نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و راهنمای ساخت آن

0

توالت ایرانی یا توالت فرنگی؟ کدام یک بهتر است؟ همه‌ی ما در مورد مضرات روش نشستن در توالت ایرانی شنیده‌ایم و شاید بارها به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی فکر کرده باشیم،اما واقعاً استفاده از کدام یک بهتر است؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ای این دو بپردازیم و سپس نحوه‌ی تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را شرح دهیم.

در مطالعات اخیر محققان به مقایسه‌ی این دو روش برای نشستن در توالت پرداخته‌اند و بر خلاف تصوری که اکثر ما از پیش داشته‌ایم، ظاهراً استفاده از توالت ایرانی (که فرم رایج توالت در کشور ماست) و روش نشستن در آن می‌تواند به تخلیه‌ی بهتر و راحت‌تر روده کمک کند. به‌طور ویژه در مورد افرادی که دچار یبوست مزمن هستند، نشستن در توالت ایرانی آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد که فشار کمتری برای تخلیه روده‌هایشان متحمل می‌شوند. از طرفی توالت ایرانی می‌تواند به ستون فقرات آسیب بزند و یا با فشاری که در آن حالت بر روی زانوها وارد می‌شود می‌تواند در طولانی‌مدت مشکلات و دردهایی را برای ما به همراه داشته باشد. به همین خاطر به نظر می‌رسد امروزه داشتن توالت فرنگی در خانه، برای تعداد زیادی از مردم به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

مزایا و معایب توالت ایرانی

مزایا:

  • به لحاظ علمی وضعیت نشستن فرد در توالت های ایرانی (‍چمباته زدن) که مشابه حرکت اسکات تمرینات بدنسازی است، بهترین و راحت ترین حالت دفع و تخلیه روده‌ها برای انسان است.
  • این نحوع نشستن به تخلیه کامل ادرار فرد کمک می‌کند.
  • احتمال ابتلا به بعضی از مشکلات گوارشی بسیار کاهش می‌یابد.

معایب:

  • این نوع توالت به واسطه نحوه نشستن و فشاری که به زانو و ستون فقرات وارد می‌شود،برای افراد سالخورده و آن‌هایی که مشکل زانو دارند مناسب نمی‌باشد.
  • استفاده از این نوع توالت برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود، زیرا ممکنه است باعث کمر درد و آسیب به ستون فقرات فرد بشود.
  • برای افرادی که از تکرر ادرار رنج می‌برن استفاده مداوم از توالت ایرانی فشار زیادی به بدن فرد می‌آورد.
تبدیل توالت ایرانی به فرنگی
از فواید اصلی توالت ایرانی دفع و تخلیه راحت بدن است، و مشکل اصلی آن فشاری است که به زانو و ستون فقرات وارد می‌شود.

مزایا و معایب توالت فرنگی

مزایا:

  • استفاده از آن برای افراد در سنین مختلف آسان‌تر است
  • برای افراد سالخورده و کسانی که از مشکلات پا درد رنج می‌برند، بهترین انتخاب است.
  • در صورتی که نحوه صحیح و زاویه درست نشستن در توالت فرنگی رعایت شود، می‌تواند بهترین انتخاب همه ساکنین خانه باشد.

معایب:

  • به دلیل نحوه نادرست استفاده از توالت فرنگی توسط اکثر افراد،در طولانی مدت مشکلات گوارشی برای آنان به همراه دارد.
  • زاویه نشستن فرد در این توالت ها به صورت ۹۰ درجه است که می تواند سبب یبوست، بواسیر و بعضی بیماری های دیگر شود.
  • احتمال آسیب های پوستی بواسطه استفاده ازمحلول های شوینده و شستشوی نامناسب سطح توالت فرنگی وجود دارد.

بیشتر بدانید چرا توالت فرنگی تخلیه نمی‌کند؟

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی
راحت بودن استفاده از توالت فرنگی بهترین ویژگی آن است و برای رفع اصلی ترین مشکل آن بهتر است از یک چهارپایه استفاده کنید و اندکی سر خود را به سمت جلو متمایل کنید. با این عمل و خارج شدن از زاویه ۹۰ درجه احتمال بوجود آمدن مشکلات گوارشی را بسیار کاهش می‌دهید.

