازسازی، ابعاد پروژه، مقدار تغییرات، موارد فنی و غیره. گاهی ممکن است برای بازسازی حمام نیاز به استفاده از چندین نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف داشته باشد و طبیعتاً به این ترتیب هزینه بازسازی حمام افزایش چشمگیری می‌یابد.

بهتر است قبل از شروع عملیات بازسازی، بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس با توجه به آن بودجه هزینه‌های حدودی بازسازی هر قسمت از حمام را تخمین بزنید. به این ترتیب با برنامه‌ریزی پیش می‌روید و در حین انجام پروژه از لحاظ هزینه‌ها به مشکل برنمی‌خورید.

در ادامه حداقل بودجه لازم برای هر بخش از بازسازی حمام را به شما خواهیم گفت. هزینه‌های ذکر شده مربوط به تابستان سال 1400 هستند و ضمانتی در قبال عدم تغییر آنها وجود ندارد.

برآورد قیمت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی قدیمی
هزینه بازسازی حمام را نوع متریال، تغییرات و تجهیزات آن مشخص می‌کند.

قیمت کاشی سرویس بهداشتی و حمام

کاشی و سرامیک‌ در طرح‌، رنگ‌، جنس‌ و ابعاد متنوعی در بازار موجود هستند. قیمت آنها بسته به هر یک از این موارد تغییر می‌کند. اگر در نظر داشته باشد برای بازسازی حمام خانه خود از کاشی‌های نسبتاً لوکس استفاده کنید، قیمت سرامیک‌ها و کاشی‌ها از حدود متری 200 الی 300 هزار تومان شروع می‌شود. همچنین هزینه چسب و اجرت کاشی کار را نیز باید به هزینه بازسازی حمام اضافه کنید که معمولاً مبلغی معادل 300 هزار تومان برای چسب و 60 هزار تومان اجرت به ازای نصب هر متر کاشی دریافت می‌شود.

نتیجه می‌گیریم برای نصب کاشی‌های لوکس باید بودجه‌ای در حدود 4 الی 6 میلیون تومان برای خرید کاشی یا سرامیک، یک میلیون و 200 هزار تومان برای اجرت نصب (حمامی با ابعاد استاندارد 1.5 در 1.5 و سقف 2.4 متر)، به علاوه 300 هزار تومان هزینه چسب در نظر بگیرید که جمعاً معادل حداقل 5 میلیون 500 هزار تومان خواهد شد.

قیمت تجهیزات حمام

در این بخش قیمت هر یک از تجهیزات حمام را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. قیمتی که ما در این مقاله عنوان می‌کنیم، به‌صورت حدودی است و بسته به عوامل مختلف می‌تواند متغیر باشد. توجه داشته باشید تجهیزات مورد نظر خود را می‌توانید با قیمت‌های مناسب‌تری نیز تهیه کنید، ولی از آن‌جایی‌که این مقاله به هزینه بازسازی حمام اشاره دارد و در بازسازی معمولاً از تجهیزات لوکس و مدرن استفاده می‌شود، ما نیز قیمت تجهیزات لوکس را عنوان کرده‌ایم.

  • شیر دوش: قیمت شیردوش‌های ایرانی باکیفیت همراه با لوازم جانبی از حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا 4 میلیون تومان نیز ادامه دارد.
  • شیرآلات: شیرآلات حمام شامل شیر توالت فرنگی و شیر روشویی می‌شود و قیمت هرکدام حدود یک میلیون تومان به بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: انواع شیرآلات بهداشتی کدامند و چه قیمتی دارند؟

  • روشویی: قیمت انواع روشویی حمام بسیار متغیر است. انواع روشویی‌های کابینتی از یک میلون تومان شروع می‌شوند تا قیمت‌های بسیار بالاتر، اما اگر در نظر دارید روشویی لوکس تهیه کنید باید حدود 5 میلیون تومان هزینه کنید. مطالعه مطلب انواع کابینت روشویی را بشناسید و قیمت آنها را بدانید نیز اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • توالت فرنگی: قیمت توالت فرنگی‌ بسته به خارجی یا ایرانی بودن آن متفاوت است. توالت‌های ایرانی حدود 2 میلیون تومان و توالت‌های فرنگی حدود 7 میلیون تومان هزینه دارند. توالت‌های دیواری نیز به‌دلیل وجود استراکچرهای داخلی حدود 3 میلیون تومان گران‌تر هستند.
  • تیغه شیشهای: در صورتی‌که می‌خواهید فضای دوش را از بقیه حمام جدا کنید، باید هزینه‌ای بالغ بر 2 الی 3 میلیون نیز به هزینه بازسازی حمام اضافه کنید.
  • وان: برای خرید وان‌های جکوزی‌دار باید 20 الی 25 میلیون تومان هزینه کنید. در مطلب نکات خرید و قیمت انواع وان حمام اینجاست اطلاعات مفیدتری به دستتان می‌رسد.

به‌طور کلی اگر وان و دیوار شیشه‌ای را فاکتور بگیریم، قیمت بازسازی حمام لوکس از 17 الی 30 میلیون تومان هزینه دارد. این مبلغ با توجه به هزینه دکوراسیون داخلی خانه‌های لوکس، مبلغی منطقی به نظر می‌آید.

برآورد هزینه خرید شیرآلات در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
در بازسازی سرویس بهداشتی، اولین چیزی که باید بدانید هزینه تجهیزاتی مانند شیر دوش است.

مدت زمان لازم برای انجام هر مرحله از بازسازی

از آن‌جایی‌که بازسازی حمام فرآیندی چند مرحله‌ای است، برای رسیدن به حمام دلخواهتان باید صبور باشید. به‌طور کلی پروژه بازسازی حمام از 2 تا 3 هفته زمان می‌برد.

  • خارج کردن تجهیزات، کاشی‌ها و به‌طور کلی تخریب حمام قدیمی، حدود 2 روز زمان می‌برد.
  • در مرحله بعد انجام امور لوله‌کشی و فاضلاب ممکن است 2 روز به طول بینجامد.
  • اگر سیم‌کشی‌های حمام نیز دچار مشکل باشند، 2 روز دیگر نیز برای انجام عملیات سیم‌کشی نیاز است. در این مرحله زمانی صرف بازرسی فنی حمام می‌شود و از سالم بودن لوله‌کشی و سیم‌کشی اطمینان حاصل خواهد شد.
  • بعد از انجام امور فنی، به سراغ پوشش دیوار و کف می‌رویم. نصب کاشی یا سرامیک‌ها ممکن است تا 5 روز زمان ببرد، زیرا باید به آنها فرصت دهید تا خشک شوند.
  • پس از کاشی کاری، نوبت به نصب تجهیزات حمام می‌شود. این بخش زمان زیادی نمی‌گیرد و در عرض یک تا 3 روز به اتمام می‌رسد.
  • بعد از تمام شدن کار نیز بازرسی نهایی انجام می‌شود تا متخصصان مطمئن شوند عملیات بازسازی حمام از لحاظ زیبایی و کارایی به بهترین شکل صورت گرفته است.
هزینه دکوراسیون داخلی و قیمت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
برای بازسازی حمام، علاوه بر هزینه بازسازی حمام باید درباره مدت زمان انجام کار نیز بدانید.

سخن آخر

بازسازی حمام شامل چندین مرحله می‌شود و عوامل متعددی در هر مرحله از پروژه روی هزینه بازسازی حمام تاثیرگذار هستند. حالا که علاوه بر قیمت بازسازی حمام، از مراحل و زمان انجام آن نیز باخبر هستید، بهتر می‌توانید درباره بودجه و نیروی متخصصی که برای انجام این پروژه لازم دارید فکر کنید. توجه داشته باشید که بازسازی حمام امری تخصصی است و نیاز به دانش فنی و زیبایی شناسی دارد، پس بهتر است آن را به‌دست هر کسی نسپارید.

نیروهای متخصص استادکار با دانش و مهارت خود در زمینه بازسازی ساختمان، بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه خواهند داد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هفت =