راهنمای نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی آشپزخانه

0

دلایل زیادی وجود دارد که بابت آن‌ها، نیاز به تغییر لوله‌کشی‌های زیر سینک آشپزخانه وجود داشته باشد؛ اما یکی از رایج‌ترین آن‌ها، نوسازی آشپزخانه و تعویض سینک ظرفشویی است. مراحل نصب سیفون آشپزخانه به نوع سینک و همین طور سایر اجزای نصب شده آن، بستگی دارد. به طور مثال ممکن است عمق سینک جدید نسبت به سینک قبلی، تفاوت داشته و نیاز باشد نوع و طول لوله‌کشی را تغییر دهید. روش نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی دو لنگه را قطعا تا حدودی متفاوت از نحوه نصب سیفون سینک آشپزخانه تکی خواهید یافت. اگر چه نحوه و روش نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی دو لگنه نیز همان ساختار کلی را دارد، اما شکل لوله‌کشی، تفاوت‌هایی خواهد داشت. در ادامه می‌خواهیم نحوه نصب سیفون سینک آشپزخانه را دنبال کرده و از مراحل انجام آن، آگاهی یابیم.

ابزار مورد نیاز برای نصب سیفون سینک آشپزخانه

  • کیت زانویی فاضلاب آشپزخانه
  • متر اندازه‌گیری
  • ماژیک علامت‌زنی
  • قلاب مخصوص لوله‌های پی وی سی
  • انبردست
برای نصب سیفون سینک آشپزخانه، به کیت زانویی، ماژیک علامت زنی، متر، انبردست و غیره نیاز خواهید داشت.
برای نصب سیفون سینک آشپزخانه، به کیت زانویی، ماژیک علامت زنی، متر، انبردست و غیره نیاز خواهید داشت.

نحوه نصب سیفون سینک آشپزخانه

ارتفاع خروجی لوله فاضلاب آشپزخانه را بررسی کنید

اگر چه سینک‌های با عمق بیشتر، شیک‌تر و کارآمدتر هستند، اما باید بدانید که فضای بیشتری را نیز در بخش زیر سینک، اشغال خواهند کرد. بنابراین قبل از خرید سینک جدید، باید به این نکته توجه نمایید که بخش زیر سینک کابینت، گنجایش لازم را داشته باشد. ایده خوبی است که پیش از انتخاب و خرید، ارتفاع بازوی لوله فاضلاب زیر سینک را از کف کابینت اندازه بگیرید تا تطابق درستی با سینک انتخابی شما داشته باشد.

در صورت لزوم، لوله فاضلاب را پایین‌تر بیاورید

اگر متوجه شدید که دهانه لوله فاضلاب به اندازه کافی پایین نیست که با عمق سینک تازه، مطابق باشد، باید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید. در این حالت لازم است که دیوار را باز کرده و موقعیت پنل خروجی فاضلاب را با لوله‌ای که از سینک می‌گیرید، تطابق دهید. این می تواند کاری تا حدودی پیچیده باشد و نیاز به باز کردن قسمت پشتی کابینت و شکاف دیوار دارد. (احتمالا ترجیح می‌دهید که این بخش کار، توسط یک تکنسین و متخصص انجام شود.)

نحوه نصب سیفون سینک آشپزخانه
احتمال دارد که نیاز به تغییر ارتفاع لوله فاضلاب داشته باشید، در این صورت ابتدا اندازه گیری انجام داده و در صورت لزوم لوله فاضلاب را پایین تر بیاورید.

خروجی سیفون و فاضلاب را نصب کنید

ابتدا خروجی فاضلاب را در قسمت مورد نظر سینک ظرفشویی نصب کنید، زیرا این لوله فضای بیشتری به خود اختصاص می‌دهد و بهتر است که ابتدا نصب آن صورت گیرد. پس از آن لوله‌های آب را نیز متصل کنید تا فضای هر یک به درستی مشخص شود.

لوله تخلیه سیفون و لوله زباله‌های پیوسته را نصب کنید

لوله تخلیه سیفون یک لوله صاف و مستقیم است که به خروجی فاضلاب سینک متصل می‌شود و به سمت پایین و به یک زانویی می‌رسد. بنابراین احتمالا لازم است که این لوله را کمی کوتاه کنید تا برای نصب، مناسب گردد.

در این بخش مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • به طور موقت، لوله خروجی را روی سینک قرار دهید.
  • به طور موقت انتهای خمیده لوله خروجی فاضلاب را با استفاده از واشر و مهره، به محل تخلیه فاضلاب وصل نمایید.
  • اجازه دهید که انتهای لوله کاملا در بخش خروجی فاضلاب قرار بگیرد. توجه نمایید که لوله باید کمی به سمت پایین خم شود.
  • سه راهه حلزونی را در بخش انتهای لوله سیفون و فاضلاب ببندید و هر دو لوله را در صورت لزوم علامت بزنید تا برش داده شده و در اتصال سه راهی جای بگیرند.
  • حالا این لوله‌ها را در اتصال به سه راهه حلزونی، به خوبی محکم کنید.
  • قطعات و لوله‌ها را در صورت لزوم تنظیم کرده و اطمینان حاصل نمایید که بازوی خروجی فاضلاب، کمی به سمت پایین و به صورت شیب‌دار قرار گرفته باشد.
  • مهره‌های به کار رفته را به خوبی با کمک انبردست محکم کنید. دقت داشته باشید که پیچاندن بیش از حد و محکم کردن زیادتر از حد نیاز، نیز در آینده مشکل‌ساز خواهد بود.
نحوه نصب سیفون ظرفشویی دو لگنه
در مراحل نحوه نصب سیفون سینک آشپزخانه باید پس از آن که سه راهه حلزونی را در بخش انتهایی لوله سیفون و فاضلاب قرار دادید، اتصالات را محکم کرده و از تنظیم بودن لوله ها مطمئن شوید.

شیر سیفون سینک ظرفشویی را متصل سازید

شیر سیفون شامل یک شیر U شکل خم شده و یک بازوی J شکل است. بخش خم شده زیر فاضلاب خروجی قرار گرفته و بازوی آن نیز درست به جهت لوله آب تمیز خواهد بود. برای اطلاع از روش و نحوه نصب سیفون ظرفشویی دو لگنه در آشپزخانه منزل خود، مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  • خمیدگی و بازوی شیر را به کمک یک واشر و مهره جمع کنید.
  • یک مهره لغزنده و واشر را روی انتهای مستقیم بازویی قرار دهید.
  • قطعات را نیز به خوبی بررسی  کرده و در صورت نیاز تنظیم نمایید تا مستقیم‌‌ترین مسیر از سینک تا دیوار، ایجاد شود.
  • اطمینان حاصل کنید که بازویی نسبت به دیوار، شیب کند و کمی داشته باشد. در صورت نیاز نیز بازویی را علامت گذاره کرده و برش دهید تا به سایز مورد نیاز برسد.
  • در نهایت یک آزمایش کامل با پر کردن هر لگن سینک ظرفشویی را انجام دهید و ببینید که آیا شیر سیفون به درستی کار می‌کند یا خیر.
روش نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی دو لگنه
در نهایت نوبت به اتصال شیر سیفون می رسد و پس از آن حتما تست عملکرد صحیح سیفون ظرفشویی را انجام دهید.

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید روش نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی دو لگنه باید به دقت و با طی کردن تمامی مراحل به درستی، انجام پذیرد. در این صورت اگر کمی دست به آچار باشید، با دنبال کردن نحوه نصب سیفون ظرفشویی دو لگنه، می‌توانید خود این کار را در منزل انجام دهید. اما با این همه در اکثر مواقع، سپردن کار به دست یک متخصص، با راحتی و اطمینان بیشتری همراه خواهد بود.

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 20 =