جمع بندی؛ توالت فرنگی یا ایرانی؟

در مجموع نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که کدام یک روش بهتری برای استفاده از توالت است و به نظر می‌رسد که با آگاهی از فواید و ضررهای هر کدام بسته به شرایط فردی خودمان، می‌توانیم روش مطلوب را انتخاب کنیم ولی در حالت کلی با مطالبی که عنوان شد می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر از مشکلات زانو درد یا کمر درد رنج نمیبرید استفاده از توالت ایرانی برای سلامتی شما مفیدتر است، اما در صورتی که در خانه تان افراد سالمند و یا با اضافه وزن بالا زندگی می‌کنند بهتر است یکی از روش های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را به کار ببرید و علاوه بر آن حتما از یک چهارپایه کوچک استفاده کنید و کمی به جلو خم شوید تا وضعیت بدن شما از حالت ۹۰ درجه خارج شود تا در طولانی مدت مشکل گوارشی‌ای برایتان بوجود نیاید. در واقع یا این عمل ترکیبی از استفاده از هر دونوع توالت است که با هدف کاهش آسیب به فرد پیشنهاد می‌شود.

استفاده از توالت ایرانی و فرنگی و تبدیل آنها به هم

برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی ۲ روش وجود دارد:

روش موقتی

امروزه با پیشرفت علم دسترسی آسان به امکانات موردنیاز برای مردم ممکن شده است. توالت فرنگی‌های سیار از محصولات نسبتاً جدیدی هستند که با توجه به عدم نیاز به تخریب و نصب، راحتی استفاده و همچنین امکان جابجایی، از گزینه‌های خوب برای استفاده از توالت فرنگی هستند. این توالت‌های سیار در انواع مختلف در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی موجود هستند.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به صورت موقت
برای افرادی که به دنبال کمترین هزینه برای استفاده از توالت فرنگی می‌باشند و یا می‌خواهند هر دو نوع آن‌ها را در خانه داشته باشند، توالت سیار بهترین گزینه است.

روش دائمی

در این روش برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی دو راه پیش روی شما قرار دارد:

  • می‌توانید به‌طور کلی توالت را تخریب کرده و با لوله‌کشی مجدد، سیستم موردنیاز برای توالت فرنگی را تعبیه کرد، در این حالت با توجه به تخریب انجام شده به کاشی‌کاری مجدد دستشویی نیاز خواهید داشت.
  • می‌توانید بدون تخریب توالت ایرانی این کار را انجام دهید. در این روش با استفاده از یک صفحه، سطح توالت ایرانی را به طور کامل می‌پوشانند و یک لوله از روی سطح صفحه موردنظر تا درون چاه توالت ایرانی تعبیه می‌شود و بعد از آن دستشویی فرنگی روی آن نصب می‌شود. از مزایای این روش علاوه بر سرعت نصب بیشتر و هزینه‌ی کمتر این است که با توجه به عدم تخریب توالت ایرانی، هر زمان که مایل باشید می‌توانید آن را جمع کنید و دوباره از توالت ایرانی خود از استفاده کنید (در این روش باید به آب‌بندی و محکم بودن سطح توالت دقت شود).
برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به طور دایم دو راه وجود دارد، یا اینکه تخریب و لوله کشی مجدد صورت بگیرد و راه دوم استفاده از همان فضای توالت ایرانی برای تبدیل شدن به توالت فرنگی است که به مراتب می‌تواند کم هزینه‌تر باشد.

سخن پایانی

انجام هرگونه تغییر مهم در منزل بهتر است با مشورت و کمک کارشناسان مربوط در آن زمینه صورت بگیرد، چرا که تخصص آن‌ها می‌تواند علاوه بر اجرای صحیح و اصولی کار، به ما برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان نیز کمک کند. اگر قصد تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و یا را دارید می‌توانید از تیم تخصصی کارشناسان بخش تأسیسات استادکار راهنمایی، مشاوره و کمک بخواهید تا با توجه به نیاز و هزینه مدنظرتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: hunker

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =