طول عمر پنجره‌های دوجداره چقدر است؟

0

استفاده از پنجره‌های دوجداره چند سالی است که به مدد تکنولوژی پیشرفته رواج یافته‌است. اما این پنجره‌ها نیز مانند سایر وسائل خانه، طول عمر دارند. با شنیدن این جمله این سوال در ذهن کاربران ایجاد می‌شود مگر پنجره‌های دوجداره (upvc) نیز طول عمر داشته و تاریخ مصرفشان تمام می‌شود؟!

در پاسخ باید گفت، بله. عمر این پنجره‌ها هم درست مانند سایر وسائل خانه محدود بوده و با گذشت زمان کارایی اولیه را نداشته و باید تعویض گردند.

پس از حدود ۲۰ سال باید پنجره های دوجداره را تعویض کنید. البته با توجه به کیفیت و نوع مواد استفاده‌شده، نصب درست و حرفه‌ای و محل قرار گرفتن پنجره‌ها ممکن است این زمان بین ۱۰ تا ۳۵ سال تغییر یابد.

در حال حاظر پنجره‌های دوجداره از لحاظ کیفیت و هزینه‌ بسیار به صرفه بوده و حرف اول را در بازار می‌زنند و در مقایسه با پنجره‌های دیگر هیچ رقیبی ندارند.
در حال حاظر پنجره‌های دوجداره از لحاظ کیفیت و هزینه‌ بسیار به صرفه بوده و حرف اول را در بازار می‌زنند و در مقایسه با پنجره‌های دیگر هیچ رقیبی ندارند.

نشانه‌های تعویض پنجره‌های دوجداره

  • شیشه‌های شکسته، ترک خورده

شیشه‌های ترک خورده از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک هستند و خطر ریزش دارند. از طرفی دیگر شیشه شکسته و یا ترک خورده بهره‌وری انرژی بسیار پایینی دارد. بنابراین با دیدن ترک بر روی پنجره دوجداره حتما آن را تعویض کنید.

  • عایق بندی و آب بندی نامناسب

دلیل عمده‌ی استفاده از پنجره‌های دوجداره دسترسی به فضای بیرون بدون در نظرگرفتن آب و هواست. وقتی این شیشه‌ها عایق‌بندی درستی نداشته ‌باشند، هنگام لمس آن گرما یا سرمای بیرون را کاملا حس می‌کنید و یا زمانی‌که کنار پنجره ایستاده‌اید، تغییرات دمایی را کاملا محسوس احساس خواهید کرد. علاوه بر سرما، صداهای بیرون را نیز به‌ راحتی می‌شنوید.

در این شرایط پروفیل مخصوص و یراق آلات، آب بندی‌ها، لوازم درزگیری و فریم و قاب در و پنجره دوجداره، کیفیت خود را از دست داده و باعث نفوذ آب و غبارهای معلق در هوا به داخل محیط می‌شوند.

بیشتر بدانید بهترین جنس کانتر آشپزخانه کدام است؟

لاستیک‌های درزگیری که در پروفیل‌های پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد
لاستیک‌های درزگیری که در پروفیل‌های پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در عایق‌بندی و درزگیری پنجره دوجداره نقش بسیار مهمی دارند. در واقع نقش اصلی لاستیک‌های درزگیر، محکم‌کردن و جلوگیری از تبادل حرارت و صدا است.
  • اختلال در باز و بسته شدن پنجره

اگر پنجره‌ی شما سفت و سخت باز و بسته می‌شود و یا در حین باز و بسته کردن گیر می‌کند یا سرما از اطراف لنگه‌های بازشو پنجره upvc  وارد می‌شود. شاید هم دستگیره باز نمی‌شود، تغییر حالت‌های آن (تغییر حالته تک‌حالته به دو حالته) به سختی انجام می‌گردد، بهتر است که در ابتدا در و پنجره‌ها را دوباره رگلاژ کنید.

