نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

0

ممکن است شما هم زمانی که برای اولین بار، پکیج خانه‌تان را نصب کرده و قصد راه‌اندازی آن را دارید، به این مشکل برخورده باشید که با روشن کردن پکیج ایران رادیاتور آشنا نیستید و یا به دلیل آگاه نبودن از نکات ایمنی و فاکتورهای اساسی در شروع کار، از روشن کردن آن می‌ترسید. درواقع روش روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در اکثر مدل‌های آن به یک صورت است و اگر آن را یاد بگیرید، می‌توانید به راحتی این کار را خودتان انجام دهید. بهتر است در ادامه این مقاله با استادکار همراه شوید تا با هم مروری بر نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور داشته باشیم.

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

روشن کردن پکیج ایران رادیاتور کار ساده‌ای است، تنها لازم است که با مجموعه نکات ایمنی و طریقه استفاده از دکمه‌های دستگاه و تنظیم آن آشنایی نسبی داشته باشید و بتوانید این کار را بدون اینکه برایتان خطر آفرین باشد انجام دهید. قبل از هر چیز این موضوع را فراموش نکنید که برای روشن کردن مدل‌های مختلف پکیج‌های ایران رادیاتور باید ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید، زیرا ممکن است جزئیات راه‌اندازی مدل‌های مختلف آن کمی با هم متفاوت باشد. در ادامه می‌توانید یاد بگیرید که چطور خودتان تنها در طی چند مرحله ساده پکیج خود را روشن کنید.

در هنگام روشن کردن پکیج، بهتر است همه نکات ایمنی راه‌اندازی دستگاه را رعایت نمانید.
در هنگام روشن کردن پکیج، بهتر است همه نکات ایمنی راه‌اندازی دستگاه را رعایت نمانید.

مسیر گاز دستگاه را هواگیری کنید

طرز روشن کردن پکیج ایران رادیاتور همانند بسیاری از مدل‌های پکیج نیاز به بررسی فنی و توجه به جزئیات قبل از شروع کار دارد. در ابتدای کار و زمانی که هنوز دستگاه خاموش است، باید ابتدا عدم نشتی لوله‌های گاز را بررسی کنید. برای این کار تنها کافی است که شیر گاز را باز کنید و اجازه دهید تا هوای اضافی که داخل لوله وجود دارد، خارج شود. بعد از این کار شیلنگ پکیج را به گاز متصل کنید و برای اینکه مطمئن شوید گاز به بیرون نشت نمی‌کند کمی کف بر روی آن قسمت بریزید و در صورت عدم مشاهده حباب می‌توانید مطمئن شوید که مشکل نشتی گاز وجود ندارد.

بیشتر بدانید ۵ ایده منحصر به فرد جهت ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

دستگاه را روشن کنید

دوشاخه دستگاه را به برق متصل کنید و دکمه روشن را فشار دهید و چند ثانیه منتظر بمانید تا پکیج به طور کامل روشن شود.

آب را باز کنید

 سپس اول آب سرد ورودی دستگاه را باز کنید و بعد شیر آب گرم را نیز باز نمایید. در اکثر مدل‌ها، باز و بسته کردن این شیر به صورت دستی است، ولی انواع اتوماتیک آن نیز وجود دارد.

درجه دمای آب را تنظیم کنید

حال باید عملکرد پتانسیومر و دمای شوفاژ را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که دستگاه به‌ موقع روشن و خاموش ‌شود. درجه حرارت آب گرم را بررسی کنید و آن را در ابتدای کار در حدود ۴۵ درجه بیشتر از دمای آب سرد تنظیم کنید.

شعله و فشار دستگاه را بررسی کنید

بعد از این کار باید عملکرد صحیح مشعل را بررسی کنید؛ به همین منظور باید مشعل را سه بار خاموش روشن کنید. باید مطمئن شوید که فشار آب مناسب است و در دمای معینی روشن و خاموش می‌شود.

بررسی کردن جرقه زدن دستگاه نیز کاری است که باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد. برای این کار باید بررسی کنید که مشعل به‌درستی با جرقه روشن می‌شود یا خیر. از طرفی در هنگام روشن کردن دستگاه پکیج، فشار آن باید روی ۵/۱ تنظیم شود تا دستگاه به‌صورت انفجاری روشن نشود.

برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور حتما عملکرد شعله و فشار دستگاه را چک کنید.
برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور حتما عملکرد شعله و فشار دستگاه را چک کنید.

وضعیت دستگاه را روی حالت مناسب قرار دهید

روش روشن کردن پکیج ایران رادیاتور به این صورت است که باید آن را با توجه به فصل گرما و سرما روی وضعیت تابستان یا زمستان تنظیم کنید. این دو وضعیت معمولاً یا علامت‌ خورشید و تصویر برف بر روی دستگاه مشخص می‌شوند. وضعیت R نشان‌دهنده ریست شدن دستگاه است و زمانی که پکیج شما ارور دهد، می‌توانید آن را ریست کرده و دوباره تنظیم نمایید. سعی کنید از قرار دادن درجه پکیج بر روی حداکثر پرهیز کنید، زیرا این کار می‌تواند به دستگاه آسیب وارد کند.

دمای آب و شوفاژ‌ها را بررسی کنید

ابتدا دمای شوفاژ را روی عدد حدود ۵۰ تنظیم نمایید و مطمئن شوید که دمای رادیاتور نیز با دمای تعیین شده یکسان است. برای امتحان کردن آب هم در آشپزخانه و حمام دمای آب را با دمای مشخص شده بر روی پکیج بررسی کنید.

دستگاه را تنظیم کنید

در قسمتی از دستگاه نیز بخشی با علامت شیر آب مشخص شده است که این بخش برای تنظیم دمای آب تعبیه شده و زمانی که از دمای متعادلی برای آن استفاده کنید هم عمر و هم عملکرد دستگاه شما بسیار بیشتر خواهد شد. بهتر است از دست‌کاری بیش‌ از حد و تغییر مکرر تنظیمات این بخش اجتناب کنید.

شیر چرخشی دیگری که بر روی دستگاه تعبیه شده است، به‌منظور تنظیم گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و بهتر است که آن را در حالت باز قرار دهید.

بیشتر بدانید مزایا و معایب رادیاتور پنلی چیست؟

تنظیم دمای آب و دمای دستگاه به وسیله شیری که روی آن قرار گرفته، انجام می‌شود.
تنظیم دمای آب و دمای دستگاه به وسیله شیری که روی آن قرار گرفته، انجام می‌شود.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff که یکی از مدل‌های پر طرفدار و رایج در میان مردم محسوب می‌شود هم درست همانند سایر مدل‌ها انجام می‌شود. برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور l24ff و هر مدل پرطرفدار دیگری فراموش نکنید که درجه فشار دستگاه باید روی حالت استاندارد ۵/۱ تنظیم شود. زمانی که فشار دستگاه کمتر از میزان عادی باشد، پکیج خاموش خواهد شد و برای درست کردن آن تنها کافی است که شیر کوچکی که معمولاً در زیر پکیج قرار گرفته را باز کرده و بعد از بالا رفتن فشار تا ۵/۱ الی ۲ بلافاصله آن را ببندید. با بالا رفتن فشار، شعله دستگاه روشن شده و شروع به فعالیت می‌کند.

سخن پایانی

برای استفاده اصولی از هر دستگاهی و آشنا بودن با طرز استفاده از آن بهتر است کمی در مورد اصول فنی و راه‌اندازی آن اطلاعات کسب کنید. اگر دستی بر کارهای فنی دارید، یاد بگیرید تا خودتان به‌سادگی بسیاری از مراحل راه‌اندازی و حتی تعمیر وسایل خانه را انجام دهید؛ اما همیشه این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که زمانی که دستگاه عملکردی نامناسب دارد و یا احساس می‌کنید مشکلی در روال کار ایجاد شده است بهتر است بدون لحظه‌ای درنگ از کمک یک متخصص برای بررسی آن استفاده کنید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هجده =