شیر برقی گاز پکیج : نحوه تنظیم شیر برقی در انواع پکیج

0

شیر برقی پکیج دیواری یکی از مهم‌ترین بخش‌های تنظیم پکیج است که هر فردی که در خانه از این دستگاه استفاده می‌کند، باید با نحوه کاربرد آن به خوبی آشنا باشد. شیر برقی گاز پکیج وظیفه کنترل گاز و تنظیم شعله دستگاه را بر عهده دارد و اگر با کار با آن به خوبی آشنا باشید، می‌توانید به سادگی بسیاری از مشکلات پکیج را برطرف نمایید. در این مقاله ما قصد داریم تا به شما روش تنظیم شیر برقی گاز پکیج را آموزش دهیم و در کنار آن یاد بگیریم که چطور باید تست شیر گاز پکیج را انجام داد و از سالم بودن آن مطمئن شد. پس در ادامه با استادکار همراه باشید تا شیر برقی پکیج ایران رادیاتور، بوتان و نحوه تنظیم شیر گاز پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور را آموزش دهیم .

شیر برقی گاز پکیج چیست و کجا قرار دارد

درست در زیر محفظه احتراق شیری به‌منظور تنظیم جریان گاز تعبیه شده است که معمولاً جنس آن آلومینیوم است و با برق ۲۴ ولت کار می‌کند. حرکت این شیر موجب تنظیم و زیاد و کم شدن شعله پکیج خواهد شود. عدم تنظیم شیر برقی گاز پکیج موجب می‌شود تا پکیج به درستی کار نکند و شمار زیادی از افراد چون با نحوه کار با شیر برقی گاز پکیج آشنا نیستند، معمولاً با مشکلاتی در پکیج خود روبرو می‌شوند.

عدم تنظیم شیر برقی گاز پکیج موجب می‌شود تا پکیج به درستی کار نکند.
عدم تنظیم شیر برقی گاز پکیج موجب می‌شود تا پکیج به درستی کار نکند.

نحوه عملکرد شیر برقی گاز پکیج

شیر برقی گاز پکیج دارای دو شیر قطع و وصل گاز است و زمانی می‌تواند به درستی کار کند که هر دو شیر با هم باز باشند و عدم باز بودن این دو شیر موجب روشن نشدن پکیج شما می‌گردد. فنری که در این شیرها وجود دارد موجب می‌شود تا در صورت لزوم باز یا بسته شوند. زمانی که فشار خروجی گاز بیشتر از میزان تعیین شده باشد، شیر تنظیم فشار باز شده و موجب کاهش فشار سیستم می‌شود. در مقابل نیز زمانی که فشار خروجی سیستم کم شود، این شیر بسته می‌شود تا فشار افزایش پیدا کند و شیر اصلی نیز باز شود.

بیشتر بدانید بررسی کد خطای پیکج لورچ به همراه راه حل های آن

برای روشن شدن شعله‌ها پکیج باید از درست کار کردن شیر برقی گاز مطمئن شوید.
برای روشن شدن شعله‌ها پکیج باید از درست کار کردن شیر برقی گاز مطمئن شوید.

نحوه تست شیر گاز پکیج

برای تست شیر گاز پکیج و مطمئن شدن از سالم بودن آن قبل از هر کاری باید شیلنگ گاز پکیج را از لوله جدا کنید و در زمان جرقه زدن پکیج اگر با فوت کردن درون شیلنگ گاز متوجه شدید که مسیر باز است یعنی شیر برقی گاز پکیج شما سالم است. به علاوه بعد از آن باید با اهم متر برق موجود در شیر نیز در زمانی که جرقه می‌زند، مورد بررسی قرار بگیرد. اگر متوجه شدید که پکیج شما تنها جرقه می‌زند و شعله روشن نمی‌شود، احتمالاً زمان تعمیر شیر برقی پکیج فرا رسیده و مشکلی در آن ایجاد شده است.

برای تست شیر گاز پکیج باید با اهم متر برق موجود در آن مورد بررسی قرار بگیرد
برای تست شیر گاز پکیج باید با اهم متر برق موجود در آن مورد بررسی قرار بگیرد

روش اندازه‌گیری فشار شیر برقی پکیج دیواری

به طور کلی بهتر است تا برای تنظیم شیر برقی گاز پکیج و اندازه‌گیری فشار آن از تجهیزات اندازه‌گیری فشار استفاده شود، اما برای این منظور لازم است تا از سه مرحله پیروی کنید:

  • ابتدا درپوش شیر گاز را برداشته و پیچی را که در قسمت پایین و معمولاً سمت چپ قرار گرفته باز می‌کنید و با قرار دادن مانومتر میزان فشار آن را اندازه‌گیری می‌نمایید.
  • در مرحله بعد دمای پکیج را روی دمای زیاد و حداکثر توان آن تنظیم کنید و بعد از باز کردن شیر گرم تا آخر توجه کنید که فشار گاز ورودی با فشار گاز مصرفی متناسب باشد و این موضوع می‌تواند با توجه به مدل و نوع پکیج شما متفاوت باشد.
  • حال فشار شعله بالا و پایین را تنظیم نمایید و در انتها که فشار را بررسی کردید، پیچی را که باز کرده بودید ببندید و محکم کنید.
برای تنظیم شیر برقی گاز پکیج و اندازه‌گیری فشار آن باید از تجهیزات اندازه‌گیری فشار استفاده شود.
برای تنظیم شیر برقی گاز پکیج و اندازه‌گیری فشار آن باید از تجهیزات اندازه‌گیری فشار استفاده شود.

تنظیم شیر برقی گاز پکیج با حداکثر توان

بهتر است بدانید که تنظیم شیر برقی با حداکثر توان در همه انواع آن تقریباً از یک قاعده پیروی می‌کند. برای تنظیم شیر گاز پکیج ایران رادیاتور یا هر پکیج خارجی باید بعد از برداشتن محفظه مربوط به شیر گاز، پیج قسمت بالا و سمت چپ را باز کنید و به دستگاه فشار سنج یا مانومتر متصل نمایید.

حال با قرار دادن پکیج روی بیشترین قدرت و باز کردن شیر آب گرم تا انتها، فشار را بررسی کنید. در صورت متناسب نبودن فشار باید مهره چند ضلعی را که زیر آن دارد تنظیم نمایید. در انتها نیز مهره‌ها و پیچ‌‌ها را به طور کامل ببندید و از محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید. اگر متوجه شدید که نیاز به تعمیر شیر برقی پکیج ایران رادیاتور یا هر مدل از پکیج خود دارید بهتر است از متخصصان استادکار کمک بگیرید.

برای تنظیم شیر برقی گاز با حداکثر توان باید پیج قسمت بالا و سمت چپ را باز کنید و به دستگاه فشار مانومتر متصل نمایید.
برای تنظیم شیر برقی گاز با حداکثر توان باید پیج قسمت بالا و سمت چپ را باز کنید و به دستگاه فشار مانومتر متصل نمایید.

تنظیم شیر برقی گاز پکیج با حداقل توان

برای این کار باید بعد از برداشتن درپوش شیر گاز همان پیچ قسمت بالا و سمت چپ را کمی باز کنید و با فشار سنج فشار آن را بسنجید. پکیج را در حالت حداکثر گذاشته و آب گرم را تا آخر باز کنید و ببینید که فشار آن با فشار گاز مصرفی برابر است یا خیر. سپس اگر یکسان نبود باید پیج داخل مهره چند ضلعی را با انبر و آچار باز کنید و بعد از تنظیم این پیچ فشار را تنظیم نمایید.

در انتها نیز همه پیچ‌ها را بسته و محکم کنید و درپوش شیر گاز را بگذارید. فراموش نکنید در صورتی که آشنایی با این کار ندارید بهتر است از یک کارشناس ماهر کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

جمع‌بندی

برای تنظیم شیر برقی گاز پکیج باید بعد از برداشتن محفظه و انتخاب پیچ مناسب با مشکل ایجاد شده، اقدام به تعمیر نمایید اما به یاد داشته باشید که این کار ممکن است برای افراد مبتدی یا افرادی که تجربه‌ای در این کار ندارند بسیار سخت باشد و از طرفی با دستکاری دستگاه موجب خراب شدن آن شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در این صورت حتماً از کمک افراد ماهر استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هجده =