آموزش گام به گام روش تخلیه آب استخر

0

در مقاله قبل دید که در مورد اصول نگهداری استخر و آب استخر در زمستان صحبت کردیم در اینجا روش تخلیه آب استخر را شرح خواهیم داد .

برای خارج کردن آب‌های آلوده از داخل استخرها، با هدف این که شنا کردن در داخل این آب ها با تاثیرات منفی مواد شیمیایی مضر و یا میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا بر بدن افراد همراه نباشد، لازم است به آموزش تخلیه آب استخر بپردازیم. با استادکار همراه باشید .

آموزش تخلیه آب استخر و مراحل آن

ابتدا لازم است زمان مناسبی را برای تخلیه کردن آب استخر خود در نظر بگیریم تا در صورت طولانی شدن روند تخلیه آب‌ها، با مشکل مواجه نشده و این کار با دقت و در شرایط مناسب صورت بگیرد. سایز و ابعاد استخر ما مشخص کننده این موضوع است که تخلیه شدن آب استخر چه مدت زمانی را به خود اختصاص خواهد داد. در صورتی که نهاد شهرداری مجوز تخلیه آب استخر در خیابان یا اطراف خانه را صادر نکرده است، ناگزیر باید این تخلیه را از طریق وارد کردن آب‌های استخر به داخل فاضلاب انجام دهیم. مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • لازم است لوله تخلیه استخر یا همان شیلنگ از جنس لاستیک را در دسترس قرار دهیم و بعد فاصله استخر تا فاضلاب را معین کنیم و طول این لوله یا شیلنگ را با فاصله استخر از فاضلاب تنظیم کنیم و این لوله را از استخر تا فاضلاب امتداد دهیم تا آب استخر به راحتی به واسطه این لوله از استخر خارج شده و به داخل فضای فاضلاب بریزد.
  • این شیلنگ یا لوله تخلیه استخر دارای یک کلاهک است که باید در جای مناسبی از استخر و همچنین فاصلاب تعبیه شود تا عمل تخلیه آب از استخر به بهترین نحو صورت بگیرد.
  • باید به این نکته توجه کنیم که آب خارج شده از استخر واقعا به داخل فاضلاب ریخته می‌شود و در داخل آن جای می‌گیرد (این آب ممکن است در روند تصفیه و در چرخه استفاده مجدد از آب قرار بگیرد و به نحوی، مفید واقع شود).

بیشتر بدانید چگونه آب استخر پرورش ماهی را تصفیه کنیم؟

برای تخلیه آب استخر باید از یک شلنگ یا لوله تخلیه استخر استفاده کنید
برای تخلیه آب استخر باید از یک شلنگ یا لوله تخلیه استخر استفاده کرده و آب آلوده شده را به صورت مستقیم به فاضلاب هدایت کنید.
  • باید دقت کنیم که تخلیه شدن آب استخر در محیط‌های دیگر مثل خیابان یا مکان‌های دیگر (خصوصا اماکن عمومی) با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود؛ چرا که آلودگی آب استخر و املاح و مواد مختلفی که در آن موجود است می‌تواند سبب انتشار بوی نامطبوع و همچنین ایجاد مشکلاتی مانند تکثیر عوامل بیماری‌زا و ابتلای افراد به مشکلات مختلف در زمینه سلامتی آن‌ها شود و یا حتی به ایجاد عفونت‌های مختلف نشات گرفته از آب‌های کثیف منجر شود و سلامت افراد را به خطر بیندازد.
  • ریخته شدن آب استخر در محدوده خاک‌ها و باغچه‌ها و محل رشد گیاهان مختلف نیز باید با دقت عمل زیادی همراه شود؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در آب، گاهی سبب می‌شوند که انواع واکنش‌های عجیب و دردسرساز با املاح و مواد موجود در خاک، انجام شود. به خصوص سدیم و کلری که در آب استخر وجود دارد در واکنش با انواع خاک‌ها و گیاهانی که نسبت به این عناصر حساس هستند، رفتار مناسبی را بروز نمی‌دهند.
  • باید توجه کنیم که لوله تخلیه و یا همان شیلنگ پلاستیکی به طور دقیق و مناسب به شیر تخلیه استخر یا همان پمپ متصل شده است و داخل استخر قرار گرفته و اینکه سر دیگر آن کاملا در داخل محدوده فاضلاب است.

بیشتر بدانید مدت زمان تعویض آب استخر شنا

آب استخر خانگی را چگونه خالی کنیم
برای تخلیه آب استخر از یک لوله تخلیه یا شلنگ پلاستیکی با سایز و ابعاد مناسب استفاده کرده و آن را به پمپ استخر متصل نمایید.
  • سپس قادر خواهیم بود که این پمپ را از طریق پریز برقی که در نزدیکی استخر قرار دارد به جریان برق وصل کرده و در حقیقت پمپ را روشن کنیم تا به واسطه مکش خود آب داخل استخر را از این سو تخلیه و از طرف دیگر این آب را با استفاده از این لوله یا شیلنگی که در این میان وجود دارد، به داخل فضای فاضلاب وارد نماید.
  • لازم است که با دقت نظاره‌گر تخلیه شدن آب از داخل استخر خود بوده و آن را به طور دقیق بررسی نماییم تا در صورت بروز مشکل از ادامه پیدا کردن این مشکلات ممانعت به عمل آوریم.
    لازم است بدانیم که مدت زمان و میزان وقتی که برای تخلیه شدن آب استخر ما صرف می‌شود، به عواملی نظیر سایز و یا ابعاد و وسعت استخر و میزان فضایی که آب در داخل آن گنجانده شده، مقدار آب موجود در استخر (که با واحد گالن و یا لیتر اندازه گیری می‌شود)، سرعتی که از پمپ برای تخلیه آب استخر انتظار می رود و البته ضوابطی که نهاد شهرداری منطقه سکونت ما برای نحوه تخلیه شدن آب استخر در نظر گرفته و تصویب کرده است، وابسته هستند. هر چقدر انجام این مراحل و عوامل ذکر شده سریعتر و با روند ساده‌تری صورت بپذیرد، به همان میزان نیز زمان کمتری را برای تخلیه آب استخر سپری خواهیم کرد و تخلیه شدن آب استخر در زمان کمتر و با فراغ خاطر بیشتری انجام خواهد شد.

بیشتر بدانید رفع ایرادات چیلر تراکمی

آموزش روش تخلیه آب استخر
مدت زمان تخلیه آب استخر بستگی به ابعاد استخر و میزان آبی که در آن وجود دارد، خواهد داشت و در ضمن سرعت پمپ نیز بر آن تاثیر خواهد گذاشت.
  • در زمینه حدود قیمت‌ها برای انجام روند تخلیه آب استخرها نیز ذکر این نکته لازم است که در صورت تخلیه آب استخر به واسطه پمپ‌هایی که از مراکز خصوصی یا مکان‌‌هایی بجز نهاد شهرداری، به کار گرفته می‌شوند، مستلزم پرداخت کردن هزینه‌های بالاتری به نسبت تخلیه آب استخر به وسیله پمپ‌های متعلق به شهرداری خواهیم بود و استفاده از پمپ‌های تخلیه شهرداری، مقرون به صرفه‌تر تلقی می‌شوند.
  • زمانی که کار تخلیه استخر به وسیله لوازم ذکر شده اعم از لوله تخلیه استخر یا کلاهک و شیر تخلیه استخر و البته پمپ انجام شد و قسمت عمده آب داخل استخر به واسطه مکش پمپ و این لوله پلاستیکی رابط، از استخر به محل فاضلاب منتقل شد، می‌توانیم آن مقدار کم از آبی که در کف استخر باقی مانده است و پمپ تخلیه استخر، قادر به تخلیه آن نبوده است را با روشی که اصطلاحا روش دستی نام دارد، تخلیه کنیم.
  • برای این کار لازم است وارد استخر شده و آن میزان از آبی را که در کف استخر وجود دارد به وسیله یک سطل و یا ظرف دیگری که هم کاربرد آسان داشته باشد و هم گنجایش آن برای ریختن آب زیاد باشد به داخل استخر ببریم و این آب‌های باقی مانده در کف استخر را با این سطل یا ظرف جمع آوری کرده و بعد آن ها را از استخر خارج کنیم تا آبی در داخل استخر باقی نمانده و استخر به طور کامل تخلیه شود.
  • بعد از طی کردن تمام این مراحل می‌توانیم کف استخر را جارو زده و بعد کف و دیواره‌های استخر را با آب و مواد شوینده مناسب، به خوبی شستشو دهیم تا استخر برای پذیرش حجم آب تمیزی که می‌خواهیم به آن وارد کنیم، آماده شود.

بیشتر بدانید فیلتر شنی تصفیه آب استخر چیست؟

چگونه آب استخر را تخلیه کنیم شیر تخلیه استخر
پس از تخلیه آب استخر، کف آن را به خوبی جارو زده و کلیه آلودگی ها و ذرات زباله ای را تمیز کرده و سپس آب تمیز را به استخر وارد کنید.

سخن پایانی

آموزش تخلیه آب استخر با بیان همین مراحل تکمیل می‌شود و ما می‌توانیم با به کارگیری همین اقدامات و با هزینه‌ای مناسب و طی کردن این روند ذکر شده، به تخلیه آب استخر خود بپردازیم. البته بدیهی است که انجام این کار توسط متخصصین به مراتب ساده‌تر خواهد بود.

منابع: estakhrbama | rawbuilding

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + چهارده =