دلیل زنگ زدگی ماشین ظرفشویی چیست؟ + راه حل قطعی

3

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند، چون جنس بدنه داخلی ماشین لباسشویی از استیل است، هیچگاه دچار زنگ زدگی نمی‌شود، اما باید بدانید که زنگ زدگی ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج افرادی است که استفاده نادرستی از دستگاه خود می‌کنند. به همین دلیل آگاه بودن از علت زنگ زدگی سبد ماشین ظرفشویی و همچنین راهکارهایی برای از بین بردن زنگ زدگی ماشین ظرفشویی می‌تواند به شما کمک کند که از بروز این مشکل جلوگیری کنید. در مقاله پیشگیری از زنگ زدن ظروف استیل در ماشین ظرفشویی به یک معظل بزرگ در خانه پرداختیم و در این مقاله قصد داریم تا به بررسی زنگ زدگی ماشین ظرفشویی و دلایل آن بپردازیم و اطلاعات مفیدی در مورد روش‌های رفع زنگ زدگی ماشین ظرفشویی به دست آوریم. با استادکار همراه باشید.

دلیل زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

جنس داخل ماشین ظرفشویی معمولا از استیل درست شده است و زمانی که خراشیده شود و نوک اجسام تیز با آن برخورد کند، بدنه دستگاه دچار آسیب می‌گردد. از طرف دیگر رسوب مواد غذایی به جا مانده در ظرف‌ها به بافت و بدنه دستگاه آسیب وارد می‌کند و باعث خوردگی و از بین رفتن آن می‌شود. یکی دیگر از علت‌های زنگ زدگی ماشین ظرفشویی مربوط به استفاده از مواد شوینده نامرغوب و نامناسب است و از آنجایی که برخی از این شوینده‌ها دارای میزان زیادی کلر هستند، می‌توانند موجب آسیب به بدنه دستگاه شوند. به علاوه غذاهای اسیدی و شور که ممکن است بر روی ظروف باقی مانده باشد، می‌تواند احتمال خوردگی و زنگ زدگی دستگاه را افزایش دهد.

بیشتر بدانید طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

زمانی که بدنه استیل ماشین ظرفشویی خراشیده شود و نوک اجسام تیز با آن برخورد کند، بدنه دستگاه دچار آسیب می‌گردد.
زمانی که بدنه استیل ماشین ظرفشویی خراشیده شود و نوک اجسام تیز با آن برخورد کند، بدنه دستگاه دچار آسیب می‌گردد.

یکی دیگر از مهم‌ترین دلالیل خوردگی و زنگ زدگی ماشین ظرفشویی، عدم استفاده از قیف در هنگام اضافه کردن مایع جلادهنده و نمک است که می‌تواند موجب ایجاد واکنش شیمیایی و همچنین از بین رفتن استیل دستگاه شود.

برای عدم آسیب به بدنه ظرفشویی باید حتما از قیف استفاده کنید.
برای عدم آسیب به بدنه ظرفشویی باید حتما از قیف استفاده کنید.

علت زنگ زدن سبد ظرفشویی

علت زنگ زدگی سبد ماشین ظرفشویی که معمولا بعد از چند سال استفاده نادرست و مداوم از دستگاه ایجاد می‌شود، به دلیل از بین رفتن محافظ پلاستیکی روی قفسه‌های آن است. از این رو آب مستفیم با فلز قفسه ظرفشویی برخورد می‌کند و سبد دچار زنگ زدگی می‌شود. گاهی نیز بدون از بین رفتن لایه روی قفسه‌ها، ممکن است متوجه باد کردن محافظ پلاستیکی شوید که ممکن است زنگ زدگی زیر لایه‌های محافظ ایجاد شده باشد.

با از بین رفتن محافظ پلاستیکی روی قفسه‌ها، احتمال زنگ زدگی سبد ظرفشویی افزایش پیدا می‌کند.
با از بین رفتن محافظ پلاستیکی روی قفسه‌ها، احتمال زنگ زدگی سبد ظرفشویی افزایش پیدا می‌کند.

مهم‌ترین مشکلات حاصل از زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

زمانی که سبد ظرفشویی زنگ می‌زند، دندانه تیز آن ممکن است موجب آسیب به ظروف شود و روی آن خش ایجاد کند. به علاوه زمانی که این زنگ زدگی‌های ایجاد شده از بدنه ظرفشویی و سبد آن جدا شود، وارد جریان آب می‌شود و ظروف شسته شده در ماشین پر از لک و نقاط تیره و روشن خواهد شد. از طرفی با رسوب این مواد در دستگاه بهره‌وری ماشین شما کمتر شده و عملکرد آن را دچار اختلال می‌گردد. جدا از همه این‌ها اگر به موقع اقدام به از بین بردن زنگ زدگی ماشین ظرفشویی نکنید، این مساله می‌تواند موجب خوردگی یا حتی سوراخ شدن دستگاه شود.

رسوب زنگ زدگی‌ها می‌تواند وارد جریان آب شده و ظروف را بعد از شستشو کدر و کثیف کند.
رسوب زنگ زدگی‌ها می‌تواند وارد جریان آب شده و ظروف را بعد از شستشو کدر و کثیف کند.

بهترین ترفندها برای جلوگیری و رفع زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی داخل ماشین ظرفشویی این است که قبل از هر کاری بر روی قسمت ورودی آب ماشین ظرفشویی فیلتر مناسبی قرار دهید. اگر از مواد شوینده به صورت پودری یا ژل استفاده می‌کنید، حتما مقدار مناسبی استفاده نمایید. سعی کنید در زمان استفاده از مایع جلادهنده و نمک حتما دقت کنید و از ریختن آن بر روی بدنه دستگاه بپرهیزید. با مشاهده کوچک‌ترین علائم زنگ زدگی حتما و به سرعت برای شستشو و از بین بردن آن اقدام کنید.

توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده حتما درب ماشین ظرفشویی را کاملا باز کنید و اجازه دهید بخار آب داغ از آن خارج شود و از طرفی ظروف را با احتیاط خارج کنید تا روی بدنه و کف دستگاه خراش ایجاد نشود.

باز کردن درب ظرفشویی بعد از شستشو روشی ساده برای جلوگیری از زنگ زدن ماشین ظرفشویی است.
باز کردن درب ظرفشویی بعد از شستشو روشی ساده برای جلوگیری از زنگ زدن ماشین ظرفشویی است.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی و پیشگیری از بروز مشکلات در آن، بهتر است با روش‌های استفاده درست از ماشین ظرفشویی آشنا باشید و ضمن رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی خود، خیلی سریع نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. در بسیاری از مواقع از بین بردن علائم زنگ زدگی در همان ابتدای کار می‌تواند از بیشتر شدن آن و وارد شدن آسیب جدی به دستگاه جلوگیری کند. در انتها از شما دعوت می کنیم برای افزایش اطلاعات خود در خانه داری آموزش رفع سیاهی سینک ظرفشویی را نیز مطالعه کنید .

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار
3 نظرات
  1. میرزائیان می گوید

    این مقاله عالی بود و خیلی به دردم خورد. ممنون از تیم استادکار??

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. از اینکه وقت گذاشتید و مطالب مارو مطالعه کردید بینهایت ازتون سپاسگزارم.

  2. رضا مندوئی می گوید

    سلام و خسته نباشید جلا دهنده ریخت رو بدنه پاک نکردم و بدنه داخل سفیدک زده چکار کنم که تمیز بشه و پاک کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − یک =