چگونه پارکت را روی سرامیک نصب کنیم؟

5

شاید تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی گرفته باشید و مایل به تغییر ظاهر سرامیک های کف منزل خود باشید. انتخاب بعدی شما چیست؟ به پارکت فکر می‌کنید؟ برای آگاهی از این موضوع که نصب پارکت روی سرامیک چگونه انجام می‌شود، ابتدا باید توضیحاتی مختصر در این باره بدهیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

ممکن است ما برای اجزای مختلف خانه خود اعم از دیوارها، سقف‌ها، پنجره‌ها، درها و البته کف خانه، طراحی‌های به خصوصی را در نظر داشته باشیم تا با اضافه کردن، کاستن یا ایجاد تغییراتی در آن‌ها، شکل ظاهری خانه را به بهترین شکل ممکن بیاراییم.
برای این کار نیز باید نسبت به تک تک اجزا و ابعاد خانه توجه کافی داشته باشیم، چرا که تنظیم هماهنگی، ایجاد تعادل ظاهری و البته خلق سازگاری و هارمونی‌های مناسب هر جزء و هر بعد، لازمه انجام شدن کار طراحی و دیزاین به بهترین شکل ممکن است.

اما در این بخش تصمیم داریم در باب نحوه آراستن و طراحی کف خانه، مطالبی را ارائه دهیم و به شیوه‌ای از این طراحی اشاره کنیم که شاید بسیاری از افراد منتظر فرصتی برای کسب آگاهی در این زمینه بودند.

بیشتر بدانید اصول اولیه برای تمیز کردن پارکت

آیا روی سرامیک میشود پارکت کرد
در صورتی که از کف پوش سرامیک خسته شده و مایل به تعویض آن باشید، می توانید از نصب پارکت روی سرامیک استفاده کرده و جلوه ای تازه و شیک به دست بیاورید.

نصب پارکت روی سرامیک چگونه انجام می‌شود و چه تاثیری در زیبایی محیط دارد؟

به طور کلی نحوه دیزاین و طراحی کف خانه، تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد و می تواند در شکل دکوراسیون خانه موثر باشد؛ در نتیجه این که برای پوشاندن کف خانه از چه نوع کفپوشی استفاده می‌کنیم، بسیار حائز اهمیت است. ممکن است برای پوشش دادن کف خانه خود کفپوش سرامیک را انتخاب کنیم، اما پس از مدتی بخواهیم برای ایجاد تنوع، نوع کفپوش خانه را تغییر دهیم.
گاهی نیز این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که با مرور زمان سرامیک‌ها تغییر شکل و رنگ داده و یا آسیب دیده‌اند.

بنابراین در صدد بر می‌آییم تا در این باره چاره اندیشی کنیم و این کفپوش را تغییر داده و کفپوشی سالم، جدید و البته زیبا را جایگزین کفپوش قبلی کنیم. در این زمینه ممکن است انتخاب ما کفپوش پارکت باشد.

بیشتر بدانید برای تمیز کردن درز سرامیک چکار کنم؟

آموزش چگونگی نصب پارکت روی سرامیک
با نصب پارکت روی سرامیک، می توان بدون کندن سرامیک ها و سختی انجام چنین فرایندی، به راحتی کف پوش محیط را به پارکت تبدیل کرده و از آن لذت برد.

آیا روی سرامیک می‌شود پارکت کرد؟

پاسخ این سوال مثبت است و این یعنی نصب پارکت بر روی سرامیک امکان پذیر است. در صورتی که وجود کفپوش سرامیک در خانه خسته کننده شده و نسبت به آن احساس رضایت نداریم و از طرفی امکان تقبل هزینه‌ها و البته دردسرهای ناشی از کندن و جدا کردن سرامیک‌ها از روی زمین قبل از پارکت کردن کف زمین، برای ما فراهم نیست، می‌توانیم از شیوه پارکت کردن سرامیک بهره بگیریم.

یعنی قادر هستیم بدون کندن سرامیک‌ها از سطح زمین برای چسباندن و نصب پارکت، پارکت‌ها را روی سرامیک نصب کنیم که این کار هم به لحاظ ذخیره وقت و انرژی و هم به لحاظ هزینه‌های مالی مقرون به صرفه خواهد بود.

بیشتر بدانید چگونه عمر پارکت را افزایش بدهیم؟

نصب پارکت روی سرامیک چگونه انجام می شود؟
در صورتی که کف زمین برای این کار مناسب باشد و ویژگی های لازم را داشته باشد، می تواند از روش ساده نصب پارکت روی سرامیک بهره مند شده و از جلوه آن لذت ببرید.

بعضی از افراد قصد نصب کردن پارکت چوبی را روی سرامیک‌های موجود دارند و بعضی دیگر پارکت لمینت را ترجیح می‌دهند.

چرا پارکت چوبی؟

  • عمر زیاد و دوام بالا
  • خاصیت ترمیم پذیری و تعمیر آسان
  • تجزیه پذیر بودن چوب و عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست
  • عدم لغزندگی
  • نرمی و انعطاف پذیری
  • قابلیت ذخیره سازی موادی نظیر کربن
  • قابلیت پاک کردن آسان‌تر آلودگی‌ها از روی آن

با نسبت دادن همه ویژگی‌های بالا به پارکت‌های نوع چوبی، انتخاب این نوع کفپوش را می‌توان انتخابی منطقی و قابل توجیه دانست.

چرا پارکت لمینت؟

  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا در برابر انواع آسیب
  • تنوع در طرح‌ها
  • قابلیت پاک کردن آسان‌تر آلودگی‌ها از روی آن

هریک از ویژگی‌های ذکر شده برای پارکت‌های نوع لمینت نشان می‌دهند که استفاده از این نوع کفپوش نیز می‌تواند ما را در رسیدن به فضایی دلخواه، به آسان‌ترین شکل ممکن یاری کند. اما برای اینکه بدانیم نصب پارکت روی سرامیک چگونه انجام می‌شود، باید توجه داشت چه برای پارکت‌های چوبی و چه پارکت‌های لمینت، نکات مهم قابل ذکر مشترک است و در نصب هر دو نوع کفپوش باید به ضروریات یکسانی دقت شود. برای دریافت اطلاعات مزایا و معایب کف‌پوش لمینت را بخوانید .

چگونه پارکت نصب کنیم
برای پارکت کردن کف سرامیک، باید حتما سطح سرامیک ها صاف بوده و آسیب جدی ندیده باشند. در غیر این صورت احتمالا نیاز به تعمیرات ابتدایی خواهید داشت.

نصب کردن و چسباندن پارکت‌ها بر روی سطوح صاف و بدون ناهمواری، امکان پذیر است، بنابراین قبل از اقدام به نصب پارکت بر روی سرامیک‌ها باید از صاف بودن سرامیک‌ها و عدم وجود آسیب جدی بر روی آن‌ها اطمینان حاصل کنیم.

یعنی قبل از چسباندن کفپوش پارکت، سطح زمین و روی سرامیک‌ها را بررسی کنیم و اگر روی آن‌ها ناهمواری عمیق، ترک‌خوردگی و شکاف جدی و یا آسیب‌هایی از این دست وجود داشت، این ایرادات و مشکلات را رفع کنیم تا سطح سرامیک دوباره به حالت صاف اولیه خود باز گردد و فرو رفتگی و برجستگی روی آن دیده نشود؛ اگر هم این نقص‌ها و آسیب دیدگی‌ها در حد زیاد وجود داشته باشد، برای حل آن می‌بایست از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیریم تا به رفع این ایرادات بپردازد.

در نظر داشته باشیم که در صورت عدم رعایت این نکات و بر طرف نکردن این مشکلات، پارکت‌ها به طور کامل و مناسب روی سرامیک‌ها جا نمی‌گیرند یا به عبارتی به آن متصل نمی‌شوند و در این صورت پس از نصب این پارکت‌ها بر روی سرامیک و تردد روی آن‌ها، این پارکت‌ها لغزنده بوده و باعث انتشار صدای نامطلوبی خواهند شد. البته به طور کلی به هنگام سفارش و خرید پارکت‌ها باید نسبت به تحویل گرفتن لایه‌های سکوت یا همان فوم‌های سایلت، اقدام نماییم.

این اجزا (فوم‌ها یا لایه‌های سایلنت) قبل از چسباندن پارکت‌ها در حد فاصل پارکت و سطحی که قصد نصب کردن پارکت بر روی آن را داریم، قرار می‌گیرند تا به واسطه قابلیت‌های خود از انتشار صدا به هنگام تردد بر روی پارکت‌ها جلوگیری کنند.

نحوه نصب پارکت روی سرامیک کف خانه
اگر تصمیم به نصب پارکت روی سرامیک دارید، باید ابتدا به معاینه و بررسی کامل سرامیک های کف محیط بپردازید. دقت کنید که سرامیک ها صاف بوده و در جای خود لق نشده باشند.

مراحل نصب پارکت روی سرامیک

  • ابتدا باید از جزئیات ابعاد و اندازه کف خانه و یا مکانی که قصد پارکت کردن آن را داریم، به طور دقیق مطلع شویم؛ یعنی برای نصب پارکت باید اول اندازه کف زمین را به دقیق‌ترین شکل بررسی کرده و بعد مبادرت به خرید و نصب پارکت به میزان مناسب کنیم. به این طریق می‌توانیم پارکت‌ها را دقیقا به همان اندازه که نیاز است، بدون اینکه کم یا اضافه بیایند روی سرامیک‌ها نصب کنیم.
  • بعد از آن باید توجه داشته باشیم که زیرلایه‌های مذکور (فوم‌های سایلنت) را جهت جلوگیری از انتشار صدا در میان پارکت‌ها و سرامیک‌ها قرار دهیم و برای نصب پارکت‌ها از وسایل تخصصی و ابزار مخصوص به این کار استفاده کرده و در صورت لزوم از افرادی که در این حوزه مهارت کافی دارند بهره بگیریم. با این کار علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و انرژی، نصب پارکت‌ها به بهترین شکل صورت خواهد گرفت و رضایت و اطمینان خاطر را به همراه خواهد داشت.
  • سپس لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که فاصله این پارکت‌ها نسبت به دیوار و همچنین نسبت به یکدیگر باید فاصله‌ای استاندارد و حساب شده باشد تا نصب کفپوش دقیق و بی‌نقص انجام شود و با مشکل رو به رو نشود. (رعایت فاصله‌ای حدود ۵ سانتی‌متر ما بین دیوار و پارکت ضروری می‌باشد و برای اندازه‌گیری دقیق این فواصل باید از ابزار مخصوص استفاده کنیم و یا وسیله‌ای را مبنای اندازه‌گیری قرار دهیم تا فاصله‌ها یکسان ایجاد شوند.)
  • در نظر داشته باشیم که جای خالی ما بین دیوار و پارکت نیز باید به وسیله ابزاری محکم و استوار پر شود‌.
  • همچنین برای اطمینان از منظم انجام شدن چیدمان و نصب پارکت‌ها بر روی سرامیک می‌توانیم کار پارکت کردن را از قسمت به خصوصی آغاز کرده و بر اساس همین عملکرد فعالیت خود را ادامه دهیم تا تمام بخش‌های کف زمین به طور مرتب و با نظم‌ کامل پارکت شوند. (برای انجام این کار می‌توانیم یکی از دیوارهای بخشی از خانه را در نظر گرفته و چیدمان و نصب پارکت‌ها را به صورت عمودی از زیر همین دیوار انجام دهیم.)
  • لازم است پس از نصب هر قطعه از پارکت، جاگیری مناسب آن و محکم بودن و نصب کامل این قطعه بر روی سرامیک را با وارد کردن ضرباتی کوتاه به این قطعات پارکت، آزمایش کنیم.

تصویر شخصی در حال نصب پارکت روی سرامیک: برای نصب پارکت روی سرامیک، دقت داشته باشید که هر قطعه پارکت به درستی در جای خود قرار گرفته و کاملا محکم شود. شما می توانید چند ضربه متوسط به پارکت وارد کرده و از محکم بودن آن مطمئن شوید.

  • در صورتی که قطعه‌ای از پارکت برای بخشی از کف زمین اضافه آمد و فضای باقی مانده برای قطعه کامل پارکت کافی نبود، می‌توانیم برای جا دادن مناسب این قطعه در فضای موجود، قسمت مناسبی از این پارکت را ببریم تا به شکل مناسب در این فضا قرار بگیرد.
  • پس از انجام صحیح تمام مراحل ذکر شده، پارکت‌ها بر روی سرامیک‌ها نصب می‌شوند و در واقع ما کفپوش دلخواه خود را بر روی کفپوش قبلی نصب کرده‌ایم.

نتیجه گیری

آیا شما نیز مایل به تغییر کفپوش منزل یا محیط کار خود هستید؟ چه نوع پوششی را به جای آن انتخاب می‌کنید؟ آیا پیش از این نصب پارکت روی سرامیک را در بخشی از منزل خود انجام داده اید؟ تجربیات و ایده‌های خود را با ما در بخش نظریات در میان بگذارید.

منابع: wikideco | novinkhane

5 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام ماشین من هافی لوبو آب کم میکنه از طریق مخزن آب اظافه موتور ماشینمم تعمیر اساسی کردم علت چیست

  2. جواد بی می گوید

    ماشین من پژو ھست ھر ھزار کیلومتر بیشتر از یک لیتر آب کم میکنہ ھیچ نشتی ندارہ اما مدام ھوا میگیرہ از اگزوز ھم ھیچ آبی نمیاد بیرون یا کم ھست بخار میشہ چند سالہ اینطور ھست ضد یخ ھم ھرچی میریزم

  3. novinkhane می گوید

    خیلی ممنون که منابع ذکر کردید

  4. محمد می گوید

    با سلام. خودروی من 206 معمولیه. در طول هفته و به فراخور کارکرد خودرو آب مخزن انبساط کم میشه و مرتب آب به مخزن اضافه میکنم.. ضمن اینکه زیر خودرو رو چک کردم مشاهده کردم هر وقت خودرو را استارت میزنم بلافاصله آب به رنگ سبز روی زمین میریزه. مطمئن شدم که آب رادیاته اما نمیدونم علت آب ریزی از کجاست. خودم احتمال میدم از واتر پمپ باشه. از بالای کاپوت نگاه میکنم نشتی نمیبینم.. لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر

  5. پوریا می گوید

    سلام خودروی من تیبا هسته
    رادیات ماشین آب داره ولی قمقه اب کم می‌کنه 2الی3روزی یکبار آب کم میکند که دیگه تو قمقه هیچی آب نیست درب رادیات هم سالمه درب قمقه هم سالم شیلنگ ها هم سالم هستن لطفاً راهنمایی کنید ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + یک =