با رگلاژ کردن معمولاً ۹۰ درصد مشکل حل می‌شود. اما اگر همچنان مشکلاتتان باقی ماند، باید به شما گفت که زمان تعویض آن‌ها رسیده‌است.

معمولا با رگلاژ کردن پنجره دوجداره نود درصد مشکل پنجره‌ها حل می‌شود.
معمولا با رگلاژ کردن پنجره دوجداره نود درصد مشکل پنجره‌ها حل می‌شود.
  • بخار زیاد برروی پنجره های دوجداره

اگر پنجره upvc شما زیاد بخار می‌گیرد، زمان تعویض آن‌ها رسیده‌است. زمانی که هوا سرد می‌گردد و یا در آشپزخانه مشغول پخت و پز و یا حتی یک چای دم‌ کردن ساده هستید، بر روی شیشه‌ها بخار می‌نشیند. این امر اصلا عادی نیست و باید به تعویض آن‌ها فکر کنید.

البته قبل از هر تصمیم‌گیری بهتر است تهویه منزل را بررسی کنید. چون زمانی‌که تهویه ضعیف و یا نامناسب باشد، این اتفاق به صورت معمول رخ می‌دهد.

همان طور که می‌دانید، پنجره‌های upvc از دو لایه شیشه مجزا تشکیل شده که در حال عادی نباید بخار بگیرند، قبل از هر چیز بررسی کنید که این بخار از کجا آمده و در کدام قسمت پنجره نشسته‌است؟

چون بخار روی شیشه در واقع همان بخار آبی است که در هوای داخل ساختمان وجود دارد. بخار آب با برخورد به هر شی سردی تبدیل به مایع می‌شود. بیشترین نگرانی خانواده‌ها در عرق پنجره‌های upvc از این است که امکان دارد عایق بودن شیشه دوجداره از بین رفته‌باشد.

اگر بخار آب بر روی شیشه‌ی بیرونی است، عایق‌کاری پنجره‌ها خوب بوده و هوای گرم بیرون نمی‌رود. اگر شیشه‌ی داخلی پنجره بخار آب گرفته، مخصوصا در منازلی که تهویه خوبی ندارند، بهتر است تهویه خانه را اصلاح کنید.

اما اگر بین دو شیشه بخار گرفته، خوب نیست و نشانه‌ی این است که عایق‌بندی شیشه‌ها شما دچار مشکل شده و باید آنها را تعویض کنید. معمولا این اتفاق در پنجره‌های دوجداره که ده سال از زمان نصب آن‌ها می‌گذرد، رخ می‌دهد. در این صورت باید حتما آن‌ها را تعویض کنید.

اگر بین دو شیشه پنجره بخار گرفت، عایق‌بندی شیشه‌ها دچار مشکل شده و باید آنها را تعویض کنید
اگر بین دو شیشه پنجره بخار گرفت، عایق‌بندی شیشه‌ها دچار مشکل شده و باید آنها را تعویض کنید

آیا تعویض پنجره‌های دوجدار از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است؟

سرمایه‌گذاری برای تعویض پنجره‌ها شاید در ابتدا به نظر یک هزینه‌ی اضافی به نظر برسد، اما این کار در طولانی مدت به نفع شماست و در واقع یک صرفه‌جویی خواهد بود. زیرا شما می‌توانید از بهره‌وری انرژی، امنیت و راحتی آن لذت ببرید. اگر تمایل به تعویض پنجره‌ها دارید، استادکار در خدمت شماست. نصابان ما با ارائه بهترین محصولات می‌توانند خیال شما را لحاظ کیفیت راحت کنند.

منبع: SOUTHCOAST

ساخت و نصب پنجره

ساخت و نصب پنجره

  • نصب و ساخت انواع پنجره دو جداره و چهار جداره
  • ساخت و نصب پنجره UPVC و آلومینیمی
  • نصب پنجره دوجداره بدون تخریب
  • نصب و تعمیر دستگیره، قفل، لولا، رگلاژ و تنظیم پنجره و در
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =