مزایا و معایب پکیج دیواری چیست؟

0

پکیج دیواری با توجه به اندازه کوچک و توانایی آن برای ایجاد گرمایش مطبوع با بازدهی و ایمنی چند برابر نسبت به سیستم‌های حرارتی مرکزی، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی برای خانه‌هایی با فضای محدود، زوج‌ها و یا خانواده‌های کوچک به‌حساب می‌آید. درواقع چیزی در حدود ۷۰ درصد خانه‌ها و واحدهای ساختمانی جدید مجهز به این نوع سیستم گرمایشی هستند. برای اطلاع از مزایا و معایب پکیج دیواری با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری نیز مثل انواع پکیج‌های دیگر عملکرد موتورخانه را در ابعادی کوچک و با اندازه‌ای مشابه یک کابینت تقلید می‌کند. تأمین آب گرم مصرفی کاربر و نیز تأمین آب مصرفی رادیاتورها دو وظیفه اصلی پکیج دیواری است. به‌طورکلی پکیج‌ها سوخت کمی مصرف می‌کنند و در عوض بازدهی انرژی بالایی دارند. از سوی دیگر با حذف لوله‌کشی‌های ساختمان می‌توان آن را برای هر واحد به‌طور مجزا نصب کرد. فرآیندی که در پکیج دیواری رخ می‌دهد به این صورت است که آب گرم از پکیج با طی کردن مسیر خود به شوفاژ می‌رسد و در آنجا گرمای خود را توسط جریآن‌همرفتی و بازتاب گرما به محیط خانه ساطع می‌کند بعدازآن آب در حال گردش دوباره به سمت پکیج فرستاده می‌شود تا دوباره گرم شود و چرخه تکرار شود.

پکیج دیواری چیست؟ بازدهی و ایمنی
پکیج‌های دیواری خود بر دو نوع مخزن دار و ترکیبی تقسیم می‌شوند. در نوع مخزن دار آب گرم پس از جمع‌آوری در مخزن تعبیه‌شده برای دستگاه توزیع می‌گردد و در نوع ترکیبی که نوع رایج‌تر نیز است آب جاری به‌طور مستقیم بعد از گرم شدن توسط شعله وارد سیستم توزیع می‌گردد.

مزایای پکیج دیواری

امنیت

استفاده از پکیج دیواری به معنی حذف خطرات ناشی از استفاده وسایل دیگر گرمایشی مثل بخاری و بخاری‌برقی است که متأسفانه سالانه عده‌ی زیادی را به کام مرگ خاموش یا سوختگی می‌کشاند. فرآیندی که در پکیج دیواری جایگزین سوختن گاز شده است تنها وابسته به گرم شدن آب است.

با توجه به سیستم به‌کاررفته در ساخت پکیج‌ها برخلاف سیستم‌های حرارت مرکزی دیگر نیازی به عایق‌کاری و همچنین نظارت بر روی عملکرد پکیج وجود ندارد زیر بیشتر فرآیند انجام‌شده در آن به‌طور هوشمند صورت می‌گیرد. علاوه بر این استانداردهای به‌کاررفته در پکیج‌ها، سیستم‌های ضد احتراق و … درمجموع باعث شدند که پکیج دیواری را به‌عنوان یکی از امن‌ترین وسایل گرمایشی شناخته شود. پیشنهاد میکنیم  خطرناک بودن پکیج دیواری را بخوانید .

هزینه

این مورد را از چند نگاه می‌توان بررسی کرد. هزینه‌های ناشی از نصب و تعمیرات پکیج دیواری به‌مراتب از سیستم‌های گرمایشی مثل شوفاژخانه کمتر است. از طرفی به لحاظ هزینه مصرف سوخت اگر قرار باشد شما از بخاری برای گرمایش خانه استفاده کنید، به آبگرمکن نیز برای تأمین آب گرم منزل نیاز دارید. پکیج دیواری با برآورده کردن هر دو نیاز به شما درمجموع هزینه کمتری را روی دستتان می‌گذارد.

بازدهی و راندمان

بااینکه بازده حرارتی وسایلِ گرمایشی مثل بخاری نسبت به پکیج بالاتر است (به دلیل سوختن مستقیم گاز مایع) بااین‌حال با در نظر گرفتن مسائل امنیتی و اینکه شما برای آب گرم منزل نیاز به دستگاه دیگری خواهید داشت، به نظر می‌رسد استفاده از پکیج دیواری به‌منظور برآورده کردن هر دو نیاز شما به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این پکیج دیواری بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سیستم حرارت مرکزی دارد، درواقع چیزی بین دو تا سه برابر است. به این معنی که برای تولید مقدار مشخص گرما سیستم‌های حرارتی تا سه برابر پکیج دیواری گاز مصرف می‌کند.

نصب و راه‌اندازی

نصب و راه‌اندازی پکیج دیواری به‌مراتب از شوفاژخانه‌ها راحت‌تر است و نیازی به لوله‌کشی‌های مختلف از سیستم حرارت مرکزی تا واحدها یا خانه نیست. علاوه بر این امکان دسترسی به پکیج به‌مراتب آسان‌تر از موتورخانه ‌است و این موضوع سهولت در روند تعمیرات موردنیاز را فراهم می‌کند.

زیبایی و نما

امروزه پکیج دیواری و رادیاتورها در انواع مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند پکیج دیواری فضای کمتری اشغال می‌کند و چیزی در حدود اندازه یک کابینت دارد که امکان نصب آن‌هم در آشپزخانه و هم تراس وجود دارد.

عملکرد قابل‌اطمینان

استفاده از پکیج دیواری به معنی تأمین آبگرم فوری و دائم شما خواهد بود، همچنین توانایی تأمین گرمایش موردنیاز هر خانه یا واحد ساختمانی تا حداکثر ۳۵۰ مترمربع را به‌طور کامل دارد.

علاوه بر مزیت‌های ذکرشده برای پکیج دیواری می‌توان به امکان تنظیم دلخواه دما، خاموش و روشن شدن خودکار سیستم، کارکرد بی‌صدا و آرام و در آخر مستقل شدن هر واحد ساختمان که به معنی حذف هزینه‌های شارژ اضافی جهت تعمیر و نگهداری سیستم‌های حرارتی مرکزی است اشاره کرد.

مزایای پکیج دیواری عملکرد قابل‌اطمینان، نصب و راه‌اندازی، بازدهی و راندمان
عواملی نظیر سهولت در نصب، راه‌اندازی، سرویس و نگهداری و همچنین عدم نیاز به هزینه‌های ماهیانه مانند شوفاژخانه به‌واسطه مستقل بودن هر واحد استفاده‌کننده موجب محبوبیت پکیج‌های گرمایشی و مزیت آن‌ها نسبت به موتورخانه‌ها شده است.

معایب پکیج دیواری

ذکر چند نکته منفی که درباره پکیج‌های دیواری وجود دارد به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک می‌کند. برای مثال پکیج‌های دیواری جدید مجهز به انواع رابط‌های فرمانی الکترونیکی هستند که گاهی راه‌اندازی آن را برای کاربر سخت می‌کند. در این موارد بهتر است از کارشناس نصب پکیج راهنمایی بخواهید.

مورد بعد در ارتباط با توان حرارتی پکیج دیواری است، درواقع عملکرد بهینه این سیستم زمانی است که ساختمان شما بیش از دو حمام و سرویس بهداشتی نداشته باشد، البته با ساخت پکیج‌های مخزن دار مشکل تأمین ظرفیت حرارتی موردنیاز این خانه‌ها نیز رفع گردیده. به‌عنوان مورد آخر نیز باید به میزان کم‌فشار آب گرم در این سیستم اشاره کرد که تا حدودی نسل جدیدی این سیستم گرمایشی موفق به حل این مشکل شده است. همچنین می توانید  علت روشن نشدن پکیج را مطالعه کنید .

معایب پکیج دیواری کم بودن فشار آب گرم و توان حرارتی
در کنار محدودیت در ظرفیت گرمایی پکیج دیواری، مشکل کم بودن فشار آب گرم مصرفی یکی از معایب اصلی این سیستم است که البته در نسل جدید پکیج‌های دیواری تا حدودی رفع شده

سخن پایانی

در این مطلب مهم‌ترین مزایا و معایب پکیج دیواری را بررسی کردیم. به نظر می‌رسد درمجموع با توجه به مطالب ذکرشده پکیج دیواری یکی از بهترین انتخاب‌های شما به‌عنوان سیستم گرمایشی خانه‌ و ساختمان‌ است. اگر تجربه استفاده از این سیستم گرمایشی را دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع: homecareheating l safesure

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =