اجرای ایزوگام روی موزاییک چگونه انجام می شود؟

0

آیا اجرای ایزوگام روی موزاییک ممکن است؟ تجربه متخصصین و استادکاران در این زمینه نشان داده است که اجرای ایزوگام بر روی سطح صاف و صیقلی مانند موزاییک بسیار سخت است و احتمال اینکه در آینده مشکل‌ساز شود، وجود دارد. اما آیا هیچ راهکاری برای اجرای ایزوگام روی موزاییک وجود ندارد؟ احتمالا با خودتان می‌گویید باید موزاییک‌ها را برداشت تا بتوان ایزوگام را اجرا کرد، اما ما به شما می‌گوییم دست نگه دارید؛ چرا که حتما راه‌حلی برای اجرای ایزوگام روی موزاییک وجود دارد. اگر می‌خواهید درباره اجرای ایزوگام روی موزاییک بیشتر بدانید، با استادکار در این مقاله همراه شوید.

آیا برای اجرای ایزوگام روی موزاییک نیاز به کندن موزاییک است؟

جواب به این سوال خیر است؛ چرا که روش‌های مختلفی برای اجرای صحیح و بدون نقص ایزوگام بر روی سطح صافی مانند موزاییک وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره اجرای ایزوگام روی موزاییک باید بدانید، اجرای یک لایه قیر مخلوط و یا استفاده از موادکشی پرایمر است. البته این کار را باید به عهده کارشناس و استادکار مربوطه بسپارید تا بهترین نوع ایزوگام که قدرت چسبندگی بالا دارد را انتخاب کند.

کندن موزاییک برای اجرای ایزوگام کاری وقت‌گیر و پر هزینه است؛ در نتیجه بهتر است با به‌کارگیری روش‌های مطمئن ایزوگام را روی موزاییک اجرا کرد.
کندن موزاییک برای اجرای ایزوگام کاری وقت‌گیر و پر هزینه است؛ در نتیجه بهتر است با به‌کارگیری روش‌های مطمئن ایزوگام را روی موزاییک اجرا کرد.

اهمیت اجرا و نصب صحیح ایزوگام روی موزاییک چیست؟

احتمالا تا به حال متوجه شده‌اید که با وجود اجرای ایزوگام بر روی بام موزاییکی برخی ساختمان‌ها، نم و رطوبت پس از بارندگی به داخل سقف نفوذ می‌کند. فکر می‌کنید علت این نم‌زدگی سقف چیست؟ قطعا ایزوگام به خوبی روی سطح موزاییک نچسبیده و با کوچکترین ضربه یا سوراخ روی ایزوگام، رطوبت به زیر ایزوگام و در نهایت به زیر موزاییک نفوذ پیدا کرده و باعث خسارت شده است. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر قصد اجرای ایزوگام روی موزاییک یا سرامیک را دارید، حتما با استادکاران حرفه‌ای در زمینه نصب و اجرای ایزوگام مشورت کنید تا در آینده دچار مشکلات مختلف نشوید.

بیشتر بدانید آموزش قدم به قدم نحوه نصب ایزوگام

اجرای ایزوگام روی سطوح صاف بسیار حساس بوده و هیچ شباهتی به جرای آن بر روی سطوح سیمانی و... ندارد و در صورت نصب نادرست خسارات زیادی به بار می‌آورد.
اجرای ایزوگام روی سطوح صاف بسیار حساس بوده و هیچ شباهتی به جرای آن بر روی سطوح سیمانی و… ندارد و در صورت نصب نادرست خسارات زیادی به بار می‌آورد.

نحوه اجرای ایزوگام روی موزاییک چگونه است؟

معمولا برای اجرای ایزوگام روی موزاییک از یک لایه قیر خالص ۷۰/۶۰ که مخلوطی از قیر سفت و شل است استفاده می‌شود. بدین ترتیب یک لایه از قیر را روی سطح موزاییک به صورت یکنواخت اجرا می‌کنند و سپس ایزوگام با کیفیت و با قدرت چسبندگی بالا را روی تمام سطح موزاییک نصب می‌کنند. از نکاتی که هنگام اجرای ایزوگام روی موزاییک باید به آن توجه کرد این است که اگر موزاییک قدیمی بوده و مانند سطح سیمانی حالت زبری به خود گرفته است، می‌توانید بدون قیر اندود کردن و صرف هزینه اضافی آن را ایزوگام کنید؛ چون سطح صاف و لیز نیست و مشکلی برای ایزوگام کردن ندارد. البته فراموش نکنید که پیش نیاز انجام این کار استفاده از ایزوگام تمام پلیمری است که قطعا کارشناس مربوط به نصب ایزوگام این مورد را تشخیص می‌دهد.

مخلوط قیر خالص سطح مناسبی را برای چسباندن ایزوگام روی موزاییک فراهم می‌کند و از طرفی مانع بسیار خوبی برای نفوذ آب و رطوبت به درون موزاییک است.
مخلوط قیر خالص سطح مناسبی را برای چسباندن ایزوگام روی موزاییک فراهم می‌کند و از طرفی مانع بسیار خوبی برای نفوذ آب و رطوبت به درون موزاییک است.

منظور از لکه‌گیری ایزوگام روی موزاییک چیست؟

پس از عایق‌کاری سقف برای برطرف کردن خرابی‌های ایجاد شده معمولا از روش لکه‌گیری ایزوگام استفاده می‌کنند. اما این کار روی سطح موزاییکی مشکل کار را رفع نخواهد کرد. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که اگر قصد لکه‌گیری ایزوگام روی موزاییک را دارید، بهتر است سطح را تا قسمتی که شیب از لبه پشت‌بام جدا می‌شود با قیر و ایزوگام پوشش دهید.

نکات مهم اجرای ایزوگام روی موزاییک چیست؟

  • مهم‌ترین نکته در مورد اجرای ایزوگام روی سطوح صاف مانند سرامیک و موزائیک این است که ایزوگام قابلیت چسبندگی و دوام کافی داشته باشد؛ معمولا در مورد اجرای ایزوگام روی موزاییک توصیه می‌شود از مدل پلیمری استفاده شود.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام اجرای ایزوگام روی سطوح صاف مانند موزاییک یا سرامیک که آبرو است، باید در نظر داشته باشیم این است که لبه‌های آبرو باید دولایه باشد و عایق ۳۰ سانتی‌متر در داخل آبرو قرار گیرد. علاوه بر این مراحل جوشکاری باید با دقت انجام گیرد.

جمع‌بندی

برای اجرای ایزوگام روی سطوح صاف و صیقلی مانند موزاییک مهم‌ترین نکته به‌کارگیری یک لایه قیر جهت چسبندگی هرچه بیشتر ایزوگام بر روی سطح است. اگر این کار به بهترین شکل ممکن انجام گیرد، می‌توان گفت اجرای ایزوگام روی موزاییک موفقیت‌آمیز بوده و هیچ خسارتی را به بار نمی‌آورد. پس حتما هنگام اجرا و نصب ایزوگام از افراد حرفه‌ای و استادکار در این زمینه کمک بخواهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + دوازده =